Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

^
Mislim da kupac ima rok od 7 dana kad moze da vrati proizvod nazad i da dobije novac na ruke .
Jel si dobila garanciju na tu tastaturu ?
 
Da naravno. Sve fino uz fiskalni racun :)

Interesantno, bas pred novu godinu znam za primer gde je osoba dobila slusalice, a istog dana je kupila jos jedne. Zato je otisla i vratila ove dobijene za pare. Prodavacica je pokusala da nadje neki izgovor, ali je na kraju morala da popusti. Znaci, isto je u pitanju tehnicka roba (doduse, slusalice 400din a ova tast. 11.000, ali opet) tako da pretpostavljam da dosta zavisi od prodavaca i stava njihove radnje...
 
nema tu "zavisi od prodavca i stava njigove radnje". uredjaj je nov, a neispravan (sigurno su i ti u radnji znali da ne radi, tj. uvalili su ti). nikakav servis ne dolazi u obzir. trazi da ti odmah zamene tastaturu ili da ti vrate novac. ako jos pocnu da filozofiraju kako si platila karticom i zbog toga ne mogu da ti vrate novac (a, to je vecini sad omiljena fora), reci im da tu pricu prodaju nekom drugom i jos mozes i da ih napusis sto su ti prodali neispravan uredjaj.
 
Po zakonu cim izadje iz radnje prodavnica vise nije odgovorna vec servis.
I ja nisam verovao kad sam razgovarao sa trzisnom inspekcijom .
Oni su mi rekli : Jel ste probali uredjaj na licu mesta
Ja : nije moglo da se proba na licu mesta
oni : jedino ako su znali da je neisrpavan a prodali ali to mora da bude vise prijava

NO ja sam naravno bio bezobrazan i nije mi padalo na pamet servis tako da su mi posle 3 dana non stop jurnjave dali novi uredjaj.
 
Pa da to je ono sto me zbunjuje. Znaci ipak zavisi od radnje, ako im je stalo do ugleda zamenice odmah, ako ne onda ce da se mlate... videcemo danas u koje ovi spadaju. Btw, kako je onaj lik na nekoj dugoj temi otisao i vratio graficku za pare jer mu se nije svidelo kakve su joj performanse?

http://www.benchmark.rs/forum/showthread.php?t=185880&page=2
 
Poslednja izmena:
Racun

Mene zanima da li fiskalne racune treba cuvati u nekim sterilnim uslovima, na odredjenoj temp. i vlaznosti jer se vecina stampa na termalnim stampacima. Kupujuci prijateljima poklone zbog garancije cuvam fiskalne racune a glupo mi je da im ih dam uz poklon. Srecom, nista se nije pokvarilo ali kada sada posle nekog vremena pogledam te racune, recimo na 50% se vise ne vidi ni jedna cifra a da ne pricam o datumima i nazivima robe i prodavnice.
Uvek mi je bila glupa ta napomena da garancija vazi samo uz fiskalni racun.. Pa pobogu, na garanciji od kojih su mnoge sa hologramima i drugim zastitama postoje svi podaci o robi, vremenu i mestu kupovine.
 
Poslednja izmena:
Po zakonu cim izadje iz radnje prodavnica vise nije odgovorna vec servis.
I ja nisam verovao kad sam razgovarao sa trzisnom inspekcijom .
Oni su mi rekli : Jel ste probali uredjaj na licu mesta
Ja : nije moglo da se proba na licu mesta
oni : jedino ako su znali da je neisrpavan a prodali ali to mora da bude vise prijava

NO ja sam naravno bio bezobrazan i nije mi padalo na pamet servis tako da su mi posle 3 dana non stop jurnjave dali novi uredjaj.

Po zakonu prodavac odgovara za sve skrivene nedostatke onoga što prodaje - to i deca znaju.

To ako su u prodavnici znali da nešto ne radi, pa prodali može samo da ima veze sa krivičnim delom prevare, ali veruj mi nije to ni prvi ni poslednji nepismeni inspektor u našoj zemlji - oni znaju samo ono što njiima odgovara i što im je manje smaranje.

Što bih ja voleo da porazgovaram sa tim koji ti je to rekao ...

