Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Tu nije sporan šporet, već staklo. Kada mi je dolazio Bosch serviser, rekao mu je da ta stakla proizvode dve kompanije, a zapravo je jedna ozbiljna. I da nema puno izbor koja stakla se stavljaju, bez obzira na proizvođača šporeta.
 
Čekaj, to znači da proizvođač svesno stavlja fuš stakla na proizvod, zna da pucaju i ne priznaje reklamaciju zato što mu se realno ne isplati?
Ako je tako, ovo je kriminal.
 
Ma ko zna kakva stakla stavljaju, kod brata od tetke 30 godina star Miele, staklo ni izgrebano. Ima stare spiralne grejače ispod, donet kao polovan iz Švajcarske pa radi na 380v (Dve faze).
 
Tu nije sporan šporet, već staklo. Kada mi je dolazio Bosch serviser, rekao mu je da ta stakla proizvode dve kompanije, a zapravo je jedna ozbiljna. I da nema puno izbor koja stakla se stavljaju, bez obzira na proizvođača šporeta.
Ovo je tačno, sva ta stakla prave iste kompanije, ali imaju različite nivoe kvaliteta.
Svako staklo u ćošku ima logo oroizdjaca pa kako možete videti da i najskuplje i najjeftinije staklo prave isti proizvodjač.

Jako bitno je da ploču očistite odmah, a to često izostane i onda je glupo žaliti se na kvalitet stakla.
 
OK ovde mozete da se zaustavite, ne mora svako svoje pozitivno/negativno iskustvo prenositi jer nema veze sa temom.
 
Da li neko zna kada se vraća u roku od 14 dana BC Group-u na koju adresu treba da se šalje i da li treba poštom preporučeno?

Poslao sam Email na [email protected] i ništa nisu odgovorili.
 
Ja sam nosio licno u Durmitorsku, a za slanje kapiram da ima adresa na obrazcu za odustanak.
 
A da li znate kakav im je stav po pitanju odustanka za robu kupljenu u radnji, konkretno plaćeno u radnji ali nije isporučeno (tek naručeno pre par sati, pa nije sigurno ni poslato, vikend je)?
 
Ako sam razumeo bio si u radnji i oni su ti napravili narudžbinu?

Ti svakako nisu dužan da primiš robu... Možeš da odbiješ porudžbinu i to se računa kao odustanak od kupovine.
 
Dobro, ali moraju da mi vrate pare :D, nema veze rešiću uživo sutra nadam se. Krajnje prosta stvar, nađoh solidno jeftinije online čim sam došao kući, što bi rekli porez na budale :)
 
  • Like
Reagovanja: fix
Treba da reklamiram pokvarenu grafičku kupljenu 1.9.2022 u Baito Računari prodavnici. Pročitao sam o uslovima i između ostalnog normalnog nađem i ove uslove. Koliko im je to legalno?

Slanjem putem kurirske službe o sopstvenom trošku direktno u ovlašćeni servis ili naš maloprodajni objekat

U slučaju da naš servis utvrdi da je proizvod koji je poslat na reklamaciju ispravan, biće naplaćen pregled proizvoda po važećem cenovniku servisa. Proizvod će se isporučiti na adresu kupca tek nakon što kupac, na naš tekući račun uplati sve nastale troškove.
 
Ne govorim o zakonskom okviru, već o zdravorazumskom rezonu.

Ovo prvo mi je potpuno ispravno. Da platiš slanje na reklamaciju. Ili da odneseš proizvod.

Ovo drugo je već nema toliko smisla. Ukoliko je proizvod ispravan, plaćanje povratnih troškova transporta od strane kupca takodje zvuči OK, ali naplata pregleda proizvoda ne zvuči fer. Posebno što se često dešava da servis uopšte ne potvrdi kvar, pa se proces ponavlja.
 
Kako da naplate dijagnostiku, to nema logike samo bi izazvali gnev i svađu sa kupcem.
To je više prazna pretnja da odvrati nekog ko je nesiguran u nameri da vrati.
 
Za ono plaćenje za slanje i povratak, OK ako je moja greška ili se pokaže da je ispravan ali ako nije (u ovom slučaju sam potpuno siguran da nije ispravna) to bi trebalo da je pokriveno garancijom. U svakom slučaju nosiću je u prodavnicu da potpišu da nije fizički oštećena da posle ne izmisle nešto drugo kao polivena vodom itd. Dostava nove kartice je bila o njihovom trošku, tj besplatna, done ih neko ko nije bio kurir ili pošta.
Za ovo drugo, prvi put vidim tako nešto, sumnjam da je po nekom zakonu, Nemam ja ništa sa servisom. samo sa prodavnicom.
 
Slanje o tvom trosku - apsolutno po zakonu. Naplacivanje dijagnostike za reklamaciju - apsolutno van svakog zakona, to ce i sama pretnja inspekcijom da resi.
 
Ja sam reklamirao kafe aparat, kupljen na daljinu u decembru ... poslala je prodavnica kurira, i o svom trosku odneli aparat u servis u Lestane za koji kazu da je ovlasteni (nisam mnogo istrazivao da li za Gaggia i ima ovlasteni, valjda je to manje bitno jer prpoavac resava reklamaciju svakako i verujem da ne moraju da saradjuju samo sa ovlastrnim servisima) .. danas, 10ak dana nakon odnosenja uredjaja, dobijam mail od prodavca gde kazu da u servisu nisu primetili nesaobraznost (a reklamacija se odnosila na deo koji radi sa mlekom koji vise ne moze da pravi penu kao pre) koju sam imace naveo u mailu zajedno sa video snimkom nesaobraznosti ... sta mi je sad najbolje ciniti, jer sumnjam da je aparat proradio sam od sebe o da nesaobraznost ne postoji?? Pada mi na pamet da im trazim da mi pre vracanja uredjaja snime klip koji se odnosio na nesaobraznost? Sta ako odbiju i samo mi na svoju ruku posalju aparat nazad? Hvala
 
Ako su probili 10 dana. Tuzba, pa nek se cesu. Odbiju reklamaciju, jer nisu ni poslali mozda u servis. Sad ti posto si daleko ne mozes odmah otici do njih da vidis sta je i da uzmes aparat, jer oni kupuju sebi vreme sa tim.

Drugar je kupio bio RAM u tehomaniji u NS, nije radio odmah posto mu je hitno trebalo, otisao u najblizu prodavnicu, dosao kuci ne radi. Ode kod njih oni kazu mora na reklamaciju. Osmi dan salju odbijena reklamaciju, nije se kvar pokazao. Dosao do njih kaze dajte mi taj ram, odnecu ja u ovlasceni servis, kad ono "i dalje je u servisu na dodatnoj dijagnostici". Rekao sam mu da im da 2 dana da se RAM vrati iz servisa i onda da pokrene tuzbu. Posle 2 dana nov RAM ga je cekao u prodavnici, jer "jos uvek nije stigao iz servisa, dijagnostikuju", ali u duhu dobrih poslovnih odnosa, oni ce njemu izaci u susret i dati mu novi RAM.
 
Pa nisu probili 10 dana, vec lici na ovo sto si opisao tj kupovinu vremena .. ispada da nije ni isao na servis vec ce sad da ga salju u ovlasteni iako nisu primetili nesaobraznost (a to je valjda trebao servis da obavi) .. da li ima smisla pretiti im pismeno tuzbom, ili traziti da mi vrate uredjaj bez da ga salju u servis dalje pa onda tuzbu ako vec mora svr tako?
 
Ma to je onaj fazon da odgovore u roku od 8 dana da bi ispoštovali rok, i da dobiju još 30 da rešavaju reklamaciju, što naravno zakonski nije dozvoljeno, jer ako odbijaš reklamaciju u 8 dana, ne možeš posle "u duhu poslovne politike" da ga ipak šalješ na servis, nego ga vrati kupcu da ide dalje u postupak ostvarivanja svojih prava.
 
Hvala, ali cim oni to sami voze, verovatno imaju zakonsku potporu ... da li imas predlog sta mi je sad najbolje da uradim?
 
Što je najcrnje, onaj diletantski NEPO servis, koji radi reklamacije za razne veće prodavce, u mom slučaju G....., mi je, kada sam odneo televizor da reklamiram, rekao najopustenije moguće, citiram :"dobićete poruku od nas vrlo brzo da se reklamacija odbija, to je standardna procedura (???), nemojte da brinete, a svakako ćemo proslediti odmah u Samsung (pošto je njihov tv)".
Na kraju krajeva, reklamacija je bila rešena vrlo brzo, od trenutka predavanja televizora do preuzimanja nije proslo vise od 7 dana, a menjana je ploča na TV-u, ali oni otvoreno govore ljudima nešto što ne bi smeli ni da pomisle.
 
