Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Tako je, a možeš i da zoveš šefa da mu objasniš da zbog neobaveštenosti njegovog radnika može imati probleme.
 
Sačekaj prvo da vidiš da li će uopšte da prihvate to kao razlog za reklamaciju, nije to tako redak slučaj da sekundara promašuje markere.
Imaš ovde i temu o analognim satovima pa možeš i tamo da se raspitaš, možda je neko imao sličan problem

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
U redu je da se to pojavi posle godinu dve, ali posle 5 dana... Javljam sta sam uradio.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Ako ti odbiju za novi i rese da servisiraju, javis im da neces podici sat sa servisa i da ces sad zvati zastitu potrosaca i inspekciju, zavrsice ti organizacija brzo to a ovi ce dobiti lepu kaznu.
 
Polako sa predlozima, jedino je šile u pravu. Mogućnost raskida ugovora, novog uređaja ili servisiranja istog postoji u prvih šest meseci samo ako mu UVAŽE reklamaciju. Ukoliko tvrde da je sat ispravan ne može tražiti ništa od toga! Ostaje pitanje šta se može uraditi u tom slučaju, odnosno šta praksa kaže? Ukoliko je neko imao takvu situaciju neka kaže šta je dalje pokušao. Pretpostavljam da se može tražiti mišljenje nekog nezavisnog tela, odnosno servisa ali ne znam koji je postupak. U Zakonu o zaštiti potrošača se ne govori ništa o tome.
 
Koja je ovo drzava. Znaci ladno mogu da nam prodaju krs robu. Od sad cu sve skuplje na daljinu da kupujem, pa ako nesto stima imam onih 14dana za vraćanje.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Zbog toga ispada je je najbolje da se sve naručuje online. Odeš u prodavnicu, pogčedaš, probaš, vratiš se kući i odeš na sajt, naručiš (platiš karticom ili pouzećem, kako god) i miran si što se tiče ovakvih gluposti. Vratiš bez odlaganja i razmišljanja, a prodavac ne može da te zamlaćuje i zavlači.

Edit: Evo i stopke je došao do istog zaključka dok sam pisao ovo. :D
 
^+1. Javljam ishod ovih dana.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
 
Aku ne uvaže garanciju, može jedino sudski da rešava ovo. Oni bi u tom slučaju tvrdili da je sat ispravan, a on da nije. Veštačenjem bi se utvrđivalo stanje stvari.
Ja se baš i ne razumem u satove, pa je najbolje da pita na nekom sajtu specijalizovanom za analogne satove, jer bi bilo glupo da ide na sud(ako ne uvaže), ako tehnička struka u njegovom slučaju smatra sat ispravnim.
 
Ma tu ima ona fora sa saobraznošću. Dakle, ako ja mislim da kazaljka pada direktno na podeok kada sam kupio sat, a ona pada negde između, ja mogu da tvrdim da je roba koja mi je prodata nesaobrazna, tj. da se ne poklapa sa saobraznošću.

Шта је саобразност?
Како би лакше разумели појам саобразности приказаћемо је кроз пример продаје аутомобила.

Закључењем уговора о продаји, трговац се обавезује да потрошачу испоручи саобразну робу или пружи саобразну услугу, односно испоручи возило који кумулативно задовољава следеће услове:

  1. одговара опису који је дао трговац, односно узорку или моделу (несаобразност: аутомобил нема пратећу опрему која је показана потрошачу);
  2. има својства потребна за нарочиту употребу за коју је потрошач набавља, која је била позната трговцу или му је морала бити позната у време закључења уговора (саобразност: куповина аутомобила који је намењен за особе са инвалидитетом);
  3. има својства потребна за редовну употребу робе исте врсте (оно што иначе има та роба, на пример - има предњу или задњу вучу);
  4. по квалитету и функционисању одговара ономе што је уобичајено код робе исте врсте и што потрошач може основано да очекује с обзиром на природу робе и јавна обећања о посебним својствима робе.

http://www.zastitapotrosaca.gov.rs/misljenja-o-zakonskim-odredbama.php?naslov=sta-je-saobraznost
 
@old_bookmaker

To je tačno što si ti napisao, međutim ostaje problem ako ti tvrdiš da postoji nesaobraznost a oni tvrde da ne postoji. Već sam rekao da ZZP ne reguliše takve situacije, reguliše u principu Zakon o obligacionim odnosima ali to znači da se mora ići na sud. Kažem ako je neko ovo probao u praksi bilo bi lepo da napiše šta je bilo na kraju.
 
Kapiram da bi da se pojavi takav problem za npr godinu, popravili to sto znaci da postoji nesaobraznost, dok sad kao nece i nema saobraznosti :)
 
Poslednja izmena:
Nisam baš siguran, ali čini mi se da je to sa sekundarom normalna pojava. Guglaj ako već nisi, mislim da negde ima objašnjenje zašto se to dešava, davno sam čitao.

Imao sam isti problem. Kod mene sekundara radi samo kad je uključena štoperica, tako da mi to nije smetalo.
 
To što kazaljka ne pada tačno u polje teško da je nesaobraznost i da može da se reklamira. Takav sat se smatra potpuno ispravnom, a sasvim moguće da mogu da se kazaljke trimuju i dovedu u poziciju bez ikakve servisne intervencije.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Od jedne prodavnice pasus:

Zakonska saobraznost proizvoda, međunarodna garancija proizvođača, kao i produžena garancija T Group, štite kupce od eventualnih grešaka u proizvodnji i materijalu koje nisu bile vidljive prilikom kupovine, već su se pokazale naknadno, tokom korišćenja a nisu uzrokovane od strane kupca, nesrećnim slučajem ili dejstvom više sile.
Kod satova, kvarovi i greške mogu biti na mehanizmu, kućištu, staklu, narukvici ili kaišu, materijalu, sitnim pokretnim i nepokretnim delovima i dekoraciji.
Kod nakita i naočara, greške mogu biti na materijalu, finišu, kamenju, mehaničkim delovima i staklu.

Tesko da sam trazio da mi sat pokazuje X sati Y minuta i 22.5 sekunde npr.
 
A da napises koji je sat u pitanju?
Jako je moguće da je to normalno kod tog modela.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
poslao sam ti na pp review od rusa gde je kazaljka na podeoku.
 
Možda i tu imaju onu varijantu kao kod tv-a gde se toleriše određen broj mrtvih pixela na ekranu pa krenu da se vade na to i jel promasuje bas svaki marker ili deo? U svakom slučaju ja ti predlazem da se pre odgovora iz servisa raspitaš kako su drugi rešavali taj problem i budeš spreman kada ti se jave npr. svet satova
I ako je već tajna daj i meni na PP o kom modelu se radi ako nije problem

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
cak i ako ti ne uvaze reklamaciju, pitaj ih ljudski da ti zamene za drugi koji bi prethodno pogledao. Posto je sat nov i ocigledno ispravan (posto nisu uvazili reklamaciju) nema razloga da ti ne izadju u susret drugim satom koji bi ti odgovarao.
 
Ja bi iso na "dogovor" sa prodavce i insistirao bi da mi zamene za isti model sata koji nema tu gresku. Pare tesko vracaju em zbog profita em sto treba da rade posle papirologiju. Objasnis lepo da je fabricka greska, i da jedina druga opcija za tebe je povracaj novca. Kad ti daju novi rreba da ti daju i novu garanciju da znas samo.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
 
@dimi89

Na koji način da se "dogovori" sa prodavcem i zapreti da će tražiti povraćaj novca kada nema pravni osnov za tako nešto u ovom trenutku. Jedino da se ide na dodatna veštačenja i pokuša nešto na sudu, što mu ja iskreno ne bih savetovao u ovoj situaciji. Stoji to da pokuša na lep način da traži od prodavca isti ili neki drugi model uz doplatu, ako su ok treba da mu izađu u susret.
 