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA

5. Garantni list
Član 21
.....

Proizvod za koji se izdaje garantni list, u skladu sa zakonom, prodaje se uz obavezno popunjen i overen garantni list.
Garantni list sadrži naziv i sedište davaoca garancije, podatke kojima se identifikuje proizvod, garantni rok, izjavu o garanciji i uslovima garancije uz odgovornost prodavca i proizvođača za ispravnost kupljenog proizvoda u garantnom roku, spisak servisa, naziv i sedište prodavca, datum prodaje, pečat i potpis ovlašćenog prodavca i druge podatke, u skladu sa zakonom.

.....

12. Prodaja proizvoda sa nedostatkom
Član 33
Ako prodavac prodaje proizvod sa nedostatkom, dužan je da taj proizvod izdvoji od drugih proizvoda, da smanji cenu proizvoda u zavisnosti od vrste i obima nedostatka i da upozori potrošača na te nedostatke.
Prodavac je dužan da na proizvodu sa nedostatkom istakne jasno i vidljivo obaveštenje o sniženoj ceni, o nedostatku proizvoda i o isključenju odgovornosti prodavca za taj nedostatak.

Ako ne znaju ostale zakone - ovaj bi trebalo da su pročitali.
 
Bila sam sad u prodavnici, rekla sam da sam juce kupila tastauru i da ne radi. Onda sam krenula da objasnjavam sta ne radi, ali nije bilo potrebe jer su odmah skroz mirno i ljubazno rekli da mogu da mi naruce zamenu jer nemaju vise na lageru i da bi trebalo da mogu u utorak da preuzmem. Ja sam se slozila, ostavila podatke i to je to. Zadovoljna sam sto su odmah ponuduili zamenu. Ne znam kako bi bilo da sam insistirala na novcu, ali nisam jer su ni oni nisu pravili probleme, sto bih ja. Takodje su rekli da je glupo da se salje na servis i tu sam odahnula. :) Sad ostaje da vidim da li ce da stigne na vreme.
 
Po zakonu prodavac odgovara za sve skrivene nedostatke onoga što prodaje - to i deca znaju.

To ako su u prodavnici znali da nešto ne radi, pa prodali može samo da ima veze sa krivičnim delom prevare, ali veruj mi nije to ni prvi ni poslednji nepismeni inspektor u našoj zemlji - oni znaju samo ono što njiima odgovara i što im je manje smaranje.

Što bih ja voleo da porazgovaram sa tim koji ti je to rekao ...



Ako ne znaju ostale zakone - ovaj bi trebalo da su pročitali.

Nije taj nego svi sa kojima sam pricao u trzisnoj inspekciji a pricao sam sa vise ljudi posto znam ko sve radi i koliko lazu.
Kad si vec kod male dece
Malo dete zna da nije isto skireveni nedostatak i neispravnost nekog dela uredjaja.
Ta neispravnost je mogla da nastane dok si ti rukovao sa njim
DOk je nedostatak uvek kriva radnja i naravno da ce ona da odgovara.
A da pricas sa tim ljudima mozes slobodno znas gde je trzisna.
 
Poslednja izmena:
U praksi ce ti jedna radnja zameniti uredjaj ili vratiti novac ako doneses falican uredjaj u roku od 7 dana posle kupovine, dok ce te druga radnja poslati u servis, gde ce uredjaj stojati 45 dana, da bi na kraju sa potvrdom i uredjajem iz servisa otisao do prodavca po drugi uredjaj ili novac. Desilo mi se da uredjaj u jednom servisu bude 3 dana pre dobijanja potvrde, u drugome 45, a u trecem 62 :mad:
 
Jedna prijateljica je kupila LCD monitor, dal bese 22" Asus. Imao je neki mrtav piksel na sred ekrana i isla da ga reklamira i ladno joj rekli da to nije mrtav piksel vec je neko sestarom probusio. ?!? I ladno nisu hteli da joj zamene monitor. Ja sam je ubedjivao da zove trzisnu ali ona nije htela da se zamlacuje sa tim. Ali su bezobrazni....cuj sestar.
 
