Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ма није проблем што сам био без тв-а,већ што хоће да ми наплате иако нисам имао сигнал.
 
Pa stvarno je bilo snega kolko hoces, ajd da kazemo da je kolko tolko opravdanje na mestu. Nisu ljudi mogli kolima da se probiju a ne da se veru na gelendere.
Ne opravdavam, ali ipak jeste bilo mnogo ladno.
Da li bi oni prihvatili opravdanje ako bi kasnio sa plaćanjem računa 10-tak dana jer mi je mnogo hladno da izađem iz sobe a i sneg je bio velik ?
 
U ugovoru ti sve pise...a verovatno pise da se racun ne umanjuje ukoliko je otklonjen kvar za 7 dana...zato ce da ti umanje racun za jedan dan... pogledaj negde ugovor od kds-a...pise da nizasta nikad nisu odgovorni i prakticno mogu da skinu kablove, prodaju opremu i nestanu a ti bi morao da placas sve vreme trajanja ugovora, ne znam da li su nesto menjali ali je tako bilo...
 
Jedno pitanje :) kupim monitor pre 4 meseca i monitor crkne (gotovo ne moze vise da se ukljuci) gde da nosim taj monitor? u radnju pa ce mi oni odma dati drugi (posto nije proslo 6. meseci od datuma kupovine) ili moram da se drndam po servisima itd? inace cini mi se da je 3 god garancija na isti :)
 
Cak i ako prodje 1 dan prvo moras da odneses u servis jer servis daje nalog za zamenu jer proveravaju da nije fizicki ostecen i sl.... e sad, da li ce dati nalog odmah za zamenu to je vec pitanje, ali nesto mi se cini da nece, mislim da ce ga popravljati...
 
Ne moraš da ga nosiš u servis, imaš pravo da biraš popravka ILI zamena i to je samo tvoj (kupčev) izbor, ne prodavčev.
 
To kazes jer verovatno nemas iskustva i cenis da bi trebalo tako da bude... opet kazem da cak i posle samo jednog dana uredjaj mora da ode prvo u servis da oni utvrde, ako nista drugo, da ga nisi ispustio mozda tj. da nema fizickih ostecenja, pa onda daju nalog prodavnici da izdaju novi uredjaj... a sto se tice konkretnog slucaja, s obzirom da je monitor star 4 meseca, cenim da ce tesko samo da ga zamene, pre ce da ga poprave...naravno on ima "pravo" da trazi zamenu i da se svadja sa njima ali isto tako servis ima "pravo" da kaze da je kvar nastao usled lose struje ili sl. a to ti ne pokriva garancija... u svakom slucaju, monitor ce provesti neko vreme kod njih (1 dan recimo) dok ne utvrde sta je kvar...a posle...
 
@"7"
to kažeš jer nisi pročitao zakon o zaštiti potrošača
Ništa kupac nema sa servisom, reklamacija se ulaže u prodavnici gde je roba kupljena.
 
Ajd' sad...glupo mi je da se raspravljam oko toga...mozes ti da odneses u radnju ali ti sigurno nece zameniti odmah nego ce onda oni umesto tebe poslati u servis pa cekati da servis kaze da moze da se zameni a to traje duze nego da direktno odneses u servis...a sa druge strane ako mislis da bilo koga od nas stiti potpuno taj zakon onda nemam komentar sem srecno...
 
Ukoliko ne slediš zakonsku proceduru, nego "preskačeš" korake, kasnije ćeš teže ostvariti svoje zakonsko pravo itd. U postu tvrdiš da moraš da odneseš u servis, što naravno nije tačno.
 
ok, mislio sam na to da uredjaj mora da prodje kroz servis... dosta puta sam vracao razne uredjaje u garanciji na popravku i uvek su mi u radnji rekli da odnesem direktno u servis jer ako ostavim u radnji duze cu da budem bez uredjaja... cak mi se desavalo (Tehnomanija) da su mi rekli da uopste i nemam veze sa njima jer na garanciji pise ko je zaduzen za popravku i garantni rok, a to nisu oni (oni samo izdaju novi uredjaj ako dobiju takav nalog od servisa)... e sad, u mestima u kojima ne postoji servis, naravno da moras da ostavis u radnji pa oni salju, ali ako servis postoji, kao u Beogradu, veruj mi da je lakse i brze direktno otici u servis... a zakonsko pravo ne moze da bude ugrozeno jer si odneo uredjaj u zvanicni servis i dobio potvrdu o tome... kao sto auto ne bi odvezao u salon nego u ovlasceni servis...i ajde da se ogradim, takvo je moje iskustvo, mozda i gresim...

Pozz
 
Po zakonu o zaštiti potrošača kupac nema ništa sa servisom, sve rešava kod prodavca gde je kupio robu.
 
