Šta je novo?

Zimske gume

To u praksi znači da kad je sneg / led / poledica moraš da imaš 4 mm na letnjim i lance, ne smeš lance na 1.6 mm, odnosno ako imaš letnje ne smeš nikako na ulicu kad je sneg / led / poledica bez lanaca. I ne treba ti 4 mm kad je suvo.
Ponovo čitam pravilnik, deluje da letnje gume više nisu opcija uopšte.
Zimska oprema su pneumatici za zimsku upotrebu i lanci. Za zimske pneumatike važi 4 mm kad je sneg / led / poledica. Nema opcije za letnje.
 
Letnja čija je dubina šare min 4 mm može kada na kolovozu nema snega i leda. U naseljenom mestu lanci nisu obavezni (postoje neki izuzeci).

"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm."

"U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom." - mogu, ali ne moraju. Znači ostaje letnja guma kao opcija i dalje.
 
Ne troluj
Za različita tržišta idu različiti pneumatici. Sa dobrim razlogom.
Koji su dobri razlozi?
Zasto u vreme globalnog otopljavanja i drasticne promene klime u Evropi, kada raste broj ljudi koji uopste nemaju nameru da kupuju zimske gume Nemacka uvodi da su zimske gume 3pmfs obavezne... Ovo podseca na korona ludilo.
 
Letnja čija je dubina šare min 4 mm može kada na kolovozu nema snega i leda. U naseljenom mestu lanci nisu obavezni (postoje neki izuzeci).

"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm."

"U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom." - mogu, ali ne moraju. Znači ostaje letnja guma kao opcija i dalje.
Слична су правила и у Норвешкој, зимске гуме нису обавезне, али је обавезно имати гуму у складу са временским условима, значи ако изазовеш удес са летњим гумама због бљузге или поледице жалићеш дуго и скупо.
 
Koji su dobri razlozi?
Zasto u vreme globalnog otopljavanja i drasticne promene klime u Evropi, kada raste broj ljudi koji uopste nemaju nameru da kupuju zimske gume Nemacka uvodi da su zimske gume 3pmfs obavezne... Ovo podseca na korona ludilo.
Opet troluješ.
Ne pominjem Nemačku, tačno i precizno sam napisao šta sam napisao.
Razlozi su inače ređe geopolitički a uvek klimatski. Neće ista smeša pneumatika, čak iako je (uslovno) isti model u pitanju, da se isporuči u Maleziji i Britaniji, iako im je recimo prosečna vlažnost slična.
Kod nas se jeste klima drastično izmenila prethodnih sezona, ali u Nemačkoj, Norveškoj ... pa već i Austriji koja nam je najbliža, nije toliko.
 
Letnja čija je dubina šare min 4 mm može kada na kolovozu nema snega i leda. U naseljenom mestu lanci nisu obavezni (postoje neki izuzeci).

"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm."

"U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom." - mogu, ali ne moraju. Znači ostaje letnja guma kao opcija i dalje.
Letnja može i 1.6 kad nema snega / leda / poledice, kao i zimska.
 
Trebalo bi proveriti tumačenje prvog citata, jer je nelogičnost da zimska guma sa 3.9 mm na suvom i sunčanom zimskom danu jeste tehnička neispravnost, a letnja pri istim uslovima pri 1.7 mm nije tehnička neispravnost vozila.

Negde naleteh svojevremeno na tumačenje da letnja guma zimi mora imati šaru bar 4 mm... Ne znam gde.

Samo da dodam, merenje dubine šare od stranbe policije se kod nas radi pretežno kada pada sneg ili ima leda ili na vanrednom tehničkom pregledu kada dođe do saobraćajne nezgode.

Ako neko ima nekoga u osiguravajućoj kući, bilo bi dobro da postavi pitanje, ali nevezano za tumačenje zakona od osiguravajuće kuće već o tome kako se ta priča završila na sudu.
 
All weather ili all season nije sija nego vrat.
Evo ovde je All season:
Takve su all season gume, nije ovo iskljucivo zimska

1729585946972.png

Dovoljno da upredis vizuelno razliku u sari ozbiljnih AS guma i tog hankook-a koji vise lici na letnju zbog rasporeda kanalica
Da se ogradim, ne znam sta je ovo sa Dunlop gumom koji djavo, ali je sigurno sebi ne bih uzeo :D


1729585804131.png

Kada pogledas i ostale brendove kojih nema gore na uporednom testu, i GY Vector4Seasons Gen3 ima takve lamelice
1729585867428.png

Cak i Falken EuroAllSeason ima takve lamelice

1729585914936.png

Generalno postoji razlog zbog ovog uslovno receno uglastog dizajna - bolje i efikasnije izbacivanje vode i snega u zimskim uslovima.
 
Ja razumem ovako (za M1 i N1):
ZIMSKA OPREMA obavezna kad je sneg / led / poledica: PNEUMATICI ZA ZIMSKU UPOTREBU (m+s, snow, winter...) i LANCI.
Dubina šare za PNEUMATIKE ZA ZIMSKU UPOTREBU kada se koriste kao ZIMSKA OPREMA: min 4 mm (dakle nema opcije letnje gume, mora m+s, snow, winter...)

Kad nema snega / leda / poledice važe opšte pravila za pneumatike.
 
Pogledajte prilog 463293

Dovoljno da upredis vizuelno razliku u sari ozbiljnih AS guma i tog hankook-a koji vise lici na letnju zbog rasporeda kanalica
Da se ogradim, ne znam sta je ovo sa Dunlop gumom koji djavo, ali je sigurno sebi ne bih uzeo :D


Pogledajte prilog 463290

Kada pogledas i ostale brendove kojih nema gore na uporednom testu, i GY Vector4Seasons Gen3 ima takve lamelice
Pogledajte prilog 463291

Cak i Falken EuroAllSeason ima takve lamelice

Pogledajte prilog 463292

Generalno postoji razlog zbog ovog uslovno receno uglastog dizajna - bolje i efikasnije izbacivanje vode i snega u zimskim uslovima.
Ne može to vizuelno. Samo egzaktan test za određene uslove može da ti kaže kakvo je stanje. Nema tu mjesta estetici, nije laptop...
 
Pogledajte prilog 463293

Dovoljno da upredis vizuelno razliku u sari ozbiljnih AS guma i tog hankook-a koji vise lici na letnju zbog rasporeda kanalica
Da se ogradim, ne znam sta je ovo sa Dunlop gumom koji djavo, ali je sigurno sebi ne bih uzeo :D


Pogledajte prilog 463290

Kada pogledas i ostale brendove kojih nema gore na uporednom testu, i GY Vector4Seasons Gen3 ima takve lamelice
Pogledajte prilog 463291

Cak i Falken EuroAllSeason ima takve lamelice

Pogledajte prilog 463292

Generalno postoji razlog zbog ovog uslovno receno uglastog dizajna - bolje i efikasnije izbacivanje vode i snega u zimskim uslovima.
Bljuzgavice, a ne snega. Kanali između lamela omogućavaju lamelama blagu deformaciju i omogućavaju da se sneg između lamela veže pod pritiskom za sneg na kolovozu čime se stvara veća trakcija.

Dizajn šare jeste bitna stvar.
 
Dovoljno da upredis vizuelno razliku u sari ozbiljnih AS guma i tog hankook-a koji vise lici na letnju zbog rasporeda kanalica
Da se ogradim, ne znam sta je ovo sa Dunlop gumom koji djavo, ali je sigurno sebi ne bih uzeo :D
...
Kada pogledas i ostale brendove kojih nema gore na uporednom testu, i GY Vector4Seasons Gen3 ima takve lamelice
...
Cak i Falken EuroAllSeason ima takve lamelice
...
Generalno postoji razlog zbog ovog uslovno receno uglastog dizajna - bolje i efikasnije izbacivanje vode i snega u zimskim uslovima.
Šara utiče, ali nije nužno presudna. Imao sam asimetrične zimske pneumatike (Kumho), imao sam sa šarom kao i taj Dunlop (BFG), obe su bile odlične po snegu. BFG me je jednom prilikom fenomenalno izvukao zimi uz blatnjavo brdo što nikad ne bih ni pretpostavio. Jedinog od gomile kolega koji su probali. Smeša ...
Prve se određeni kompromisi u izgledu šare, jer šara najviše utiče na buku, potrošnju i udobnost.
Da bi stvarno bile kišne morale bi da imaju središnji kanal/kanale, ali u zimskim uslovima kiša je svakako retka (tj trebalo bi da bude) i mnogo manje opasna po standardni režim vožnje. Imao sam oprave letnje kišne (Kleber hydraxer, fantastična guma, šteta što nema pravog naslednika)
 
Gume, koje su odlične u tim ''kišnim'' uslovima, najšešće su prosečne, ili čak ispod proseka u svim ostalim uslovima (npr. Uniroyal modeli). Ali su dobre za delove nekih primorja, gde su obilne kiše česta pojava.
 
Ma da, pisali smo 100x do sada. Pre kupovine pogledati neki test na netu (a nije da se ovde nije kačila gomila takvih videa na yt) i u skladu sa namenom i uslovima eksploatacije kupiti gume. A sve da bi izbegli kojekakve rasprave jer ne živimo svi na istom mestu.
 
Unirojal me jeste malo razočarao svojevremeno, ali taj Hydraxer se pokazao fenomenalno. Plus je pregazio 50 i kusur k km, šara je ostala više od pola (ajd, to je možda i do mog stila vožnje) ali se ispostio nakon 8 god tako da je zamenjen nakon toga.
Svarno mi nije bilo jasno što su ga proizvodili kratko vreme kao model.
 
"U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom." - mogu, ali ne moraju. Znači ostaje letnja guma kao opcija i dalje.
To konkretno znači da ako na kolovozu ima snega, leda ili poledice, patrola saobraćajne policije može da ti piše prekršaj ako te zatekne u saobraćaju sa letnjim gumama bez lanaca.
 
Verovatno misliš na ovo
Ovo nije dobar test jer nije uzeo premium gumu koja je korišćena 4-5 godina i uporedio je sa novom jeftinom gumom. Premium gumu je izbrusio na dubinu šare gume stare par godina i tako simulirao "matoru" gumu. Zato smeša nije izgubila ništa od svojih karakteristika, pošto u suštini i nije ostarila, niti trpela so, sunce, hladnoću itd.

Ovo si odlično primetio, nisam obratio pažnju da je prisilno ošišana pa vožena 4000km, mada i dalje mislim da je test legit, jer premiumima smeša traje. Ostaje nedorečenost testu jer je mogao da nađe donora sa starom gumom sigurno, svakako je kupio novu i ošišao ju je, mogao je njemu da je da, a uzme matoru i nju da istestira.
 
To konkretno znači da ako na kolovozu ima snega, leda ili poledice, patrola saobraćajne policije može da ti piše prekršaj ako te zatekne u saobraćaju sa letnjim gumama bez lanaca.
Da se samocitiram, prva rečenica
Letnja čija je dubina šare min 4 mm može kada na kolovozu nema snega i leda. U naseljenom mestu lanci nisu obavezni (postoje neki izuzeci).

"Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm."

"U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom." - mogu, ali ne moraju. Znači ostaje letnja guma kao opcija i dalje.
 
Vulkanizer mi naglasio da je jedva skinuo srafove, mozda zato ima logike rotirati ih
Stavi bakarnu mast

Da se ogradim, ne znam sta je ovo sa Dunlop gumom koji djavo, ali je sigurno sebi ne bih uzeo
AllSeason gume su uvek kompromis, po performansama neke naginju više ka letnjim neke ka zimskim. Konkretno taj Dunlop ima "letnju" šaru i po testovima se odlično pokazao, kod nas je jedna od best buy guma.
 
Uzeh danas još jedan par conti allseason contact. Sada sam kompletan. Solidno su poskupele u odnosu na prošlu godinu.
 
Mala pomoć, ne vidim bolju temu za pitanje.
Ispušta mi guma, a proveren je ventil i sama guma.
Koliko je realno da ispušta zbog felne i kako se to sredjuje?
 
Mala pomoć, ne vidim bolju temu za pitanje.
Ispušta mi guma, a proveren je ventil i sama guma.
Koliko je realno da ispušta zbog felne i kako se to sredjuje?
Napumpaš, potopiš u vodu i gledaš gde izlaze balončići. Ili odeš kod krštenog vulkanizera.

Realno je i da se nekome parkiraš na "njegovo mesto" pa ti on ispusti..
 
Moguće je da ispušta na felni ako nije dobro montirana (manje je verovatno ako nije skoro postavljena).
 
Nosio sam gumu kod vulkanizera, potapao je u korito, menjao ventil i pušta.
Obradio je malo unutrašnjost felne, opet pušta i kaže lik da ne zna šta je...
Parkiram ispred svoje kuće, ništa frka oko mesta, bukvalno treba max 10 Dana ili veća rupa koju pogodim i ode na 0,6 bara....
 
Dobar ti je taj vulkanizer .... nije to mali nivo ispuštanja za tako kratko vreme
Ili imaš neki klin u gumi, ili je felna jako loša (treba ozbiljan obrada), a može da bude i da je sam pneumatik popustio, porozan ili šta već. A možda je i tvoj stil vožnje plus načet bočni zid npr
 
Dobar ti je taj vulkanizer .... nije to mali nivo ispuštanja za tako kratko vreme
Ili imaš neki klin u gumi, ili je felna jako loša (treba ozbiljan obrada), a može da bude i da je sam pneumatik popustio, porozan ili šta već. A možda je i tvoj stil vožnje plus načet bočni zid npr
Kapiram da je prvi za zamenu vulkanizer :)
Jel vredi da menjam gume bez obrade felne?
Uzeo sam Taurus 4 all season I 2 zimske ako bude snega...Kapiram za BG dovoljno
 
Vrh Dno