Ma kakvo vestacenje to je overkill. Ima racun,garanciju moze da vrati. Fabricka greska neka navede tamo. Moze uvek da potrazi zastitu potrosaca. Cim nece da navede koji je sat predpostavljam da nije od jeftinijih. Neka kontaktira uvoznika za Srbiju. Opcija je i da se kontaktira sam proizvodjac i neka pita za razlog zbog koga je tako. Ti svi proizvodjaci se dosta paze od tih stvari. Svi ti mailovi mogu da mu posluze samo u korist kad bude reklamirao. Ne daj boze za inspekciju.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
 
Oko minimalca je cena, nije nesto sad preskup.. Al opet... Javljam sta ce da mi odgovore.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
 
@dimi89

Nemoj se ljutiti ali nisi u pravu, ukoliko nije u pitanju zaključenje ugovora na daljinu ne može se odustati od ugovora (član 28. Zakona o zaštiti potrošača). U situaciji kada se kupcu priznaje nesaobraznost on ima više mogućnosti koje su uslovljene i protekom vremena od prelaska rizika sa prodavca na kupca (uglavnom trenutak kada je kupac preuzeo proizvod, vidi članove 52. i 53. Zakona o zaštiti potrošača). Međutim kada kupcu NIJE PRIZNATA NESAOBRAZNOST on nema gotovo nikakve mogućnosti u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, odnosno NE MOŽE VRATITI kupljeni proizvod, može se osloniti na Zakon o obligacionim odnosima ali sve je to na dugačkom štapu i zatheva veštačenje i povlačenje po sudovima. Stopketov slučaj odgovara poslednjoj situaciji i ja sam ga svakako savetovao da prihvati navedenu manu sata, ili proba da ljudski zamoli prodavca da mu izađe u susret.
 
Devojci se pokvarilo Shift dugme na novom Macbook-u kupljenom u iStyle-u pre manje od 6 meseci. Čitajući ovu temu zaključujem da ima pravo da traži nov uređaj umesto da čeka popravku. Jesam li u pravu?

Pitam zato što se i kolegi desilo da ne rade dugmići na tastaturi, pa su posle popravke bili preosetljivi na dodir što ume da bude iritantno, a ne može se menjati.

Pa bih da ona izbegne potencijalno istu situaciju.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Čekanje na zamenu može još duže da traje sa puno nerviranja. Za popravku mogu samo da zamen KB.
 
Čekanje na zamenu može još duže da traje sa puno nerviranja. Za popravku mogu samo da zamen KB.

Slažem se, ali kolegi su zamenili tastaturu (ili određene dugmiće, ne znam kako funkcioniše taj proces) i ti dugmići koji su pravili problem su sad preosetljivi.

Neka bez oklevanja traži povraćaj novca, a zatim s istim tim novcem neka kupi nov Macbook, za koji će joj ponovo teći garancija ispočetka.

Gledam sad na sajtu šta su napisali za zamenu:

Zamena za nove uređaje vrši se isključivo unutar garantnog roka, u slučaju kada su ispunjeni sledeći uslovi:

  • Uređaj je reklamiran u roku od 7 dana od datuma na računu.
  • Uređaj je predat u Apple ovlašćeni servis i servis je odobrio zamenu.
  • Ispunjeni su zakonski uslovi prema Zakonu o zaštiti potrošača.

Zar se prva stavka ne kosi sa trećom s obzirom da u ZZP piše da kupac ima pravo da odbije popravku i traži nov uređaj ukoliko se problem desi u prvih 6 meseci?

Ona je predala laptop na dijagnostiku i dobila je reklamacioni list kao dokaz, a stavka "Korisnik zahteva rešenje reklamacije na način" je prazna. Da li može retroaktivno da im kaže da ne želi da popravljaju uređaj već da hoće novi?
 
Nazad
Vrh Dno