Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

U pitanju je ves masina, od papira imam sve ali mi nije pri ruci nista osim racuna (odstampanog)

izjavljujem reklamaciju telefonom, neko svakako treba da izadje na teren zbog ves masine i tada moze da uzme sve podatke.
Za izjavu reklamacije na saobraznost u prvih 2 godine kupcu je dovoljan samo fiskalni racun.

Sve u redu sa tim, nego su me iscimali za to.

I šta kad izađu na teren a ono nije Vox nego Vivax ili je veš mašina stara 15 godina sa fiskalnim računom od nekog drugog uređaja jer ljudi se slučajno ili namerno zabunili? Ko će onda da pokrije trošak?

Koliko god zvuči nerealno ovo se dešava i zato postoje neke procedure kao i obaveze korisnika podjedanako koliko i davaoca garancije.
Pazi, iscimali te da im pročitaš serijiski broj koji se nalazi i na uređaju između ostalog al ne to je problem, tebe boli ono jer ti imaš prava pa neka dođu pa čitaju...
 
Ma da...prvi put reklamiram mašinu za veš.
Dosta mašina ni nema serijski broj.
Evo Beko ima pa prilikom podnošenja reklamacije ne traže te gluposti.

Šta bi bilo da moja keva treba da pročita taj broj?
Šta bi bilo da nemam serisjksi broj, to je obicna sitna nalepnica zalepljena na mašini?
Ne bi mi važila garancija...da, kako da ne.
 
Mozemo da gledamo malo i sa druge strane a ne samo sa strane potrosaca i njegovih prava.
Posto je ves masina u pitanju ne nosi se u servis (uglavnom) vec moraju da posalje nekoga da vidi sta je u pitanju.
Serviser dodje i vidi da masina nije ni kupljena kod njih, mozda je neki drugi servis zaduzen za tu masinu, mozda ima 2 godine a ne 5 saobraznosti a proslo vise od dve...
I sta sada?
Hoce li neko da izvadi novac iz dzepa i nadoknadi servisu njegov izlazak na teren?

Ili je lakse njima da dodju i procitaju serijski broj nego vama koji ste pored masine?
 
Napravi covek problem oko serijskog broja, kao da su mu DNK trazili da posalje na analizu :D
 
Ogroman minus za Gorenje servisnu podršku, crkla nam mašina za sudove koja je u garanciji do 2025, prijavimo kvar putem njihove servisne podrške 13.3. Serviser izađe na teren tek 20.3, da bi samo ustanovio da je problem crevo za dovod vode i da će me zvati kad stigne deo. Od tada je prošlo 15 dana i još ništa....

Sveukupno već 3 nedelje smo bez mašine za sudove, a tobože Gorenje važi za marku sa dobrom servisnom mrežom i lako dostupnim delovima...

Zvali ih prošle nedelje, kažu deo još nije stigao, kad će ne znaju, možda ove nedelje, a možda i kasnije... Meni se čini da je po sredi neko zavlačenje, u fazonu, popravljaju ono što mogu da naplate, a ove u garanciji ko j*be.

Da ne pričam o apsurdu da beogradska leva obala Dunava teritorijalno ne pripada Beogradu, već je za kvarove na toj teritoriji nadležan servis iz Pančeva...

Ne dao bog da ti crkne frižider u garanciji, ima mesec dana da ih čekaš...
 
Sveukupno već 3 nedelje smo bez mašine za sudove, a tobože Gorenje važi za marku sa dobrom servisnom mrežom i lako dostupnim delovima...

To "dobra mreža" se odnosi na veliki broj servisa, pa svaki pokriva manji region. Ali se kroz veliki broj slučajeva (i ovde na forumu) potvrdilo da im je usluga servisa užasna. Naplaćivali ili u garantnom roku, svejedno. Nekako sam stekao utisak kao da bez razloga odugovlače ili kada naidju na nešto što ne mogu da poprave, ne daju izveštaj u kome tako piše, već samo zavlače ljude dok ne odustanu.
 
Ista priča je i za Vox
22.04 sam podneo reklamaciju
serviser konstatovao kvar i sad čekamo deo evo već dve nedelje. A Vox važi za domaći brend.

Ali važno da imamo 5g garancije🤭
 
Porucio napajanje pre neki dan na koje je garancija 10 godina. Proverio sa njima pre porucivanja telefonom, rekli da daju garantni list. Stiglo napajanje, tu je garantni list, medjutim pise da je garancija 108 meseci. Posaljem ja njima mail, kazu greska i da dodjem do njih po novi. Posto nemam vremena da se cimam do radnje, zamolim ih da mi posalju mailom na osnovu serijskog broja i poslali mi, medjutm, nema pecata, dok na onom koji sam dobio uz napajanje stoji pecat.

Moje pitanje glasi: da bi garatni list bio validan, da li mora imati pecat firme? Logika mi govori da mora, al ae da proverim pre nego sto nastavim dalju komunikaciju sa njima.
 
Nijedna kompanija nije u obavezi da poseduje pečat.

Привредна друштва и предузетници који су се основали после 1. октобра 2018. године не морају да израђују печат, док постојећи могу постепено да их избаце из употребе.
 
E pa dobro onda. Zbunilo me to sto je na garantnom listu koji sam dobio fizicki stajao pecat, a ovde ne.
 
Nadam se da mogu ovde da pitam, vezano je za potrošački problem...

Elem, znate one nalepnice na ambalaži elektronike koje imaju onaj simbol trougla i gde pišu podaci o uvozniku, zemlji porekla, godini uvoza, etc... Da li deklaracija mora da postoji na svakom proizvodu tj. ambalaži koja je ušla ovlašćenim kanalima i kao takva se prodaje?
Da li je to deklaracija carinjenja ili je samo informativnog karaktera i lepi je distributer?
 
Nije deklaracija carinjenja mada ne znam šta se podrazumeva pod time ali je zakonski obavezna
 
Ljudi, imam jedno pitanje.
Električni šporet, ravna ploča, Vox.
Ženi iskipeo neki fil, ona isključi, skloni šerpu. Kada se ohladio šporet, opere ploču, kad ono - istopilo se staklo ploče 😳
Ima rupe, ko naši putevi 😂
Šporet star 5 meseci.
Podleže li ovo garanciji i kako je najbolje da postupim?
Hvala puno na odgovorima 👍20230415_204548.jpg
 
Fizičko oštećenje ***, nema od garancije ništa
 
Moja Bosch je pukla u dužini 38cm nakon prve upotrebe. Uredno poslali servisera, on je rasklopio zapisao da je oštećenje sa gorenje strane ploče, tražio da potvrdim da sam video da sa donje strane nema oštećenje i odbili mi reklamaciju.

Jesu me iznervirali i izgubili lojalnog kupca (u periodu od 2 godine pre tog događaja sam kupio Bosch Home i Professional uređaja za skoro milion dinara, a nakon toga sam za sve gde sam mogao, našao alternativu), ali da ne grešim dušu, pukotinu više i ne konstatujem. Vidim je samo ako baš želim da je vidim.
 
Secer na plotni, ne podleze garanciji.
To bi trebalo da pise u upustvu svake ploce.
 
  • Adds to story
Reagovanja: PJ
Nece biti nista kada iskipi...
Ali prosuti secer na vrelu plocu moze trajno da osteti povrsinu keramicke ploce
 
Cekaj jedna stvar iskipi i kraj? Pa na obicnoj ringli koju imam samo sto indijanci nisu obigravali ratnicki ples i prinosili zrtvu a sporet ko nov?
Druga je stvar liveno crno gvožđe od kojeg se prave ringle, ovde se radi o skaklu i to kaljenom. Nagla promena temperature na maloj tački izazove skupljanje ili širenje pa to pokvari strukturu.
 
Nadam se da mogu ovde da pitam, vezano je za potrošački problem...

Elem, znate one nalepnice na ambalaži elektronike koje imaju onaj simbol trougla i gde pišu podaci o uvozniku, zemlji porekla, godini uvoza, etc... Da li deklaracija mora da postoji na svakom proizvodu tj. ambalaži koja je ušla ovlašćenim kanalima i kao takva se prodaje?
Da li je to deklaracija carinjenja ili je samo informativnog karaktera i lepi je distributer?
Znam da je proslo dosta vremena, ali nije bilo bas adekvatnog odgovora.
Trogugao nema veze sa deklaracijom, samo neki distributeri iskoriste istu nalepnicu.
Deklaracija je obavezna za svaki proizvod. Po zakonu, mora biti dostpuna online na sajtu i mora biti dostupna kupcu pre kupovine u maloprodaji. Dakle, mora biti i na ambalazi i pored cene.
Sadrzi trgovacki naziv, vrstu proizvoda, zemlju porekla, zemlju uvoza i uvoznika. Sada su dodali i digitalni kod, barkod ili qr kao obavezu.
Deklaracije uglavnom lepi distributer, ali to nije opravdanje za trgovca da je nema. Moraju da insistiraju ili da stave sami

Trogugao je skroz odvojena stvar. On oznacava sertifikaciju. Taj trougao su zapravo 3 slova A. Znaci da ima domacu sertifikaciju ili usaglasenost sa stranim sertifikatima. Postoje razni, ali dva glavna za elektro proizvode su EMC (za elektromagnetna zracenja. Tvrdi da uredjaj nece uticati na druge uredjaje u okolini) i LVD (low voltage directive. Tvrdi da je uredjaj bezbedan na odgovarajucem mreznom naponu). Osim trougla, tu se stavljaju i brojevi tipa 005 23, to je oznaka sertifikacionog tela i godina izdavanja. 005 je kvalitet iz Nisa npr.
 
Šećer uglavnom pravi probleme ako se ohladi na ploči, posebno sa šerpom preko njega. Tada se ponaša kao lepak i može i staklo da se podigne zajedno sa njim. Ako se ukloni dok je vruć, nema problema.
Imam takav šporet 18 godina i radi kao prvog dana. Tu i tamo postoje neke fleke, ali funkcionalnost nije narušena.
Možda na karakteristike utiče i proizvođač ploče. Kod mene je ploča Schott Ceran.
 
Vrh Dno