Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Kupis los akumulator. Prikacis i spali ti elektroniku u automobilu. Prodavac koji ti je prodao ima odgovornost i za nastalu stetu koju je prouzrokovao neispravan uredjaj za koji on garantuje da je ispravan. Kako je prodavac to resio sa proizvodjacem tebe nije briga...
Obicno je odgovornost za nastalu stetu preneta na uvoznika a dalje na proizvodjaca.
Tvoj problem je sto je situacija tesko dokaziva i ne isplati se, ali garantni list postoji sa razlogom, gde piše i ko snosi odgovornost u slucaju prouzrokovane stete. Gde ne stoji, reseno je ugovorom distributera i proizvodjacha..


Sent from my K01A using Tapatalk
 
Douglas verujem da mozes da naplatis tu plocu. Problem je u tome sto ce to uzasno mnogo da te kosta.
1. Kupis istu plocu i ponovis to sa zvucnicima. Treba opet da crkne audio out.
2. Onda u advokatsku kancelariju nadjes advokata.
3. On nosi sve kod sudskog vestaka za tehniku.
4. Taj sve testira i dobijes izvestaj za sud.
5. Tuzis ih i boris se bar 2 godine.
6. Dobijes spor
Dobijes pare za ispravnu plocu, zamene ti zvucnike, platis troskove do 500 eura i pravda je zadovoljena.
 
Zanima me kako stoje stvari kad licno nosite u servis uredjaj umesto radnje gde ste kupili? Posto su u servisu odbili reklamaciju iako je jasno da ne radi, pa bih isao licno u servis da im na licu mesta pokazem da ne radi (ne vidi slusalice). Zanima me da li tad mogu oni da odobre zamenu ali da se to realizuje u radnji gde sam kupio jer su iz radnje u fazonu ako dobijem zamenu da mi isplate novac koji na racunu ali kad oni salju u servis servis se pravi blesav (inace na forumu ima jos primera da su ljudi nezadovoljni tim servisom i da je servis bukvalno u fazonu ako prodje prodje).
 
Ne mogu da nadjem Alti temu, pa ovde da iznesem (iznenadjujuce) pozitivno iskustvo sa reklamacijom slusalica u WinWin, i to od 10 evra. Odneo slusalice (prestao da radi 1 kanal), napisali zapisnik, bez ikakvih "pa to je ocekivano da ce da se pokvari" prica, pitali da li cu refund ili zamenu, posle par dana zvali da je odobrena zamena - i dali mi fiskalni racun uz slusalice i eksplicitno "imate 2 godine garancije". Da li zato sto je jeftina roba, pa im nije bitno da se ciganisu, uglavnom pozitivno iskustvo.
 
"bubice" su se uvek menjale novim, one se ne servisiraju.
Znaci samo da servis potvrdi kvar i to je cela procedura.
 
Ne bih ni pristao na servis, vec me je iznenadilo to sto se 1) nisu pravili ludim (jer su bubice objektivno prilicno kvarljiva roba) i 2)nisu pokusali da izbegnu novu punu garanciju
 
Jar sam tako cetiri para istih izmenjao i sad opet treba da ih nosim, isto je win win u pitanju

Sent from Huawei Ascend Mate 7
 
Drugar isto menjao bubice vec 3 puta. Svaki put samo odnese i uzme nove.
Stvarno ne znam kako im se isplati da prodaju takve proizvode...
 
Zašto ne tražite raskid ugovora to jest povraćaj novca na osnovu Zakona o zaštiti potrošača? Očigledno je da proizvod nije kako treba, verujem da njegovo vreme košta više nego vreme koje izgubi na reklamiranje bubica koje su skoro sigurno najviše 2000 dinara.

Zanima me kako stoje stvari kad licno nosite u servis uredjaj umesto radnje gde ste kupili? Posto su u servisu odbili reklamaciju iako je jasno da ne radi, pa bih isao licno u servis da im na licu mesta pokazem da ne radi (ne vidi slusalice). Zanima me da li tad mogu oni da odobre zamenu ali da se to realizuje u radnji gde sam kupio jer su iz radnje u fazonu ako dobijem zamenu da mi isplate novac koji na racunu ali kad oni salju u servis servis se pravi blesav (inace na forumu ima jos primera da su ljudi nezadovoljni tim servisom i da je servis bukvalno u fazonu ako prodje prodje).

Nikada ne radite to jer servis nikada ne daje zamenu niti povraćaj novca. Neodgovorni trgovci kao recimo Tehnomanija te šalju uvek u servis i odbijaju da prime reklamacije koje moraju na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. Zašto to rade? Jer zakon propisuje kazne samo za trgovce koji ne odgovore u zakonskom roku i.t.d. a ne i za servisere. Tu je rupa u Matrixu, pa je svesrdno koriste neodgovorni trgovic.

Kao što je rečeno kada servis navede da uređaj ne radi jedino uz pomoć zvaničnog sudskog veštake elektrotehničke struke možeš dovesti u pitanje taj izveštaj i moraš pokrenuti sudski spor na osnovu izveštaja veštaka što je duga i neizvesna igranka jer živimo u Srbiji.

Btw sklepah moj prvi infografik na osnovu gornjeg priloga u vezi skraćenja garancije za bateriju, kako vam izgleda, iskreno? Otvoren sam za sve kritike i sugestije
Garancija-za-sajt1.png
 

Prilozi

  • Garancija-za-sajt1.png
    Garancija-za-sajt1.png
    32.6 KB · Pregleda: 113
Poslednja izmena:
Prodavac ima pravo da odredi servis kao mesto prijema reklamacija, u kom slucaju prodavac i dalje odgovara za rokove propisane zakonom. To naravno ne dira u pravo kupca da reklamaciju izjavi direktno prodavcu, ali nije bas da postoji rupa u zakonu i da se na taj nacin mogu izbeci zakonski rokovi.
 
Nikada ne radite to jer servis nikada ne daje zamenu niti povraćaj novca. Neodgovorni trgovci kao recimo Tehnomanija te šalju uvek u servis i odbijaju da prime reklamacije koje moraju na osnovu Zakona o zaštiti potrošača. Zašto to rade? Jer zakon propisuje kazne samo za trgovce koji ne odgovore u zakonskom roku i.t.d. a ne i za servisere. Tu je rupa u Matrixu, pa je svesrdno koriste neodgovorni trgovic.

Ovo je potpuna dezinformacija. Servis je taj koji izdaje potvrdu da se uređaj ne moze popraviti i da se mora zameniti novim ili uraditi povracaj novca ukoliko nema odgovarajuce zamene. Tačnije, bez ovakve potvrde prodavac i ne moze da procesuira bilo šta (osim možda ako je prodavac i ovlasceni servis ista firma). Imam dva slucaja u blizoj okolini gde je na slican način odrađena zamena u tehnomaniji gde je uređaj reklamiran direktno u ovlascenom servisu. Kad je servis izdao potvrdu da se uredaj ne moze servisirati i da treba biti zamenjen u tehnomaniji nisu pravili nikakav problem vec je sve bilo zavrseno veoma brzo i profesionalno. Takođe, zakonski rokovi vaze i za servis.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Zakonski rokovi nigde ne obavezuju servisera nego prodavca, a prodavac nema pojma da si ti odneo proizvod u servis. Ako nemaš odgovor u roku od 8 dana na reklamaciju, koga ćeš prijaviti inspekciji? Trgovca? One nema pojma da si predao uređa. Servisera? On nema zakonsku obavezu da potrošača obaveštava o bilo čemu.
ZZP reguliše odnose između potrošača i trgovca.
 
Poslednja izmena:
Da citiram samog sebe iz druge teme... Problem je zapravo isti...
Imam jedno pitanje vezano za reklamaciju u MTS-u..
Naime prosli utorak (21.06) sam odneo Z3 u MTS da reklamiram zvucnike koji su crkli. Sad u ovaj ponedeljak mi stize poruka da su prihvatili reklamaciju i da ce ga servisirati, kad mi juce stize poruka da su pogresili u sistemu i da ce me obavestiti da li su prihvatili reklamaciju ili ne....
Inace, koliki je zakonski rok za popravku telefona?
EDIT: Danas je u toku dana stigla poruka kako je prihvacena OPET!? reklamacija i da ce uredjaj biti servisiiran.
Kakva su moja prava u ovom slucaju, imam li prostora za zalbu ili su mi ruke vezane?
 
8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju
15 dana - rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)

Ako ti je uredjaj mladji od 6 meseci, mozes da zahtevas da se ne servisira vec da ti daju nov!
 
Nigde ZZP ne ograničava pravo za zahtev novog uređaja na prvih 6 meseci. To pravo imaš tokom svih 24 meseca garancija.
 
Zakonski rokovi nigde ne obavezuju servisera nego prodavca, a prodavac nema pojma da si ti odneo proizvod u servis. Ako nemaš odgovor u roku od 8 dana na reklamaciju, koga ćeš prijaviti inspekciji? Trgovca? One nema pojma da si predao uređa. Servisera? On nema zakonsku obavezu da potrošača obaveštava o bilo čemu.
ZZP reguliše odnose između potrošača i trgovca.

Joker, otiđi do prvog zvanicnog servisa pa se raspitaj malo, vrlo su svesni rokova i i tek kako ih se pridrzavaju. Imao sam nekoliko slicnih iskustava u poslednje vreme.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Sve oni znaju dok ne dođe do problema.
Samo sam pitao koga ćeš prijaviti inspekciji ako ne dobiješ odgovor u roku od 8 dana a uređaj si predao u servis?

ZZP član4

Odredbe ovog zakona se primenjuju na odnose potrošača i trgovaca, koji su predmet ovog zakona, osim u slučaju postojanja posebnih odredbi sa istim ciljem kojima se uređuju predmetni odnosi koji obezbeđuju viši nivo zaštite u skladu sa posebnim propisima ili zakonima.

Što znači da se ZZP ne primenjuje na servis pa tako on nema nikakve obaveze prema potrošaču.
 
Poslednja izmena:
Nigde ZZP ne ograničava pravo za zahtev novog uređaja na prvih 6 meseci. To pravo imaš tokom svih 24 meseca garancija.

Zapravo, ogranicava

Clan 62. ZZP

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.
 
Pa ako se zahteva izricita saglasnost, onda je opet sve na potrosacu.
 
Poslednja izmena:
@deksi10
Ili ipak ne ograničava?

to je član 52. ne 62

Trebao si napisati i prvi i drugi stav tog člana zakona koji glase:

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.

Potrošač ima pravo da bira da nesaobraznost robe trgovac otkloni opravkom ili zamenom.


Znači nigde nije zamena robe ograničena na prvih 6 meseci.
 
Poslednja izmena:
@Joker
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti....

U ovom prvom I drugom stavu se govori o nesaobraznosti robe u trenutku isporuke, dakle PRE nego sto je rizik presao na potrosaca. Prodavac je naravno duzan da isporuci robu koja je saobrazna ugovoru, tj da isporuci ispravan proizvod. Ukoliko je prodavac isporucio neispravan proizvod, onda se primenjuju ta prva dva stava koja si ti citirao. Od trenutka isporuke robe, rizik od nesaobraznosti prelazi na potrosaca, a onda se u tom slucaju primenjuju dva stave koja sam ja citiriao gore, tj onih 6 meseci.

Sad ce neko da pita, pa cekaj, kakav je to trenutak isporuke!? Pa tu se podrazumeva da ces ono sto kupujes da pregledas pre nego sto ga uzmes u posed. Cim odneses kuci to sto si kupio, roba ti je isporucena.

O tome govori stav 2. clana 49.

Rizik slučajne propasti ili oštećenja robe posle trenutka predaje robe potrošaču ili trećem licu koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik ili otpremnik, snosi potrošač.
 
Poslednja izmena:
Ukratko ako si kupio udareno, a nisi skontao...sam si kriv.
 
@deksi10
Po meni je stav 2 jasan, ali svako neka se bori za svoja prava. Postoje udruženja za zaštitu potrošača, advokati ... pa ukoliko niste sigurni potražite savet od njih.
 
Sve oni znaju dok ne dođe do problema.
Samo sam pitao koga ćeš prijaviti inspekciji ako ne dobiješ odgovor u roku od 8 dana a uređaj si predao u servis?

ZZP član4

Odredbe ovog zakona se primenjuju na odnose potrošača i trgovaca, koji su predmet ovog zakona, osim u slučaju postojanja posebnih odredbi sa istim ciljem kojima se uređuju predmetni odnosi koji obezbeđuju viši nivo zaštite u skladu sa posebnim propisima ili zakonima.

Što znači da se ZZP ne primenjuje na servis pa tako on nema nikakve obaveze prema potrošaču.

Eto, čitam taj član koji si sam okacio i vidim sledeće: "...osim u slučaju postojanja posebnih odredbi sa istim ciljem kojima se uređuju predmetni odnosi koji obezbeđuju viši nivo zaštite..."

Pri čemu garanciju izdaje uvoznik/distributer koji obezbeđuje servis i "posebne odredbe". Bilo koja tehnicka stvar koju sam kupio u poslednjih par godina imala je overenu garanciju koja nije obavezivala trgovca ni na koji način vec je uvek pružalac garancije bio uvoznik. Trgovac je tu samo posrednik koji svojim pecatom potvrđuje datum početka trajanja garancije koju je potom preuzimao uvoznik na sebe. U krajnjoj liniji i uvoznik je trgovac.

Elem, situacija sledeca, drugarici crkao monitor, kupljen u tehnomaniji pre nešto vise od 2 godine, papiri izgubljeni. Odnesen pravo u zvanicni servis, nađen kod njih u sistemu, garancija 3 godine, primljen u servis. Posle dva dana poziv iz servisa da monitor ne moze da se popravi i da se dođe po potvrdu sa kojom se u tehnomaniji moze izvrsiti zamena/povracaj. U tehnomaniji nađen u sistemu datum kupovine, prihvacena potvrda iz zvanicnog servisa i izvrsena zamena za novi monitor bez ikakvih problema. Sve bez ikakvih papira. Sve bi bilo lakse da je bilo papira jer ne bi bilo potrebe za traganjem kroz sistem. Pri nošenju monitora u servis bili smo jasno informisani o rokovima, dakle vise su nego svesni i obavezni da ih postuju iako nisu oni prodavac.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Što se tiče garantnog lista sve je regulisano u članu 54 ZZP
Pa između ostalog u tom članu:

1) pravima koja potrošač ima na osnovu ovog zakona i da garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača koja proizilaze iz zakonske odgovornosti prodavca za nesaobraznost robe ugovoru;

Rade servisi ok, i nije to problem, samo sam hteo da objasniim da ZZP reguliše odnose potrošač - prodavac i ako preskočite prodavca i odnesete robu direktno u servis ukoliko dođe do nekih problema mnogo je teže i komplikovanije je to rešiti.
 
Nema ovde nista sporno. Prodavac odredjuje mesto prijema reklamacije i ako je prodavac odredio da je za reklamacije nadlezan odredjeni servis, onda je na njemu da ima dobru komunikaciju sa servisom radi pracenja rokova. Dakle, ako je prodavac odredio koji je ovlasceni servis, onda tog prodavca obavezuje rok od dana kada je servis primio uredjaj, pa se u tom slucaju inspekciji prijavljuje prodavac.
 
Posto se prica o servisu-prodavnici, zanima me vase misljenje sta uraditi u ovoj situaciji.
U pitanju je telefon, Samsung K Zoom, koji je kupljen u G******. Telefon je potpuno ispravan, medjutim u kameri ima prasine, koja je vidljiva kada se slika nebo, i trebalo bi da se ocisti.
Medjutim, na dosta foruma, ljudi se zale da posle ciscenja u ovlascenim servisima, kamera nece da fokusira, slike su preeksponirane itd.
Posto ste se dotakli te teme, sta mislite da bi bilo pametnije uraditi? Ako telefon odnesem u prodavnicu verovatno ce proci mesec dana dok ga ne ociste. Sta ako nesto zeznu u servisu, kome onda da se obratim?
 
U prodavnicama foto opreme imaju sredstva za čišćenje sočiva.
 
Nazad
Vrh Dno