Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ja imam original GoPro nosač za bajk i on isto nema nikakvu gumu (bar ovaj stari, možda ima za Hero 3 ili 4). To ne sprečava montažu.
Bakara, u čemu ti je tačno problem, odnosno zbog čega ne možeš da montiraš? GoPro nosač radi na skoro istom principu. Ja sam dodao gumeni sloj (ona traka za prozore :)), ali samo da bih umanjio vibracije i zvuk svih delova koje kamera skuplja.

Ah, sad se setih da ti imaš drumaša... Da li je korman suviše uzak za taj nosač? Probaj da rešiš baš tom trakom za dihtovanje prozora, mada sam pre toga ja koristio i malo nekog čvršćeg sunđera. Ja imam problem da mi je novi korman mnogo širi od starog, pa jedva namestim taj nosač, možda bi mi više odgovarao onaj za rolbar.

P.S. Mogao si i suptilnije da pokažeš da imaš Meka. ;)
 
Ja imam potpuno isti nosač kao bakarin i ima gumeni dodatak unutar nosača za razne debljine kormana. Verovatno.da ne.može da stegne nosač za korman.
 
Verujem, nego iskreno, deluje mi kao suviše trivijalan problem, jer je dovoljno staviti i deo stare unutrašnje gume, recimo.
Meni je prvo palo na pamet da je stavio nosač na korman, pa mu onda kamera naleže pod takvim uglom da snima u stranu, umesto ispred (uz GoPro dolazi nastavak koji se postavlja između kamere i nosača i rešava upravo taj problem i baš taj nastavak je ono što meni stalno puca). No, to nije problem montaže nosača, nego kamere, pa sam zato i pitao o čemu se tačno radi.
 
Poslednja izmena:
Nisam neki filmadžija, ali mogao bih da vam preporučim ovaj

2015New Arrival Bicycle Clip Motorcycle Accessories For Gopro Hero 3/4 SJCAM SJ4000 SJ5000 Xiao mi Yi Go Pro XioYi Action Camera
http://s.aliexpress.com/BVniQbqA
(from AliExpress Android)

Dobro drži i brzo i lako se montira/skida.
 
Ne vide se strane na tvojoj fotki, ali pogledaj original drzac za go pro.
Dakle, ili u rucici imas glavu srafa koji mozes da uvrnes i produzis navoj ili na drugoj strani imas zarez da ubacis srafciger i onda izvrnes drsku...
Ako je pak navoj zaliven u drsku, onda je to propast dizajn :d
Onda mozes da uzmes sraf sa maticom i tako ucvrstis ili da izbacis navoj sa svoje rucice, a ubacis u nju hilznu sa navojem i odozgo da usrafljujes sraf sa glavom ili kupis neki normalniji nosac za sitne pare...
 
Poslednja izmena:
Aha sad kapiram, odo` da probam :)

update;

auuu brate, pa ti srafovi se skroz skidaju, sa donje strane ima imbus na svakom.

LM, sad mogu da namontiram bez one plastike, al su mi sad srafovi predugacki, probacu sutra da ubacim gumu, i nadam se da ce to sve da legne kako treba.

jbga ne bi nikad provalio da se ti srafovi skidaju da mi nisi rekao.
 
Poslednja izmena:
Sa gumom ce ti svakako biti bolje jer ce smanjiti vibracije.
Mozes i izvrnuti taj inbus pa ga staviti odozogo (ako je glava dovoljno siroka) tako da ti rucica sluzi kao matica. Tad ti ne bi bilo bitno koliko viri jer je sa donje strane.
Nadam se da rucica ima metalnu cauru
 
Haha, nikad mi ne bi palo na pamet šta je bakari stvarno zapelo. :) Bravo, bmibmc.
Da, na GoPro nosaču to je nekako očigledno, ali i dalje je problem staviti na širi korman, jer jedva uhvati i samo čekam da i to pukne.
Inače, ako se šrafovi okrenu na dole, možda će smetati samoj kameri. Btw, koja je kamera u pitanju, bakara?
 
Kamera je ekn H9, imam je vec neko vreme ali sam je tek malo na moru koristio, a na bajs je nisam nikad montirao jer tek sad kapiram kako da je namontiram.

ideja mi je bila da je montiram sa donje strane kormana (sa gornje strane i na kacigi mi izgleda ******ski), onda bi mi se sve kompaktno upasovalo, ali nisam siguran koliko kamera i nosac moze izdrzati jake vibracije, narocito sto sam mislio koristiti ovaj nosac jer on ima kacenje sa obe strane i vidljiv displej
123e73330799e3cc1db34e3de66d725e.jpg

Tesko da uslikam, nadam se da kapirate koji je.
 
Poslednja izmena:
Cane kako je bolje snimati 1080 60fps ili 30fps? Koje su razlike između ova dva snimka?
 
@Sh@rance Što veći fps to bolje, pogotovo za bicikl. Niži fps samo za potpuno statičnu kameru. Ja snimam u 720p baš zato što onda podržava 60 fps, a moja kamera i ne može da izvuče 1080. Po specifikacijama može, ali pogledaj rezultat (film sam renderovao u 720p, ali je original snimljen u 1080). I danas mnoge (jeftine) kamere imaju isti problem plivanja slike. Za bilo kakvo naglo pomeranje i drmanje kamere 30 fps je neupotrebljiv. Možeš da uporediš i moj kratak film Rejuvenate u 30 fps i 60 fps. Na ovom drugom bi trebalo da imaš opciju 720@60 u izboru rezolucije.

@bakara Kamera je definitivno predviđena da se koristi i na biciklu, pa mene više brine što piše da je senzor samo 4 MP i kratko deklarisano trajanje baterije (90 minuta za 1080@30). A sad vidim da se neki žale da im kamera prebriše fajlove na memorijskoj kartici.
 
Ma nisam ja ni kupio ovo da bi snimao 8 sati na bajsu niti mi je to zanimljivo da gledam, a i baterije su jeftine...

sto se tice brisanja ima u opcijama kamere da se ukljuci da prebrise stare fajlove novim (da radi neprekidno kao DVR), a rekao bih da to ovog muci pa se zali

Ovo mi je interesantno za rezoluciju, posto ova kamera moze 720p da snima sa 120fps i 1080p sa 60fps (koji sam uglavnom koristio), mada ja sam lenj da isprobavam sve te opcije a jos manje se razumem u video editovanje.
 
Nije potrebno puno eksperimentisanja, a ja sam se "igrao" zato što bi mi bilo krivo da nisam postigao najbolji kvalitet koji kamera omogućava.
Za montažu ti i nije bitno, niti je bitno da bilo šta montiraš. Jedino što korišćenje većeg fps omogućava da efekat usporenog snimka izgleda glatko. Npr, za krajnji rezultat dovoljno ti je 60 frejmova u filmu. Ali, ako snimiš u 120 fps, onda film ili bilo koji deo možeš da usporiš dva puta i da i dalje imaš potpuno tečan snimak (u 60 fps). Ako snimiš u 240 fps, onda možeš četiri puta, itd. Naravno, usporavanje je moguće i ako je snimljeno u samo 30 frejmova, ali onda će kretanje biti skokovito, jer neće biti dovoljno sličica. Programi za montažu ne mogu da izmisle ono čega nema (bar ne standardni :)). Recimo, ako snimiš u 60 fps i krajnji film posle montaže treba da bude isto 60 fps, ali jedan deo hoćeš da bude duplo sporiji (da 5 sekundi traje 10 sekundi) onda će program praktično svaki raspoloživi frejm prikatazi dvaput. Primeti se.

Ako si 100 % ubeđen i siguran da nikada nećeš poželeti da pregledaš usporeno ili frejm po frejm onda:
1. Varaš se. ;)
2. Bilo koju rezoluciju snimaj u 60 fps, jer će fajlovi biti nešto manji.

P.S. Za efekat usporenog snimka ne moraš ni da koristiš bilo kakvu montažu, jer ima i plejera sa tom opcijom. Onda, recimo, snimiš dete, pa možeš da gledaš detaljno svaki pokret. Kao da umesto jedne fotografije imaš burst niz.
 
Je l si skratio lanac?
 
Da, zapravo "serviser" je uradio to. Sumnjam da ga je mozda previse skratio, za 4 karike (lanac nov imao 116 karika). Po tome sad imam 112, mozda gresim zar ne bi trebalo 114? Stelovnje menjaca isto odradio tek na moje insistiranje i to malo traljavo izgleda. "Ne treba nista da se steluje , to sve dodje na svoje mesto kad se stavi novi lanac" , ovo su bile njegove reci, lol.
 
Ne treba stelovanje menjaca kad se menja lanac, osim ako i pre nije bio rastelovan.

112 karika je Ok.
Kaseta deluje vrlo dobro na slici, mada se to vizuelno tesko moze proceniti.

Nisi rekao koliko si km presao sa novim lancem?

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Ko je bio serviser, Bane?
Sto nisi cimao Akija da ti to sredi.
 
Ovo su ti neke smernice za duzinu lanca:
-Lanac napred na najveci, pozadi na najmanji lancanik i rolnice menjaca moraju da budu tacno jedna iznad druge.
-Kada je lanac napred na najmanjem i nazad na najmanja dva, kavez zadnjeg menjača bi trebao da bude paralelan sa zemljom.
U zavisnosti od velicine rama se skracuje lanac i cesto to bude 108-110 karika (6-8 se skracuje). Za duzinu isprati ove dve smernice (znaci nije pisano pravilo), a nemoj kao sto se cesto pogresi da meris stari lanac i novi po duzini, jer stari zbog istegnutosti zna da bude duzi i do 2 karike od novog. Jedini ispravan parametar je broj karika, ako je prethodni lanac bio dobro odmeren.
Takodje ti je Bakara rekao moras provozati bar 50-tak kilometara da to sve "legne" na svoje mesto i tek onda vidis ima li problema.
edit:
Istegnuti lanac drasticno skracuje vek i povecava "trosenje" zupcanika na srednjem pogonu i na zadnjem snopu. Ljudi koji cuvaju zupcanike menjaju lanac na 2.500km (+-500km) i zadnja kaseta (racna) im traje 2-3 puta duze od klasicnog korisnika koji ceka da lanac pocne da pravi probleme pa onda menjaju. Materijalno mnogo veca usteda, jer je racna daleko skuplja od lanca, a slicno se desava i sa srednjim pogonom (znaci jos veca usteda). U toj varijanti nema potrebe ici na preterano skupe lance, dovoljni su npr SRAM PC951 ili PC971, sto je od 13e-16e. To su oni lanci koji se prodaju na oglasima "kao nov u pola cene od novog". Generalno su dobri, ali ono najbolje od njih je iskoristio prvi vlasnik, a vama ostaje ona losija polovina da vam pomalo jede zupcanike.
 
Poslednja izmena:
Bakara presao sam nekih 20-ak km, cisto da vidim da li ce leci. U tih 20km na jednom semaforu stao u malo jacem prenosu, drugi ili treci lancanik pozadi. Kada sam lagano krenuo propade pedala , preskocilo par zupcanika:(

@Mirza ma da je Bane bio montirao bi on 8-faz hahaha. Bio onaj ucenik.

@Gedzo puno hlava na pomoci, provericu ovo. Naravno da nije brojao karike, merio u odnosu na stari koji se bio razvukao kao zvaka.
 
Poslednja izmena:
Malo je 20km za izvlacenje zakljucaka, ali verujem da si do danas jos vozio?
Samo nemoj stiskati!
Lagano da sve legne kako treba, ako lanac nije bio previse istegnut kaseta treba biti OK.

A inace majstor ne treba da broji karike...
Duzina lanca se odredjuje tako sto lanac nabacis na prednji najveci i zadnji najveci (bas tako ukrsten lanac u nemogucoj varijanti), a visak se otkine.

meni lanci dosta dugo traju, i to je sigurno vise od 10000km
 
Juče odvezao 107 km od predviđenih ~130. Morao da menjam rutu, odnosno praktično da prekinem vožnju usled iscrpljenosti. Kasnio sa ručkom 2 sata, plus toplota, vetar, truckavi offroad i konstantno goredoliranje doveli su do toga da se u 17 č zapitam da li ću uopšte moći da se vratim do kola. Na početku je sve bilo blistavo, imao sam i dovoljno vode, ali mislim da mi je najviše naškodio upravo veoma zakasneli ručak. A kasnio je iz raznih razloga.

