Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nije ovo prvi put da sam video cenu koja nije trzisna i nisam ni narucivao. Dao sam primer dva trgovca sa razlicitim postupanjem iz mog iskustva. Telefon nisam ni ocekivao nego sam narucio onako da vidim sta ce da se desi, cak i da im ukazem na gresku. Prosle godine je sajtu Moni***a bila pogresna cena harda i ljudi sa bencha su narucivali,naravno stigao je email da je greska a jedan clan bencha se pohvalio kako je iskukao neki jaci popust zbog tog propusta. Ranije na sajtu Pakoma je bilo ko nadje gresku u opisu proizvoda dobije neku nagradu. Ja je ne trazim, nego sam se iznenadio kad sam dobio email da cu telefon dobiti u petak, znaci da je cena prosla i kad sam ih danas pozvao sta je sa porudzbinom govore da tel. nemaju na lageru sto znaci da bi ga dali po toj ceni da ga imaju ili su se bespotrebno upleli u laži.
 
^ Zapravo, nije. U međuvremenu možda stigne nova količina od dobavljača "nabavna cena se promenila, a u skladu sa tim i prodajna cena".

Savetujete ga uprkos tome što se odmah zna da je bila greška na web sajtu, deseti deo tržišne cene za taj model telefona. Poređenje sa supermarketima nema nikakvog rezona, jer su cene proizvoda tamo daleko ispod vrednosti prosečnog telefona. Pored toga, marže su u supermarketima procentualno veće. A čak ni tamo lično ne pravim problem, već vratim proizvod ili ga kupim po ceni na kasi. Iznenađuje me razmišljanje pojedinaca ovde.

Aranđele, ja se slažem da je trebalo da ti jave da je greška u ceni i to je to. Ali ne razumem ni tvoju upornost da dobiješ jeftino telefon za koji si odmah znao da je pogrešena cena i još tražiš pomoć da "izigraš sistem".

Ako pozove danas, sutra i kazu mu ima telefon zar to nije crvena lampica da muljaju?
Kakve veze ima sto je greska?
Greska ili ne cena za taj telefon je bila 2000RSD po toj ceni je on narucio telefon, a ako je emmi pokusao da se izvuce iz te situacije(greske) tako sto mu je jednostavno rekao da telefona nema na stanji iako ga zapravo imaju na stanju onda trebaju biti kaznjeni(ako je to u suprotnosti sa zakonom) i da mu omoguce da zavrsi svoju kupovinu tj. da dobije telefon koji je porucio po ceni koju su oni u tom momentu imali za taj proizvod..

Sad pred bozic je Amazon imao jednu ogromnu gresku na nekih sat vremena.. Ogroman broj stvari je zbog greske sistema bio sa cenom od 0.1$ te su ljudi kupovali po desetine i stotine primeraka i svaki od njih je dobio sta je porucio iako je to ocigledno bila greska...
Kupac nije tu da kontrolise da li je cena odgovarajuca za odredjeni proizvod. Valjda je to posao trgovca?
 
Poslednja izmena:
Nije ovo prvi put da sam video cenu koja nije trzisna i nisam ni narucivao. Dao sam primer dva trgovca sa razlicitim postupanjem iz mog iskustva. Telefon nisam ni ocekivao nego sam narucio onako da vidim sta ce da se desi, cak i da im ukazem na gresku. Prosle godine je sajtu Moni***a bila pogresna cena harda i ljudi sa bencha su narucivali,naravno stigao je email da je greska a jedan clan bencha se pohvalio kako je iskukao neki jaci popust zbog tog propusta. Ranije na sajtu Pakoma je bilo ko nadje gresku u opisu proizvoda dobije neku nagradu. Ja je ne trazim, nego sam se iznenadio kad sam dobio email da cu telefon dobiti u petak, znaci da je cena prosla i kad sam ih danas pozvao sta je sa porudzbinom govore da tel. nemaju na lageru sto znaci da bi ga dali po toj ceni da ga imaju ili su se bespotrebno upleli u laži.

Trebalo je da ga PLATIS online i onda bi mogao da se izboris i da ga dobijes. Sama porudzbina nije isto sto i kupovina.
 
Telefon nisam ni ocekivao nego sam narucio onako da vidim sta ce da se desi, cak i da im ukazem na gresku.

Da si hteo da im ukažeš na grešku, poslao bi im mejl i pitao da li je to ispravna cena za taj artikal. Takođe, ne bi ni postovao ovde i tražio savet da li možeš da dobiješ telefon po toj ceni da je to bila tvoja namera.

Kakve veze ima sto je greska?

Ogromne veze. Čak i kada bi mu prodali telefon po toj ceni, budi siguran da to firma ne bi otpisala kao trošak, jer nema ni prostor za to (tom telefonu je nedavno i skinuta cena za 5.000din), već bi to išlo na teret osobe koja je odgovorna za uređivanje cena i tom prilikom je učinila slučajnu grešku. A da ta osoba sada plati razliku u ceni, koja je pozamašna, šta će primiti na kraju meseca i odneti svojoj porodici? A šta da je to slučaj sa 5, 10, 50 ili 100 telefona? Nema smisla kako razmišljate.
 
Poslednja izmena:
O tome treba da razmislja vlasnik maloprodaje a ne kupac.
 
Ogromne veze. Čak i kada bi mu prodali telefon po toj ceni, budi siguran da to firma ne bi otpisala kao trošak, jer nema ni prostor za to (tom telefonu je nedavno i skinuta cena za 5.000din), već bi to išlo na teret osobe koja je odgovorna za uređivanje cena i tom prilikom je učinila slučajnu grešku. A da ta osoba sada plati razliku u ceni, koja je pozamašna, šta će primiti na kraju meseca i odneti svojoj porodici? A šta da je to slučaj sa 5, 10, 50 ili 100 telefona? Nema smisla kako razmišljate.

Ti gledas ovde malo siru sliku.. Gledas posledice po radnike prouzrokovane njihovom greskom...
Mada deluje okrutno...To sto neko od radnika nece imati od cega da hrani porodicu ne bi trebalo da bude na umu kupca nekog proizvoda....
Cena koja je istaknuta bi trebala da se ispostuje makar ona bila i greska nekog pojedinca..
 
Poslednja izmena:
O tome treba da razmislja vlasnik maloprodaje a ne kupac.
Slažem se u potpunosti. I trebalo je da mu jave da je bila greška u ceni i da ne mogu da mu isporuče artikal po poručenoj ceni.

Kao što kaže Jericho, situacija bi bila drugačija da je on već platio artikal. Ali razmišljanja i saveti koji se ovde daju bez pogleda sa druge strane...


Ti gledas ovde malo siru sliku.. Gledas posledice po radnike prouzrokovane njihovom greskom...
Mada deluje okrutno...To sto neko od radnika nece imati od cega da hrani porodicu ne bi trebalo da bude na umu kupca nekog proizvoda....
Cena koja je istaknuta bi trebala da se ispostuje makar ona bila i greska nekog pojedinca..

Naravno da gledam malo širu sliku. Ljudi smo, grešimo u brzini, od umora, manjka koncentracije u trenutku, itd. Nečija greška ne treba da ga košta cele mesečne plate.

Cena koja je istaknuta bi trebala da se ispostuje makar ona bila i greska nekog pojedinca..

Da je greška u ceni bila da umesto 20.000din piše 18.000, složio bih se. Ali ovde je umesto 20.000din cena bila 2.000din, što je zaista očigledna greška.
 
Poslednja izmena:
Iznenađuje me razmišljanje pojedinaca ovde.
Što te iznenađuje, spram kupaca su i radnje i prodavci. Posle se čude i kukaju kad im u garanciji zalivaju telefone, i maksimalno razvlače rokove. Stok market.


Sent from my ONE A2001 using Tapatalk
 
Slažem se u potpunosti. I trebalo je da mu jave da je bila greška u ceni i da ne mogu da mu isporuče artikal po poručenoj ceni.
Upravo to!
Da su to uradili nikakav problem ne bi bio. Dešava se. Ali da ti na kvarno kažu kako nemaju a ti svojim očima vidiš da imaju, e to ne može. Još čovek izgubio ceo dan čekajući Godoa.
Svako muljanje treba da se kazni.

Uostalom ako je po zakonu da moraju da prodaju, onda ima da se to poštuje. Nigde nema sažaljenja pri izvršenju kazne pa ne znam zašto bi ovo trebalo da bude izuzetak.

Oni u radnji neka rasprave ko je kriv i ko će snositi posledice. Da sam ja vlasnik platio bi onaj koji nije kontaktirao kupca i nije rekao da je došlo do greške.
Ne stavljam se na mesto tog prodavca i toga što neće možda primiti platu, kao što se ne stavljam ni na mesto kupca koji me možda u terminalnoj fazi bolesti pa mu taj jedan vredi daleko više.
Nalo verovatno, ali kad već gledamo sve strane...
 
NIje po zakonu da moraju da prodaju.

Ko sto Jerichoi rece da je platio , bila bi druga prica.
 
NIje po zakonu da moraju da prodaju.

Ko sto Jerichoi rece da je platio , bila bi druga prica.

Kako nije po zakonu da moraju da prodaju po istaknutoj ceni? Nego sta, trgovac moze da stavi bilo koju cenu pa posle da se predomisli!?

