Zapravo rekli su da košta ploča 400€ a ceo TV posle 3 godine ne vredi više od 250€Zamolio bih te za konkretan zakon i clan u kome je ovo naznaceno ?
Hvala
Edit: Sto se tice televizora, jel bi se bolje osecao da ti kazu da imaju rezervni deo, ali da kosta 1000e ?
7) prilikom ponude i prodaje tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe;
Ne piše da mora da obezbedi, ali mora da informiše potrošača prilikom kupovine da ne obezbeđuje rezervne delove.
Zato što ima obavezu da obezbedi rezervne delove i van garantnog roka.
A to je u cilju bas da se na tržištu ne bi prodavala krš roba.
To je jedan primer sa tim telefonom...
Ja imam drugi sa Panasonic TV koji je plaćen 900€ i nema rezervnih delova.
Jednom je rešeno u garantnom roku a drugi put je ploča crkla 6 meseci po izlasku iz garantnog roka.
Znači u Kantu?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Bas tako, bakara, definitivno su mogli da me otkace na dostojanstveniji i bar za nijansu profesionalniji nacin. Ovako cu im napraviti prijavu!
Kakve veze ima sto je oštećenje fizičko sa tim što je čovek spreman da kupi deo?
Sta da je kupio auto i razbio hladnjak?
To je ta logika.
Mnogo usko gledate...
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Kakve veze ima sto je oštećenje fizičko sa tim što je čovek spreman da kupi deo?
Sta da je kupio auto i razbio hladnjak?
To je ta logika.
Mnogo usko gledate...
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Potrosacko drustvo. Ne isplati se ulagati u rezervne delove kada nije predvidjeno da elektronika toliko traje. Potrebno je plasirati te delove, skladistiti, obuciti ljude da to servisiraju... Ima tu hiljadu stvari, a time samo smanjujes prodaju svog sledeceg modela elektronike.
Kimtec ako ima rezervni deo sigurno će mu zameniti.
djura84bg, kad vec tjeras mak na konac, kazi mi gdje si to procitao da se taj clan "na koji se ja pozivam" odnosi na reklamacije (kao prvo, ne planiram da se pozivam na bilo sta, prosto cu ih prijaviti pa neka trzisna procijeni ima li narusavanja potrosackih prava ili ne). Hajde procitaj zakon malo bolje, pa cemo onda prodiskutovati ako je to potrebno, posto ovako dajes pogresne informacije ljudima koji ce kasnije eventualno ovo citati i traziti pomoc za neke krupnije stvari...
Ja ne kazem da to funkcionise u praksi, ali fino pise da se navedeni clan odnosi na ZAŠTITU POTROŠAČA U OSTVARIVANJU PRAVA IZ UGOVORA O PRUŽANJU USLUGA. Nigdje se ne spominju reklamacije, niti (istina) obaveza obezbjedjivanja rezervnih dijelova (u toku ili van garantnog roka), niti zasto je dio neophodan (zato sto je stradao sam od sebe i podlijeze saobraznosti, zato sto je fizicki ostecen itd.), ali clan zakona stoji, pa sad na sta god da su mislili...
Dalje, pod INFORMISANJE POTROŠAČA I EDUKACIJA, clan 13, pise:
Trgovac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji robe ili pružanju usluga, potrošača na jasan i razumljiv način na srpskom jeziku i jeziku i pismu nacionalne manjine u skladu sa zakonom obavesti o:
...
7. prilikom ponude i prodaje tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe;
...
Teret dokazivanja izvršenja obaveze obaveštavanja potrošača o podacima iz st. 1. i 2. ovog člana snosi trgovac.
Ako prilikom zaključenja ugovora trgovac ne postupi u skladu sa obavezom obaveštavanja iz st. 1. i 2. ovog člana, potrošač može zahtevati poništenje ugovora, nezavisno od toga da li je trgovac imao nameru da ga propuštanjem obaveštavanja navede na zaključenje ugovora. Pravo da se zahteva poništaj ugovora prestaje istekom godinu dana od dana zaključenja ugovora.
Obrati paznju na boldovani tekst... Da li treba da naglasavam da me nisu obavijestili shodno clanu 13 (imam garantni list u kome ne pise ista korisno).
Dakle, mogu itekako da se natezem sa njima, samo to ovdje nema svrhe jer se radi o cimanju koje prevazilazi vrijednost uredjaja. Ali sta da sam nesto platio 10.000 eura (nema to veze sa kinez, ne-kinez, Vivax, onaj, ovaj - pa ljudi ovdje imaju problem i sa ne-garaznim brendovima)?!
Takodje, po meni svi zakoni kod nas su napisani dosta dvosmisleno (ukljucujuci i ove gore clanove), pa svako moze tumaciti na svoj nacin, sto dalje implicira da ne znaci da bih dobio spor sa njima, ali bih definitivno pokusao da se radi o vecem novcu.
Ovdje cu prepustiti trzisnoj da tumace ovu situaciju kako misle da treba, a ja cekam da mi vrate telefon, pa zovem Kimtec da pokusam rijesiti problem brze i lakse (ako se uopste bude isplatilo).
Temu sam postavio da bih dobio neko iskustvo iz prve ruke i smjernice sta da radim (sto sam donekle i dobio), ali mislim da je otislo u pogresnom smjeru gdje se neprestano pozivamo na zakon a pritom ga pogresno tumacimo (sto je vjerovatno opet posledica dvosmislenosti istog).
Eto vidis i ja ovo nisam znao a pre 2 meseca su mi zamenili na telefonu i plocu i displey, bas cu im poslati mail da ih pitam zasto mi nisu dali novu garanciju od dve godine i ako ne zele saljem zastiti potrosaca upitnik sta ciniti i dal ce oni nesto uraditi. Telefon je naravno jos uvek u garanciji.Za sve one, koji ovako ili onako tumace clan 503
http://pravo.potrosackisavetnik.com/produzenje-garantnog-roka-posle-popravke/
Garancija podrazumeva rok duzi od 24 meseca (garancija od 24 meseca je obmana kupca i kaznjiva) jer poslodavac ne moze nuditi kupcu ono sto mu zakonom sleduje.
E tek uz garanciju vazi zakon o obligacionim odnosima i to vazi na deo koji je zamenjen,a ne na ceo proizvod. Naravno, ako je zamenjen ceo proizvod, onda ide na sve.
Dakle, može da isporuči garantni list u kojem piše "garancija" kada već proda proizvod.Злоупотреба израза гаранција
Члан 55.
При закључењу уговора о продаји робе и оглашавању поводом продаје,
трговац је дужан да се уздржи од употребе израза „гаранција” и израза с тим
значењем, ако по основу уговора о продаји потрошач не стиче више права него
из законске одговорности трговца за несаобразност робе уговору, односно
других права у складу са овим законом.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari