Šta je novo?

Zimske gume

Au brate al napraviste umetnost od stezanja srafa. Prvo, uvek treba mast staviti na sraf i onda mozes da skaces gde kad i koliko hoces. Do sad na preko 15 automobila stezao nogom ( ne zanima me dal ima potrebe , volim da stegnem ) i zamislite nikak, ali nikad nisam imao problem da ga posle rukom jace povucem i odsrafim kad dodje za to vreme. Slobodno se uhvatite kljuca i srafa nemojte biti tetke.
Ovakvi pogrešni saveti su opasni.

Ponovo, ne skače se po ključu, postoji tačno određen moment kojim se steže svaki šraf na automobilu i deklarisan je u servisnom uputstvu. Za šraf točka postoji u uputstvu vozila koliko se steže. Uređaj za pritezanje se zove moment ključ. Sila kojom se steže je dovoljna da se pritegne rukom. Neće se nikad odšrafiti pravilno stegnut šraf. Pretežu i skaču ljudi koji nemaju pojma ništa o fizici, mehanici, kolima uopšte.

Isto kao što ne sipaš bilo koje gorivo, nego tačno određeno, na isti način se odnosiš prema ulju, antifrizu, delovima, pa i šrafovima. Radiš kako je predviđeno tehnički, ili nikako, daj nekom ko zna bolje. Automobil nije šala, možeš i sebe i druge da povrediš.
 
Nemoj nogom zatezati točkove, postoji propisan moment zatezanja, obično je oko 120Nm. Piše u uputstvu za vozilo.

Iznenadićeš se koliko to nije nešto jako stegnuto. Skakanje po ključu je put u oštećenje navoja i tad će da ti otpadne točak, ne ako se zategne propisno i slabije.

Pišem o običnim automobilima, ne znam kako je za kamione.
Skakao sam po kljucu uz wd samo da odvrnem kad ga vulkanizer pretegne. Ja samo nagazim lagano za kraj jedan po jedan, to ne moze biti preko 15kg pritiska.

Pazite se neravnomjerno pojedenih zadnih guma, to je najopasnije nesto sto sam dozivio, a svasta mi se desavalo. Drzi dobro na kisi, ali na snijegu te iznenada i naglo okrene ko pod rucnom, i to na pravini. Nadvoznjak na pancevackom putu, 2-3cm prvog snijega, zaustavni trag (zmija bolje reci) 30 metara. Srecom trenirala se zimska voznja na parkingu svake godine, a i kasno je bilo pa nije bilo drugih kola.
 
Treba samo biti realan i ne robovati nekim strahovima bezpotrebnim. 95% vozila u svetu steze ko kako zna i moze. Ne menjaju ulje na osnovnim servisima na premium vozilima al ce bas da za nas uzimaju moment kljuc i iscitavaju za svaki auto potisak na sraf. Uzivajte i opustite se.
 
Radi ti kako želiš, pišem i zbog drugih ljudi koji čitaju da ne rade stvari pogrešno. Ovde nema mesta diskusiji.
 
Au brate al napraviste umetnost od stezanja srafa. Prvo, uvek treba mast staviti na sraf i onda mozes da skaces gde kad i koliko hoces. Do sad na preko 15 automobila stezao nogom ( ne zanima me dal ima potrebe , volim da stegnem ) i zamislite nikak, ali nikad nisam imao problem da ga posle rukom jace povucem i odsrafim kad dodje za to vreme. Slobodno se uhvatite kljuca i srafa nemojte biti tetke.
Evo sad prvi put u životu čujem da se stavlja mast na šraf od točka. Nrmam malo vozačkog iskustva ali stvarno ni od jednog majstora ni vulkanizera nisam to čuo. Deluje opasno
 
Evo sad prvi put u životu čujem da se stavlja mast na šraf od točka. Nrmam malo vozačkog iskustva ali stvarno ni od jednog majstora ni vulkanizera nisam to čuo. Deluje opasno
Ne podmazujes ih naravno, malo stavis lagano da bi sutra lako skinuo. Ne tretiraju se isto alu i celik felne.
 
Misljenja oko mazanja su podijeljena ali se svi slazu da obicna mast nikako ne. Ovi sto to rade kazu veoma malo bakarne masti ili laganog ulja.
 
