Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Samo da potvrdim, ukoliko se roba naruci i plati karticom online, a preuzme u radnji, to je isto online kupovina i može da se odustane u roku od 14 dana?

Sent from my Mi 10 using Tapatalk

Ako se poruci online mozes da je podignes u prodavnici i dobices obrazac za odustanak 1000%.
Nemojte pisati da nece ako nemate licna iskustva.
Dakle porucena roba online je online kupovina i to je to.
 
Da nije možda zaključen ugovor pored čina plaćanja i činom prijema robe...na daljinu? Zaključenje ugovora kod prodaje je plaćanje i prijem robe, zar ne?
Uostalom imate udruženje za zaštitu potrošača koje i postoji da se reše ove nedoumice.

Copy/paste sa paragraf.rs
Prema Zakonu o zaštiti potrošača (dalje: Zakon), ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja.
 
Poslednja izmena:
Ugovor je zaključen činom plaćanja.

Isporuka/preuzimanje robe je tehnička stvar. Da je to tako dovoljan dokaz je to što saobraznost i/ili garancija počinje da teče od datuma koji se nalazi na računu, a ne od datuma kada je roba isporučena kupcu.
 
Generalno izbegavam da kupujem online kod nasih trgovaca iz raznoraznih razloga ali pre par dana prekrsio to pravilo da bih dobio 15% popusta :)
Kupio neke igracke. Kurir doneo, prilikom preuzimanja vidim ja kutija otvorena. Kazem kuriru daj da vidim sta je unutra i vidim to je to aj reko da napravimo zapisnik da ne bude posle...On vrda kao u fazonu vidis sve je tu... Posto su mi trebale igracke uzmem paket.
Unutra nije bio ugovor o odustajanju, samo kao neka faktura odstamapana na stampacu kojem je toner pri kraju.
Prodavac: Pertini kurir: City express
 
Ugovor je zaključen činom plaćanja.

Isporuka/preuzimanje robe je tehnička stvar. Da je to tako dovoljan dokaz je to što saobraznost i/ili garancija počinje da teče od datuma koji se nalazi na računu, a ne od datuma kada je roba isporučena kupcu.

Mislim da ne, mislim da i dalji nije zaključen. Zaključen je preuzimanjem robe ili usluga. Ja ga tako čitam, ima pravnika ovde pa neka se uključe u diskusiju.

deo zakona, član 5:
6) ugovor o prodaji je svaki ugovor kojim prodavac prenosi ili se obavezuje da prenese svojinu na robi potrošaču, a potrošač plaća ili se obavezuje da plati cenu, uključujući i ugovor koji za predmet ima i prodaju robe i pružanje usluge

8) ugovor na daljinu je ugovor zaključen između trgovca i potrošača u okviru organizovane prodaje ili pružanja usluga na daljinu bez istovremenog fizičkog prisustva trgovca i potrošača, isključivom upotrebom jednog ili više sredstava komunikacije na daljinu do trenutka zaključenja ugovora, uključujući i sam trenutak zaključenja;
 
Ја сам узео нешто тако што сам платио картицом он-лине а преузео у радњи.
На маил сам добио уговор, образац о одустајању од куповине на даљину, и нешто као рачун.
Робу сам вратио после пар дана, одобрили су поврат, сад чекам да врате паре, али видим да то иде мало споро.

Тако да није битно где си преузео робу ако си купио он-лине.

Послато са Mi A2 6/128 уз помоћ Тапатока
 
Dobio si obrazac za odustanak na mail jer mnogi trgovici ga odmah tako šalju bez obzira gde preuzimaš robu. Ukoliko ga ne dobiješ, imaš pravo da robu vratiš u roku od 12 meseci od isteka roka za povrat robe. Isto je zakonom regulisano.
Neće da ga štampaju uz ugovor i račun, već ga elektronski šalju čim si platio robu, kako ne bi zaboravili i bili u problemu.
Prihvatili su ti robu nakon par dana-dobra volja trgovca.

Rok za povrat novčanih sredstava je inače 14 dana.
 
Tešo druže, ti nemoj da uzimas online narucenu robu u radnji da bi imao 14 dana vremena da vratis, a mi ce mo da nastavimo preuzimati u radnji ako nam odgovara i ako nam se desi da nece da prime robu sami ce mo biti krivi.

.................

Da ja sad nesto ozbiljno pitam za misljenje pravnike.

MTS, telefonom se dogovore uslovi, koji su drugaciji od regularne ponude, dogovore se vise minuta, meseci po dinar, manju cenu pretplate, vise GB mobilnog neta i posalje mts ugovor koji je "standardni", u njemu pise samo zvanicna ponuda, ne vide se dogovoreni elementi. Znam da se ugovori potpisu, vrate mts-u, a oni ispostuju dogovor jer zapisu u sistemu dogovor i samo retko se desava da omase mesece po dinar ispostovari i sl al se pri zalbi to ispravi.
Mene zanima da li mts sme slati ugovor na potpis koji nije ono sto je dogovoreno, pa zapisivati u sistem dogovor i tog dogovora se drzati?
Cemu ugovor ako ne sadrzi elemente dogovorenog vec cenu i ostale elemente iz standardne ponude?

Evo oslednjeg slucaja: https://forum.benchmark.rs/showthre...OZE-zajedno)&p=6281366&viewfull=1#post6281366

https://forum.benchmark.rs/showthre...OZE-zajedno)&p=6281406&viewfull=1#post6281406

Da li se ovo moze promeniti, kako, sme li se ovako raditi i da li bi mts mogao (smeo) zlopupotrebiti poverenje korisnika i ne ispuniti dogovor vec samo traziti ispunjenje potpisanog ugovorom?
 
