Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
‪011 3643116‬ broj carine u Zemunu. Tako mi rekose iz Poste da je kod njih sada. Cisto htedoh da se informisem jos koliko im treba vremena otprilike da proslede dalje. Ali se niko nije javljao. Prezauzeti su znaci rade punom parom. 🧐🧐🧐
 
Placeno je i ova posiljka iz inostranstva i ne podleze carini. Iznenadjuje me sto je stigla vec pet dana u Srbiju i ide kilavo toliko.
Izvini, mislio sam na člana @Pecinskey da li je prvo platio i podigao pa se žalio, tj. slao račune i slično. Obično to ne prolazi, naročito te naknadne reklamacije.
To kada ti preusmere na carinu, i uzmu je obzir za potencijalno carinjenje, zna da bude ocarinjeno.
U tvom slučaju status pokazuje da nije još uzeto da se pogleda na carini, dobio bi neki RSBEGC da se ne carini istog to dana kada im je pošta prosledila.
Ovako čekaš da dođe na red. Bar je moje iskustvo tako nekako. Ili odmah izlazi sa carine ili se čeka i plaća.
Meni je stizalo nešto što ne prelzi cifru za carinjenje, pa je ocarinjeno na osnovu njihove procene.
Možda i grešim, ali uglavnom nema tu nekog ubrzavanja a nerviranje se ne isplati.
EDIT: kod mene zadnje bez carine, ovaj drugi je sutra već na isporuci kod mene.
Maxthon Snap20230824160110.jpg
Maxthon Snap20230824160043.jpg
 
Procedura ili nemarnost... Do nase zemlje brzo stigne posiljka. Ali onda tek nastaje zatisje. Vreme godisnjih valjda pa ce stajati u nekom skladistu ko zna jos koliko.
da... nigde vise u svetu ljudi ne idu na godisnje odmore...
 
Hteo bih da kupim laserski modul za CNC mašinu preko aliexpress cena je oko 110e. Teznia je oko 250g, velicina kutije 20x30cm . Da li znate koliko bi me jos odrali za carinu i ostale dazbine?
 
Izvini, mislio sam na člana @Pecinskey da li je prvo platio i podigao pa se žalio, tj. slao račune i slično. Obično to ne prolazi, naročito te naknadne reklamacije.
To kada ti preusmere na carinu, i uzmu je obzir za potencijalno carinjenje, zna da bude ocarinjeno.
@nesa69 Samo da odgovorim; Paket je u Srbiju usao ponedeljka 7. avgusta u 14.01h. Mejl sa skeniranim overenim izvodom iz banke, predracunom i racunom onlajn prodavnice poslat sledeceg dana, u utorak 8. avgusta u 9.58 ujutru. (edit: na e-adrese [email protected] i CC [email protected])
Paket mi je urucen 22og avgusta, a dan pre je ocarinjen po arbitrarnim cenama. Ocarinjen u americkim dolarima. A u originalnom mejlu sam im lepo napisao da je roba proizvedena u UK, a kupljena od nemackog preprodavca u Kelnu.

Inace, hteo sam i telefonom da se informisem, i prvi poziv (od 20 na koji se niko nije javio, u periodu 10-15.30h radnim danima) sam uputio petog avgusta, kada je paket poslat iz Nemacke, da ih obavestim da mi stize paket i da me zanima koliko ce me izaci dazbine.

U konkretno mom slucaju nije rec o neobavestenosti i naivnosti sa moje strane - istrazio sam pre narucivanja kako izgleda nabavka robe preko interneta (izmedju ostalog i na ovom forumu). Cuo sam od vise ljudi, a i video ovde u threadu, da ne odgovaraju na mejlove ali uvaze poslate racune.
Nije ni da sam hteo APP (ako-prodje-prodje) varijantu da se izvucem bez placanja dazbina; Verujem da je nasa duznost da platimo porez za sve sto uvezemo, koliko god bile subjektivno bezobrazne dazbine i to sto sam platio PDV kod nas i u Nemackoj. To je nasa obaveza i od nje ne bezim.
Takodje sam hteo da preduzmem sve moguce mere koje su do mene kako bih blagovremeno i iskreno informisao upravu carina o tome kako i koliko sam platio narucenu robu ne bi li njima olaksao a sebi osigurao tacan iznos dazbina.