Krenuo iz Vrsara do Umaga, dok traje teniski turnir (davnašnja želja, ne znam ni ja zbog čega, jer nikakav tenis gledao nisam). Putem je to oko 40 km, sigurno ne više od 3 sata vožnje. Ipak, ja sam želeo što više da idem uz obalu, a onda se mešao i sa pešacima i vozio jako sporo, pa još i truckavi offroad i šljunak. Pa pauze za slikanje, traženje najboljeg puta, itd. U Novigradu mi je bilo jako muka, praktično sam se nadao da ću da povraćam. I uopšte mi je bilo loše. Teren je daleko manje ravan nego što sam mislio, stalno goredoliranje. Iz Novigrada išao putem, jer nisam više imao vremena. U Umag konačno stigao posle 7 sati, umesto planiranih 3,5. Nije mi žao, bilo je odlično. U stvari, žao mi je što nisam nastavio sa istraživanjem. No, od Novigrada, pa naredna ~3 sata bilo mi je jako loše i jedva sam i stajao. U jednom trenutku uleteo u jednosmernu ulicu u suprotnom smeru. Dve trake. Još se mislim "vidi ovog ludaka u kombiju, obilazi kolonu i ide direktno na mene". Pukoh skroz. Ne, ne u kombi :) nego figurativno. Onda morao da odustanem od daljeg obilaska nekih zanimljivih mesta, nego samo direktno putem nazad u Vrsar. Srećom, vremenom mi se stanje popravljalo, što od uticaja hrane i pića, što od slabljenja sunca. Na kraju bio samo iscrpljen, nikakav drugi problem. A čak i tako iscrpljen i uz povremeno guranje, stigao sam nazad za 3 sata. A u Umagu sedeo ispred prodavnice 20ak minuta, potpuno nesposoban i da razmišljam, sa željom da povraćam već jednom. Ali hrana je bila sasvim u redu. Mrzelo me da kupujem kiselu vodu, pa da podrigivanjem bar malo rasteretim stomak.

Uglavnom, žal što nisam obišao puno zanimljivih mesta, a nisam obišao ni Umag, samo do terena i okrenuo nazad. Više sam bio ispred prodavnice, nego kod teniskih terena. A i između Novigrada i Umaga sam propustio dosta odličnih obalskih ruta. Drugi put. U svakom slučaju, daleko zanimljivija obala od dela između Rovinja i Pule.

Za standardno puno detalja: http://www.2bike.rs/forum/topic/10185-vrsar-umag/
 
@Bakara
Ti vozis "na kadencu" i po asfaltu (malo prljas lanac), a to dosta produzava vek lanca. Opet mislim da sve preko 5k km "nije zdravo" za zupcanike, a po kilometrazi koju si naveo cedis iz njega zadnje sto moze da izgura i tu cenu placaju prenosi zasigurno. Menjaj cesce lanac i trajace ti prenosi duze (prakticno vozices jeftinije). Naravno sve ovo je moje misljenje, a nisam profesionalac u ovome, ali ova politika se kod mene pokazala kao prava stvar (mada totalno drugacija voznja je u pitanju).
 
Ispada da treba cesce menjati lanac nego gume :)

Sta znam po onom meracu menjam kada dodje na 50%, a do tada bar 10000 ako ne i vise, mada prosli put priznajem da jesam oljustio i kasetu (postavljao sam ovde slike :) ), jednostavno sam zaboravio na zamenu lanca.

Nisu ni kasete tako skupe, ispalo me tada kaseta + lanac 50eur za desetofaz, a vidim da je sada i za 11faz ista cena.
 
Taj merac je super stvar, narocito kada se koristi povremeno. :)
Kasete su uvek bile 2-3 puta skupje od lanca.
 
Nazad
Vrh Dno