Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mozda kasnim ovde sa ovim ali da kazem da mi je prijatelj koji radi u Tehn*maniji rekao da namerno izbacuju sad varijantu placanja preko weba pouzecem, vec da se plati u radnji, a na kucnu adresu stize poruceno, da ne bi ljudi imali onih 14 dana zastite potrosaca da vrate robu. Kako mi rece imaju tim advokata koji znaju sta rade i jos niko tuzbu nije dobio...Ako moze nek neko ovo potvrdi ovde, posto se odnosi na E*mi i ostale takodje.
Radi plaćanje pozucem bez problema.
 
Jel moze neko da mi kaze kad se nesto kupi na MasterCard karticu Raiffeisen banke, koji je rok da se ode i to sto je kupljeno podeli na rate?
Ne ide se u banku. Automatski se deli na rate. Od 5001-15000 3.rate, 15001-30000 6.rata, 30001+ 12.rata.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
 
Жалио сам се Теленору да ми је сигнал врло слаб и да сваки позив-разговор прекида и већином је неразумљив.
Користећи пар програма сам установио да ме прикључују на базне станице на периферији града иако живим у центру, али то нисам хтео да им наводим.
Добио сам одговор да су они проверили да 'регуларно користите наше услуге', да је моја локација покривена сигналом и даље ми саветују да за говорне позиве користим искључиво 2Г а за интернет да користим искључиво 3Г.
Имам намеру да се жалим на овакав инфантилан одговор, а хтео бих и да обавестим РЕМ, да видим шта ће да испадне.
Имам уговорну обавезу још годину дана и плаћам пакет у пола цене.
На крају крајева, ако наставе овако, истрпећу их још толико и онда збогом, изгубиће редовног муштерију.

Послато са SM-N9005 помоћу Тапатока
 
Da, u pravu si, video sam posle da je REM za elektronske medije.
 
Почели су и они да играју прљаво. Доставили су ми имејлом одговор као пдф прилог, који је заштићен кодом, а код су ми послали смс поруком.

Послато са SM-N9005 помоћу Тапатока
 
Planiram da uzmem MTS Box optika paket. Pošto imam neprijatna iskustva sa trenutnim provajderom, a MTS nema baš najbolju reputaciju u poštovanju prava korisnika, skinula sam sa neta primerak ugovora da proučim da li ima neka nepoznata, a po korisnika nepovoljna odredba. Odlučila sam da pitanje postavim ovde, a ne u MTS optika temi, jer se tiče potrošačkih prava i ugovora, a ovde ima aktivnih članova koji super poznaju tu materiju.

Nejasna mi je sledeća rečenica iz ugovora: "Potpisom pretplatnik potvrđuje saglasnost da Telekom Srbija započne pružanje usluga pre isteka roka od 14 dana za raskid ugovora, kod ugovora sklopljenih na daljinu."

Da li ovo znači da se korisnik potpisivanjem ugovora odriče svog zakonskog prava na raskid ugovora sklopljenog na daljinu u roku od 14 dana od dana sklapanja? Ako je tako, da li je ova rečenica iz ugovora u skladu sa važećim zakonima? Ako ne znači to, šta tačno znači?
 
Preporučujem da pročitaš Zakon o zaštiti potrošača, bar članove 29-32, a bolje zaključno sa 35.
 
Поручио да нешто неко нета, и на маил ми је стигао предрачун, уговор о продаји о продаји на основу електронске понуде и ова изјава о одустану уговора на даљину.

Јел то морам да потпишем и да ли то значи да не могу да вратим робу у року од 14 дана?
e4bbfb10830d3e864027e0e120cb0cca.jpg


Послато са Mi A2 6/128 уз помоћ Тапатока
 
U lidlu prodaju tehnicku robu koja ima 3 godine garancije a ne daju garantni list vec tvrde da mogu da ostvarimtu garanciju samo sa njihovim fiskalnim. Objasnjenje im je takvo da robu nenosim u servis vec dajem njima i da zato to tako navodno moze??? Dali ovo pije vodu
 
@faca

Ovaj obrazac za odustanak od ugovora prodavac vam je dostavio u skladu sa ZZP. Vi ga popunjavate samo u slučaju da odlučite da proizvod vratite u roku od 14 dana.

@učitelj

Mislim da ne pije vodu, mada ostvarivanje prava zavisi od trgovca do trgovca. Ako ne dobijete garantni list za robu sa proširenim garantnim rokom, ostvarivanje prava nakon 2 godine zavisi samo od dobre volje prodavca. Možda prodavac kada rasproda sve količine tog artikla, nabavi nove bez proširene garancije. Kako vi nakon isteka dve godine da dokažete da ste u trenutku kupovine imali pravo na proširenu garanciju? Ako ste već kupili proizvod, naknadno tražite da vam popune garantni list, a ako ga ne dobijete jedini dokaz može da vam bude slika na dan kupovine na kojoj piše garantni rok (sa sajta, iz kataloga ili radnje). Možda se javi neko ko nije dobio garantni list za proizvod koji se prodaje sa proširenom garancijom, pa podeli svoja iskustva sa reklamacijom, da li mu je uvažena ili ne. Meni su jednom u Tehnomaniji prodali RAM memoriju bez proširene garancije, iako se kod svih ostalih trgovaca prodavala sa 5-10 godina garancije. Nisam uspela naknadno da dobijem garantni list.
 