Evo sta kazu iz pokreta za zastitu potrosaca:

Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača ističe da cena ispod proizvoda obavezuje prodavca da je naplati. U slučaju spora treba se javiti tržišnoj inspekciji, a kazne za ove prekršaje, odnosno privredne prestupe, kreću se u rasponu od 300.000 do 2.000.000 dinara za pravno lice i 50.000 do 150.000 dinara za odgovorno lice i 50.000 do 500.000 dinara za preduzetnika. Nadležni sud vodi postupak protiv prijavljenih privrednih subjekata i izriče kazne u zakonskom rasponu.
 
NIje po zakonu da moraju da prodaju.

Ko sto Jerichoi rece da je platio , bila bi druga prica.


Ni meni nije jasno kako to da ne moraju da prodaju????

Po toj logici, prodavac može da se nalupeta sa cenama, a onda da selektivno odlučuje da li će nešto da proda ili ne. To je klasična obmana kupca i koliko sam ja upućen, težak prekršaj sa visokom kaznom.

Vezano za konkretan slučaj, u pitanju je moralni aspekt, da li okay insistirati na ceni koja je očigledno pogrešna ili ne. I ništa drugo.
 
Pozdrav,

Interesuje me da li neko ima iskustva sa Asus pick and return. Tacnije da li postoji rok do kada treba da se resi reklamacija?

Hvala
 
Pitaj ovde, pa ces verovatno dobiti odgovor od predstavnika Asusa.
 
Ni meni nije jasno kako to da ne moraju da prodaju????

Po toj logici, prodavac može da se nalupeta sa cenama, a onda da selektivno odlučuje da li će nešto da proda ili ne. To je klasična obmana kupca i koliko sam ja upućen, težak prekršaj sa visokom kaznom.
Jeste obmana i jeste prekrsaj sa visokom kaznom, ali ne znaci da ako je obmana ili visoka kazna da on mora da proda :)
 
Kako nije po zakonu da moraju da prodaju po istaknutoj ceni? Nego sta, trgovac moze da stavi bilo koju cenu pa posle da se predomisli!?

Evo sta kazu iz pokreta za zastitu potrosaca:

Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača ističe da cena ispod proizvoda obavezuje prodavca da je naplati. U slučaju spora treba se javiti tržišnoj inspekciji, a kazne za ove prekršaje, odnosno privredne prestupe, kreću se u rasponu od 300.000 do 2.000.000 dinara za pravno lice i 50.000 do 150.000 dinara za odgovorno lice i 50.000 do 500.000 dinara za preduzetnika. Nadležni sud vodi postupak protiv prijavljenih privrednih subjekata i izriče kazne u zakonskom rasponu.
NIsu mi oni bas merodavni niti veliki strucnjaci.(nisam ni ja)
PRva recenica sto je Petar reko je dvosmislena i ako je mislio da je u obavezi da proda po toj ceni, onda gresi.
Sud ce izreci kaznu, ali nece obavezati prodavca da proda po navedenoj ceni.
 
Poslednja izmena:
Da, to jeste tacno, nisu u obavezi da prodaju ali velika je kazna u suprotnom.. Nismo ni mi u obavezi da vezujemo pojas, postujemo ogranicenja brzine itd, ali ima da se naplacamo kazni u suprotnom :D
 
Jeste obmana i jeste prekrsaj sa visokom kaznom, ali ne znaci da ako je obmana ili visoka kazna da on mora da proda :)


Ako sam te dobro shvatio, prodavac može da lupi cenu, pa ko se upeca, upeca. A ako ga neko prijavi ima da pukne kaznu, ali na kraju, proizvod ne mora da proda?
 
pozdrav,

kupio sam eksterni hard disk u emmi-ju.

garancija je tri godine.

http://www.emmi.rs/hdd-eksterni-hdd-external-25-2tb-samsung-m3.11.html?productId=54906

kada sam platio račun dali su mi samo fiskalni i rekao sam da želim i pisanu/pismenu garanciju od 36 meseci kao što stoji na sajtu na šta je prodavac rekao da je dovoljan fiskalni a i da se garancija gleda po serijskom broju.

da li su u pravu i gde mogu da proverim garanciju po serijskom broju (ako može link)?
 
Koliko ja znam za garanciju od 36m bi trebalo da si dobio garantni list, a po serijskom broju mogu oni da provere u radnji. Traži opet da ti pošalju, i napomeni da je garantni rok 36m a ne 24.
 
Maki, traži pisanu garanciju, izgleda da im je u poslednje vreme trend da daju samo fiskalni, a da garanciju zaborave.

