Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jedno "šta bi bilo kad bi bilo" pitanje vezano za ostvarivanje reklamacije u garantnom roku al nakon 6 meseci.
Na primer, kupio grafičku dok su ludovali sa cenama za 70k din, pokvari se pred kraj garantnog roka, nemaju mogućnost da je poprave niti zamene istom. Da li u tom slučaju mogu da biram neku koja je 70k din ili mi oni daju "ekvivalentnu" po performansama, i da li je uopšte definisano zakonom

Jer pretpostavljam da nisu ludi da mi daju neku mnogo jaču za 70k din, a nije im bilo teško da nas kolektivno deru sa cenama kako im se ćefne.
 
Definisano je naravno, dobio bi sličnu po performansama.
postoji i recenica koja pominje nesrazmerni trosak za prodavca ili tako nekako. Prodavac uvek moze da raskine ugovor i vrati novac.
 
Можеш да тражиш поврат новца и за то да купиш нешо друго. Али, препоручујем код другог продавца, тешко да ти поново реше рекламацију у истој радњи, ако дође до тога.
 
Ne pada teret
postoji i recenica koja pominje nesrazmerni trosak za prodavca ili tako nekako. Prodavac uvek moze da raskine ugovor i vrati novac.
Nesrazmerno opterecenje prodavca se ne odnosi na takav slucaj, a svakako prodavac moze da odabere povrat novca ako mu to vise odgovara.
 
Можеш да тражиш поврат новца и за то да купиш нешо друго. Али, препоручујем код другог продавца, тешко да ти поново реше рекламацију у истој радњи, ако дође до тога.
Ali ako dobija novi fiskalni račun, onda ne bi trebalo da bude problem.

Mada, ono što mi je fascinantno, Gigatron i tako i krupniji te bukvalno sad teraju da uzmeš pare u ruke, pa da biraš šta ćeš dalje, a umesto da ti bude da brže rešiš reklamaciju tako što ćeš uzeti nešto drugo kod njih - možda i uz doplatu. To s tim sad NEPO sistemom. Kako retko odvratna stvar.😄
 
Interesantno, vidim da su mišljenja podeljena. Jel bi mogli okačiti član zakona gde je to definisano?
Po meni bi fer bilo da ostave kupcu da bira šta hoće, ekvivalentnu po performansama ili da u istoj radnji uzme neku za tih 70k koliko je platio.
Ako gledamo reklamaciju u roku od 6 meseci, kupac ima pravo da uzme povraćaj novca sa fiskalnog (bez da kartica ide na popravku nakon dijagnoze) a ne iznos trenutne vrednosti te ili ekvivalentne kartice na tržištu. Vodeći se tom logikom, iznos na fiskalnom definiše vrednost određene robe a ne njene performanse u praktičnoj upotrebi. Jedino što se razlikuje nakon 6 meseci garantnog roka je što oni imaju pravo da prvo pokušaju popravku iste.
Ako mi ponude samo da uzmem neku karticu sa istim performansama koja košta 30k npr., osećao bih se oštećenim jer sam uložio 70k.
 
@danilo989 da ne razbijaš glavu prodavac bi uradio ono što je povoljnije po njega (i na to ima pravo).

Dakle, u tvom slučaju bi ti verovatno vratio 70k dinara, jer zbog ludovanja cena njega ista ili slična grafička po performansama košta 100k, osim ako nema na lageru neku istu ili sličnu grafiku iz rudnika Morije koja je iskopala više nego Durin i Dorin zajedno za ceo vek, pa da ti je uvale uz nadu da će se doguzeljati do isteka garantnog roka.
 
Usvojili su mi reklamaciju i nude mi sada povrat novca za TCL 55 C728. Meni je više u interesu da mi daju novi uređaj, jer je cena skočila i ja sad sa tim novcem ne mogu da kupim isti TV. Kažu da TV navodno nema na stanju. Koja su moja prava? Je l mogu ja da zahtevam izričito nov uređaj od njih i da odbijem opciju povrata novca?
 
^ Druže jel' ti crko skrol na mišu, bukvalno se dva posta pre tvog (dakle na istoj ovoj strani) piše o potpuno identičnoj situaciji.
 
Vracaju ti pare nazad i dobio si koliko si platio. Sad sto su cene otisle gore nema veze sa zakonom. Oni su cisti. Mogu da ti izadju u susret i da ti daju neki drugi model za te pare ili uz doplatu drugi model.
 
postoji i recenica koja pominje nesrazmerni trosak za prodavca ili tako nekako. Prodavac uvek moze da raskine ugovor i vrati novac.

Što se i dešavalo masovano
Usvojili su mi reklamaciju i nude mi sada povrat novca za TCL 55 C728. Meni je više u interesu da mi daju novi uređaj, jer je cena skočila i ja sad sa tim novcem ne mogu da kupim isti TV. Kažu da TV navodno nema na stanju. Koja su moja prava? Je l mogu ja da zahtevam izričito nov uređaj od njih i da odbijem opciju povrata novca?

Prihvatiš novac, skupljaš još malo ili daš čekove za Hisense, u učlaniš se u klub "Čupača kablova" 😁 Za TCL ne može više da se kaže ni da je lutrija.
 