Pise na uredjaju da je garancija 3 godine, kao sto sami pretpostavio zavisi od njihovog dobrog ili loseg raspolozenja tog dana, na opasku da mi daju napismeno to sto su mi rekli usmeno dobio sam negativan odgovor
 
Prijava inspekciji, pa da vidis kako lako moze da se overi.
 
Lidl je firma od poverenja, stvarno nikad problem sa garancijom i ako bi po zakonu trebali da je daju.

Ali ako bude inspekcija pritisnula realniji je scenario da ce smanjiti na dve godine nego sto ce zaposliti jos bar dvoje u svakoj mp da vodi garancije.
 
Poslednja izmena:
Na kutiji proizvoda je napisano da je garancija 3 godine, tako su pokusali u win winu da me izvrdaju alisunaknadno poslali garantni, tosto su oni od poverenja meni nista ne znaci ako nemam na papiru
 
Lidl je firma od poverenja

Al' u mušmulama. Za električni dozer za sapun, kome je posle nekoliko dana crkao senzor, su mi tražili kutiju koju sam odmah bacio jer nemam životnog prostora za kutijetine svih vrsta. Bili su prilično drčni i uporni da sam ja morao da podignem ton i napravim scenu (što inače mrzim), pomenuvši da krše zakon.

Dokaz o kupovini ,tj. fiskalni isečak, sam naravno imao.


A zamisli tek dramu oko nečeg skupljeg?



Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
U lidlu prodaju tehnicku robu koja ima 3 godine garancije a ne daju garantni list vec tvrde da mogu da ostvarimtu garanciju samo sa njihovim fiskalnim. Objasnjenje im je takvo da robu nenosim u servis vec dajem njima i da zato to tako navodno moze??? Dali ovo pije vodu

Meni su vratili novac samo na osnovu fisklanog i to na licu mesta, uz opasku da ako želim mogu da kupim nešto drugo. Da napomenem da je to trajalo samo 5 minuta.
 
To sto nemate ambalazu NE moze da bude uslov za odbijanje garancije.
Jasno je to svima. Izgleda da zavisi od raspoloženja i informisanosti osoblja.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Gledam sad oglase i vidim da dosta njih napise, garancija ostvariva preko serijskog broja. Sta to znaci i da li se ta garancija moze ostvariti bez fiskalnog racuna? Kontam da ga nemaju cim pisu to
 
Dobra volja prodavca tj. davaoca garancije da pretura po fiskalnim računima ili ako vodi evidenciju prodaje da nađe u "sistemu".

Neko priznaje, neko ne priznaje. Zakon (ZZP) ne obavezuje.

Te "serijski broj" kombinacije su verovatno kupljenje preko firme od distributera, te tu ZZP ni ne važi, već Zakon o obligacionim odnosima (zbog pravnih lica). To je tek proces ako nisi originalni vlasnik karte.
 
Poslednja izmena:
Pa ne daje prodavac garanciju, to je samo po zakonu tako...

garanciju po serijskom broju daje distributer, obicno uvoznik ili firma koja to stavlja u promet.
Ako je firma iole dobro organizovana oni racune i ne gledaju vec prate serijske brojeve, fiskalni je samo papir kao dokaz placanja,
po serijskom vidi kada je prodato i mnogo brze je za realizaciju garancije.

(vazno je da tu moze da se desi da datum prodaje ne mora da se podudara sa datumom kada je vama prodat)

Bitna stvar je i ako je potreban povrat novca to ne ide nikako bez fiskalnog racuna jer da bi neko isplatio gotov novac trgovac mora imati pokrice u vidu fiskalnog racuna koji u ovoj varijanti ne postoji.

Roba sa garancijom po seriskom broju obicno ide iz veleprodaje koja ne barata sa kesom to je neka polusiva zona tako da je povrat gotovog novca prakticno nemoguca opcija.
 
Poslednja izmena:
Znaci da izbegnem to. A ako uzmem komp preko firme i platim firminom karticom, uzmem fiskalni, mogu li onda u buducnosti ostvariti garanciju ukoliko bude bilo potrebe? Znam da ovo malo odstupa od teme, ali ne znam gde bih drugde pitao.
 
Na firme se ne odnosi ZZOP, i o tome smo pricali vise puta.
 
Nema razloga da izbegavas narocito sto je i cena tako verorovatno povoljnija ipak je to obicno roba iz neke sive zone a nije sverc kao na KP vec regularno uvezena roba.
garanciju ces u praksi lakse ostvariti jer reklamiras direktno dobavljacu a oni retko prave problem.
 
^
Pogrešan savet Efektive.

Vi u svakom slučaju šaljete reklamaciju bilo prodavcu ili onom sledećem u lancu(distributeru,proizvođaču). Isto ako odu u stečaj morate da se obezbedite kao poverilac.
 
Bas tako...
prodavcu bi ja reklamirao samo ako bas moram.

a mozda je sve to povezano sa pricom o tehnomaniji, emmiju i winwin pa ce neko u toj prici da ide niz vodu.
 
Ne bih da sirim paniku, ali Win Win je u blokadi 159 miliona...
 
Nazad
Vrh Dno