Nema šta da kupac ide direktno u servis, osim ako odluči za popravku, mada je to mimo zakona, jer lepo piše da se reklamacija ulaže na mestu prodaje (prodavnica). Možda je brže, u proseku, za 2-3 dana i to je sve. Prodavac ima rok od 15 dana da se izjasni o prigovoru od kad mu se isti uloži. Da li je roba u servisu, prodavnici, kod Milana Tarota, kupca ne zanima. Ako taj rok prodavac probije, to je posao za inspekciju, jer je taj rok uredno i nedvosmisleno naveden u zakonu. Inače se smatra da je roba bila neispravna u startu u prvih 6 meseci od dana kupovine (opet u zakonu), sem, naravno, kad je nedvosmilseno jasno i očigledno da je kupac napravio štetu.
 
da, ali cu ja biti bez uredjaja ~30 dana, iako je proslo samo 4 meseca od kupovine? znaci ne vazi ono u roku od 6 mseci doneses uredjaj i oni ti ga zamene za drugi?
 
Koliko sam samo puta pisao jedno te isto, aman, je li toliko teško da pročitate zakon i shvatite ga? Ne mora ni ceo, preskočite onaj deo o tajm-šeringu i slične celine.

U prvih 6 meseci se smatra da je defekt ("nesaobraznost") postojala u trenutku kupovine, prodavac je u tih 6 meseci odgovoran za sve i, sem kad je baš očigledno da je oštećenje nastalo kupčevom namerom, kupac nema šta da dokazuje o kvaru. Nema automatskog menjanja, već kupac tokom celog garantnog roka može prvo da bira popravku ili zamenu. Prodavac je dužan da izadje u susret zahtevu kupca, a ne da nameće svoj izbor (kupac je sam kriv, ako popusti pod pritiskom prodavca, smatra se da je to njegov izbor). Ako ne može da obavi izabrano, kupac može da zahteva smanjanje cene ili da raskine ugovor (vraća se plaćeni iznos, a kupac vraća kupljeno prodavcu).
 
Poslednja izmena:
da, ali cu ja biti bez uredjaja ~30 dana, iako je proslo samo 4 meseca od kupovine? znaci ne vazi ono u roku od 6 mseci doneses uredjaj i oni ti ga zamene za drugi?

...znaci po zakonu su duzni da ti uredjaj zamene inace ce snositi posledice (imas zakon o zastiti potrosaca na netu) a u praksi se desava od toga da ti bez problema zamene odmah do toga da ih bas boli uvo za tebe i kazu ti da ti je, recimo, uredjaj crkao zbog lose struje, za sta garancija ne vazi... odgovor tacan sta ce se desiti ovde neces dobiti, moras da odes do radnje pa da javis ti nama tvoje iskustvo... zivimo u Srbiji, ljudi, otkad to sto neki zakon postoji automatski znaci da ce biti sproveden ili da se nekome isplati da ga sprovodi... mozda nisam pratio situaciju u zadnje vreme, da se nije nesto promenilo?

Pozz
 
ljudi citao sam taj zakon, ali mi to nije bilo jasno... msm taj termin nesaobraznost... inace cak znam i koji je clan u pitanju.... divnoo hvala vam puno! znaci danas/sutra cu lepo da odem i da trazim odma drugi monitor, ako ne nek mi vrati kes pa cu da idem u drugu radnju da pazarim :)
 
Pa, ne baš. Ti ulažeš reklamaciju i svoj izbor za rešavanje, a prodavac ima rok od 15 dana da se izjasni o tvom zahtevu. Dakle, moraš da sačekaš njihovu odluku o reklamaciji najdalje 15 dana. Posle toga može da usledi čekanje na zamenski primerak, ali ako imaju u radnji, uslikaj ga kad budeš tamo, da te ne bi vozali. Vodi računa da prodavac nema pravo da samoinicijativno popravi monitor, ako si ti izabrao zamenu. Samo zahtevaj sve napismeno i potpisano/pečatirano.
 
Pozdrav ljudi.

Znam da ce sada biti price kako sam lenj i kako ne zelim da citam forum ali verujte mi 90 strana je mnogo a ja sam vec 2 dana u papirima od zakona o zastiti potrosaca do nekih sudskih resenja koja su doneta u nekoliko prethodnih meseci i zaista vise nemam zivaca da citam vec sam odlucio da Vas lepo zamolim za pomoc. Sta ja u opste zelim da pitam je sledece: kupio sam napajanje u jednoj od nasih poznatih prodavnica racunarske opreme. Prodavnica ima i servis u Beogradu. Napajanje je izuzetno kvalitetno i skupo, tj bilo je skupo kad sam ga pazario i dobio sam garanciju na napajanje u trajanju od 5 godina. Mene interesuje koliko dugo ja mogu da budem bez napajanja s obzirom da je kupljeno drugom polovinom 2009. godine. Odneo sam ga i zovem iz dana u dan i niko cak nije ni pogledao napajanje. Znam da imaju pravo da do 15 dana po vazecem zakonu donesu odluku o nacinu resavanja problema, tj kako da rese moj problem, interesuje me koliko moze da potraje to resavanje od momenta njihove odluke do trenutka resavanja jer takvo napajanje nema nigde da se kupi u Beogradu, bar ja nisam nigde nasao a prevalio sam sve sajtove prodavnica za prodaju racunarske opreme. Da li su u obavezi da mi daju neko napajanje u zamenu dok ne rese problem koji imam.

Problem je u tome sto ja zivim od tog racunara. On mi donosi i hleb i mleko i hrani moju porodicu. Cime se bavim nije bitno bitno je da je strasno HITNO.
 
Poslednja izmena:
Momenat kupovine se dogodio 2009. godine, kada je važio stari Zakon o zaštiti potrošača i pod tim uslovima se rešava i garancija. Po tom Zakonu, sve odredbe, uslovi garancije i rokovi treba da su definisani u garantnom listu. Pročitaj garantni list, pogledaj prethodni ZZP (prikačio sam ga), bar delove koji se tiču garancije za robu sa garantnim listom, pročitaj i Zakon o obligacionim odnosima, ima članova (478.-) koji su važni, a važe i danas.
 
Problem je u tome sto su oni meni dali potpuno praznu, tj ne popunjenu garanciju. Jedino sto na garantnom listu pise je kada je kupljeno napajanje i nista vise. Cak ne pisu ni komponente koje su kupljene. Na drugom papiru se nalaze komponente koje su kupljene i taj papir je zaheftan za garantni list. Pri svemu tome ima i treci garantni list koji je zaheftan za ta dva papira i na njemu pise da garancija vazi 2 godine ali se takodje ne navodi na koje komponente vazi ta garancija. PS dobio sam i papir od altia koji je u stvari garantni list za napajanje i jos jedan papir o testiranju tog napajanja koji je bio unutar garancije ali je i taj garantni list potpuno prazan tj ne popunjen.

Hvala za prikaceni dokument odmah cu ga procitati.
 
Pokusavam da nadjem u ovom zakonu stavku a to je koliko je potrebno dana da prodje od trenutka odluke o naknadi, zameni ili servisu proizvoda do trenutka kada ce meni problem biti resen i kada cu ja dobiti proizvod za koriscenje. U ovom zakonu jedino sto sam pronasao je da su dozni da mi odgovore u roku od 8 dana i nista vise.
 
Taj rok bi morao da piše u garantnom listu, bar po onome što stoji u zakonu (a to je da davalac garancije treba da odredi uslove garancije, pa i taj rok). Po meni, ako nešto od odredbi nedostaje na garantnom listu, onda bi trebalo da se primeni zakonska odredba. Medjutim, ta zakonska odredba se odnosi na robu koja se prodaje bez garantnog lista, pa nije jasno da li uopšte može da se primeni u opštem slučaju. Zovni CEPS, pa pitaj njih, trebalo bi da su upućeni i obučeni za takva pitanja, ne znam šta drugo da ti kažem.
 
Ako nemas uredno overen garantni list, tesko da ces ijedno pravo ostvariti, sve i da si juce kupio napajanje.
 
Po novom ZZP, za ostvarivanje garancije je dovoljan samo fiskalni račun, ali to važi samo za one 2 godine zakonske garancije, jer je garantni list ili bilo kakva druga dokaziva izjava prodavca/proizvodjača potrebna da bi se dokazalo da imaš i duži garantni period i/ili veća prava od onih propisanih zakonom.

Ako prodavnica ne vodi računa koji primerak je kad prodat, bilo internom evidencijom, bilo preko garantnog lista, onda može lako da se poturi proizvod koji je izašao iz garantnog perioda. Prodavac mora da mislio o toj evidenciji, a koliko vidim, to i rade.

Ali ovo je za sadašnji zakon, a član tehn1ka je kupio napajanje dok je važio stari zakon, tako da mu samo fiskalni račun nije dovoljan.
 
Po novom ZZP ne treba ti ni fiskalni, treba ti dokaz (slip ako je plaćen karticom, izvod iz banke itd.) da si kupio taj proizvod u toj prodavnici, naravno da je to najlakše dokazati sa fiskalnim računom.
 
znaci maloprodaja mora da ima evidenciju serijskih brojeva za svaki prodati primerak? cemu onda sluze garancije? valjda bas iz tog razloga. da dokazes da je proizvod koji reklamiras bas taj koji si kupio datuma koji je na fiskalnom i garanciji...
 
Garantni list je potreban samo ako prodavac nudi više nego što je obavezan po zakonu.
 
Vrh Dno