Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ne znam zasto ti je trebalo 3 meseca da odes sa inspekcijom kod njih?! Da vidis kako bi ti vratili pare.
 
3 meseca je prošlo zato što je prvo na servisu Kimtec-u bila meseca dana, pa sam posle dobijenog odgovora da će biti izvršen povraćaj novca kupio novu memoriju. Tih 6200 dinara mi nije bilo toliko hitno i hteo sam da učinim Oryx Computers-u i sačekam koliko su tražili. Pošto nisu ispali korektni moraću problem rešavati na drugi način.
Kontaktirao sam tržišnu inspekciju, ostaje da im podnesem prijavu i dostavim kopije računa, garancije i potvrde iz KimTec-a. Zamenu koju su iz Oryx Computers-a poslali i sutra treba da stigne su iz inspekcije savetovali da ne primim, tako da će City Express sutra da poljubi vrata. Na kraju ostaje da tužim Oryx Computers za nadoknadu štete i da podnesem tužbu sudu časti, pošto su mi u inspekciji rekli da će i sud časti novčano da ih kazni.
 
Poslednja izmena:
Hmm, moguće je da im je račun pod blokadom (ako te nisu slagali), proveri to pre nego što kreneš sa tužbom, jer ako su pod blokadom samo je pitanje vremena kada će otići u stečaj, a to je danas čest slučaj sa manjim maloprodajama... Čisto da ne bi gubio pare i živce na tužbu, jer neće imati načina da se naplati naknada štete...
 
Da završim priču o Oryx Computes-u, pošiljku sam ipak preuzeo i ustanovio da su poslali to što sam i mislio, nov TX1066QLU-2GK koji sam odbio da primim u zamenu još pre 2 meseca. S tim da su uz stari fiskalni račun poslali i nov garantni list na 36 meseci ali sa garancijom koja je počela da teče 30. 05. 2008. :mad:
Napomena za one koji ne znaju, garancija na prozivod koji dobijete u zamenu počinje da teče onda kad tu zamenu i dobijete.
Posle još jednog razgovora sa gospodinom iz KimTec-a i tržišnom inspekcijom, reših da nazovem i Oryx, poslednji put. Za neverovati, šta god sam predložio su ovaj put prihvatili tako da je dogovoreno da im pošaljem natrag tu memoriju sa otkupninom na 6200 dinara. Memoriju su juče preuzeli a mojih 6200 dinara je danas stiglo poštom.:smoke: Ipak će ovaj put proći bez inspekcije i tužbe ali sa takvim poslovanjem pre ili kasnije će natrčati na nekog sa daleko kraćim fitiljem.
 
Pa ja sam odmah otishao na sajt i video da to sigurno nije mesto gde bih ostavio svoj novac. Ko zna zashto je to dobro, imam bukvalno 3 favorita shto se tiche kupovine hw-a i svima zdushno preporuchujem neko od tih mesta i naravno niko nikada nije imao nikakvih problema.
 
Napomena za one koji ne znaju, garancija na prozivod koji dobijete u zamenu počinje da teče onda kad tu zamenu i dobijete.


Moram da te ispravim, garancija tece od dana kada si kupio, ne zbunjuj narod :d

Ljudi koji prave zakone jesu priglupi ali nadje se i po neko polupismen, ako bi garancija tekla od dana kad dobijes zamenu onda je dovoljno da kupis proizvod jednom i imas ceo zivot najnovije komponente koje ti uredno menjaju u garantnom roku jer svaki uredjaj mozes da pokvaris a da davalac garancije to ne moze da utvrdi :D
 
Nisi u pravu.
Zakon o obligacionim odnosima

Produženje garantnog roka
clan 503​

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.
(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
 
To je tacno ali je tumacenje inspekcija onako kako sam vec naveo, retko kad naletis na pismenog inspektora sto se toga tice, a ako izguras svoje, tj. priznaju da si u pravu po stavu 2 ovog clana onda ti lepo vrate pare da te otkace :d

A ovo sto sam napisao u prethodnom postu je tumacenje jednog tehnicki pismenijeg trzisnog inspektora koji cak razlikuje i OEM od Retail komponenti :d
 
