Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nije ona DOA već je fizički oštećena i tu servis nema šta da dokazuje, kaže čovek da su mu već odbili reklamaciju zbog vidljivog fizičkog oštećenja. Neko iz Emmi-a (ili kurirske službe) ga je fino zavrnuo. Vrlo nezgodna situacija gde kupac bukvalno nikako nije mogao da se zaštiti osim da je tražio slanje službom koja dozvoljava otvaranje i (detaljan) pregled pošiljke pre plaćanja. Preostaje samo galama pa ako upali.

Osim odlaska u maloprodaju, sto mnogima nije jednostavno da izvedu, ko ima kameru, neka snima preuzimanje i otvaranje paketa - ja ne vidim drugo resenje,
 
Digitalni zapis? Od kada je to dokaz?
 
Kupio maticnu plocu u Emmiju preko njihovog webshopa, ploca mi je stigla na kucnu adresu sa jednim danom zakasnjenja jer je kurirska sluzba pogresila ulicu. Sutra dolazi i kada sam hteo da namontiram procesor falio je jedan pin u socketu. Reklamiram i vracam istog dana plocu i oni mi kroz nedelju dana odgovaraju da mi je garancija odbijena jer je pin iskrivljen i da ce plocu sutra da mi vrate sutra?! Gde/kome mogu da se zalim?

Odakle ti je poslata ploca, iz neke od njihovih radnji ( pogledaj na papirima i racunu itd ) ? Jer oni i sklapaju konfiguracije po zelji, pa je moguce da je neko narucio konfiguraciju sa tvojojm plocom, u radnji kad su sklapali da su polomili taj pin i onda je tebi uvalili, mucke su to.... Ploca takva nije mogla izaci iz fabrike.... Zali se ispisano ti je gore kome, nemoj da odustajes a prvo se opet njima obrati i navedi ovo sto sam ti rekao, sta tebi garantuje da neki od njihovih radnika nije izvrsio zamenu, ono zeznuo jednu plocu pa ce sad da je uvali drugome a on se izvuce i ne plati nista iz svog dzepa....
 
Nije ona DOA već je fizički oštećena i tu servis nema šta da dokazuje, kaže čovek da su mu već odbili reklamaciju zbog vidljivog fizičkog oštećenja. Neko iz Emmi-a (ili kurirske službe) ga je fino zavrnuo. Vrlo nezgodna situacija gde kupac bukvalno nikako nije mogao da se zaštiti osim da je tražio slanje službom koja dozvoljava otvaranje i (detaljan) pregled pošiljke pre plaćanja. Preostaje samo galama pa ako upali.
U prvih 6 meseci teret dokazivanja je na trgovcu.
 
Pazi ima i druga strana medalje,narucim plocu pa se malo poigram oko ugradnje procesora i kvrc ode pin.
Sta sada,spakujem lepo sve to i kazem tako stiglo,davaj drugu.(ovako bi mogli da razmisljaju u radnji)
Pazi kod fizickog ostecenja je veliko pitanje da ostvaris garanciju.
 
Pa nije tesko trgovcu sad da slika plocu sa ostecenim pinom. Problem je dokazati da je ploca takva dosla.
 
Odakle ti je poslata ploca, iz neke od njihovih radnji ( pogledaj na papirima i racunu itd ) ? Jer oni i sklapaju konfiguracije po zelji, pa je moguce da je neko narucio konfiguraciju sa tvojojm plocom, u radnji kad su sklapali da su polomili taj pin i onda je tebi uvalili, mucke su to.... Ploca takva nije mogla izaci iz fabrike.... Zali se ispisano ti je gore kome, nemoj da odustajes a prvo se opet njima obrati i navedi ovo sto sam ti rekao, sta tebi garantuje da neki od njihovih radnika nije izvrsio zamenu, ono zeznuo jednu plocu pa ce sad da je uvali drugome a on se izvuce i ne plati nista iz svog dzepa....

Narucio sam preko njihovog webshopa. Pricao sam vec sa njima i sad cekam da me kontaktiraju iz sluzbe za reklamaciju posto referent prodaje ne moze bez njihove dozvole da mi zameni.


@Vuk

Da, mogu tako da razmisljaju ali ploca je kod mene oko 1h. Druge komponente koje sam dobio su bile u foliji ili sa nalepnicom na mestu gde se kutija otvara a ova je bila bez. Mogli su lagano da mi daju koriscenu plocu. Video sam da je ostecena i odmah pozvao da reklamiram. Druge komponente mi sad stoje i ne znam da li su one u redu.
 
Poslednja izmena:
Čovek je reklamirao ploču zbog fizičkog oštećenja, oni mu odgovorili da je ne prihvataju, jer je ploča fizički oštećena :d
 
Na transport ne mozes da se zalis posto je ostecenje takve prirode.
jedina nada je da je radnja velika i poznata pa da to ode u rashod,a da ti posalju novu.
 
Narucio sam preko njihovog webshopa. Pricao sam vec sa njima i sad cekam da me kontaktiraju iz sluzbe za reklamaciju posto referent prodaje ne moze bez njihove dozvole da mi zameni.

Kapiram ja gde si ti narucio to stoji, samo to ne znaci da ce ti poslati iz njihove "glavne" radnje ili lagera ili sta vec, vec ti mogu poslati iz neke radnje tipa iz ns npr i ko ti garantuje da tamo neko nije zamenio plocu.... Ja sam imao problem sa hdd i odnesem ga kod njih u servis da pogledaju jel to podleze garanciji posto je hdd propistao ( a vec sam pisao WD i kazu da ga odnesem na servis da to nije normalno ponasanje hdd-a) i serviser mi kaze ajde necu ti nista pisati u onoj izjavi sto popunjava kad salje na servis ali po meni je ovaj hdd fizicki ostecen , ja stao i o_O wtf omg i gledam ko tu koga *****ava.... I nista poslao ga je na servis i javili su mi da je porucena zamena.... Ali hocu da ti kazem da je sve kod njih moguce sa jedne strane online porucivnje ima svoju prednost jer mozes da vratis uredjaj u roku od 15 dana bez razloga a sa druge strane kupujes macku u dzaku pa se desi kao ovo tebi sto se desilo....

p.s oni imaju i radnju u Nisu a koliko vidim i ti si is Nisa ako su ti tacni ti podaci, pa ako se ubuduce resis da kupujes od njih imas uvek opciju da ti posalju u njihovu radnju u Nisu i lepo tamo odes i pokupis i pregledas na licu mesta robu.... Ja sam iz Zr ali cesto idem za Ns ( 100 km u oba pravca ) pa kad nesto narucujem gledam da poklopim sa danom kad idem do Ns i lepo u radnji pregledam i cao...
 
Poslednja izmena:
Ne znam da li ima koristi da proba da ih pritiska preko proizvodaca.
 
Ne znam da li ima koristi da proba da ih pritiska preko proizvodaca.

Nema proizvodjac nista sa tim, i seljakali bi ga obratite se ovom, obratite se onom itd... Daj Boze da uspe sa njima da se dogovori, mislim na Em*i.
 
Pa lepo,plojku pod misku i pravac radnja,ne moze to telefonski da se zavrsi i objasni.
 
Celo prepodne ih zovem, daju mi brojeve na koje se niko ne javlja. Dobio sam neki mail da se zalim na reklamaciju pa cekam sada odgovor.
 
Svakako je verovatnoca mirnog resavanja telefonskim putem daleko manja od nastupa glavom, bradom i galamom. Posto vidim da imaju i radnju u Nisu, zaboravi da je napolju 40 stepeni i pravac radnja.
 
Malo sam listao ovu temu, ali nisam nasao (a mozda i nisam znao da nadjem) resenje/savet za moj problem. Nedavno (03.07.2013) mi je crkao jedan ram modul od 4GB. U pitanju je Patriot G2 4x4GB 1600Mhz kupljen 17.02.2012, garancija je prihvacena, ali sada mi nude da mi daju povrat novca ili proizvod u tom iznosu koji sam tada platio (7999din). Problem je u tome sto ja za taj novac mogu da kupim ili od njih dobijem samo 2x4GB ili jedan modul od 8GB ram-a i jos doplatim za to. Da li ja imam pravo da trazim 16GB ram-a koliko sam imao ili sam obavezan da prihvatim duplo manje ram-a?
 
Mislim da po zakonu prodavac/uvoznik bira nacin na koji ce resiti potvrdjenu reklamaciju. Koliko se secam, slicna je bila situacija sa hardovima posle cuvenih poplava - davali su pare, jer im se to vise isplatilo zbog velikog skoka cene diskova.
 
Znaci da, po zakonu, prodavac je zasticen i potpuno neobavezan da meni izda robu koja je istog tipa kao moja. Zaboravio sam da napisem da su mi rekli da ne moze da se nabavi ista memorija koju sam imao i da su mi opcije da uzmem povrat novca tj. onih 7999din sa fiskalnog ili da uzmem 2x4GB ram-a bilo kog drugog proizvodjaca i doplatim razliku. Meni sad nije jasno ako vec ne moze da se nabavi ista memorija zasto ne mogu da dobijem 4x4GB ili 2X8GB nekog drugog proizvodjaca koga prodavac ima u svojoj ponudi?
 
Znaci da, po zakonu, prodavac je zasticen i potpuno neobavezan da meni izda robu koja je istog tipa kao moja. Zaboravio sam da napisem da su mi rekli da ne moze da se nabavi ista memorija koju sam imao i da su mi opcije da uzmem povrat novca tj. onih 7999din sa fiskalnog ili da uzmem 2x4GB ram-a bilo kog drugog proizvodjaca i doplatim razliku. Meni sad nije jasno ako vec ne moze da se nabavi ista memorija zasto ne mogu da dobijem 4x4GB ili 2X8GB nekog drugog proizvodjaca koga prodavac ima u svojoj ponudi?

Zato sto je cena skocila gore i ne isplati im se da ti daju tako.... Da ti se to desilo u nekom roku od par meseci od kupovine pa bi i mogao da sredis stvar ovako tesko. Ovako oni treba da ti daju nesto isto ili bolje sto je u cenovnom rangu kao tvoja memorija a posto su cene skocile nmg to uraditi. Da su cene pale dole dobio bi memoriju, ovako oi rihtaju kako njima odgovara.
 
Poslednja izmena:
Znaci mogu da uzmem to sto mi nude i budem srecan sto sam ista i izvukao. Da sam znao da to tako funkcionise ne bih ni nosio memoriju na garanciju vec bih je nastavio koristiti bez tog jednog modula. E sad jos jedno pitanje, da li ja mogu da trazim svoju neispravnu memoriju nazad, a ne novu ili pare?
 
Poslednja izmena:
Znaci mogu da uzmem to sto mi nude i budem srecan sto sam ista i izvukao. E sad jos jedno pitanje sta bi se dogodilo ako bih ja trazio svoju neispravnu memoriju nazad?

Pa pazi to bi ti i bilo najbolje po meni samo posle msm da mozes da se pozdravis sa garancijom barem ja tako msm, trazis nazad memoriju i dokupis jedan modul od 4gb tako bi te izaslo nekako najbolje po meni, mozda neko na forumu ima bas tih memorija na prodaju postavis oglas u temi za oglase ili nadjes neku sa slicnim karakteristikama, a sa njima vidi jel ti mogu vratiti.
 
Cekaj, kod njih su sva 4 stapa memorije, ili samo 1 neispravan?
 
Poslednja izmena:
Pa posto garancija funkcionise po principu ako prodavcu odgovara ispunice je, naravno po svom nahodjenju i volji, sto ja ne bih trazio svoju robu nazad. Sva 4 stapa, to je i problem, jer verujem da ce mi vratiti sva 4 neispravna ako ih trazim nazad. Uglavnom treba da im sutra javim sta sam odlucio da li uzimam pare ili novu memoriju.
 
Poslednja izmena:
Ja sam najpre pomislio da je reklamiran samo neispravan stap, pa sam te proglasio ludim sto uzimas nazad neispravno :d Ako je isplativije da uzmes nazad svoja 3 ispravna stapa, oni te u tome ne mogu spreciti. Jedino sto postoji rizik "sta ako jos neki crkne", drugi put mogu da te odbiju jer si odustao od reklamacije. Mada mislim da tako nesto ne postoji u zakonu, jer je previse cudno da bi zakonodavac mogao predvideti tako nesto.
 
Ne kupujte u Rodi-Mercatoru hardver,pogotovo sitniji tipa miš,zvučnici,bilo šta-u slučaju kvara počinje igra živaca ko će pre popustiti jer oni i nisu predvideli te uređaje za reklamaciju.
Mene zavlače već više od dve nedelje da nema odgovora iz servisa za jedan miš cca 500 din vrednosti koji je crko posle mesec i po.
Po ponašanju osoblja sam zaključio da su bili iznenađeni što sam uopšte sačuvao račun jer je u pitanju mala vrednost i uopšte sumnjam da imaju nameru da zamene proizvod ili vrate pare jer su na moje pitanje kad mogu očekivati rešavanje u startu rekli da može potrajati nekoliko nedelja...

evo sad nakon mesec dana vratili mi pare....

pre jedno desetak dana u win winu kupio neki jeftini ALTOS,bio sav klimav u startu,ajde rekoh kolko para toliko i muzike,ali ubrzo počeo da preskače kad skroluje i slika poskakuje gore kad skrolujem dole,prošlo je 10 dana tako da nisam mogao zameniti,ostavio na servis,videćemo šta će biti,no nisam baš siguran da ću dobiti upotrebljiv proizvod ,kupio sam kod njih neki omega za 270 din radi pouzano ali ergonomija mu nije jača strana...
šta sam hteo zapravo da kažem kad smo već kos škarta........svaka fabrika testira svoj proizvod i u nekoj uobičajenoj upotrebi treba raditi duže od garantnog roka.neki se reklamiraju svojim računarima da su prošli višednevni test-zar to već nije iskontrolisala fabrika?naravno da jeste i kad je regularan proizvod broj reklamacija je zanemariv.Ja mislim da je u pitanju upotrebljiv škart kojem treba test....da li ću kupiti nešto skuplje tipa komponenti,monitora,računara u radnji koja na proizvod stavi svoje ime a u startu neispravan proizvod(škart)?
 
evo sad nakon mesec dana vratili mi pare....

pre jedno desetak dana u win winu kupio neki jeftini ALTOS,bio sav klimav u startu,ajde rekoh kolko para toliko i muzike,ali ubrzo počeo da preskače kad skroluje i slika poskakuje gore kad skrolujem dole,prošlo je 10 dana tako da nisam mogao zameniti,ostavio na servis,videćemo šta će biti,no nisam baš siguran da ću dobiti upotrebljiv proizvod ,kupio sam kod njih neki omega za 270 din radi pouzano ali ergonomija mu nije jača strana...
šta sam hteo zapravo da kažem kad smo već kos škarta........svaka fabrika testira svoj proizvod i u nekoj uobičajenoj upotrebi treba raditi duže od garantnog roka.neki se reklamiraju svojim računarima da su prošli višednevni test-zar to već nije iskontrolisala fabrika?naravno da jeste i kad je regularan proizvod broj reklamacija je zanemariv.Ja mislim da je u pitanju upotrebljiv škart kojem treba test....da li ću kupiti nešto skuplje tipa komponenti,monitora,računara u radnji koja na proizvod stavi svoje ime a u startu neispravan proizvod(škart)?

Pa ja stvarno ne razumem sta ocekujes od misa koji kosta cirka 200-300 din, dok radis za kompom mis ti je 90% u ruci tkd se tu ne stedi bas toliko da se uzima najjeftini proizvod koji se nadje na trzistu, dobro si rekao koliko para toliko muzike.... Kupi neki normalan mis od geniusa ili logitecha i neces imati problema kao sa ovima par dana po kupovini.
 
Pa pazi to bi ti i bilo najbolje po meni samo posle msm da mozes da se pozdravis sa garancijom barem ja tako msm, trazis nazad memoriju i dokupis jedan modul od 4gb tako bi te izaslo nekako najbolje po meni, mozda neko na forumu ima bas tih memorija na prodaju postavis oglas u temi za oglase ili nadjes neku sa slicnim karakteristikama, a sa njima vidi jel ti mogu vratiti.

Uglavnom epilog je sledeci: uzeo sam pare nazad jer od moje memorije koju sam predao na servis nema nista (dobavljac razduzio prodavca i bla bla....). Inace nisam uspeo od prodavca pored svog truda da iskukam 16GB jer se memorija koju sam imao (4x4GB) vise ne proizvodi i ne moze da se nabavi, a po njihovom tumacenju garantnog lista u tom slucaju meni sleduje cifra sa fiskalnog racuna.
 
Pa ja stvarno ne razumem sta ocekujes od misa koji kosta cirka 200-300 din,......
da radi,ništa više...neću da ga koristim za ukras na stolu...ne tražim ergonomiju,osećaj,perfekciju, već osnovno-DA RADI
...ako ne radi onda to što prodaju nije miš nego smeće,a da nekome poklonim svojih 300 dinara to bi značilo da ne cenim svoj pošten rad i da su mi pare pale s neba

drugo
najbolji miš koji sam imao kupio sam pre par godina,ubedljivo je bio najeftiniji,nekih stotinak i nešto dinara...mislim da je bila omega,nisam siguran,manji od prethodnog logiteha koji sam imao,kad sam se navikao na veličinu idealan...
 
da radi,ništa više...neću da ga koristim za ukras na stolu...ne tražim ergonomiju,osećaj,perfekciju, već osnovno-DA RADI
...ako ne radi onda to što prodaju nije miš nego smeće,a da nekome poklonim svojih 300 dinara to bi značilo da ne cenim svoj pošten rad i da su mi pare pale s neba

drugo
najbolji miš koji sam imao kupio sam pre par godina,ubedljivo je bio najeftiniji,nekih stotinak i nešto dinara...mislim da je bila omega,nisam siguran,manji od prethodnog logiteha koji sam imao,kad sam se navikao na veličinu idealan...

:D Kapiram ja tebe u potpunosti da se razumemo, stoji to da treba da radi itd samo sto je kod tih krs miseva i robe veci stepen defekata tkd neki ce raditi do kraja garancije a neki riknuti posle par dana :) Zato uvek uzimaj miseve proverenih marki i miran si, i ako rikne bice ili popravljen ili zamenjen, a ovako kad kupis neki jeftin mis ja i ne verujem da oni to popravljaju....
 
Nazad
Vrh Dno