Hvala, ali cim oni to sami voze, verovatno imaju zakonsku potporu ... da li imas predlog sta mi je sad najbolje da uradim?
Nema tu zakonskih potpora kod ovakvih stvari.

8 dana rok za odgovor 30 za rešavanje reklamacije. Uredjaj možeš uzeti posle odgovora kad hoćeš i napraviti malu tužbu i poslati im. Pošto je već bio u servisu nema razloga da opet ide, kad nisu posle 2 nedelje utvrdili.
Što je najcrnje, onaj diletantski NEPO servis, koji radi reklamacije za razne veće prodavce, u mom slučaju G....., mi je, kada sam odneo televizor da reklamiram, rekao najopustenije moguće, citiram :"dobićete poruku od nas vrlo brzo da se reklamacija odbija, to je standardna procedura (???), nemojte da brinete, a svakako ćemo proslediti odmah u Samsung (pošto je njihov tv)".
Tražiš to pismeno da ti pošalju na email. Pitam se da li bi poslali...
 
Vidiš da su najavili da će da pošalju i da nije rešeno, svakako bi poslali pismeno da se odbija, jer imaju rok da odogovre, pa je lakše da odgovore da se odbija i onda reše problem.
Ako ne odogovre, probili su limit.
Ako odgovore da se prihvata, a na kraju ne prihvate, problem je jasan.

Ovako, da bi ispoštovali formu, oni odbiju, pa onda uglavnom reše problem.
Jer je poštovanje forme iznuđeno, pa i u ovoj temi, više puta pomenutim tužbama.
 
Onda je jasno da nešto mora da se menja, jer ovako ne ide. Da bi ispoštovao zakonsku normu, moraš da odgovoriš kupcu u roku od 8 dana, a onda si u "problemu" kako god okreneš (iz gledišta prodavca, tj. servisa).
Mislim da je inicijalna ideja zakonodavca bila da se ubrza proces rešavanja reklamacije, a došlo je do toga da svi krše zakon da bi ispoštovali formu, koja je, bar tako deluje, nevešto propisana.
 
Zakon je glup i treba opet da se menja.
To zavlacenje po pravilu najvise nastupa kada proizvod reklamirate trgovcu, oni ga razvlace ko panta pitu i probaju da navedu da odustanete.

Kada se reklamira servisu direktno, sve ide ko podmazano, ne pamtim da nekada u servisu nije realizovano, samo kod trgovca.

Sto je najgore vise puta sam se uverio da trgovac u opste ne prosledi proizvod u servis nego to rade interno jer su po zakonu obavezni.
 
Nemoj to da propagiras ljudima, cim odnesete u servis a ne gde ste kupili prestaje da vas stiti zakon o zastiti potrosaca. Istina je da je cesto brze, ali budite svesni mogucih posledica.
Sa servisom nemate "ugovor" niste od njih kupili.
 
Ne propagiram ja ništa, svako donosi odluke za sebe i za svoj interes.

Ja samo iznosim svoj stav i iskustva povodom ovoga i to kao trgovac i kao potrošač i na to ovde imam puno pravo.

Sa servisom uvek rešim reklamaciju,
sa trgovcem je to daj bože 50% slučaja

To rešavanje kod trgovca treba samo da bude dodatna opcija nikako glavna
 
Poslednja izmena:
Odneo sam grafičku u Baito danas. Pregledana i primljena sa obećanjem da će što brže da se reši ali ove stvari izgledaju čudno.
1683138372949.png
Naj kasnije 45 dana ? Po naj goroj računici može naj više 38. 8 za odgovor i 30 za servis ili tih 8 dana ulaze u 30 dana. ????
Naplata diagnostike ako je ispravna ???
 
@CountMike
Dijagnostiku ne bi smeli da naplate, to je samo prazna pretnja, da zaplaše one koji bi iz zezanja reklamirali (mada ne znam koji je to procenat kupaca), a sto se tice rokova, 8 za odgovor + 30 za resavanje, maksimalno 38 dana.
 
Nazad
Vrh Dno