Ovako imam problem supruga kupila fen u frizerskoj opremi u oktobru fen stao odnela na reklamaciju vracen popravljen odgovor je bio da su dlake upale, fen je radio opet stao predat na rekla maciju zvali su je iz prodavnice reklu su neki saf se otsafio unutra, kada je trazila novi fen reklu su da je fen promenio boju i da je trebala da se raspita da je to fen za kucnu upotrebu i da je u pitanju fizicko ostecenje i da oni ne mogu da ga vrate u prodaju itd da se reklamacija odbija.

Fen nije otvaran niti ispadao na mestu de se stavlja levak posto je roze a plastika crna kad se skine levak obojilo se crno valjda na to misle da je promenio boju.
Kupljen je kesom nije preko firme.

Nigde njije naglaseno kad je kupovala fen da je za kucnu upotrebu imamo fiskalni moje misljenje je da je app ako prodje prodje zavlace.

Sta ciniti dalje ?
 
Pa vi kazite da je koriscen za kucnu upotrebu, oni neka dokazu da nije.

Vi trazite ispravan novi fen, ne reklamirate vi njima boju fena niti se zalite na to.

mada ne znam koju nauku prave oko fena (meni je zena frizer) niti tu ima nesto strasno da se pokvari niti strasno da se popravi...
pa taman ceo novi motor da stave nije im to neko opterecenje.
 
Tako sam i mislio nista bez pretnje inspekcijom i malo drskosti nazalost.
 
Oko dokazivanja kako bi išlo ne znam ali u ZZP imaš

Član 5.

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

1) potrošač je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti;
 
Pa vi kazite da je koriscen za kucnu upotrebu, oni neka dokazu da nije.
Neće oni ništa da dokazuju. Kod njih je i nož i pogača, biće kako oni kažu. A ti ih tuži, izvodi veštake i razvlači se po sudovima ko zna koliko. Ništa tu inspekcija ne može kao ni "organizacije" za zaštitu potrošaca koje ne služe ničemu.
 
Ako nečim nisi zadovoljan, onda to menjaj. Pamet u glavu ubuduće.
 
Saveti obeshrabrenih možda.🤔 Ali tako je u nekim slučajevima, uređaj znaš da nisu uoštetio, on naprsao sam od sebe, a ipak ti odbiju jer je kao fizičko oštećenje. Samo se nadati da te ne zadesi takav jedan baksuzni kvar.

Isto tako krše zakon tako što je daju odgovor na reklamaciju u roku od 8 dana, pa nikom ništa.
 
Da se razumemo suprugi fen nema fizicko ostecenje nigde na fenu kao nov je. Usmeno joj je receno da je neki saf otpao unutra u fenu verovatno prilikom prve rekllamacije nestrucno sklopljen i da je u pitanju fizicko ostecenje i da se ne prihvata.
 
Naravno, svako normalan bi rekao da nije šraf ispao usled nekakvih pada - takav pad bi kursu ostaviti oštećenje i na samom fenu spolja... Šta i da je šraf bio fabrički nedotegnut, na to se kao relaksacija ne bi priznala.

Svakako ti uradi sve što možeš.
 
Saveti su iz iskustva, ličnih i tuđih. Kada prodavac/servser napiše da je kvar nastao greškom u rukovanju, fizičkim oštećenjem, nepravilnom primenom, tipa profesinoalna upotreba kao kod tog fena, rudarenjem grafičke čiji vlasnik samo čuo da postoji neko rudarenje i slično, možeš samo da plačeš. Ni jedna inspekcija to ne može da pobije jer to nije njihov posao. Inspekcija ne može ni da kazni prodavca jer u zakonskom roku nije odgovorio na reklamaciju a ne nešto drugo.

Jedino što možeš da uradiš je da tužiš i na Sudu uz veštake dokazuješ da si ti u pravu a ne oni. Koliko će to da te košta i šta će biti na kraju je tek neka druga priča.
A kakva je tek priča da su potrošači zaštićeni zakonom, novim, starim, evropskim.... prosudite sami.
 
Ali tim principom svaku garanciju mogu da odbiju. Onda bi za skuplje uredjaje napsali nepravilna primena i gotovo.
 
Saveti su iz iskustva, ličnih i tuđih. Kada prodavac/servser napiše da je kvar nastao greškom u rukovanju, fizičkim oštećenjem, nepravilnom primenom, tipa profesinoalna upotreba kao kod tog fena, rudarenjem grafičke čiji vlasnik samo čuo da postoji neko rudarenje i slično, možeš samo da plačeš. Ni jedna inspekcija to ne može da pobije jer to nije njihov posao. Inspekcija ne može ni da kazni prodavca jer u zakonskom roku nije odgovorio na reklamaciju a ne nešto drugo.

Jedino što možeš da uradiš je da tužiš i na Sudu uz veštake dokazuješ da si ti u pravu a ne oni. Koliko će to da te košta i šta će biti na kraju je tek neka druga priča.
A kakva je tek priča da su potrošači zaštićeni zakonom, novim, starim, evropskim.... prosudite sami.
Da, ovo je realnost i praktično svaka reklamacija može na neki način da se izvrda.
Poenta je da li je prodavcu/servisu/uvozniku u interesu da se oko svake reklamacije maklja ili ne, jer može tako da izgubi kupce, koji će sutra kad budu kupovali nešto drugo, obratiti pažnju kod koga kupuju, ko servisira i ko je uvoznik.
Ja npr. imam par njih na crnoj listi i ne kupujem od njih, tj. ne kupujem ako su oni uvoznici.
Jeste dodatna zezancija da moraš sve ovo da proveravaš, ali želim sebi da smanjim rizik od naknadne glavobolje.
 
Nazad
Vrh Dno