Pisao sam ja njima jos dva mejla (kao reply all na moj prvobitni) sa upitom da li su primili i videli mejl. Od odgovora nije bilo ni o. Nema ni do sada.

A ja zbog nesto ispod 2,000 dinara da placam bespovratno 470 administrativnu taksu, da cekam jos mesec dana svoj paket, i da mi mozda i ne uvaze zalbu? Ne pada mi na pamet. Eto im te dve hiljade, neka im je na cast.

Moj prvobitni odgovor u ovoj temi jeste jos jedno u nizu upozorenja ljudima da nekad cak iako urade sve sto je moguce (jer ja jedino nisam otisao licno u BG upravu carina zbog sopstvenog radnog vremena na poslu) - opet moze nekog Peru Perica (ili u mom slucaju Miroslava Rudovica) da Stoli Bojko da ocarini kako treba.
I pored mojih mejlova i propustenih poziva, na CN23 obrascu npr. lepo pise da je ukupna vrednost robe 64,86 eur (taksativno 2x 7.68e, 3x 5.12e, 2x 17,07e) i postarina 7.68 eur
A carinik ocarini na 2x 40 USD (kakav USD na robu iz EU/UK???) + 5x 8.5 GBP (odakle 8.5 GBP u prici kad narucen proizvod nigde na netu nisam nasao po toj ceni....).

Muljavina cista, kao sto obicno i zna da biva. Eto, to je moje iskustvo.
(edit 2: Ako nekog interesuje, carina i PDV su naplacene 4,658.34 RSD, sto je 54.80% od placenog iznosa - 8,500 RSD).
 
Nije više ni bitno. Nisam koju godinu pratio ovu temu.
Nešto naručio pa malo pratim.
Nekom prođe, nekom ne ali generalno ih ne zanima tvoja dokumentacija. Njihova procena i to je to.
Uglavnom, hteo sam da ti kažem da to što si im slao, bukvalno si nepotrebno slao, niti njih to zanima.
Imaš kod njih na sajtu objašnjeno ako podigneš ili ako ne podigneš šta se dešava. Uglavnom se ne isplati, plati se taksa unapred, ništa bitno ne dobiješ... Ja sam tada odmah odustao od žalbe. Platio carinu iako nije trebalo i tako...
 
Gledam atletiku pa mi istekao Edit.
Nemam nameru da ti drmam kavez ili te smatram neobaveštenim ili slično... Razumem iznerviranost, imaš je u ovoj temi koliko voliš.

Stekao sam utisak da si nisi žalio a podneo si dokumentaciju, što je po meni nepotrebno.
Ne možeš da utičeš na rad carine. Slanjem te tvoje dokumentacije si to radio.
Ljudi nabavljaju zbog cene, nedostupnosti i sličnih razloga i uglavnom dobro znaju šta da očekuju.
Informacije na forumu su informativnog karaktera, pa meni lično, bez uvrede, tvoje upozorenje nema smisla. Bez ljutnje ali većina nas je platila koju hiljadu preko.
Ono što treba da se preduzme je da se podnese žalba, ali kako si i sam konstatovao, uglavnom nema smisla.
Voleo bi da taj sistem koji si uradio funkcioniše, da je sve fer, pošteno i korektno, ali... utopija je to u Srbiji.

Svako dobro i pozdrav.
 
One vinyle koje sam naručio su stigli. Naplaćen je samo PDV jer je vrednost robe bila nešto manje od 50eur.
Medjutim, pošto ja nisam bio na adresi u trenutku dostave, neko drugi je preuzeo paket ali fiskalnog računa nema.
Sve ovo pišem jer je pošiljka išla na pravno lice u sistemu PDV-a, i apsolutno je potrebno izdati gotovinski račun u tom slučaju, medjutim ja nemam nikakav račun a naravno na mail niko od nadležnih ne odgovara.

Nije prvi put da se ovo dešava, ali kako stati na put ovome, jer PDV koji uredno plaćam ne mogu da prijavim u firmi a dešavalo se da poštari kažu nemam ja ništa, mogu samo paket da ti dam i uzmem pare.... Nije li ovo potpuno u suprotnosti sa svim mogućim pravilima i propisima o fiskalizaciji ?
 
Meni je uvek bio upakovan u pošiljku. Ili to što kaže deda.
Imaš kod njih na sajtu, kako ide kada je na pravno lice. Pečat, lično ili agenti... Imao sam samo jednom ranije iskustvo ali su nas zvali i otišli smo sa pečatom.
Iskreno ne znam kako to razlikuju, ali papir sa troškovima je uvek bio tu.
 
Jel ima neki način da se stupi u kontakt sa amerićkim FedEx-om (mail, kontakt forma)? Sakrili su ih kao zmija noge.

Paket sa VItacost-a je naručen 14. jula, i još je zaglavljen u US. Vitacost kaže da sačekam 60 dana, pa da iniciram refund. Probao bih svakako nešto pre toga, ako je moguće.
 
Pa po ovome nasu su cele godine na godisnjem... Mora da su to ta prava sto se tice drzavnih poslova!

Evo moj paket dosao 25-og jos ni status da promeni tako da vidim da cu cekati 30 dana. Gde mogu da saljem email da im dostavim vrednost paketa jer su karte u pitanje i budale ce da mi udare carinu kao da kosta 17500 jer toliko kosta u Conflux-u kod nas. I kako da srocim email?
 

Prilozi

  • Screenshot_2023-08-29-15-38-54-92_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
    Screenshot_2023-08-29-15-38-54-92_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
    109.4 KB · Pregleda: 27
Jel ima neki način da se stupi u kontakt sa amerićkim FedEx-om (mail, kontakt forma)? Sakrili su ih kao zmija noge.

Paket sa VItacost-a je naručen 14. jula, i još je zaglavljen u US. Vitacost kaže da sačekam 60 dana, pa da iniciram refund. Probao bih svakako nešto pre toga, ako je moguće.
Mislim da FedEx u SAD jedino možeš dobiti na telefon, i to ima neke cake kako da dobiješ zaposlenu osobu, jer se prvo javlja robot koji gleda da te što pre otkači. Sa Vitacost ne može ništa pre 60 dana, takva im je politika.
 
Pa po ovome nasu su cele godine na godisnjem... Mora da su to ta prava sto se tice drzavnih poslova!

Evo moj paket dosao 25-og jos ni status da promeni tako da vidim da cu cekati 30 dana. Gde mogu da saljem email da im dostavim vrednost paketa jer su karte u pitanje i budale ce da mi udare carinu kao da kosta 17500 jer toliko kosta u Conflux-u kod nas. I kako da srocim email?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Ili po naški ČPP u prvoj postavljenoj poruci/komentaru ;)
 
Poslednja izmena:
Ja sam pre pisao mail kada mi stajalo dugo na carini (jakna iz Velike Britanije). Poslao broj za praćenje i zamolio da mi kažu šta se deševa.

Dobio sam mail ubrzo da je dat nalog da se reši i kroz par dana jakna bila na adresi.

E sad, ta jakna koštala ispod 50 dolara a ovo što sada čekam je 4 x više pa neću da ih čačkam. 😁
 
Jel neko dobio žalbu protiv carine?

Ja ih čekam da me rebnu, spremio sam dokumentaciju u slučaju da tako bude.

Čak sam sa drugarom koji je advokat pričao na tu temu, da može carina da se tuži, odnosno osoba koja je carinila paket.

Našu carinu mrzi da radi, nemaju razradjen sistem kao strane brze pošte Fedex, Dhl i drugi.


Dodje paket i ako nema fakture ili bilo čega, ne sme carinik da uzme na svoju ruku i da nešto što košta 50 dolara, da stavi 100.

Umesto toga, ima mejl i broj telefona kupca, pozove ili pusti mejl da kupac pošalje dokumentaciju koliko je platio.

Svede se naša carina na amatere.
 
Meni paket koji je koštao nepunih 3000 dinara na Aliju stoji već deset dana na carini.
Živo me interesuje po kom osnovu ga carine. Na mejlove naravno niko ne odgovara
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno