Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Da li garancija od 24 meseca, samo uz fiskalni racun vazi za sve sto se kupi ili samo za tehnicku robu?

Na primer, da li na odecu/obucu ili nesto trece isto vazi 24 meseca uz fiskalni? Nesto mi je u secanju da na patike vazi 6 meseci, ne znam da li su nesto menjali.
 
Postoji caka...
6 meseci je onaj period kad se podrazumeva da je za nesaobraznost kriv proizvodjac i teret dokazivanja je na prodavcu.
posle 6 meseci teret dokazivanja je na kupcu. u slucaju cipela, mislim da je nemoguce dokazati tako nesto, pogotovo sto i <6 meseci "institut" rado potvrdi da si ustvari zeznuo obucu tako sto si je nosio po snegu, a pise za suvo vreme (iako je kupljena kao zimska).
tako da efektivno vazi 6 meseci, bar sam ja to tako rastumacio, a i za to treba imati srece :)
 
Vratio sam pantalone koje sam kupio pre 3 meseca u Concept-u(Garinelo) u Delta City-ju jer su pocele da blede posle par pranja. Jos sam dodavao onaj Perwoll Black Magic i prao ih na 30 stepeni, a pise da moze na 40.

Rekli su da ceme zvati za 8 dana. Iskreno ne zelim novac, pantalone su super pa bi bilo odlicno kada bih dobio zamenu, al da dajem 5000 za nesto sto ce da krene da bledi posle par pranja, mogao sam onda i kod kineza isto to da kupim za 1000din.
 
Peres pantalone na mesec dana?
 
Nije napisao da je prao 3 puta za 3 meseca, vec nekoliko puta, a to je i 4,5,6,7...

My Samsung S6 sent this
 
ako bas cepidlacis rekao je par pranja :) par je 2 :D
 
Možda nije bug, možda je feature. Sad ima dosta garderobe koja se pravi namerno tako, da bledi.
 
99% alti
 
da javim da sam bio u emmi-ju i da sam izboksovao 3 godine garancije ali opet kada sam došao i rekao da sam preko mail-a dobio odobrenje da odem u radnju i dobijem garantni list prvi prodavac mi je rekao da mi to ne treba, drugi prodavac se složio sa njim i rekao da je dovoljan fiskalni. opet ista priča. dolazi kupac posle mene i kupuje ssd (tri godine garancije, patriot 120gb) i oni mu daju fiskalni i kažu da je dovoljan fiskalni i da ga samo skenira pošto vremenom izbledi.nekako sam uspeo posle silnog ubeđivanja da mi napišu na posebnom papiru garanciju i popričao sam sa njima o nekom kućištu i ok su momci ali kao da su dobili ultimatum da ako nekom napišu garanciju mimo fiskalnog od 24 meseca da će dobiti otkaz. sve je super što se tiče komunikacije ali kada se spomene garancija počinje rat :p

garancija je alti, pečat je winwin, ako neko želi skeniraću kasnije ;)
 
Peres pantalone na mesec dana?

Ne brojim koliko sam ih puta prao stvarno, zato sam i rekao par puta. Ne nosim ih svaki dan vec povremeno pa ih samim tim nisam ni prao svaki dan. Ako sam ih izneo jedanput u mesecu, jedanput cu ih i oprati, logicno.
 
Što je logično prati svaki put farmerke?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 
Pa ako neko ne pere gace ili ih ne menja redovno onda bi bilo dobro da farmerke pere svaki put nakon nosenja :)))
Aaaa salim se malo, mislim da skrecete sa teme.

My Samsung S6 sent this
 
Evo i mog slučaja isprobavanja domaće garancije pa bih bio zahvalan na savetu kako da postupim dalje..