Ni ja ne praktikujem, uvek sam imao 2 seta tockova koje sam sam srafio i menjao, medjutim promenio sam auto i nisam "stigao" kupiti druge tockove za zimske gume.
Ja sam kupio auto u julu, sa novim zimskim gumama na njemu. Vozio sam ih celo leto😄 presao nesto preko 5000km. Oko 1mm potrosene
 
A ni jedan proizvodjac automobila nije naveo da to treba raditi
 
A to ti je neka opsta kultura iz mehanike izgleda, meni je drug glavni brodski masinista oni to stavljaju na srafove da ne stegnu od rdje.
 
Ok, ovo su putnicki automobili, ali posle puno popravki tudjih "ma to treba tako" ili "nece to da skodi" sam nesvesno naucio da se cvrsto drzim proizvodjacke specifikacije i uputstava.
Zato reagujem ovde na neke ne tako pametne savete jer sam video popucale celicne felne gde je uvek pukotina krenula od rupa za srafove, mislim da sam i ovde kacio zadnji ekstremni primer takvog slucaja.
 
Da je trebalo podmazati fabrika bi ih podmazala. Nije za igru, ta mast moze samo skupljati prasinu i prljavstinu i napraviti haos. Sraf kad odvrnes ocistis celicnom cetkom ako treba i zavrnes ga nazad bez ikakvih podmazivanja.
 
Nema sta tu da se zavuce ili haos napravi, mast ti sluzi da se ne zalijepi od rdje sraf. Ali moze da bude problem ako se sraf zbog mnogo manjeg trenja pocne sam otpustati. Ja licno nista ne stavljam, odavno sam nisam skidao tocak.
 
Juče se lepo navozah sa Contitnetal allseason po onom snegu u BG po kojekakvim uličicama koje su bile već prekriven snegom, uzbrdicama i nizbrdicama. Čak i prethodnih dana po zamrznutim ulicama je bilo ok, tj. ne iskusih nikakve probleme. Vožnja naravno u skladu sa propisima, bez jurnjave i uključenim mozgom :D
 
Da je trebalo podmazati fabrika bi ih podmazala. Nije za igru, ta mast moze samo skupljati prasinu i prljavstinu i napraviti haos. Sraf kad odvrnes ocistis celicnom cetkom ako treba i zavrnes ga nazad bez ikakvih podmazivanja.
Ja to nikad nisam podmazivao, a vozim svakodnevno 45 godina. I ne pretezem srafove i nikad mi se nije odvio ni jedan. Nece to nigde da pobegne, pretezu oni koji ne znaju.
Jednom mi se desilo da mi je pukao sraf u voznji (jedan od 3) na prednjem tocku na sluzbenom vozilu. To je zatezao neki "majstor" od onih koji skacu po kljucu. Srecom nisam isao velikom brzinom, u gradskoj voznji.
 
Los savet, bez ljutnje. Neko pametniji od nas je izracunao i dizajnirao delove, zato su propisane sile izuzetno bitne.
Sreca je sto su uracunali i toleranciju, koja na zalost "pametnih" nije beskonacna
Nema ljutnje, forum zato i sluzi da se razmene misljenja. Mali je procenat onih koji hoce da kupe alat, veci je procenat onih koji skacu po kljucu. To je vec problem osoba koji nemaju osecaj.
 
Ово су идиоти, није се лед у моменту створио, ваљда мало процениш услове и прилагодиш брзину условима пута и гумама које имаш.
 
Voznja po ledu...
Nikakve gume tu ne pomazu.

Normalna stvar , po ledu možeš da voziš, ali teško možeš da se zaustaviš. Ljudi se zalete i onda nastaje problem kad moraju naglo da se zaustave. Setite se čuvenog karambola na početku Kneza Miloša kad je zaledio nadvožnjak
 
Porucim juce preko Ananasa zimske gume Dunlop Winter Response 2, 195/65/15 , izadju 6.919,00 RSD uz vaucer, po meni nije losa kupovina,vidim da su dobro ocenjene, pa ako nekom treba eto da zna. Gume su made in Germany. DOT 33/24
Pitanje, posto sam isekao gumu na rupu, da li je neko pisao zalbu i uspeo da naplati stetu od Puteva Srbije ili koga vec?
 
Da, da, nadjoh u medjuvremenu na netu.. mora policija da se zove, a padala kisa i plus sam ispizdeo tako da sam zamenio gumu i produzio, nisam se uopste njih setio.
 
Nazad
Vrh Dno