Jedna prijateljica je kupila LCD monitor, dal bese 22" Asus. Imao je neki mrtav piksel na sred ekrana i isla da ga reklamira i ladno joj rekli da to nije mrtav piksel vec je neko sestarom probusio. ?!? I ladno nisu hteli da joj zamene monitor. Ja sam je ubedjivao da zove trzisnu ali ona nije htela da se zamlacuje sa tim. Ali su bezobrazni....cuj sestar.


WTF?!

ROFL!!!

Mislim, ti si to video? Right?

Ja ne verujem da bi neko bio toliko lud/glup/bezobrazan da tako nesto odvali :trust:

Koji su to biseri? Koja je radnja u pitanju?
 
Ne znam, nisam pitao. Nisam video, ona mi je rekla. Ozbiljna je zena, ne bi me zezala, niti se nesto razume u sve to.
 
Pozdrav svima, iscito sam vecinu postova i spremam se ovih dana da vratim patike u Office koje su se posle jednog nosenja razasile po sastavu. E sad, bio sam vec jednom i dve prodavacice onako gledale i rekla " pa samo su se malo razasile, ovo kad odnesemo kod naseg obucara bice ko nove, inace su funkcionalne, a kao ako ih posaljemo CIS-u (sta god da im je to) oni nece ovo prihvatiti i nista im ne mozete"..ja onako u cudu gledam, reko "to da sam uzeo na buvljaku za 1000 dindzi pa tako da mi kazu, razumeo bi, al ove su patike 7.400 i obucar me ne zanima. Sve u svemu nisu htele da mi zamene, tj nisu smele bez sefovicea a ova radi samo u prvoj smeni pa idem tek sutra. Inace, patike su kupljene 02.01. a video sam sutradan da su falicne. E sad, ono sto ja hocu su pare nazad (mada sam prvi put kad sam isao bio spreman i na zamenu, al sad necu) a vidim na pocetku da ima razlicitih tumacenja clana 35, pa me interesuje kakve su mi sanse i kako da se postavim. Znam da mora pismena reklamacija i rok od 8 dana da odgovore..samo me interesuje da li se to pise na praznom papiru ili oni imaju neki obrazac za to?

PS
Znam da nije tehnicka roba, al ne nadjoh bolje mesto nego ovde da napisem.
 
Nadam se da ćeš videti ovu poruku pre nego što obrišu i moju i tvoju.

Iz ličnog iskustva ti preporučujem da prihvatiš to popravku, jer tržišna inspekcija neće uraditi ništa, pa je pokretanje parnice pred Sudom časti jedino što ćeš moći da uradiš (to će ti i TI reći), a to košta vremena i sredstava. Isplatiće ti se samo u slučaju da dobiješ spor, tada svi troškovi idu na račun tužene strane + su dužni da ti odrade šta tražiš, ali to mu dodje kao Pirova pobeda.
 
Nadam se da ćeš videti ovu poruku pre nego što obrišu i moju i tvoju.

Iz ličnog iskustva ti preporučujem da prihvatiš to popravku, jer tržišna inspekcija neće uraditi ništa, pa je pokretanje parnice pred Sudom časti jedino što ćeš moći da uradiš (to će ti i TI reći), a to košta vremena i sredstava. Isplatiće ti se samo u slučaju da dobiješ spor, tada svi troškovi idu na račun tužene strane + su dužni da ti odrade šta tražiš, ali to mu dodje kao Pirova pobeda.

Videcemo, idem danas, pa javljam sta ce mi ponuditi.
 
Nadam se da ćeš videti ovu poruku pre nego što obrišu i moju i tvoju.

Iz ličnog iskustva ti preporučujem da prihvatiš to popravku, jer tržišna inspekcija neće uraditi ništa, pa je pokretanje parnice pred Sudom časti jedino što ćeš moći da uradiš (to će ti i TI reći), a to košta vremena i sredstava. Isplatiće ti se samo u slučaju da dobiješ spor, tada svi troškovi idu na račun tužene strane + su dužni da ti odrade šta tražiš, ali to mu dodje kao Pirova pobeda.

U TREF_u sam insistirao da mi zamene i da popravka ne dolazi u obizir posto su se Diesel patike od 100€ bukvalno raspale posle 3-4 dana nosenja. Kiselo su prihvatili ali i sa novim patikama se isto desilo posle mesec dana nakon cega sam ja prihvatio popravku posto ocigledno je losa serija a patike su mi se mnogo svidjale i nisam hteo lovu nazad, nakon lepljenja i par savova izdrzale su dve godine. Nekada se i popravka isplati.
 
Evo..ostavio sam patike u Office-u, posto mi je prvo bilo ponudjeno sivenje na sta opet nisam pristao, jer mi nisu bas toliko prirasle srcu. Sad cekam da vidim dal' ce uvaziti reklamaciju i ponuditi zamenu (od para nema nista) ili opet obucar. Ako ne uvaze reko sam da cu ih popraviti o svom troskua a sa potvrdom cu u trzisnu. I samo da kazem da su iste te sad na popustu i kostaju oko 5.500,00 + ako uzmem u obzir kursne razlike - prilicno gubim, al opet bi bio zadovoljan da uzmem neke druge po toj ceni.
 
par puta sam reklamirao obucu. zadnji put pretprosle godine u sport visionu preko puta pravnog. kupio sam neke nike patike i posle par nosenja je pocelo platno na vrhu patike kod stepova da puca (ocigledno je bilo da je platno osetljivo i da se od konca cepa). odneo sam patike u radnju da reklamiram posle otprilike mesec dana od kupovine (secam se da je bila neka kisa i da ih nisam nosio dok se vreme nije prolepsalo, a nosene su sve ukupno 3, 4 puta), objasnio u cemu je problem, oni sastavili neki papir sa mojim podacima i razlogom reklamacije, dao fiskalni i potpisao se na taj papir. posle 10ak dana su mi javili da je reklamacija uvazena i da mogu doci po nove patike. kako isti model nisam hteo da uzmem jer je jasno da bi i sa novim parom imao isti problem, a nisu imali nista drugo od patika sto mi se svidja, ili nisu imali broj, vratili su mi novac. tako sam 96-te ili 97-me u trefu reklamirao neki kosarkaski model adidas patika posle dobrih mesec dana nosenja jer se djon skroz poodlepljivao. prihvatili su mi reklamaciju (tada nije bilo popunjavanja formulara i cekanja :) ) pa sam uzeo neki drugi model i za razliku para, cini mi se, duks ili majicu. btw, office je duzan da ti vrati novac u iznosu koji si ti platio za cipele, ako se odlucis na povracaj novca, bez obzira na trenutnu cenu tih cipela.


edit: cek' bre donbozone, jel su oni sastavili reklamaciju (tvoji podaci i razlog reklamacije), ti istu potpisao i naravno dobio svoj primerak?
 
Poslednja izmena:
..da, da, sve po proceduri, imam svoj primerak i cekam da mi jave da li je reklamacija uvazena. Sto se tice cifre, vidim da ima oprecnih misljenja i tumacenja ali verujem da do toga necu ni doci, jer kao oni odlucuju sta ce da mi ponude. Inace i tamo su mi rekli da se uvazava trenutna cena i ta je navedena na potvrdi o reklamaciji. E sad, ja licno ocekujem da mi nece ni uvaziti reklamaciju jer su minimalno razasivene, al opet sa druge strane samo su jednom nosene i ne bi trebalo da bude ni to malo. Nista, cekam pa cu da vidim dal' ce biti trzisna ili eventualno neka zamena.
 
Ja sam recimo prilikom reklamiranja obuce (planika je u pitanju) insistirao da mi se vrati novac. Oni su mi naravno nudili popravku i eventualno novi par, ali to nisam hteo da prihvatim posto sam se plasio da se i sa novim parom ne desi isto (inace obuca je bila stara oko 1mesec i minimalno nosena). Prodavacice, naravno, nisu nista mogle da urade bez sefice, koja se kasnije pozivala na neki njihov interni pravilnik u slucaju reklamacije, ali meni ta njihova pravila nisu odgovarala posto nisu u skladu sa zakonom o zastiti potrosaca, na sta sam im i ukazao. Vratili su mi pare.
Na cipele ne dobijas garantni list. Znaci spada u robu bez garantnog lista. Sa fiskalnim racunom na ovakvu robu imas garanciju 6 meseci po zakonu. Imas pravo da trazis novo, popravku, ili pare nazad (cena na dan vracanja). Bitno je da TI ODLUCUJES od ove tri opcije, a ne oni.
Ako imas bilo kakve nedoumice obrati se ljudima iz udruzenja za zastitu potrosaca (http://www.consumer.org.rs/), meni su izasli u susret kada sam im posalo mejl i ukazali mi na sta imam pravo a na sta ne.
 