Meni su za SD karticu u WinWin-u dali samo fiskalni, a kad sam ih pitao gde je garancijski list, ladno mi frajer rekao da ne treba, kaže dovoljan je fiskalni. Ja sam mu rekao da jeste, ali za prve 2 godine, a šta ćemo za ostalih 3. Samo je mrzovoljno, bez ikakvog prigovora izvadio gotovu garanciju koju ima za Sandisk SD kartice, popunio je i dao mi. Morao sam čak i da ga podsećam da mora da udari pečat maloprodaje, upiše datum i potpiše se.
 
:)

poslao sam pre par minuta mail i odmah su odgovorili:


http://postimage.org/index.php?lang=italian

poslao sam sada i broj.

kako je najbolje da preuzmem garanciju, da li je dovoljno da mi pošalju skeniranu mail-om, da odem do njih na novi beograd u ponedeljak ili da mi pošalju poštom na kućnu adresu?

edit:

dobio sam sada odgovor:


http://postimage.org/index.php?lang=italian

edit 2:

da samo kažem da je sa diskom sve u redu, samo zezaju za garanciju:


http://postimage.org/index.php?lang=italian
 
Poslednja izmena od urednika:
Bez pisane garancije mozes da racunas samo samo 24 meseca.
 
Poslednja izmena:
RAM memorija koju sam kupio u emmi.rs se pokvarila, masina se restartuje blue-screenovi, u memtest hiljade gresaka, reklamirao sam i odbili su mi garanciju. Da li mogu da se zalim udruzenju potrosaca, ili sta je najbolje raditi?

Takodje imao sam problem kao prethodni korisnik, nisu mi poslali garantne listove za proizvode koje sam narucio, iako je garancija 3 odnosno 5 godina, isao sam u emmi i prodavac je prvo uporno odbijao da mi izda garantni list, i rekao mi da idem kuci i da zovem emmi u Novi sad, iako sam ja u Beogradu i naravno ne pada mi na pamet, tek kad sam poceo da se svadjam dao mi je servisni list u koji je nazvljao trajanje garancije.
Imace ranije sam uvek dobijao garantni list, bez obzira da li sam narucivao online ili u radnji, inace sam cesto kupovao i do ovoga nisam imao problema.
Promenili su vlasnika i skroz druga prica.
Ocigledno su odlucili da vise ne postuju garanciju niti bilo kakva prava kupaca.
 
kao sto je Jericho napisao po zakonu prodavac ne mora da ti izdaje garantni list, garantni list ti je fiskalni racun i to 24 meseca...ukoliko je garancija duza od 24 meseca to je garancija koju daje dodatno prodavac(ali uglavno se radi o produzenoj garanciji proizvodjaca koju prodavac ne mora da postuje znaci negova samovolja)
problemi sa doticnim prodavcem sam imao i ja ne ovakav ali slican u svakom slucaju radilo se o odbijanju mojeg zahteva na koji sam imao pravo....moj savet ti je da zoves call centar i preko njega izguras svoje...barem sam ja tako odradio....do duse sa malo natezanja...
 
@zhex84

U pravu si, ali onda prodavac NE SME da reklamira ili na bilo koji drugi način dovede kupca u zabludu da je garancija duža od ta 24 meseca!

A pogledaj online i u radnji dotičnih pilićara...nisam siguran da im sve do jedan artikal sa garancijom do 24 meseca.
 
upravo ovo što kaže ringe. evo na primer kada sam gledao sajt gigatrona, monitora i ostalih prodavnica, svi do jednog imaju garancija 24 meseca dok emmi daje na dotični hard koji sam kupio 36 meseci garanciju (slična je situacija i sa ostalim eksternim diskovima). tako su me privukli kao kupca a kasnije obmanuli. još se ne javljaju po pitanju garancije, čim bude nekih novosti, javljam ;)
 
na zalost ovde je situacija takva...tj vazi pravilo njegovo je da "proba" pa ako prodje prodje jel da cuveno APP...e sad onaj ko se zali odnosno primeti da je dobio manje od obecanog uz manje/vise muke ce da ostvari svoja prava....samo je zalostno sto mora da vija svoja prava....koja se podrazumevaju...
 
kada mi je emmi pre četiri dana napisao:

"Obavestićemo kolege da Vas kontaktiraju kada stigne garantni list za Vas."

koliko je "kulturno" čekati s obzirom da mislim da me neće kontaktirati, već da preuzmem stvar u svoje ruke, ili da ih kontaktiram mail-om ili odem do novog beograda?

edit: i šta znači ovo "kada stigne"? :)

kao nemaju u radnji garantni list "papir" da ispišu garanciju pa čekaju i amerike da im stigne :d
 
Poslednja izmena od urednika:
Vrh Dno