Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Mozda ti je najbolja varijanta (a verovatno i njima) da naruce bas taj proizvod koji reklamiras.
 
Ako si kupio stvar u inostranstvu, primenjuju se zakoni od drzave u kojoj si kupio robu, tj drzave kojoj si platio porez pri kupovini, i samo u toj drzavi mozes traziti zakonsku zastitu.
Srpski zakon apsolutno nije nadlezan za stvar kupljenu bilo gde osim u Srbiji, iako eventualno ista firma posluje i u Srbiji...

Tako da, ako hoce da vrate pare u Srbiji, super. Ako nece, mogu bez ikakvih problema da ti kazu : "Da, nije u redu, izvoli potvrdu da nije u redu, i idi u radnju u kojoj si kupio robu po pare". Drugi problem je sto nemaju kako da pravdaju poreskoj trosak izdavanja zivog novca u zamenu za stvar koju nisu prodali...
 
Koja je poenta internacionalne garancije onda? Ja bih pisao supportu proizvodjaca da pritisnu ove nase.
 
Poenta je da mozes da reklamiras proizvod bilo gde u svetu gde oni daju garanciju i ako nesto fali proizvodu dobices nov ili adekvatnu zamenu, ali ne i novac. Najbolje bi bilo da se upozna sa zakonima te drzave u kojoj je kupio poklon. Ukoliko kod njih zakonom nije predvidjeno da se novac vraca u slucaju da nema istog proizvoda, onda naravno da ni nasi ne mogu da mu izvrse povrat novca.
 
Kupljeno je u DE, Swarovski je u pitanju. Probaću da saznam kako gore to rešavaju odnosno jel ima varijanta vraćanja novca pa ukoliko ima sledeći mesec sam verovatno gore i resicu tamo
 
darko88 je napisao(la):
Koja je poenta internacionalne garancije onda? Ja bih pisao supportu proizvodjaca da pritisnu ove nase.

Poenta internacionalne garancije nije povrat sredstava, vec popravka ili zamena stvari sa kojom nesto nije u redu... Kao sto vec rekoh, firma koja operise u srbiji nema (legalnog) nacina da pravda sredstva koja vrati kupcu na osnovu reklamacije, a da sredstva nisu uplacena toj istoj firmi kroz srpski fiskalni sistem...
 
Da bi se vratio novac, mora da se Stornira račun i kreira NI obrazac. S obzirom da račun nije izdat u Srbiji, opcija povrata novca ne postoji.
 
Samo još jedno pitanje, u slučaju da zamenim kod nas za nešto drugo trebao bih da dobijem novu garanciju?
 
Za to ćeš morati njih da pitaš. Meni bi bilo logično da nema nove garancije, jer to podrazumeva novi račun.
 
zar se garancija ne veze za proizvod, a ne za racun?
 
Zavisi od proizvoda i garancije. Zato i kažem da pita njih.
 
Pravo na garanciju vec godinama moze da se ostvari bez racuna.
 
Ne treba iskljucivo racun, ali treba dokaz o kupovini, pogotovo za proizvode bez serijskog broja.
 
Kupci ih pustaju da se tako ponasaju jer ne znaju svoja prava
 
Danas išao da rešim reklamaciju i ljudi bili maksimalno ljubazni i korektni, našli smo drugi komad nakita koji odgovara i uklapa se u cenu.
Dobili novu garanciju 24 meseca i fiskalni ☺ i ako nisam imao račun nego samo garanciju iz DE. Rekli su mi da nisu sigurni kako ide postupak u slučaju da zahtevam da mi se vrati novac posto nije kupljeno u Srbiji i da mogu da provere ali mogu da mi daju vaučer pa da izaberem nešto kada izdaje nova kolekcija, srećom nije bilo potrebe za tim.
 
Koja je firma u pitanju, izvinjavam se ako sam propustio?
 
Električni roštilj je upravo prestao da radi. Nemam račun, ali imam garantni list, a na njemu ne piše do kada važi garancija.
uploadfromtaptalk1456755974461.jpg

1. Kako da proverim da li je još pod garancijom?
2. Da li ona može da se ostvari sa ovim što imam?
3. Da li važi garancija i na grejač, jer računam da je on otišao?
 
minimalna garancija na tehnicku robu je 2 godine tako da je ovo sigurno pod garancijom.
U ostalom zovi servis, mislim da nemas problema oko ovog.
 
Горење ће ти тражити потврду куповине. Позови Техниманију и питао их да ти дају копију рачуна. Имаш датум и њихов печат. Да том копијом прихватиће гаранцију.
 
Onda bolje da nosim u tehnomaniju, tamo sam uzeo, a i blizu mi je, pa neka oni šalju servisu. Zar ne?
 
Odneo u najbližu tehnomaniju i odmah su krenuli da vrdaju da ne može bez računa. Ja im rekoh da to oni trebaju da čuvaju a da meni treba samo dokaz o kupovini. Na to mi kažu "da, da, ali nekad servis neće da prihvati kopiju računa" i upućuju me na drugu radnicu koja je za kompjuterom. I to joj ne kaže da je reklamacija nego da mi treba kopija računa, kao da sam ja samo po to došao pa ću ga lično nositi u servis.
E onda su mi rekli da je proizvod kupljen 2014-e, kao u smislu da ne važi zakon. Rekao sam im da jeste i da važi.

Na kraju je rekla da moram ići baš u taj prodajni objekat gde sam kupio (na periferiji Beograda) da bih uzeo kopiju računa. Pokušao sam da joj objasnim da meni ne treba kopija, da to njima treba, a meni treba reklamacija, ali samo vrti istu priču.

Da li ja zaista moram da idem u baš taj maloprodajni objekat gde sam uređaj kupio da bih ostvario reklamaciju?
Ili bi trebalo da može u bilo kom njihovom maloprodajnom objektu to da se odradi?
 
Теби гаранција важи, него су људи безобразни! Ја не знам је ли имају повезану базу са рачунима, па ћеш вероватно морати ићи у радњу где си купио производ.
 
Kopiju racuna ima samo radnja koja ga je izdala, ali ni najmanje nisu duzni da ti je daju.

Uzasno veliki posao za radnju je traziti fiskalni racun star 2 godine, a racun je duzan kupac da cuva.

Kopiju su duzni samo inspekciji da pokazu.
 
Poslednja izmena:
Nema potrebe da imas fiskalni, dovoljna je garancija ili drugi dokaz o kupovini. Mora se ici tamo gde je proizvod kupljen, nisu u obavezi da ga prihvate na bilo kom prodajnom mestu, pisano je o tome ovde na temi.
 
Za te dve godine je odlicna sansa da fiskalni izbledi, zato nije uslov za garanciju
 
Kopiju racuna ima samo radnja koja ga je izdala, ali ni najmanje nisu duzni da ti je daju.

Uzasno veliki posao za radnju je traziti fiskalni racun star 2 godine, a racun je duzan kupac da cuva.

Kopiju su duzni samo inspekciji da pokazu.


Еуротехна из Новог Сада си ми нашли копију рачуна од веш машине од пре четири године за две минуте! И то на основу гаранције.
 
Za 2min su mogli samo da ti odstampaju racun nikako nisu mogli da ti daju kopiju fiskalnog.
 
Hvala ljudi.
Kad je takva stvar nosiću ga tamo gde je kupljen.

@bakara
Ja kopiju nisam ni tražio, ja sam samo došao da ostvarim garanciju i što se mene lično tiče ne treba mi ni kopija ni odštampan račun. Ni po zakonu ja to ne trebam da tražim, što i nisam, nego da sa dokazom o kupovini tražim reklamaciju, a to sam i uradio. To što oni potenciraju da ja uzmem tu kopiju je njihova stvar. Da su rekli "sačekajte da proverimo za fiskalni račun" ne bi bilo nikakvih problema. Ali to APP muljanje (prvo ne može garancija bez fiskalnog, pa ne ne važi zakon za tu godinu, pa guranje kopije da bih ja lično nosio u servis...) stvarno nema smisla.

P.S. Da se kladimo da mi neće dati novu garanciju na deo koji će zameniti (računam da je grejač, a njega ne mogu popravljati ako je otišao)?
A koliko sam razumeo iz ove teme morali bi po zakonu, zar ne?
 
Nazad
Vrh Dno