Evo, poslao mail, videcu sta ce mi odgovoriti..trazio sam savet i u slucaju da mi ne prihvate reklamaciju i u slucaju da prihvate a ponude mi sivenje ili iste takve - sto mi ne odgovara.
 
2 donbozone

isteklo vreme za edit, pa moram novi post.

pogresio sam u vezi povrata novca. vraca se novac u visini maloprodajne cene na dan vracanja. sto tebi, logicno, ne odgovara. zato bih ja trazio da mi zamene. ne bih pristao na sivenje/usivanje jer su cipele prakticno nove. sve ovo pod uslovom da ti uvaze reklamaciju. s' obzirom da se radi o vecoj i poznatijoj maloprodaji kod nas, nadam se da nece izigravati pilicare i da ce sve proteci bez problema sto se reklamacije tice.


13. Prigovor (reklamacija)
Član 34.
Potrošač ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge.
Uz prigovor iz stava 1. ovog člana podnosi se račun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi.
Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošača i na drugom mestu koje je za to određeno, licu ovlašćenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
Ovlašćeno lice odlučuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora.
Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi način i uslove rešavanja prigovora.
Član 35.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na proizvodu, potrošač ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.
Ako je prigovor iz člana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka u izvršenju usluge, potrošač ima pravo na:
1) otklanjanje nedostatka ili
2) vraćanje plaćenog iznosa ili na smanjenje cene srazmerno nedostatku izvršene usluge.
Ako potrošač pretrpi štetu prouzrokovanu proizvodom sa nedostatkom, odnosno neizvršenjem usluge ili izvršenjem usluge sa nedostatkom može da zahteva naknadu štete.
Prava iz stava 1 do 3. ovog člana potrošač može da ostvari pod uslovom da nedostatak nije nastao njegovom krivicom.



2 moderacija: zasto na benchu ne funkcionisu spoiler tagovi?
 
znam, znam, iscito sam te clanove koji se odnose na reklamaciju i moje je tumacenje isto, ali vidim da ima ljudi koji to tumace na nacin da oni imaju pravo da mi nude jednu od tri opcije. Problem je samo sto trgovci nemaju strah od krsenja zakona pa mogu da namecu pravila.
 
Poslednja izmena:
Evo i mog problema

Kupio sam 03.09.2007. ugradnu rernu CANDY FL101x u TEHNOMANIJI, Beograd,
sa garancijom od 2 god. ali je posle godinu dana počela je da rđa na više mesta.
Na moje prigovore upućivali su me od prodavca ka ovlašćenom serviseru a ovaj ka uvozniku I opet u krug. Na kraju je Uvoznik CANDY HOOVER d.o.o. Novi Beograd e-mailom odgovorio da je oštećenje rezultat neadekvatnog održavanja rerne što je apsolutno NETAČNO, što se vidi na slici u boji koju sam im poslala.
PITANJE: kako se izboriti sa njima, dokazati da je u pitanju fabrička loša izrada i primorati ih da daju ispravan proizvod ili vrate pare.

Ako neko ima dobar savet - hvala unapred.
 
Pa pošto sa njima očigledno nisi uspeo da se dogovoriš moraćeš da se obratiš inspekciji.
 
Voleo bih da mi neko ko je imao neke prakse sa inspekcijom kaze da li ima nade uzdati se u njih?
 
Kupili sporet u tehnomaniji, raspao se posle 6 meseci, dolazili 2 puta na reklamaciju "majstori" i oba puta je bilo da oni tu ne mogu nista, takav je sporet. Nikakav papir nisu hteli da izdaju.
Znaci beli sporet je ZUT, rerna se raspala, staklo otpalo (i ostalo celo nekim slucajem), ostali samo dugmici.

Tako da od mene - tehnomanija NIKAD VISE.
 
Nazad
Vrh Dno