Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
@whis Pa dobro vratim paket ali u tom slucaju prodavac nece da vrati novac?
Tako su ovde ljudi pisali.
@MilanBre Pa kad ga vratis jel ti vrste novac posle?
Kod mene je free shiping ali neverujem da je prodavac stavio fakturu.
 
@whis Pa dobro vratim paket ali u tom slucaju prodavac nece da vrati novac?
Tako su ovde ljudi pisali.
@MilanBre Pa kad ga vratis jel ti vrste novac posle?
Kod mene je free shiping ali neverujem da je prodavac stavio fakturu.
Ako pricamo o Aliexpresu, ti imas pravo na "dispute", tacnije povrat novca uz razlog gde ces navesti "da nisi obavesten" od strane prodavca da je moguce platiti i carinu za tu posiljku koju si porucio.

Sada ce mozda neko da pita "Pa kako prodavac moze da zna da li u drzavi u kojoj je stigla njegova posiljka naplacuje carinu" Itekako moze da zna ako je prodavac koji ima mnogo dobrih ocena i komentara jer u nekom trenutku ako ta posiljka mora biti ocarinjena sigurno bi se neki kupac zalio vec...

Ispravite me ako gresim.

A i ne razumem ove ljude koji kupuju telefone, kompjutere.. preko Aliexpresa.
 
Ako pricamo o Aliexpresu, ti imas pravo na "dispute", tacnije povrat novca uz razlog gde ces navesti "da nisi obavesten" od strane prodavca da je moguce platiti i carinu za tu posiljku koju si porucio.

Sada ce mozda neko da pita "Pa kako prodavac moze da zna da li u drzavi u kojoj je stigla njegova posiljka naplacuje carinu" Itekako moze da zna ako je prodavac koji ima mnogo dobrih ocena i komentara jer u nekom trenutku ako ta posiljka mora biti ocarinjena sigurno bi se neki kupac zalio vec...

Ispravite me ako gresim.

A i ne razumem ove ljude koji kupuju telefone, kompjutere.. preko Aliexpresa.
Samo da ne ostajem bez novca i predmeta.
O aliexpresu pricamo.
Pa pricali smo o carini u poruci ali mislim da je paket bio poslat vec,ne secam se.
 
Samo da ne ostajem bez novca i predmeta.
O aliexpresu pricamo.
Pa pricali smo o carini u poruci ali mislim da je paket bio poslat vec,ne secam se.
Ako ti carina bude vise nego sto mozes da platis ili ne zelis da platis, jednostavno vrati posiljku i na dispute na aliexpress daj taj razlog zbog kog ne zelis vise posiljku.
Ja bih ti prvo preporucio da kontaktiras Aliexpress live podrsku, na live chat, da ih pitas da li ce ti refundirati novac ako vratis paket. ( cisto da budes siguran). Ja sam par puta trazio povrat novca za neke druge stvari, ali te stvari meni jos nisu stigle, ne znam ni gde su se nalazile u tom trenutku ali su mi refundirali naravno.
 
@whis Pitacu sko odgovore uopste.
Mada prodavac je u poruci napisao da ne zna koja drzava ce kako da carini i da li ce da carini.
 
@Colorato
Koji propisi? Da carine kako im se svidja.
Sto prodavac nije stavio fakturu i koliko stvarno kosta,ima njegove krivice.
 
Za to što u paketu nema fakture našoj carini šište 00…a realno, i treba da im šište.
Zakon je jasan, a tebi ako se ne sviđa što kinez nije uradio kako treba, žali se njemu.
 
@whis Pa dobro vratim paket ali u tom slucaju prodavac nece da vrati novac?
Tako su ovde ljudi pisali.
@MilanBre Pa kad ga vratis jel ti vrste novac posle?
Kod mene je free shiping ali neverujem da je prodavac stavio fakturu.

Dhl mi nije naplatio povraćaj ka prodavcu. Prodavac mi je vratio novac.


Evo sa Kinezom se dogovorio da mi stavi fakturu sa cenom koliko sam platio.
 
@Miki_
@whis
Tema je carinjenje pošiljki i u dosta postova je objašnjeno koje su mogućnosti a pitanje refunda je objašnjeno u temama AE te ne lupajte gluposti a kod svake kupovine kupac treba da bude upoznat sa carinskim propisima svoje zemlje.
Pa mi i pricamo o carini izmedju ostalog. Citaj malo bolje.
 
Ako pricamo o Aliexpresu, ti imas pravo na "dispute", tacnije povrat novca uz razlog gde ces navesti "da nisi obavesten" od strane prodavca da je moguce platiti i carinu za tu posiljku koju si porucio.

Sada ce mozda neko da pita "Pa kako prodavac moze da zna da li u drzavi u kojoj je stigla njegova posiljka naplacuje carinu" Itekako moze da zna ako je prodavac koji ima mnogo dobrih ocena i komentara jer u nekom trenutku ako ta posiljka mora biti ocarinjena sigurno bi se neki kupac zalio vec...

