Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Dakle, bio sam na celodnevnoj hiking avanturi, 24 km od čega desetak stalno uzbrdo, počev od ~1000 stepenika na samom početku. Onda kroz šumu i dalje jak uspon dok se ne dođe da skoro vertikalnog uspona praktično bez (vidljive) staze. E, posle toga ide glavni uspon. ;) A nizbrdo možda još i gore, jer je svaki korak, u stvari, više doskok zbog strmine, pa tabani i kolena stradaju. Elem, koga zanima, može da vidi trek na: https://www.strava.com/activities/657525356 (bar se nadam da je link dobar, ne vidim na Strava sajtu neku opciju da mi da direktan link za javnost).

Isprobao sam Run The Map i očigledno je uspeo da mi napravi trek, iako ima nekih problema i čudnih stvari. Posle 8+ sati pešačenja počeo je bio malo da brljavi (kada prelistavam među opcijama), ali sam kasnije primetio da mi je izgleda ostao bio aktivan još jedan gps program, pa mu je možda to smetalo. Problem je i što je na jednom mestu uključio pauzu, a posle nije sam započeo snimanje, pa imam rupu u treku. I program nema nikakve opcije za upozorenje kada se skrene sa željenog treka, što je par puta dovelo do velikih problema. Samo prikaže na ekranu trek koji se prati. Cyclers program mi je potpuno nejasan, rekao bih da i nije u pitanju program, nego samo interfejs za Stravu. Npr, importujem pripremljenu rutu kroz fajl menadžer, Cyclers lepo to prikaže, ali posle klika na Use his route, više nigde ne vidim nikakvu mapu, niti opcije za praćenje rute. Probaću još malo detaljnije i BikeTour, mada i on ima svojih čudnovatosti. Bar ima mapu. :) Mada, odjednom nijedan program nema opciju da mi rotira mapu u prikazu, da se lakše snađem na koju stranu treba da idem (zato mi je ostao pokrenut i taj drugi program). Dakle, potrebno je još eksperimentisanja, ali bar je Run The Map isterao do kraja rutu od 10ak sati.
 
@cane
dobio si kudos od mene ;)


Ne importujes rutu u stravu!
kreiraj rutu na strava sajtu (strava route builder) ili je tamo importuj u svoj profil, i to ce strava na telefonu da sinhronizuje i povuce, i kad hoces da snimas imas ponudjene predefinisane rute u meniju koje si sacuvao.
Ovo naravno pod uslovom da imas sve opcije originalne aplikacije.

Jel si probao kliva-u?
Njen interfejs lici na stravu.
-284995.png
 
Poslednja izmena:
@bakara Sad baš videh i shvatio sam da si ti, hvala. :)
Razumem to, ali rute prvo lakše kreiram u drugim programima, a drugo neke rute sam skidao sa GoogleEarth, pa onda moram da ih importujem. Btw, možda sam se ja pogrešno izrazio. Nisam importovao rutu u Stravu, nego u Run The Map program, da idem po njoj. Osim toga, ako imam gpx fajl na oblaku, onda mogu da ga ubacim u svaki program koji to podržava (većina koje sam probao), a ako je na Stravi, onda sam ograničen na programe koji imaju sinhronizaciju. Što se opcija tiče, mislim da Run The Map ima samo sinhronizaciju ruta (download/upload) i možda nešto dodatno. Cyclers kao da je bukvalno samo mobilni interfejs za Strava sajt i ne nudi mi ništa od opcija koje me zanimaju. Ili ih ja ne vidim.

Ah da, Kliva... moraš češće da me podsećaš za takve stvari. :)

