Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

A znate li kako to ide za patike? Kupio neke Nike za tenis, uz račun 6 meseci garancije, pukle mi sa strane, ne mnogo, ali pukle nakon tri meseca. Odneću ih u Intersport na reklamaciju i koliko bi trebalo da čekam na procenu ?
 
Što? Ja sam imao dosta reklamacija na obuću, i ako je račun tu, nije bilo problema.
 
Kupio sam patike u Sportvisionu, i od pocetka mi se nisu svidjale, delovalo mi je da su neki fus, posle mesec i po dana su mi se rasile sa strane, odneo sam ih tamo popunio papire i rekli su da ce zvati za 8 radnih dana. I stvarno 8. radni dan me zovu da dodjem po pare (prethodno te pitaju da l ces pare ili nove patike). Jos bolje iskustvo u Dajhmanu na Terazijama, kupio sam puma ranac, posle mesec dana se rasio sa strane, inace njihove ranceve koristim vec dugi niz godina i stvarno su kvalitetni, ne znam sta je sa ovim bilo. Odnesem tamo, i ladno mi odmah vrate pare bez cekanja, kaze politika nase firme je takva. :) Odem na sprat i kupim isti takav ranac samo sto je sad bio jeftiniji skoro hiljadu dinara :)
 
Deichman odmah vraća pare. Baš tako, to im je politika. Više komada dečje obuće reklamirano, nikad nikakav problem.
 
Ne mozes porediti Deichman sa nasim firmama. Nemci imaju strogu politiku posovanja, daju dosta dobre plate i svaki sat prekovremeno ti placaju. Roba se tacno zna kako sta i gde stoji, valjda to zovu "zmija". Kad ti narede da promenis neke proizvode ili da ih premestis, moras kompletnu robu da pomeras.

Sto se tice reklamacije za patike, meni su svaki put uvazili, doduse, tad je bio Delta Sport, ali nikad nisam imao problema ni posle 5 meseci od kupovine.

A sto se tice reklmacije u win win-u, ja mislim da su oni tebe malo za*ebavali. Ne mogu nikako da ti traze da ti nosis robu u drugi grad zbog reklmacije, kad oni svakako salju to u isti servis. Na racunu pise gde je ta roba kupljena, pa samim tim nema ni zabune koja radnja treba da izda zamenu u slucaju odobravanja iste.
 
Poslednja izmena:
Upravo zbog toga sam istog trenutka zvao drugu radnju da proverim informaciju i onda mi je ta devojka u drugoj radnji rekla da može da se podnese reklamacija samo onde gde si kupio. Još sam se ja raspravljao sa likom, bio drzak, insistirao da primi reklamaciju, a on je držao svoje, tako da u ponedeljak zovem menadžera :D
 
Kakvi to *****i, pa to je strasno. Ajde razumem ako si kupio na terazijama, a zivis na nbg i lakse ti je tu da ostavis, pa te cimaju da odes do terazija, ali u drugi grad da ides, pa mislim stvarno...
 
Pisao sam mejl i odgovorili su mi da se nista nije menjalo.
"Poštovani,

Došlo je do previda, naravno da nije došlo do izmene procedure.
Informacije na našem sajtu su ažurne.
U toku sutrašnjeg dana će Vas kontaktirati naši zaposleni u cilju rešavanja nastale situacije.
Želimo Vam prijatan dan i sve najbolje."

Tako da se izvinjavam svima sto sam dizao frku, ocigledno da se coveku samo nije radilo tog dana.
Rekli su da ce proveriti kamere i sankcionisati takvo ponasanje.
 
Poslednja izmena:
Ništa čudno, masa njih se u tim radnjama zaposlila preko nekog i samim tim imaju dobru zaleđinu čak i kada ne znaju politiku firme ili sam posao.

Ja sam prekjuče pri kupovini u jednoj tehničkoj radnji morao da pokazujem zakon o povraćaju robe/novca ukoliko postoji nesaobraznost uređaja u datom roku. Radio sam bukvalno ono što je obaveza prodavca da obavesti kupca. Iako je držao svoju priču kako to ne rade, zvao sam centralu da mu potvrde . Dakle, pre kupovine dobro se informišite koja su vaša prava, kako vas takvi ne bi "zavrnuli".
 
Samo kratka potvrda kada dobijem zamenu proizvoda moraju da mi izdaju novi fiskalni sa novih 24 meseca?
 
Naravno da ne. Ne mogu da ti izdaju fiskalni racun.
 
Ne moraju barem ne po zakonu o fiskalizaciji, mogu negde kasnije da nađem tačan tekst koji otprilike glasi 'za proizvod istog proizvođača i iste ili slične namene nije potrebno izdavati novi fiskalni račun'
 
Ali mora nova garancija da tece od dana razresenja reklamacije.
 
Odgovor je opet isti. Po ZZP-u garancija teče od datuma kupovine. Ako se ne izdaje novi fiskalni, nema ni nove garancije.
 
Jos samo kad bi pokazao clan zakona koji to kaze.
 
A po Zakonu o obligacionom odnosima mora dati novu garanciju. Kako vi tumačite taj član (503) ZOO kada je na dosta jasan način napisano da na zamenjenu stvar ide nova garancija?
Posedovanje fiskalnog računa nije uslov za ostvarivanje saobraznosti.
 
Treba naći mail od računovođe, ima ih puno. Ovo je link:

http://www.poreskauprava.gov.rs/fis...zini-i-vodjenju-knjige-dnevnih-izvestaja.html

Члан 6.

Изузетно од става 1 овог члана, Образац НИ се не попуњава ако се врши замена добра за добро исте врсте и вредности.

Члан 7.

Ако се за враћено добро купцу исплаћује готовина или се враћа више наплаћени износ готовине на име купљених добара, обвезник на основу података из Обрасца НИ умањује евидентирани дневни промет за износ враћене готовине.

Ако се купцу за враћено добро даје добро друге врсте, исправка евидентираног промета врши се на Обрасцу НИ на начин из става 1 овог члана, а обвезник је дужан да промет добра које је дато у замену евидентира преко фискалне касе, односно преко фискалног рачуна.

Evo i da citiram računovođu:

Zvala sam savetnika, kaze da se u pravilniku išlo na to da kad se zamena vrši za identičan proizvod nema potrebe da se radi NI obrazac.
Identičan znači od istog proizvođaća. Sve drugo nije baš isto...moze da bude samo slično.
 
A po Zakonu o obligacionom odnosima mora dati novu garanciju. Kako vi tumačite taj član (503) ZOO kada je na dosta jasan način napisano da na zamenjenu stvar ide nova garancija?
Posedovanje fiskalnog računa nije uslov za ostvarivanje saobraznosti.


I za ovaj zakon sam pitao nasumično neke advokate. Većina je rekla da je ZZP stariji zakon od ZOO (datum usvajanja zakona) i samim tim ima primat. Da li je ovo tačno ili ne, stvarno ne znam.
Već smo diskutovali o ovom zakonu za koji niko nije siguran čemu služi, ali se svi rado pozivaju na njega.
 
Mislim da je datum usvajanja nebitan ako je stariji zakon važeći. No svakako je na potrošaču koliko će se angažovati da ostvari svoja prava.
 
Naprotiv, uvek je datumski stariji propis jači, osim u dva slučaja: a)kada novi propis eksplicitno ne navede da prestaje prethodni propis, delom ili u celosti i b)kada je novi propis hijerarhijski "stariji" od prethodnog.

Kako ZZP nije datumski i hijerarhijski stariji od ZOO, a nema ni član koji poništava ZOO, ono što piše u Zakonu o obligacionim odnosima se uvažava.
 
Poslednja izmena:
Eto. I dalje smo na početku :)
Obožavam naše zakone.
 
I jedan i drugi zakon mora da se poštuje nema tu mnogo filizofije...i kao što su prethodni diskutanti rekli ZZP ne poništava Zakon o obligacionim odnosima niti važi obratno. Dakle MORA da se primene i jedan i drugi...a ne šta mi više odgovara...nema tu misterije niti nelogičnosti...samo je ljudi prave pošto gledaju da prođu što lakše i jeftinije.
 
Poslednja izmena:
Ali se poništavaju, to je problem. Da se dopunjuju pa ajde.
 
Koji član ZZP poništava?
 
Poslednja izmena:
ZZP ne spominje novu garanciju, već samo fiskalni račun, ZOO spominje, a ovaj gore link što sam stavio kaže da se ne daje novi račun ako se proizvod menja za isti.
 
Napisao sam već da fiskalni račun nije uslov za reklamaciju, tako da neizdavanje novog fiskalnog računa nije prepreka za novu garanciju.
 
Ali ZZP ti kaže da garancija teče od datuma kupovine. Ne možeš izdati novu garanciju bez novog fiskalnog računa. ZZP čak kaže da se treba suzdržavati od termina 'garancija' i treba koristiti termin 'saobraznost'. Garancija se izdaje samo kada prodavac daje više nego što je propisano zakonom (recimo tri godine garancije). Samim tim garantni list je zapravo taj koji nije bitan za ZZP.
 
Nazad
Vrh Dno