@Stg. Major
Ne, uvek je 8 kalendarskih dana, čak iako je osmi dan nedelja. Trgovac mora da ima to na umu i da javi ranije.

Netačno. Čak i u krivičnom procesnom pravu važi da u slučaju kada poslednji dan roka pada na državni praznik, subotu, nedelju ili neki drugi dan kada državni organ ne radi, rok ističe protekom prvog narednog dana.

Naravno da to pravilo važi u potrošačkim odnosima.
 
Slao mail par puta, pozvao se na zakon, bez rezultata. Zvali me jednom da me zamole za strpljenje dok reše sa uvoznikom (nisam dobio nikakav garantni list, ni prazan ni pun), čekao ih mesec dana, ništa.
Ne mogu da verujem da su spremni da popiju kaznu od 300+ hiljada, ali u ponedeljak ih prijavljujem tržišnoj.

Ja od 21. cekam da mi Winwin posalje garanti list. Bar su rekli da ce ga poslati. A obecanje, ludom radovanje...
 
Hehe, ipak šalju na gurku (prijava inspekciji).

Послато са Le X820 помоћу Тапатока
 
Vidim da su vec zatvorili tiket, kao reseno. Sacekacu da prodju praznici, ako ne stigne, opomenem jednom pa inspekcija. Izgleda da sa njima vise nista ne moze na fin nacin.
 
Pozdrav, pisem ovu poruku ovde jer smatram da je prikladnije mesto od teme "koji tv kupiti". Naime, narucio sam TCL televizor gde na sajtu nekih prodavaca u Srbiji pise da ima garanciju dve godine a negde pise da ima pet godina uz registraciju na sajtu http://www.tv-warranty.net/rs/. Kada se ode na ovaj sajt u donjem delu stoji "Za pitanja ili eventualne probleme oko registracije, kontaktirajte info broj telefona 011/425-0050 ili pošaljite e-mail na sledeću adresu: [email protected]". Ovaj zadnji link i broj je Partum osiguranje sa kojim potrosaci u Hrvatskoj i BiH imaju velike probleme i izuzetno su nezadovoljni resavanjem reklamacija.
Ukoliko neko sa ovog sajta ima iskustva sa njima ili misljenje zasnovano na cinjenicama u vezi ove garancije za TCL televizore molio bih da ga iznese u cilju srecavanja da neko bude prevaren i da misli da ima pet godina garancije ( sto je meni konkretno presudno kod kupovine i ne bih kupio taj TV sa redovnom garancijom) a ustvari nema. Hvala svima unapred.
 
Garanciju imate ukoliko imate POTPISAN PAPIR koji je dokaz za to.
Sve ostalo po našem zakonu nije validno.
 
Ne bih reko da je tako.


5 God garancije daje Tesla ( TCL televizori rebrendirani) mail služi kao dokaz u slučaju bilo kakvog eventualno spora.
189765a0a0ab5db28d3106d7cba19ab7.jpg


Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
 
Osnovni problem kod TCL televizora nije to što se garancija dobija e-mailom vec to sto je u pitanju PARTUM firma koja u saradnji sa UNIQA osiguranjem osigurava uredjaj posle isteka 24 meseca od kupovine a niko od kupaca koji je registrovao uredjaj jos uvek nije dobio potvrdu da je "garancija" produzena. Iskreno, malo mi je cudno sto ovo samo mene zanima a dosta clanova foruma je kupilo model TCL c715 u poslednjih mesec dana

PS : Zna li neko zasto konstantno imam 7 poruka, nije da mi smeta ali mi malo cudno
 
Poslednja izmena:
Da li je dobijen bilo kakav povratni mail ili odgovor? Vi možete onda da pišete tom osiguranju i zahtevati informaciju oni su svakako dužni da odgovore uko to ne učine Vi možete da se obratite prodavcu i zahtevate od njega ispunjenje te obaveze ( jer su oni to reklamirali i promovisali u svojoj firmi - to je moja predpostavka da jesu) ili da se obratite udruženju za zaštitu potrošača, zatim nadležnoj inspekciji i da angažujete advokata kako bi vaša prava ostvarili na sudu. Nisam upoznat tačno sa predmetom i koji su uslovi garancije ovo je su čisto moji predlozi Vama šta možete i kako. Da znate da oni mogu iz te dodatne garancije da izbace ili ubace deo gde recimo kažu - garancija ne važi na potrošne delove kao što su..... Ovo sam naveo da bi obratili pažnju na samu tu garanciju jer znamo da jedva čekaju da podvale nešto.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
 
Samo da podelim iskustvo sa Kobbler-om. Reklamirao sam patike nakon par dana jer sam video da je na levoj koza nekako naborana sa obe strane i prihvatili su reklamaciju. Desna je normalna, dok je na levoj ocigledno neka fabricka greska. Odobrili su povrat novca ili zamenu.
 
Ne znam da li je prava tema, ali sta se desilo sa Fantom (PC Emporium)? Opet ga nema... :(
 
Odmor do daljeg. Nije to baš zbog njega, korona je, ne može ni on tek tako da šetka tamo-'vamo.
 
Poslednja izmena:
Ima li negde ukratko šta se to promenilo za krajnjeg potrošača?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Još uvek se nije ništa promenilo, u pitanju je nacrt zakona koji treba u martu (ako ne bude nekih dodatnih nepredviđenih okolnosti) ds bude na glasanju u skupštini.
 
Jel važi produžena garancija koja se pošalje na email?
 
Kako bese ide vracanje robe porucene online? Mora da se salje kurirom ili moze u radnju da se odnese?
 
Nazad
Vrh Dno