Kupio sam u jednoj poznatoj domaćoj firmi DSLR aparat Canon 600d pre godinu i po dana. DSLR sam i kupio tu i platio malo više da bih iimao tzv.domaću garanciju Na nekih 5k klikova aparat se ugasio i više nije hteo da se upali. Odnesem ga, kažu ide u servis, javićemo čim budemo imali info o kvaru. Prošlo 10 dana, niko ništa ne javlja. Pošaljem mail, odgovore crkla ploča na aparatu, čeka se 5 - 7 dana najviše. Zamolim ih da mi aparat treba za skorašnji put, da mi odmah po zameni jave. Posle 22 dana, pošaljem ponovo mail, oni idgovore nije gotov. Prošlo preko 30 dana, pošaljem ponovo mail sa malo oštrijim tonom, oni se jave sa nekom šupljom pričom u koju ne znam ko može da poveruje. Oni su zamenili ploču ali čekaju da im Canon pošalje neke kodove pošto ako nemaju te kodove, onda će na senzoru biti mrtvih piksela...... Kao strpi se još do kraja nedelje. Od te nedelje prošle su još dve cele nedelje, aparat je kod njih preko 40 dana i niko ništa ne javlja.
Još mi nisu dali nikakvu potvrdu o servisu, a telo su uzeli sa objektivom od 400 evra. Imam samo komunikaciju mail-om


45 dana prošlo, ovlašćeni servis ne može da izvadi i zameni ploču na DSLR-U. Strašno....

I posle ti bato moj, kupi kod nas neku stvar zbog domaće garancije. Više ovde ni bateriju ne kupujem.
 
Poslednja izmena:
Prosli rokovi, trazi nov.

Послато са Nexus 6P уз помоћ Тапатока
 
Sta raditi kada servis kaze da je uredjaj ispravan a on nije?

Radi se o samsung xcover b550 telefonu, kvar se redje desava, konkretno ugasi se sam od sebe a ume i da prekine razgovor sam od sebe. Bio u servisu rekli sve okej. U medjuvremenu Tehnomanija je promenila servis za telefone pa bih nosio u taj drugi servis licno i rekao im da testiraju duze npr nedelju dana (nije frka da telefon stoji kod njih koliko zakon predvidja samo da se problem resi).

Sad me zanima sta ako tako ne urade vec odrade klasican test ko prethodnici i kazu da je telefon ispravan?
 
E to je najgore kad se kvar ispoljava povremeno... Oni tamo u servisu ne verujem da testiraju uredjaj duze od pola sata. Mislim stavi se u njihov polozaj, ko zna koliku gomilu telefona imaju na serviru koje moraju da odrade, tesko da ce neko da testira tvoj uredjaj nedelju dana...
 
Citao sam nekoliko strana unazad o zakonu za vracanje robe u roku od 14 dana ukoliko se proizvod poruci preko interneta. Zanima me da li to vazi za sve proizvode, na primer, blender, usisivac, mikser...?
 
pozdrav svima..

imam jedno pitanje, nisam siguran dal je ovo prava tema.. ne znam gde da pitam, ali zanima me misljenje ostalih.

nisam imao zvucnike kuci, uvek sam koristio slusalice.. i reko daj da odem tu do gigatrona da uzmem neke najjeftinije zvucnike samo da imam da ne moram stalno na slusalice..
odem do gigatrona i za 1k dinara uzmem neke genius male zvucnike. dodjem kuci, ubacim zvucnike, cujem neko krcanje.. neko cudno krcanje onako... reko da ih testiram, odem na youtube, nema zvuka.. krci nesto sitno suptilno, al nema zvuka nikakvog.

hm, gledam nije mi jasno sto ne rade.. reko daj da vratim slusalice, kad ono.. vise ni slusalice ne rade.. ubacim trece slusalice.. ne rade

zvucnici nemaju prikljucak na struju nego struja ide preko usb-a. znaci imaju 2 kabla, jedan usb i jedan onaj audio standardni.
i sad ja malo guglam, i po svemu sudeci.. deluje mi da su mi zvucnici spalili (!!?) onboard audio na ploci. ne znam dal je to uopste moguce, al kako sam guglao i kopao ispostavlja se da jeste.

pozajmim ja danas od drugara sound blaster karticu, ubacim u komp.. ubacim zvucnike u nju... rade, ali cujem krcanje neko... ubacim slusalice, rade, ne cujem krcanje na slusalicama...
jasno je da su pokvareni zvucnici... ok, nije problem, otici cu do gigatrona, dace mi druge ili pare nazad, nema problema nikakvog tu.