U stvari, šta je problem. Iako meni ne smeta taj socijalni aspekt koje mnogi programi nude (socijalno = društveno, ne jeftino), mene to stvarno ne zanima. Ako postoji deo u kom se mi korisnici nešto kao povezujemo, pa vidim da neko poziva na vožnju a la last minute pozivi na CB, ne smeta. Možda bih se nekad i pridružio. Ali, ja vozim uglavnom sam. I ne vozim trke i treninge, tako da me ič ne zanima da li sam bio brži ili sporiji od nekoga ili od sebe samog i u kom segmentu. Ja bih da program:
- importuje gpx (poželjno i klm/klz) rutu koju želim da pratim i da može da je drži na ekranu
- istovremeno da snima moju sopstvenu rutu
- da me upozorava ukoliko ispadnem sa rute na N metara ili N sekundi, ali naravno samo jednom, odnosno sve dok ponovo ne presečem rutu, pa onda opet da me upozori
- da tokom vožnje vidim mapu sa svojom pozicijom i rutom i učitanom rutom za praćenje ispod (druge boje)
- da imam što više podataka - vreme, brzina, visina, nagib, možda i očekivano vreme za naredni km, prema konfiguraciji terena
- automatska pauza (ispod N km/č ili posle N sekundi)
- glasovno navođenje/upozoravanje bi bilo super
- da može da se bira više tipova i provajdera mapa (Bing, Google, OpenStreetMap, itd), sa i bez offline opcije
- da mapa može da bude fiksirana, ali i da prati moju poziciju (kako se okrećem, da znam na koju stranu treba da idem)
- dodatni podaci u vidu grafikona svakako ne smetaju
- export moje rute u gpx
- automatsko prebacivanje/sinhronizacija sa nekim web servisom tipa ST, Strava, RideWithGPS, itd
- neki zgodan, pregledan i razumljiv interfejs (da se zna šta koja opcija radi, da se do svih bitnih stvari stiže sa što manje klikova, da su podaci logično postavljeni i pregledni, itd)

Na kraju, program koji ima sve i ima dobar i razumljiv interfejs i još dobro radi ne bih imao baš ništa protiv da platim. Međutim, problem sa tim je što je očigledno da malo-malo, pa neki program ostane bez podrške. Ili određeni servis nešto promeni i program više ne može da mu pristupa. I onda si platio nešto što je postalo neupotrebljivo, a autora ili baš briga ili i ne može ništa da učini.

Run The Map ima zanimljiv interfejs, ali i malo kriptične opcije i ume stalno nešto da "učiitava", a juče je malo i bagovao (listanje levo-desno bi prikazalo samo prazan ekran). Hike & Bike mi je bio odličan, ali je jedan od onih koji imaju ozbiljnih problema, a podrška više ne postoji. ST zvanični program je strašno bagovit i ima velikih problema sa memorijom, a zvanična podrška za WP verziju odavno ukinuta. BikeTour deluje kao da ima puno toga što mi je potrebno, ali je interfejs dosta loš. Itd. Trenutno koristim više programa, ali i da se odlučim da zadržim (i kupim) više njih, prosto ne znam koje bih. Run The Map se kotira jako visoko (ima i lepe grafikone ;)), ali ima nekih bubica + nema opcije za promašivanje rute. Kad se plati, piše da se dobije neki voice announcement, ali ne znam šta je tačno. Itd.
 
@bakara Sad baš videh i shvatio sam da si ti, hvala. :)
Razumem to, ali rute prvo lakše kreiram u drugim programima, a drugo neke rute sam skidao sa GoogleEarth, pa onda moram da ih importujem. Btw, možda sam se ja pogrešno izrazio. Nisam importovao rutu u Stravu, nego u Run The Map program, da idem po njoj. Osim toga, ako imam gpx fajl na oblaku, onda mogu da ga ubacim u svaki program koji to podržava (većina koje sam probao), a ako je na Stravi, onda sam ograničen na programe koji imaju sinhronizaciju. Što se opcija tiče, mislim da Run The Map ima samo sinhronizaciju ruta (download/upload) i možda nešto dodatno. Cyclers kao da je bukvalno samo mobilni interfejs za Strava sajt i ne nudi mi ništa od opcija koje me zanimaju. Ili ih ja ne vidim.

Ah da, Kliva... moraš češće da me podsećaš za takve stvari. :)

Ja bih da program:
- importuje gpx (poželjno i klm/klz) rutu koju želim da pratim i da može da je drži na ekranu
Strava route builder ima odlicne opcije za pravljenje ruta, cak bolje neko ridewithgps na koji smo svi navikli na pr. moze da ti sugerise rutu sa minimalnom elevacijom, uobicajene bici putanje, da prikaze kategorije uspona, ili da ti pokaze kuda su drugi korisnici prolazili itd, ja bar to nisam video ni na jednom drugom programu.

takodje mozes jednostavno da prisvojis tudju rutu medju svoje ili importujes fajl.

Ovo sto ti hoces radi i orux maps, on je pre svega namenjen orijentaciji i navodjenju, ali on nema sve ostalo i prilicno je tezak za provaljivanje :)
http://windowsphoneapk.com/APK_OruxMaps_Windows-Phone.html

U stvari, šta je problem. Iako meni ne smeta taj socijalni aspekt koje mnogi programi nude (socijalno = društveno, ne jeftino), mene to stvarno ne zanima. Ako postoji deo u kom se mi korisnici nešto kao povezujemo, pa vidim da neko poziva na vožnju a la last minute pozivi na CB, ne smeta. Možda bih se nekad i pridružio. Ali, ja vozim uglavnom sam. I ne vozim trke i treninge, tako da me ič ne zanima da li sam bio brži ili sporiji od nekoga ili od sebe samog i u kom segmentu.
Mozes da zakljucas profil, i onda tvoje logove vide samo oni koji imaju tvoju dozvolu. Nisam jedino siguran da li mozes da delis voznju ako je privatna.
Takodje mozes da odredis private zonu, recimo radijus od 500m od tvoje kuce, koja nece biti prikazana nikome (ni onima sa dozvolom) osim tebi samom
Mozes da zakljucas rutu/voznju (pojavi se katanac), da nije vidljiva nikome osim tebi, cak nije vidljiva ni onima za tvojom dozvolom.
Znaci mozes da budes totalni anonimus.

Korisnici se povezuju sa 'klubovima", koji su javni ili opet privatni tj. zakljucani i ulazi se samo po pozivu admina.
tamo se mogu pokretati diskusije, postavljati voznje, organizovati okupljanja i sl.
takodje postoji i rangiranje u okviru grupe tj. kluba, ali mozes biti clan vise klubova.
ne moras biti ni u jednom klubu, mozes imati "prijatelje" i bez klubova.

Stravi najvise fale privatne poruke, to se vec neko vreme ceka da bude implementirano, jer cesto hoces nekoga da kontaktiras a on ne moze nikako da ti ostavi telefon osim javno pa posle obrise, sto je besmisleno.
 
Poslednja izmena:
Da li ima neko uopste bilo koji Scott sorts? :D ne mora onaj sa linka sto sam okacio.

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
Verovatno su ogromne jer jedino za L velicinu ne vazi popust, i pazi to nisu XL, vec XXL :)
 
Verovatno sto u nazivu ima Man i Lady. :)
Kosta rekao sam komentar (zadnji post na prosloj strani). Cena za novu je bila 500e, a ovu informaciju imas i na dnu strane sa specifikacijom gde su cene izrazene po velicini rama. To bi trebalo da znaci da je na nekim akcijama bila odprilike toliko koliko si je i ti platio.
 
@BogdanB Ja imam Scott jaknu i sve sto nosim je XXL i tek poneki veci kroj XL a ovu jaknu sam kupio L i savrsena mi je pa ti vidi... :D
 
Da li ima neko uopste bilo koji Scott sorts? :D ne mora onaj sa linka sto sam okacio.

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2

Ja sam pre neki dan kupio L popust je bio i na njega. RC Pro, top model ali iz 2014 pa je praktično bio u pola cene. Inače sam visok 179cm i variram recimo 76-80kg. Veličina mi je savršena. Probao sam i NW galaxy L i fit je identičan. Baš sam se mnogo dvoumio između ta dva jer sam i za taj konkretan NW dobio preporuke, a cena s popustom im je ista. Na kraju presudio prodavac koji kaže da scott ima bolji uložak... Možda kupim i nw dok još malo ovo isprobam ako ih ostane.
Ne mogu ništa da ti preporučujem i savetujem jer sam do sada imao samo jedne bib gaće pa i nemam s čim da uporedim, a odvezao sam do sad u njemu samo jednu vožnju od 130km i sve je ok. Mada meni su svi ti šorcevi odlični. Ulošci mi na svim deluju kvalitetni i dovoljno dobri (inače bitnije mi je dobro sedlo, prelazim po 100-200km bez problema i bez uloška, u sintetičkim boksericama i klasičnom šorcu). Materijal mi je isto sličan i na jeftinijim i skupljim modelima. A najviše mi se sviđaju trake na nogavicama koje su na skupljim gaćama široke i prijatne, bez silikona. Ne volim one uske silikonske koje stežu i lepe se.
 
