Рекламација и начин решавања рекламације
Члан 56.
...
Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од
дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори
потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор продавца на рекламацију
потрошача мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о
захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације. Рок не
може да буде дужи од 15 дана, односно 30 дана за техничку робу и намештај,
од дана подношења рекламације.
Продавац је дужан да поступи у складу са одлуком, предлогом и роком
за решавање рекламације, уколико је добио претходну сагласност потрошача.
...
Овлашћења надлежних инспектора
Члан 156.
У вршењу инспекцијског надзора надлежни инспектор има сва права,
дужности и овлашћења која су прописана овим законом и законима којима се
уређује инспекцијски надзор у области трговине, односно туризма.
Надлежни инспектор у вршењу надзора испитује да ли трговац, односно
продавац:
...
20) прима, евидентира, одговара на рекламацију, у складу са чланом 56.
и чланом 81. став 3. овог закона;
...
Решење инспектора
Члан 157.
У случају утврђивања повреде закона инспектор налаже трговцу,
односно продавцу да отклони утврђену неправилност.
Решењем из става 1. овог члана инспектор ће одредити рок у којем ће
трговац, односно продавац бити дужан да отклони неправилност, а који не
може бити краћи од 24 сата нити дужи од два месеца, ако другачије није
прописано.
Ако трговац, односно продавац не поступи по налогу из став 2. овог
члана инспектор ће решењем изрећи меру привремене забране промета робе,
односно вршења услуге на коју се мера односи.
Поступак инспекцијског надзора
Члан 158.
Инспекцијски надзор у смислу овог закона врши се по службеној
дужности и започиње предузимањем прве радње инспектора у поступку
инспекцијског надзора.
Пријаве повреде закона, односно друге информације, дојаве, поднесци и
захтеви поднети ради предузимања инспекцијског надзора имају дејство
иницијативе за покретање поступка, а подносиоци тих иницијатива немају
својство странке у поступку.
О свим радњама у поступку инспекцијског надзора од значаја за
утврђивање чињеничног стања инспектор саставља записник.
О питањима која нису од непосредног значаја за утврђивање
чињеничног стања инспектор саставља службену белешку.
Ако утврди повреду закона, инспектор доноси и доставља решење у
складу са својим овлашћењем у року од пет дана од дана отпочињања, односно
окончања контроле.
Инспектор у време и на месту контроле, може донети привремено
решење, које престаје да важи протеком рока за доношење решења из става 5.
овог члана.
Против привременог решења није дозвољена посебна жалба.