Poslednja izmena od urednika:
Da ne bi zbunjivao narod i dalje dodaću i to da to što je gore boldovano su reči tržišne inspekcije, ne govorim napamet i neproverene informacije.;)

Znači, ako se dobije nov proizvod u zamenu za reklamirani, ide nova garancija sa punim vremenom trajanja.
U mom slučaju, 36 meseci je bila garancija za AxeRam koji sam reklamirao i koji je ispustio dušu a kupljen je 30.05.2008. U zamenu sam dobio novu memoriju i u novom garantnom listu je trebalo da piše da garancija počinje da teče od 06.05.2009. a ne tako kako je napisano. Po tržišnoj inspekciji, to je još jedan razlog za prijavu.
 
Poslednja izmena:
@Stojcha
Potrosaci treba da se bore za svoja prava, prema tome ako postoji zakonska osnova, da po zameni proizvoda dobije full garanciju, zasto da to i ne ostvari. Problemi sa inspektorima su mi poznati, ali sa upornoscu i dokazima da poznajes svoja zakonska prava se uspeva doci do zeljenog cilja :)
 
Ma najgore je kad moras da objasnjavas zakone inspektorima, muka da ti pripadne.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ma najgore je kad moras da objasnjavas zakone inspektorima, muka da ti pripadne.

Moram malo da se umesam :D

Inspektore dnevno zove nepojmljiva kolicina ljudi sa neverovatno nebuloznim
pitanjima i zalbama tipa - u marketu nije htela da mi kaze kako se zove prase od
koga su kobaye :smash:
Inspektora je jako malo, mozda ih za BG ima 15-20.Ma ako i toliko.
I to je sve stara garda, to su ljudi sa kojima bas moras da
imas srece.Sto ujutru ranije pricas sa njima - normalniji su.Posle ide pakao.
 
Bas me zanima sta ce se desiti sa cenama ako se ovo pocne primenjivati u praksi :trust:

Ne znam za cene ali za izbor ce da ostanu samo hipermarketi kao mesto za kupovinu i buvljak posto nas zakon ne dozvoljava dalju prodaju polovne i vracene robe tako da ce sve manje radnje da 'odu' :d
 
Pa nisu valjda toliko blesavi da uvedu zakon po kome mozes vratiti sta hoces a da ne dozvole prodaju te vracene robe.
Mada ne treba sumnjati u glupost nasih zakonodavaca :)
 
Ja se plašim da će to imati za posledicu rast cena kako bi se kompenzovali eventualni gubici.
 
Nasi zakoni su i sada vrlo na strani kupca, samo onaj ko treba da kontrolise sprovodjenje zakona to radi prilicno lose.

Evo ja vec skoro 4 nedelje cekam na odgovor trzisne inspekcije u vezi problema sa Pakom servisom opisanom u ovoj temi.

Istina pre jedno 10-ak dana javljala mi se jedna gospodja iz inspekcije i pitala da li sam ja laptop predao u na servis u Nisu, jer na prijemnici pise "Servisni centar Nis", i usput mi je rekla da je rok za resavanje prijave gradjana do 60 dana.

Pa sad vi vidite... Na primer, zalite se na nepostovanje roka za servisiranje od 45 dana (po zakonu nije toliki, ali...), a onda odgovor trzisne inspekcije cekate 60 dana.

Ali ja sam uporan, kada sam cekao do sada, sacekacu jos koliko treba, a kada stvar bude resena, a nema razloga da se prituzba ne prihvati, onda cu od Pakoma traziti odstetu za instalaciju softvera, za pretplatu na softver, za nemogucnost koriscenja softvera itd...
 
Ogradili su se oni sigurno od toga u garantnim uslovima. Prochitaj garanciju....
 
Čitam na blicu vest i poradovao sam se sledećem:

Milosavljević je objasnio da je nacrtom zakona predviđena mogućnost van sudskog poravnjanja i kolektivnih tužbi potrošača i da je cilj da se rasterate sudovi i da se "potrošacu olakša posao".

Konačno će i kod nas moći da se tuži firma na način na koji se to radi u svetu (čuveni Class Action Lawsuit).
 
Imam jedno pitanje pa ako moze pomoc

Kupio sam TV u Tehnomarketu pre nekih 15-20 dana, nakon provere timer-a ispalo je da ima 2000 radnih sati. Otisao sa drugom da prijavim da vratim tv, medjutim bilo problema po nasem obicaju itd, ne bitno.

Na kraju posle pretnje tuzbom, inspekcijom itd ( kupac pravno lice) sef pristane da odradi, ali mora potvrda iz BG-a. Proslo par dana, nesto nisam ni imao vremena i odem danas. Dobio je usmenu potvrdu da moze i pre par minuta pismenu.

E sad u cemu je problem, odgovor je sledeci:

"Mozete da vratite televizor, ali za tih 79999 morate da kupite nesto kod nas"

Sta ciniti dalje ?

Hvala unapred
 
Poslednja izmena:
zvati inspekciju :)
 
Ja nazalost nisam bio te srece da bude refurbished :).

Napisao mi je cale lepo Opomenu pred tuzbu, slozio to sve po kom zakonu itd i poslali smo u direkciju :).

Danas oko 3h, dobio sam kes na ruke :d

Sef ovog Tehnomarket-a se izvinuo sto to traje 20 dana, inace taj model je istog momenta montiran za prodaju dalje :).
 
Poslednja izmena:
imam sledeci problem:

monitor se pokvario i buduci da je pod garancijom, poslat je na servis. proslo je 30 dana (od toboze zakonskih 45 dana) i monitor sam dobio nazad. posle nekoliko dana isti kvar se ponovo dogodio, jer verovatno nije ni bio otklonjen. monitor je danas odnet ponovo u servis, sutra idem da vidim sta ce biti sa njim.

fiskalni racun sa garancijom je ostao kod njih u firmi a otpremnica da je monitor primljen na servis je kod mene. nista nisam potpisivao, garancija na monitor je 3 godine, a on sada ima oko 2 godine.

konkretno, koja su moja prava ovde i sta mogu ocekivati tj. koji su moguci scenariji?
 
Aj prvo da tek 67milioniti put da napišem da 45 dana nije nikakav zakonski rok, već se definiše garancijom.

Maksimum je da ti nadoknade to vreme koje je monitor proveo na popravci. Na to imaš pravo po zakonu. Sve što je više od toga, možeš da postigneš samo galamom (ako pristanu na tvoju priču). E, sad, ako ti se i posle ove popravke monitor pokvari, možeš da probaš kod inspekcije sa pričom da monitor ne može da se popravi (pokažeš potvrde o prijemima u servis) i da treba da dobiješ drugi... ako...
 
bio sam danas u servisu ponovo. glavni problem je sto je monitor crt a opet ima probijanja (znaci, kada se na crnoj pozadini nacrta beli kvadrat, vidi se gradient belog na crnoj pozadini od ivica tog belog kvadrata). mozda to za nekoga nije kvar, ali meni smeta i ja smatram da je taj monitor neispravan.

u principu, oni tamo to "ne vide". dobro, ne tvrde da ja lazem, ali ne mogu da mi zamene monitor jer nemaju odobrenje od generalnog uvoznika da to mogu da ucine, a nece da rade nista na svoju stetu.

jos su mi rekli da je ovo njihova dobra volja jer ponovo salju monitor na popravku (a njihov serviser je zasrao stvar jer nije napisao i taj problem da treba otkloniti) jer kao monitor ima 3 godine garanciju, oni daju 1 godinu, a generalni uvoznici jos 2 godine. iako ja to nigde nisam video napismeno kada sam kupio monitor.

sada je tako poslat u servis i manje od 3 nedelje nema sanse da cekam, znaci opet 45 dana drndanje i tako u krug... popizdeo sam.
 
Kupio sam Nokiu 5800 u Bg-u pre nekoliko meseci, znaci sve legalno u regularnoj prodavnici. Da li je u slucaju neke reklamacije bilo koji ovlasteni servis/prodavac Nokie u obavezi da primi telefon na rma? Pitam posto je od skora Alpha Copy otvorio radnju u mom gradu, pa recimo da ne moram da nosim telefon u BG, nego javim se njima?
 
Nazad
Vrh Dno