Imam sportful I to XXL velicinu, pa zato I pitam. Svi imaju neku svoju velicinu po kojoj prave I to mi pravi ogroman problem :D a ja sam 195cm,82kg, mrsav ali samo su noge pune misica :D

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
Verovatno sto u nazivu ima Man i Lady. :)
Kosta rekao sam komentar (zadnji post na prosloj strani). Cena za novu je bila 500e, a ovu informaciju imas i na dnu strane sa specifikacijom gde su cene izrazene po velicini rama. To bi trebalo da znaci da je na nekim akcijama bila odprilike toliko koliko si je i ti platio.
Ok, hvala ti!

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
 
@gps
Propustih da pomenem da Run The Map, osim mogućnosti slanja snimljenog treka na Stravu, ima i mogućnost slanja na e-mail i to kao gpx ili kml, plus pominju integraciju sa društvenim mrežama i "messenger" programima, mada to nisam probao. BikeTour ima export na OneDrive kao kml, ali i da snimljenu rutu (Trip) pretvori u "šablon" (Track), pa da može da se prati. Nijedan nema opciju vraćanja po istoj ruti, što sam video samo u jednom programu, ali se više ne sećam kom. Korisno je prvenstveno za hiking, ali uvek je zgodno imati je. Bar meni, pošto volim i hiking. :)
Klivu nisam ni probao, jer pročitah negde da ona i ne služi za praćenje/snimanje vožnje, nego da je samo interfejs za podatke na Stravi.
Btw, bakara, znam da razne socijalne opcije mogu da se isključe/preskoče. Moja poenta je bila da oni aspekti koji korisnicima Strave (i sličnih) izgleda najviše znače (statistika, poređenje, napredovanje, organizovanje zajedničkih vožnji) meni ne znače ništa, pa mi takvi sistemi odmah guba 90 % potencijala. Možda se jednog dana situacija promeni, ali za sada vozim iz čistog zadovoljsva, potrebno vreme mi je nevažno, najviše volim da vozim sam, a vožnju istim putevima izbegavam koliko god je moguće. Dakle, naježim se kad vidim one opcije za poređenje svog prethodnog vremena na istoj ruti. :) Za drumaše je verovatno zanimljivije, jer drumaš i jeste prvenstveno za trke i brzinu, pa je normalno da se tako porediš, a uz to je dodatno ograničen izborom ruta, pa si mnogo češće prinuđen da ideš istim putevima i onda možda podsvesno počinješ da se prilagođavaš toj logici vožnje (što brže uz Drajzerovu). Meni su bajk i hajk pre svega uživanje i celodnevne avanture. Da imam para, bili bi i višednevni, a možda bih i ja krenuo na put oko sveta kao Snežana. (ne kažem da ona ima para :) nego ja ne mogu baš tako asketski)
 
To ti je bajs na koji je stavljena oprema cisto da moze da bude u voznom stanju. Znaj da to nije neki kvalitet. Ja sam moj prosli bajs platio 11k, ali cuvao sam ga dosta I imam nekoliko hiljada kilometara sa njim, nisam se pozalio nikada ali kada sam presao na bolji, preporodio sam se. Sada kada sednem na njega, da odvezem do majstora umesto burazera, pitam se kako sam vozio :D

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
Vezano za odmeravanje duzine lanca sto je Wolf pitao, naleteh sada na klip sa time pa da ga postavim ovde da ima kada nekom zatreba. Nesto slicno onome sto je Bakara rekao, ali se malo razlikuje, a ovo treba da je "majstorska" metoda. Na oba velika (najveca) lancanika se stavi lanac (bez stavljanja na menjac), odmeri se ceo krug i pomeri za jos 3 clanka (ili ti 2 clanka i spojnica) i to bi trebalo da mu je idealna duzina.



One dve smernice koje sam ja naveo su vise za odmeravanje vec namestenog lanca da li je dobre duzine ili ne. Ajde da ih ponovim pa da sve bude na jednom mestu:
-Lanac napred na najveci, pozadi na najmanji lancanik i rolnice menjaca moraju da budu tacno jedna iznad druge.
-Kada je lanac napred na najmanjem i nazad na najmanja dva, kavez zadnjeg menjača bi trebao da bude paralelan sa zemljom.
I zapamtite kada se stavi novi lanac na vec koriscene zupcanike, prvih 50-tak km polako bez velikih opterecenja na pogon, da ne bi preskakao lanac, sve dok ne legne sve na svoje mesto.
 
Poslednja izmena:
Potoji li neki bajs sa aluminijumskim ramom i krutom vilom sa cenom do 12 000??????

Ja sam nasao nesto ovakvo http://www.winwin.rs/sportska-oprem...ikli/bicikl-mtb-xplorer-race-8-7-6784642.html
AKo izuzmemo zemlje treceg sveta, mislim da se na ovim prostorima "prave" tj sklapaju najgori bajkovi.
Sareni ramovi + u najboljem slucaju JEDAN krsten deo + sve ostalo Kineski fus = prvi par stotina KM ok a onda krecu problemi i stalna poseta majstorima ili licno majstorisanje.
 
Najbolje je da se napravi od odabranih (ukomponovanih) delova. Samo je to skuplja varijanta.
 
Ti novi bajsevi sto se kod nas prodaju za 100-200 eura u kulturnoj zemlji bi zabranili prodaju i proizvodnju. Oni ne mogu zadovoljiti ni osnovne propise, a o postovanju stvarnog garantnog roka da i ne pricamo. Pa evo vam primer da u Nemackoj na sajtu koji ja koristim najjeftiniji MTB je trenutno Fuji (7 brzina) je 335e i sada je na popustu za 285e. Delovi su im skoro duplo jeftiniji, a ovo im je najjeftiniji bajk u ponudi !?!? Razlika izmedju tog i naseg jeftinog bajsa je sto taj stvarno moze da se nasteluje i da radi, bez da vise visis kod majstora, nego u voznji. Manite se corava posla i kupite neki krsteni polovnjak za 150-200e i slatko cete se navozati.
 
^Upravo to. Ne znam zasto ljudi idu na nove bajkove od stotinjak €. Ako uzmemo u obzir capriolo koji sam diskutovao ranije, koji prodaje 9.1 model za nekih 300€ koji dodje sa v-brake logan shit kočnicama. Sta dodje na onom od 100-200€.

Za polovan od 150-200e se vec moze traziti cube, specialized, haibike, trek, GT, nesto stariji scott itd. U ispravnom stanju i u kombinaciji sa acera-alivio opremom. Mozda te negdje i pogodi deore. Takav polovan nije moguce ni uporediti sa tim generičkim no name bajkovima sto se prodaju po trznim centrima.
 
Ја сам пре ~12 година размишљао шта да купим (дуго сам прескакао бајс због некадашњих проблема са седиштима) ;) и на крају ипак нисам смео да купим половњака (што сам касније укапирао као грешку) него сам узео за ~100€ ову Каприоло бициклу. Ето, после ~12 година је успела гума да се избуши, мада то није једино, пре неколико месеци сам заменио једну гумицу од задње кочнице, мајстор ми џабе убацио неку половну и тада први пут подмазао ланац. Толико о томе како водим рачуна о точку. :(
 
AKo izuzmemo zemlje treceg sveta, mislim da se na ovim prostorima "prave" tj sklapaju najgori bajkovi.
Sareni ramovi + u najboljem slucaju JEDAN krsten deo + sve ostalo Kineski fus = prvi par stotina KM ok a onda krecu problemi i stalna poseta majstorima ili licno majstorisanje.

Pa sta mozes da ocekujes od bicikle kad kosta 10000-15000 hiljada din? Nece sigurno da stave delove koji kostaju skuplje od bicikle, nego najjeftinije moguce.

Ja se ne zalim na domace proizvodjace, imam Polar Mirage Pro kupljen pre 4-5 godina i dalje me sluzi poprilicno dobro, ali on i tada nije kostao 10 crvenih nego 29-30 :)
 
Rovinj - Vrsar
Ko krene na ovu relaciju kolima, odnosno glavnim putem, preći će ~30 km u jednom smeru, a ako se potrudi možda i manje. Ja sam na toj distanci pronašao ukupno 45 km po smeru, odnosno 90 ukupno. :) I opet izgubio silno vreme na istraživanje raznih staza i stazica i pronalaženje prolaza tamo gde ih nema. Zbog toga sam u Vrsar stigao tek posle... pa, mislim da je bilo više od 6 sati, a od Limskog kanala sam išao glavnim putem, jer nisam više imao vremena ni živaca da tražim željene staze. Šteta, jer sam ih u povratku našao (samo prođete kroz nudistički kamp ;)) i ona jedna kojom sam vozio je apsolutno fantastična. No, šta je tu je. Uostalom, vožnja je trebalo da bude od Rovinja do Poreča, ali ni za to nije bilo vremena. Srećom, relaciju Vrsar - Poreč sam prethodno dosta dobro istražio (na putu za Umag). Jedino što nemam trek za to, jer je Sports Treker program odlučio da pukne baš prilikom pokušaja snimanja. Elem, ruta svakako odlična i ako se ne istražuje svaki kamen, odnosno ako se zna unapred gde puta ima, onda može da se završi mnogo brže. U svakom slučaju, potvrđeno je da je severno od Rovinja obala daleko zanimljivija nego južno, mada i ka Puli ima još nekih stazica koje nisam istražio. A i kampova.

Jedino što vode ima samo dok se prolazi kroz kampove i javne plaže, a posle ništa. Čak je i prodavnice relativno teško naći, a biciklistički putokazi su obično loši taman da nerviraju. A ni mape nisu mnogo bolje, jer su i MS i Google tvrdili da ima puta tamo gde ga nema. A bilo ga je tamo gde nisu znali. Srećom. :) No, sveukupno uzev, fantastična vožnja i fantastična obala. Inače, ovaj deo je malo naporniji, zbog Limskog kanala. Naročito u povratku kad skoro dušu ispustih. Eh da, osim što oznake staza ne sadrže baš nikakvu dodatnu informaciju osim broja staze (pa ih nauči napamet pre vožnje), ima i putokaza koji pripadaju pešačkim stazama, a to nije lako razlikovati unapred. Dodatni problem je što je glavni put oko Limskog kanala veoma uzak (a opterećen). Srećom, svi sa BG tablama bili su već parkirani.

Opširnije.
 
Zanima me da li mogu na bajs Capriolo iz ko zna koje godine model Y track da ugradim prednje vile sa amortizerom? Nisam mislio da potrošim neku veliku lovu jer sam bajs ne vredi mnogo, hteo sam pre svega da dobijem na nekoj udobnosti bez da kupujem novi bajs jer ovaj je bukvalno kao nov. Računam da je ovde većina sa brutalnim bajsovima tako da možda ja ovde sa mojom šklopocijom nemam šta da tražim :D ali bi mi drugo mišljenje dobro došlo da uradim taj apgrejd ili da odustanem od te rabote. Znam da je kruta vila možda i najbolje rešenje tj da ništa ne diram na bajsu ali pre nego li odustanem hteo sam da čujem i koje mišljenje više.
 
Poslednja izmena:
Ako vozis pretezno na asfaltu neces dobiti mnogo, ja bih pre trazio bolje/sire gume sa kojima ce mozda biti malo udobnija voznja i to je to. Predpostavljam posto je stariji ram, da je uzi vrat vile, i automatski tu si organicen u izboru. Ono sto mozes da biras su uglavnom nizerazredne vile koje su kratkog veka i ne amortizuju nesto specijalno. Plus sto pre dobiju luft, krenu da skripe itd. U tom kontekstu, kruta vila je bolja, em manje energije trosis dok vozis, em nemas sta da odrzavas.

Ako nemas, kupi neke krstene rukavice sa gelom i kvalitetne gripove tj rukohvate na kormanu. Ja sam koristio neke Ritchey za odprilike 1000-1500din iz planeta, sundjerasti, crni, odlicno su se pokazali sto se udobnosti tice.


Ako vozis offroad onda nisam pametan sta da ti savetujem.
 
Nazad
Vrh Dno