Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

I stvarno, zašto je nekima ovde toliko bitno da se pozivaju na zakon i neka navodna prava koja tako očigledno nemaju veze sa elementarnom logikom?
Ne, pozivaće se na običajno pravo. Svašta.
 
Što se tiče aktuelnog zakona, mislim da sam sve sažeo u II postu ove teme, ako nađete neku primedbu slobodno me kontaktirajte.

Naravno da ima veze, za korišćen uredjaj nisu u dužnosti da ti na jedan urade zamenu ili vrate novac.

U članu 35. zakona stoji:
"Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe."

Dakle, samo toliko da ustanoviš da uredjaj nije ono što si poručio ili što si na osnovu opisa (sa sajta, iz kataloga, preko telefona itd...) mislio da jeste. Za sve preko toga može da ti traži da platiš za svaku ogrebotinicu ili trag korišćenja.

Pročitaj lepo i polako ovo što citiraš i videćeš da nisi u pravu.
 
I stvarno, zašto je nekima ovde toliko bitno da se pozivaju na zakon i neka navodna prava koja tako očigledno nemaju veze sa elementarnom logikom?

Svaka diskusija je suvišna posle ove tvoje rečenice.
 
Poslednja izmena:
Ako je neko voljan, možemo da se opkladimo. Da poruči online određeni proizvod (koji mi je dostupan) i da pokuša da ga vrati nakon 14 dana korišćenja. Čisto da vam pokažem da to ne funkcioniše kako ste vi to zamislili.
Pišete konstrukcije na osnovu onoga kako ste zamislili da taj član zakona funkcioniše, bez korišćenja elementarne logike u zaključivanju da li to tako može. Kad to pitam, dobijem odgovor da je nakon toga rasprava suvišna :wall:

Zašto iko kupuje krevete? Poručiš ga online, zakon kaže da je obavezan da ti ga isporuči u roku od 30 dana. 14 dana skačeš po njemu, pozoveš i samo ih obavestiš da ti se ne sviđa, to tako može. Oni moraju da dođu po njega, jer zakon isto kaže da kad kurirska služba ne može da preveze onda prevoz mora da organizuje prodavac. Vrate ti pare pa ti poručiš novi.
Ista priča za ormane i sve drugo kabasto. Jel to vama deluje iole moguće, onako zdravorazumski?
A da li je moguće po tumačenju zakona koje ste sklepali?
 
Ne koristimo se logikom i običajnim pravom kako neko reče baš zbog mogućih zloupotreba.
Zakonom je propisano kako legalno da se posluje i to je to.
Ne radi se ovde o malim oglasima pa kako se dogovorimo šta je fer.
Ti ako nađeš nekoga ko bi prihvatio da ti pošalje krevet tako što ćeš ga poručiti preko telefona - izvoli pa probaj.

Ima ovde i druga strana medalje a to je da prodavac jednostavno odbije da radi po zakonu - odbije da sprovede tvoje pravo a to je diskusija za III post u ovoj temi.
Mislim da svi znamo da smo gotovo totalno nezaštićeni kao mali, pojedinačni kupci i da je pravo (kupca) gotovo neostvarivo ako druga strana (prodavac) odbije da se drži onoga što je propisano zakonom.
 
Poslednja izmena:
Ljudi, sa kime se vi prepirete :)
 
Jel beše za polovne stvari može da se da manja garancija od 2 godine, ali ne kraća od godinu dana?


iStyle Service, Apple Autorizovani Servis
 
Ni logika zatvaranja radnji zloupotrebom ovog zakona ne pije vodu jer radnja ima pravo da odbije da proda bilo kome bilo šta.
Ako vidi da mu se par proizvoda tako vraća, a ne odbije da mu proda narednih X proizvoda onda i treba da se zatvori.
 
Radnja nema pravo nikome da odbije prodaju. Kad se već toliko hvataš zakona, onda izbegavaj ovakve proizvoljne konstrukcije.
 
Ima pravo. Kao što sada i lekar ima pravo da odbije da pregleda bilo koga (osim u hitnim stanjima).

Član 26

Zabranjeno je odbijanje da se potrošaču proda roba koja je izložena ili na drugi način pripremljena za prodaju ili odbijanje pružanja usluge koja se može obaviti, ukoliko to nije u suprotnosti sa drugim propisom i POSLOVNOM PRAKSOM.
 
Poslednja izmena:
Cekaj, ti hoces da kazes da ako porucim na primer, RAM memoriju i odlucim da mi ne treba ili nije kompaktibilna sa mojom maticnom, ne mogu da je vratim posle 12 dana na primer?
 
Ako ti ne treba, ne možeš. Saobraznost robe se ogleda u specifikaciji tj opisu. Dakle, ako postoji nepodudaranje između kupljene i isporučene robe, tada imaš pravo da tražiš zamenu ili povraćaj sredstava.

@cubis, itekako je bitno ono što piše u Zakonima, ali je isto tako bitno i tumačenje tih zakona i sama praksa. Nije sve toliko crno i belo, dosta toga je upravo sivo. Zakoni su usmereni prvenstveno na zaštitu prava kupaca, ali da to ne bude na štetu prodavaca.

Sent from my SM-G935F
 
I ja cu da kazem da nije kompaktibilna sa mojom plocom i vraticu. Oni ne mogu da znaju koju ja plocu imam
 
Pa nije do njih ako si ti kupio pogresnu memoriju koja ti ne odgovara.
Mozes da vratis ako pise da odgovara a ispostavi se da specifikacija nije tacna.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Ako sam ja dobro razumeo, mogu da vratim samo ako mi se ne svidja proizvod koji je porucen online u roku od 14 dana. Neka me neko ispravi ako gresim
 
Ako si proizvod kupio preko interneta, telefonski ili drugim nacinom na daljinu, imas pravo da vratis u roku od 14 dana i ne moras nista da objasnjavas. Podrazumeva se da proizvod nisi video pre kupovine i da nisi mogao da iz prve ruke uocis da ti se ne svidja/ne odgovara itd. Sa tim sumnjam da ce ti iko praviti problem...

Problem moze da nastane ako pokusas da vratis proizvod koji je vidno koriscen, zbog cega i postoji ovo sto je Cubis naveo ranije :

U članu 35. zakona stoji:
"Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe."

Sto se tice zloupotrebe, ja iskreno sumnjam da ce se neko cimati da nesto koristi 10 dana, pa da ceka 2 nedelje pare, pa tako u krug... Ako takav i postoji, kapiram da je prilicno specificna psiholoski ostecena osoba i da ne moze ni jedna radnja propasti zbog njega/nje...

Ako kupis proizvod u radnji, znaci da si imao priliku da ga pregledas pri kupovini, i po zakonu nemas pravo da ga vratis, osim u slucaju "nesaobraznosti" (rogobatnog li izraza), tj bolje receno kvara ili druge neusaglasenosti sa specifikacijama koje je proizvod navedeno da zadovoljava.
 
Poslednja izmena:
Upravo o tome i pricam, a neki tvrde suprotno. Samo sam hteo da neko potvrdi da li je ovo sto sam rekao istina.

@Bakara standardno staje na stranu prodavaca. Znaci mogu da mu vratim kako god zelim u roku od 14 dana, to je bila poenta.
 
Nisam siguran, ali mislim da će mu praviti problem ukoliko je kupovina preko interneta ili kataloga gde moze da pročita opis robe. Treba proveriti šta kaže tumačenje.
Plastično, ako kupiš online telefon i on u svemu odgovara opisu i specifikaciji, nema razloga da ti zakon omogući da ga vratiš samo zato što si se predomislio. Sa druge strane, ukoliko kupiš isti taj telefon pa ti umesto npr crnog stigne rozi ili neki drugi model ili neispravan tj ako ne odgovara opisu, tada možeš da ga vratiš.

Sent from my SM-G935F
 
@Spirit: odakle si ti izvukao zaključak da ne možeš da vratiš online poručen proizvod, ne znam da je to iko ovde rekao!? Ni navodjenje razloga nije obavezno.

@Typhoon: ne bi verovao koliko je tih "prilično specifičnih psihološki oštećenih" osoba ;)

Ne bi niko od ovde prisutnih propao zbog 50e, hajde skupite po jednu žutu pa mi prosledite ;)
 
Ako je neko voljan, možemo da se opkladimo. Da poruči online određeni proizvod (koji mi je dostupan) i da pokuša da ga vrati nakon 14 dana korišćenja. Čisto da vam pokažem da to ne funkcioniše kako ste vi to zamislili.
Pišete konstrukcije na osnovu onoga kako ste zamislili da taj član zakona funkcioniše, bez korišćenja elementarne logike u zaključivanju da li to tako može. Kad to pitam, dobijem odgovor da je nakon toga rasprava suvišna :wall:

Zašto iko kupuje krevete? Poručiš ga online, zakon kaže da je obavezan da ti ga isporuči u roku od 30 dana. 14 dana skačeš po njemu, pozoveš i samo ih obavestiš da ti se ne sviđa, to tako može. Oni moraju da dođu po njega, jer zakon isto kaže da kad kurirska služba ne može da preveze onda prevoz mora da organizuje prodavac. Vrate ti pare pa ti poručiš novi.
Ista priča za ormane i sve drugo kabasto. Jel to vama deluje iole moguće, onako zdravorazumski?
A da li je moguće po tumačenju zakona koje ste sklepali?

Pa upravo iz tvog posta. Potom jos @Bakara podupire sa tim da mogu da vratim ako nisu iste specifikacije. Mogu da vratim kako god zelim ako proizvod nisam ostetio, to je poenta.
Evo ja pristajem na opkladu. Narucicu neki proizvod i vraticu ga posle 10 dana koriscenja. Ako mi odobre zamenu ili povrat novce, ti meni 50eur, ako ne, ja tebi. Moze?
 
Poslednja izmena:
Umesto etiketiranja, koncentriši se pa čitaj malo pažljivije.
Ne možeš da vratiš proizvod koji si 14 dana akao i na kojem je vidljivo da je korišćen. Kao i sve ostalo, uvek ima ovaca kod kojih će i to proći, ali niko normalan to ne dozvoljava.
Uredjaj koji ti se ne svidja, ne izgleda ili ne radi kako si zamislio, da ne pominjem kad je drugi model ili boja - vraćaš bez ikakvih problema.

EDIT: može opklada, poručićeš sa sajta koji ti prosledim pa za 10 dana pošalji zahtev za povraćaj. Ne moraš ni da koristiš uredjaj, samo ga nosi po rukama 10 dana. Zahtev ću ti rešavati lično ja, bićeš odbijen i možeš da se žališ svim inspekcijama sveta.
 
Poslednja izmena:
Ukoliko ces ti odredjivati sajt preko kog cu porucivati, onda ti i plati pa cu posle lako ja da vracam ;)
 
Ako se već kladite, onda ceo ovaj eksperiment odradite u nekoj od većih i poznatijih radnji.:D

Sent from my SM-G935F
 
Pozivas na opkladu gde ces ti odredjivati sve uslove i onda na kraju ne smes da se opkladis...

@azimuth Upravo to. Na neutralnom terenu. Pazi njega, on bi da bira gde cu ja da narucujem proizvod koji cu ja da platim. Ima zaguljenih ljudi...
 
Poslednja izmena:
Ne možemo da se kladimo u nekoj većoj radnji jer nije bila polemika o tome kako ko radi nego šta se mora a šta ne. Zato sam i rekao, poruči sa sajta na kojem mogu ja da kažem šta da odgovore na zahtev, nakon 10 dana njakanja tog proizvoda. Nema inspekcije ni suda koji to odbijanje može sutra da ospori ili čak kazni.

Već sam napisao nekoliko puta, svako nek radi za sebe kako misli da treba ali nemojte tako samouvereno da nastupate i ložite ljude jer vas sutra nigde neće biti kad ti naloženi lupe glavom o zid. Za moje karijere u maloprodaji, sigurno je dvocifren broj kupaca koji su tako bahato nastupali jer im "neko na forumu rekao" i "čitali su u Blicu" a završili su tako što ih ispratim sa nogom u dupetu. Neki su se žalili inspekciji, neki su pisali i tamo i ovamo, džaba...
 
Poslednja izmena:
Naravno da polemika nije o tome kako ko radi, polemika je o zakonu, a on je isti za sve. To sto ti radis tamo ili znas nekoga pa ces namerno da sabotiras i krsis zakon, to je druga stvar. Po zakonu ja mogu da ti vratim neostecenu robu koju sam porucio online u roku od 14 dana od datuma kupovine, i tebi i bilo kom drugom prodavcu i vi ste duzni da mi vratite novac ukoliko to trazim ili da zamenite prozivod. Po zakonu, opet ponavljam jer mi ovde raspravljamo o zakonu, a ne o pojedincima tako da si ti sve pogresno shvatio.
 
Vrh Dno