Ispravite me ako gresim.

A i ne razumem ove ljude koji kupuju telefone, kompjutere.. preko Aliexpresa.
ako je to sto kupujes preko 50eur, onda znas da ces platiti carinu, i spreman si na to prilikom kupovine online iz druge drzave. ako ne zelis da placas carinu vec samo pdv onda kupujes stvari jeftinije od 50eur. nema tu sta da pitas prodavca iz druge drzave
 
Ako pricamo o Aliexpresu, ti imas pravo na "dispute", tacnije povrat novca uz razlog gde ces navesti "da nisi obavesten" od strane prodavca da je moguce platiti i carinu za tu posiljku koju si porucio.

Može da otvori dispute za šta god hoće ali pare nazad dobiti neće zato što "nije obavešten" kad je na njemu bilo da se obavesti.
Prodavac nije obavezan niti da obaveštava kupca da će imati dodatne troškove niti da zna koliko bi ti troškovi mogli da budu. U pravilima lepo piše:
kupuješ robu iz inostranstva -> računaj da postoji mogućnost dodatnih troškova, na kupcu je da se raspita.
Možeš da pitaš prodavca i njegova je dobra volja da li će da potraži informacije umesto tebe ili će da kaže "ne znam, pitaj tvoju lokalnu carinsku službu".
Za kupce iz EU VAT se automatski obračunava i tačno vide koliko plaćaju za to dok kupci izvan EU moraju sami da provere (tako što će se recimo ovde na
forumu raspitati šta da očekuju :D )

1691942349220.png

Sada ce mozda neko da pita "Pa kako prodavac moze da zna da li u drzavi u kojoj je stigla njegova posiljka naplacuje carinu" Itekako moze da zna ako je prodavac koji ima mnogo dobrih ocena i komentara jer u nekom trenutku ako ta posiljka mora biti ocarinjena sigurno bi se neki kupac zalio vec...

Ispravite me ako gresim.

Grešiš, gore sam napisao.
Ako je reč o većem prodavcu sa više radnika može da se potrudi ali nema obavezu. Uostalom, i ti možeš da otvoriš prodavnicu na aliexpressu, samo staviš da šalješ iz Srbije, okačiš slike,
opise i prodaja može da počne, da li ćeš sedeti za kompom i informisati se koliko iznose uvozne dažbine u svakoj državi na svetu! i to na svakih nekoliko mesece jer se propisi ponekad menjaju!

A i ne razumem ove ljude koji kupuju telefone, kompjutere.. preko Aliexpresa.
Ljudi kupuju šta hoće i gde hoće, šta tu ima da se razume ili ne, ako postoji mogućnost i želja zašto ne bi kupovali.
 
Pa ako nije stavio fakturu ima i njegove greske.
Ja znam da je svima stalo da posiljke prodju bez poreza i carine,ali ove vece posiljke je i normalno da se carine,a prodavac treba da stavi fakturu.
Oni su krivi sto to ne ucine.
Sad treba da se mi zalimo i da placamo jer to nije kao njihova obaveza.
 
Prodavci nekad stave i mnogo nižu fakturu.

Pre dve godine na aparat od 60 dolara, stavio fakturu na 15 $.
 
Pa ako nije stavio fakturu ima i njegove greske.
Ja znam da je svima stalo da posiljke prodju bez poreza i carine,ali ove vece posiljke je i normalno da se carine,a prodavac treba da stavi fakturu.
Oni su krivi sto to ne ucine.
Sad treba da se mi zalimo i da placamo jer to nije kao njihova obaveza.
Ti si bukvalno idealan za izbegavanje za online kupoprodaju...
Više puta si to sam posvedočio u svojim postovima na drugim temama (naručivanje pa nepreuzimanje poručene robe i sl)...

Ne znam šta ti nije jasno u propisima, na sve skuplje od 50€ što "uvoziš" u zemlju plaćaš i pdv i carinu, uz napomenu da cena proizvoda sa fakture ne obavezuje carinika i on vrednost robe ceni po carinskom tarifniku...

Dakle u tvom slučaju to što prodavac nije stavio fakturu uz proizvod tj. upisao cenu proizvoda na carinskoj deklaraciji (a ti uostalom ni ne znaš da li je on to uradio ili ne jer deklaraciju nisi video), ne znači ništa jer carina gleda cenu istog ili sličnog proizvoda u svom tarifniku.
 
U tome i jeste poenta.
Kako ne shvatate da naša carina neće (i ne treba) da se preganja sa tamo nekim kinezom koji nije stavio fakturu (a u obavezi je) ili ju je fejkovao i stavio neku debilnu cenu. Koliko da naša carina nije mnogo mrdnula mentalno iz doba samoupravnog socijalizma, ne znači da tamo rade totalni retardi.
Carinik ima pravo da svaku pošiljku koja ne ispunjava određene uslove jednostavno vrati i niko mu ne može ništa.
Može da je vrati ako nije jasno naznačeno ko prima, ako jasno stoji da je u pitanju roba komercijalne prirode, a nema računa, ako se vidi i/ili piše da je u pitanju polovna roba, ako je u pitanju akcizna roba,...
 