medjutim, sta da radim sa plocom? ne mogu da tvrdim 100%, tj ne mogu da dokazem to nikako, al deluje mi da su mi njihovi zvucnici spalili onboard audio na ploci.
ono sto znam je sledece... sve mi je radilo odlicno, ubacio sam zvucnike, i odma posle njihovog ubacivanja onboard audio je totalno vrisnuo na ploci..
sto se mene tice 1 + 1 = 2...
zovem gigatron da pitam sta da radim u toj situaciji,
mislim ok nije mi problem, ako treba kupicu externu zvucnu karticu za 300 dinara i radice mi zvuk, ali nekako nije fer: njihova komponenta mi je unistila sistem (bar tako mi deluje)
zovem gigatron, objasnim celu situaciju, i pitam ih da li postoji 1% sanse da dobijem ikakvu nadoknadu za to sto zbog njihove komponente vise nemam onboard audio, tj pitam ih da li bi mi gigatron dao besplatno externu zvucnu karticu najjeftiniju koju imaju u radnju (verovatno oko 300 dinara).. i gospodin preko telefona kaze "ne".. kao, ne mogu da dokazem da se zbog njihovih zvucnika to desilo. mislim, istina je.. ne mogu to da tvrdim 100%, ali malo je prevelika koincidencija da je sve radilo, ubacio sam zvucnike, i posle njih vise nista ne radi (na 3 operativna sistema, sto znaci da nije drajver nego da je stvarno nesto vrisnulo).

mislim, nije mi problem, kupicu externu zvucnu za 300 dinara... al osecam se ko da treba neku nadoknadu da dobijem za to, mislim, ne znam sta raditi?
 
skini i digni sa usb-a neki livelinux i isprobaj ima li zvuka.a najbolje da pozoves nekog iskusnijeg da dodje da pogleda.
 
Usb kabl od telefona riknjava 2. put. Kad ga budem odneo u servis dace mi drugi. Morace. Zanima me kad treci put rikne da li se racuna da mogu tel da menjam (koji je i sam bio na garanciji 2x iz 2 razlicita razloga)? To je fabricki kabal, prakticno deo uredjaja. Bez njega ne moze da se puni (cisto formalno naravno).

Послато са Nexus 6P уз помоћ Тапатока
 
skini i digni sa usb-a neki livelinux i isprobaj ima li zvuka.a najbolje da pozoves nekog iskusnijeg da dodje da pogleda.

??
koji deo od "ubacio sam zvucnike, i posle njih vise nista ne radi (na 3 operativna sistema, sto znaci da nije drajver nego da je stvarno nesto vrisnulo)." je tacno bio nejasan?
 
Deo "tl;dr" :p

Mozes da se slikas, svestan si toga i sam.
 
Ja i dalje ne verujem da ti je uopšte palo na pamet da im išta tražiš? I da li si stvarno očekivao da ti daju zvučnu ili ploču?
 
pa nisam plocu ocekivao sigurno.. ali sta znam, zar nije nekako logicno ako mi njihova neispravna komponenta spali audio na ploci da dobijem neku nadoknadu za to?
nije "njihova" krivica, ali jeste krivica komponente koju su mi oni prodali
da mi nisu prodali tu komponentu sad bi mi sve radilo... nisam siguran uopste sta raditi..
nisam im jos trazio nista, zvao sam njihov call centar samo da pitam sta misle o tome..
mislim, nebitno, zamenicu zvucnike u ponedeljak i kupiti neku zvucnu jeftinu da povratim zvuk...
 
Pa ne, mislim, odes i kupis patike, igras fudbal i polomis nogu, da li bi trazio od planetasporta da plate lecenje? Morao bi da dokazes da su patike krive, ili u ovom slucaju zvucnici.

Znaci jedino da pred njima tamo ubodes u komp pa ako spali i tu zvucnu imas neke sanse...
 
Nazad
Vrh Dno