Šta je novo?

Zimske gume

Sve jasno. Tebi je najmanje bitno kako se ponaša na suvom guma..
Ne znam kako si dosao do tog zakljucka ali ok...
Znači bitno ti je kako se ponaša i na snegu i na suvom i na mokrom. Jer nećeš sigurno voziti samo po svojoj ulici niti će snega biti svih 5 meseci gde god da živiš.
Tako da beži od Save, kad je već razumna razlika u ceni, a dobićeš mnooogo bolju gumu u svim uslovima.
Da budem jasan, kad sam rekao da su sve zimske slične na snegu nisam rekao da su iste, već da je najmanja razlika na snegu. A mnogo veća razlika je na suvom i mokrom, čega ćeš imati verovatno više gde god da živiš.
Ali nebitno, da budem jasan do kraja jer se ljudi ovde hvataju za sitnice koje nisam napomenuo pa ispada skroz suprotno od onoga što sam mislio:
Hankok icept rs3 je bolja guma od save eskimo s3 u SVIM uslovima, trajnija je i vredi razlike u ceni koju si naveo
Tako je, uzeo sam Hankook i zadovoljan sam, napisah u temi.
 
Prelazim 5-6.000 godišnje. Meni je vulkanizer preporučio samo zimske gume da vozim. Menjanje, pogonske nazad a nove napred na 2-3 god.

Vulkanizeri?!?

Jedan mi je prezategao šrafove, i ne zna kako se koristi moment ključ. A "...radim ja to već 15 godina..."
Drugi je navukao sve četiri nove gume na felne bez silikonske masti kojom se maže rub pre montaže. "...ma, to ne treba..." Sve četiri su posle puštale tu na spoju felne i gume.
Treći je ukrivo zavrnuo jedan od 5 šrafova na točku. I to pištoljem sa momentom na max. Morali smo posle da menjamo glavčinu točka na Hyndai-ju.
Četvrti mi je objašnjavao (i pokušavao) da problem krive felne reši balansiranjem.
A 99% njih nikada nije taloniralo i kalibrisalo mašinu za balansiranje, ili ne daj bože manometar.

Čast izuzecima, ali 90% zaposlenih u vulkanizerskim radnjama su priučeni fizikalci.
Možda su ponekad vlasnik radnje ili gazda nešto malo više upoznati sa strukom kojom se bave.

Ako želiš da neke gume voziš cele godine, kupi neke malo bolje All-Season. Spominju se često u temi.
Svakako je bolje nego zimske leti na +40 i više (koliko već može biti temperatura asfalta leti na suncu).
 
To se valjda podrazumeva, bilo mi glupo da pisem: "na suvom kada su temperature iznad nule ".
Mada u ovom kontekstu se odnosi na oba slučaja

A zašto bi to radio. Dovoljno je dva seta dobrih zimskih i letnjih
Obrazložio je kolega ovde, zbog čestih zimskih temperatura od 15 i više stepeni, pa čak i do 20 stepeni, koje unište zimsku gumu. Za onoga ko ne ide na planinu, i ne vozi auto po svaku cenu svaki dan i u najgorim uslovima, tipa sporedne ulice, neodržavani regionalni i planinski putevi, za nase podneblje je mozda bolje zimi imati AS gume.
 
Poslednja izmena:
Bez brige, nećeš je uništiti na 15-20C, a ove skuplje će da rade i na tim temperaturama. Većina ih vozi rano ujutru i kasno poslepodne, kad se vraćaju sa posla, tad zimi nema govora od 20C, koliko god da je toplo u podne. Zatim, najčešće ima vlage na kolovozu koja ih dodatno hladi, tako da nema panike.
 
Vulkanizeri?!?

Jedan mi je prezategao šrafove, i ne zna kako se koristi moment ključ. A "...radim ja to već 15 godina..."
Drugi je navukao sve četiri nove gume na felne bez silikonske masti kojom se maže rub pre montaže. "...ma, to ne treba..." Sve četiri su posle puštale tu na spoju felne i gume.
Treći je ukrivo zavrnuo jedan od 5 šrafova na točku. I to pištoljem sa momentom na max. Morali smo posle da menjamo glavčinu točka na Hyndai-ju.
Četvrti mi je objašnjavao (i pokušavao) da problem krive felne reši balansiranjem.
A 99% njih nikada nije taloniralo i kalibrisalo mašinu za balansiranje, ili ne daj bože manometar.

Čast izuzecima, ali 90% zaposlenih u vulkanizerskim radnjama su priučeni fizikalci.
Možda su ponekad vlasnik radnje ili gazda nešto malo više upoznati sa strukom kojom se bave.

Ako želiš da neke gume voziš cele godine, kupi neke malo bolje All-Season. Spominju se često u temi.
Svakako je bolje nego zimske leti na +40 i više (koliko već može biti temperatura asfalta leti na suncu).
Mozda su se stvari promenile i poslednjih godinu-dve ali a mozda jos uvek važi da je zimi bolja zimska guma nego AS guma.
Trenutno vozim auto star 20god. i ne pada mi na pamet da kupujem 4gume od po 15K za relaciju kuca-vrtić-posao.
Ne izlazim iz grada. U planu je drugi auto, veći. E tu ću verovatno da idem na dva seta ili AS.
 
Prelazim 5-6.000 godišnje. Meni je vulkanizer preporučio samo zimske gume da vozim. Menjanje, pogonske nazad a nove napred na 2-3 god.
Jel nije problem da nam kazes koja je to firma, cisto da znamo kog eksperta da izbegavamo.
 
Prelazim 5-6.000 godišnje. Meni je vulkanizer preporučio samo zimske gume da vozim. Menjanje, pogonske nazad a nove napred na 2-3 god.
Zna li se koji su kriterijumi bili za donošenje preporuke? Sigurnost nije, pa pretpostavljam da je jedini kriterijum bio: zadovoljiti zakonske obaveze za što manje para?
Pozdrav
 
Sa takvom preporukom me doticni vulkanizer vise ne bi video..
 
Pravilo je da se gume menjaju kada srednja temperatura predje 7c ili kada predje u periodu dana kada najvise vozimo.. Tipa 7-9, 3-5

Iznad / ispod 7c gume menjaju svojstva.
 
Sta je time rečeno što već nije u emisiji SAT ili TyreReviews u njihovim testovima?
I što verovatno velika većina članova ovde u temi zna...
 
Mozda su se stvari promenile i poslednjih godinu-dve ali a mozda jos uvek važi da je zimi bolja zimska guma nego AS guma.
Trenutno vozim auto star 20god. i ne pada mi na pamet da kupujem 4gume od po 15K za relaciju kuca-vrtić-posao.
Ne izlazim iz grada. U planu je drugi auto, veći. E tu ću verovatno da idem na dva seta ili AS.
Na Trošarini vulkanizer ska radnja. Interesantno, kad god sam prošao ima posla
Ne branim ga samo kažem činjenicu. Meni je delovalo logično obzirom koliko prelazim i da su mi gume sa dobrom sarom bukvalno istrulele od stajanja. Čak sam kupio i onaj moment ključ da sam menjam
 
Na Trošarini vulkanizer ska radnja. Interesantno, kad god sam prošao ima posla
Ne branim ga samo kažem činjenicu. Meni je delovalo logično obzirom koliko prelazim i da su mi gume sa dobrom sarom bukvalno istrulele od stajanja. Čak sam kupio i onaj moment ključ da sam menjam
Za tebe je najbolji savet da nemaš automobil. Nekih 10-15k godišnje je minimum minimuma za posedovanje auta.
 
Za tebe je najbolji savet da nemaš automobil. Nekih 10-15k godišnje je minimum minimuma za posedovanje auta.
Imam prijatelja koji je uzeo nov auto i isto toliko malo vozi..mali servis jednom godisnje. Na kraju je uzeo da trazi dalje destinacije po srbiji za vikend da mu ne bi propadao auto.
Posao od kuce, vrtic u bloku, zena radi u susednom bloku, posta, radnja..sve mu je blizu..
 
Meni auto predstavlja potrebu, ništa više. Trenutno mi toliko treba. Vama svaka čast
 
Da presečem temu, ja još teram sa letnjim setom ali samo kada je napolju u plusu min 7C , 8C. Mada svakako nije do mene čekam felne da stignu baš dosta kasne.
 
Ne slažem se a tim da neko ko prelazi 5-6k u našim uslovima ne treba da ima auto. Drugo da smo u normalnoj državi gde imaš uređen prevoz, gde postoji taxi (u BG kao da ne postoji, nikad ga ne možeš dobiti kad ti treba), onda bi se moglo pričati o tome da je isplativije voziti se taksijem i prevozom za tu kilometražu.
@jocasylver
Treba da znaš da je najgora opcija da zimske gume voziš cele godine. Za tebe i tvoju kilometražu i način vožnje su idealne AS gume. Praktično su za takve i napravljene. Ali čak je bolje (ustvari manje loše) da imaš letnje cele godine a da ne voziš kad ima snega ili debelog minusa, 10-20 dana godišnje, jer tako barem leti imaš odgovarajuće gume. Ovako zimske upropastiš leti i to više nisu ni zimske ni letnje
 
Ja kupio dizelaza krajem decembra prosle godine, nismo smeli na more zbog klinca koji nas je urnisao placuci prilikom voznje, auto koristim kuca-posao(11 km u jednom pravcu) eventualno jednom mesecno odem do mojih to je van Nisa nekih skoro 30km.
najduze putovanje je do Zlatibora letos, i do SokoBanje.
Jos nema 10k da sam presao (to moze da se promeni drsticno od januara sledece godine ako dovozim i odvozim kevu da cuva decu 70km dnevno)
Apsolutno mi treba auto, da li bih mogao na posao busom , pa mogao bih i jeftinije bi mi bilo, ali sam putovao 10 godina Nis Ekspresom i to lokalnim , ovim gradskim mi se opste neide , smucio mi se bus.

@jocasylver ja uzeo Kleberke AS i za sada sam zadovoljan, jes da vozim 4x4 i da nisam isao po planinu da ih testiram ali u ovoj prvoj godini su za sada dobre.
 
Ja kupio dizelaza krajem decembra prosle godine, nismo smeli na more zbog klinca koji nas je urnisao placuci prilikom voznje, auto koristim kuca-posao(11 km u jednom pravcu) eventualno jednom mesecno odem do mojih to je van Nisa nekih skoro 30km.
najduze putovanje je do Zlatibora letos, i do SokoBanje.
Jos nema 10k da sam presao (to moze da se promeni drsticno od januara sledece godine ako dovozim i odvozim kevu da cuva decu 70km dnevno)
Apsolutno mi treba auto, da li bih mogao na posao busom , pa mogao bih i jeftinije bi mi bilo, ali sam putovao 10 godina Nis Ekspresom i to lokalnim , ovim gradskim mi se opste neide , smucio mi se bus.

@jocasylver ja uzeo Kleberke AS i za sada sam zadovoljan, jes da vozim 4x4 i da nisam isao po planinu da ih testiram ali u ovoj prvoj godini su za sada dobre.
To ti pricam, razumeš me.
I ja planiram na proleće 4x4, ali sam baš na mukama. Nekoliko modela, glavnom novijih. Svaki ima neki problem sa motorom i nešto drugo. Starija vozila mi se ne kupuju tj 15+. Kao, imaju bolje motore i pouzdanje. Opet, sve je to stasalo.
Nego da se vratimo na gume, verovatno AS
 
Problemi sa motorom? Problemi su pređenih po više od pola miliona km i ko zna kakvo održavanje. Ishabanost komponenti takvog 4x4 će ti biti još veći problem.
AS najbolje za promenljive vremenske uslove u kombinaciji sa ovakvim pogonom u našem području.
 
Imam prijatelja koji je uzeo nov auto i isto toliko malo vozi..mali servis jednom godisnje.
Mali servis se i radi minimum jednom godišnje bez obzira na kilometražu.
To ti pricam, razumeš me.
I ja planiram na proleće 4x4, ali sam baš na mukama. Nekoliko modela, glavnom novijih. Svaki ima neki problem sa motorom i nešto drugo. Starija vozila mi se ne kupuju tj 15+. Kao, imaju bolje motore i pouzdanje. Opet, sve je to stasalo.
Nego da se vratimo na gume, verovatno AS
Samo mali osvrt na novije motore polovnjaka uvezenih iz inostranstva, u garanciji imaju long life zamenu ulja, pa su ima mali servisi na 25000+km, i kad ozađe iz garancije sa nekih 100000 km ima samo tri-četiri zamene ulja. Dalje komplilacije takvog redovnog održavanja neću navoditi.

NE znam dal je neko napomenuo, kod.vozila sa pogobom 4x4 kad se pocepa samo jedna guma, dakle mora da se zameni, moraju da se menjaju sve četiri.
 
Juce sam uzeo auto od majstora, preventivna kontrola i zamena grejaca i bas pricamo o novijim automobilima prepunim senzorima za svakakve gluposti, previse plastike ali i o novim skodama koje trose ulje i fabrika kaze tako treba

Pitam ga za gume posto on vikendom bezi iz grada jel menja letnje/zimske, ima nekog Suzuki dzipa, kaze to sam batalio, kupim AS teram pa kad vidim da su gotove kupim ponovo i tako u krug.
Vec sam pisao ko ima ostriji stil voznje njemu uvek treba dobre gume, da li sezonske ili AS zavisi od novcanika

ZA 4x4 sam i ja cuo da treba da se menjaju sve 4 ali za neki valjda BMW(nisam siguran, mozda sam potpuno omasio model), mislim da za nas starije tipove 4x4 dovolnjo na istoj osovini da ima istu dubinu sare ,nisam pitao ni majstora ni vulkanizera
 
Ma ne menjaju se sve 4, niti je problem servisni interval iz uvoza. Ako je velika razlika zameni se par, isto kao i na vozilima sa pogonom na 1 osovini. Gotovo sve što stigne iz uvoza, a to je skoro sve na našim ulicama, je sa takvih intervala.
 
Mali servis se i radi minimum jednom godišnje bez obzira na kilometražu.

Samo mali osvrt na novije motore polovnjaka uvezenih iz inostranstva, u garanciji imaju long life zamenu ulja, pa su ima mali servisi na 25000+km, i kad ozađe iz garancije sa nekih 100000 km ima samo tri-četiri zamene ulja. Dalje komplilacije takvog redovnog održavanja neću navoditi.

NE znam dal je neko napomenuo, kod.vozila sa pogobom 4x4 kad se pocepa samo jedna guma, dakle mora da se zameni, moraju da se menjaju sve četiri.
Samo za skuplja novija vozila 2022+, prvi je uveo BMW od 2019 mislim.
Previse senzora i osećaju te promene. Ne mogu iste dimenzije zimi i leti koliko su osetljivi na BMW.
 
Nazad
Vrh Dno