Ja nisam rekao da necu da platim carinu nego ne volim nepravdu.
Za neku robu ima bas velika razlika u ceni,to ne znaci da necu da platim 20+10% cak i po ceni sa bude vise.
Ali ne i da me izadje skuplje nego kod nas.
@RingeRaja Pa i treba da vrati ako ne ispunjava uslove,tako da ako nije prodavac stavio fakturu (a skuplja je stvar ili je nema kod nas.) apsolutno treba da vracaju sve posiljke,pa nek misle oni tamo.
 
Kako će me rebnu na carini, juuu. 😁

Naručio sinoć nešto što košta sa poštarinom oko 69$.

Pitao sam onako usputno na koju cenu stavlja fakturu pošto je sve bilo na popustu.

Odgovor Kineza, deklarisana cena paketa/fakture je na 8$.

Nema šanse da carina proguta da to košta 8 dolara.

Ja ću lepo da im dostavim sve što se tiče naplate kada budu tražili i da napišem da je to greška Kineza. Imam izvod iz banke i screenshot koliko me koštao proizvod sa poštarinom.

Znači komedija sa Kinezima 😁
 
@MilanBre

Pitanje je hoce li carinik to i da pogleda, pre ce da bude klik na prvi link u pretrazi na guglu :D
 
Kako će me rebnu na carini, juuu. 😁

Naručio sinoć nešto što košta sa poštarinom oko 69$.

Pitao sam onako usputno na koju cenu stavlja fakturu pošto je sve bilo na popustu.

Odgovor Kineza, deklarisana cena paketa/fakture je na 8$.

Nema šanse da carina proguta da to košta 8 dolara.

Ja ću lepo da im dostavim sve što se tiče naplate kada budu tražili i da napišem da je to greška Kineza. Imam izvod iz banke i screenshot koliko me koštao proizvod sa poštarinom.

Znači komedija sa Kinezima 😁
ako te zovu ti kada im pokazes koliko si platio oni ti na to lupe carinu i sve i nemas porblem samo sto ces jedno 20 dana da cekas da te pozovu ako ne i vise. Cekanje je veci problem od nameta.
 
@RingeRaja Pa i treba da vrati ako ne ispunjava uslove,tako da ako nije prodavac stavio fakturu (a skuplja je stvar ili je nema kod nas.) apsolutno treba da vracaju sve posiljke,pa nek misle oni tamo.
Jedino što je onda problem da dobiješ povraćaj punog iznosa, jer neće kinez tek tako da se odrekne onoga što je morao da plati kad mu je roba vraćena.
A u poslednje vreme ne radi sistem refund-a tako glatko kao pre, svi su se stisli i teže ide.
 
@MilanBre

Pitanje je hoce li carinik to i da pogleda, pre ce da bude klik na prvi link u pretrazi na guglu :D

Pa ima da ga navede odmah na AliExpress. 😁 Ja ću se pozovem na grešku onog što je poslao.

Saznao sam da ima Kineza koji znaju naše carinske takse pa umanjuju fakturu.

Drug naručio alat za dijagnostiku, plaćen 300 dolara, faktura bila 170 dolara i na toliko je ocarinjeno.

Po meni je glupo da se carini roba za nešto što će meni da koristi. U redu je da se carini roba za daju preprodaju.

Evo na kp multimedije za auto kupljene na veliko, najslabije verzije, nude samo multimediju.

Ja sam uz multimediju došao i do Blutut mic-a, kamere za rikverc i alata za skidanje.

Ovi sa kp verovatno isto to dobijaju ali prodaju odvojeno pa im zarada nenormalna.

Dajem primer. Najslabija verzija 2/16 ili 2/32 sa kamerom za rikverc sa ugradnjok 310-330 evra.
 
Kako će me rebnu na carini, juuu. 😁

Naručio sinoć nešto što košta sa poštarinom oko 69$.

Pitao sam onako usputno na koju cenu stavlja fakturu pošto je sve bilo na popustu.

Odgovor Kineza, deklarisana cena paketa/fakture je na 8$.

Nema šanse da carina proguta da to košta 8 dolara.

Ja ću lepo da im dostavim sve što se tiče naplate kada budu tražili i da napišem da je to greška Kineza. Imam izvod iz banke i screenshot koliko me koštao proizvod sa poštarinom.

Znači komedija sa Kinezima 😁
Najveci problem tu je spedicija jer se oni uglave 3000-4000.
Drugi problem je sto je taj iznos na koji ne ide carina od pre Isusa, u medjuvremenu sve cene skocile i taj iznos bi trebalo biti na nivou onog koji ima EU, ako navodno teze ka EU i uskladjuju se
 
Ova Eva na AE nije bas druzeljubiva 😁
Pitao sam je da li imam prava na povrat novca ako vratim paket. Kao da sam je pitao da izadjemo 🤗
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno