Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Cisto da pitam, uzeo sam zvucnike devojci za Novu godinu ali sam primetio da levi satelit krci i da woofer ima problema sa kontaktom. Posto sam zvucnike uzeo u petak a vracam ih u ponedeljak da li imam pravo da odmah trazim nove zvucnike ili povracaj novca posto nije proslo 7 dana od datuma kupovine. A ne da me zavlace i da salju u servis da cekam i da se zezam.
 
Pre svega,moram reci da me jako interesuje misljenje odnosno odgovor na prethodni post.

Dalje:

Mnogo je strana unazad napisano pa je moguce da je vec bilo!

Molim vas ako neko moze da mi pomogne oko tumacenja odredjenih clanova zakona o zastiti potrosaca.

Pre svaga me zanima sledece:

Zasto je iz Clana 35 do skoro vazeceg z.z.p. (a koji se primenjuje do nove godine ako sam dobro shvatio) izbacena stavka da u slucaju nedostatka na proizvodu (za npr. slucaj neizdavanja garancije na kojoj se precizira nacin regulisanja i uslove resavanja prigovara - tj kada vazi pravilo 6 meseci-vidi Clan 34) kupac ima pravo da izabere da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja.
Doskorasnji zakon: http://www.retailserbia.com/20080313112/zakoni-i-propisi/srbija-zakon-zastita-potrosaca.html
Detaljnije Clan 34 i Clan 35: http://www.reklamacija.in.rs/reklamacija_bez_garancije/


Po novom Zakonu koji ce krenuti da se primenjuje od 2011, http://www.mtu.gov.rs/dokumenti/propisi/zakoni/zakon-o-zastiti-potrosaca.pdf
,po clanovima 51, 52 i 54 kupac ima pravo na povracaj novca (raskidanje ugovora o saobraznosti) jedino ako mu trgovac nije u mogucnosti da zameni proizvod ili otkloni nedostatak.

Zasto ce se sada ovakvo veliko pravo dati trgovcu/prodavcu (1)

Zamislite situaciju: Kupujete jaknu koja ne propusta sneg (prema specifikacijama). Utvrdite da propusta. Proslo je 10ak,30 ili 179 dana od kupovine,nebitno.Nemate garanciju ali imate racun i vazi vam neosporno pravilo 6meseci. (ako ne dobijete garanciju podrazumeva se kao da ste je dobili na 6meseci-vidi clan 34). Dalje, izgubili ste poverenje u prodavca i prodavnicu koji je imao svoju priliku da vam proda ispravan proizvod (imam pravo da budem zadrt,jel?!) . Zasto moram da nastavim da “poslujem” sa njim ako to ne zelim (da mu dajem novo poverenje na sada zamenjeni odnosno popravljeni proizvod). Pa on po ovome moze uvek da salta 5 neispravnih jakni vecem broju kupaca u krug i da prvu zamenjuje drugom i td a da kupci toga nisu ni svesni,i samim tim da nikad nema trosak. Zasto kupac ne moze odmah po svom nahodjenju da raskine ugovor/trazi povracaj novca?

Zasto nisu ostale precizirane sitnice poput one (2): - da kada kupac dodje da reklamira robu na mesto gde je kupio tamo mora neko da ima ovlascenje da prima reklamacije tokom celog radnog vremena (prodavacica,menadzer,bilo ko). Standardna je stvar da danas mnoge nesrecnike, prodavacice vracaju kuci bez uvazivanja reklamacije sa recenicom: “Nije tu ovlasceno lice/gazda ili sta ti ja znam…./,moracete s njim da vidite” . Ovo bi obavestenom coveku,ranije,automatski dalo pravo da se pozove na zakon (clan 34) i obrati se inspektoru. Sada, to nije specifirano. Moguce je da u novom zakonu ja ovu sitnicu nisam primetio (uputite me gde da gledam ako neko zna,molim vas!!!!!!) . Elem,ja sam se osecao zasticenijim ranije nego sada,bar sto se tice robe sire potrosnje….

Unapred zahvalan na pojasnjenjeima za boldovana pitanja!
 
Poslednja izmena:
Cisto da pitam, uzeo sam zvucnike devojci za Novu godinu ali sam primetio da levi satelit krci i da woofer ima problema sa kontaktom. Posto sam zvucnike uzeo u petak a vracam ih u ponedeljak da li imam pravo da odmah trazim nove zvucnike ili povracaj novca posto nije proslo 7 dana od datuma kupovine. A ne da me zavlace i da salju u servis da cekam i da se zezam.

Imaš puno pravo, ne prihvataj ništa manje !
 
Imaš puno pravo, ne prihvataj ništa manje !

Da li moze da trazi odmah povracaj novca, odnosno da li je njegovo pravo da bira hoce li novi ili povracaj?

U kom clanu zakona pise da je sedam dana rok u okviru kojih se za neispravnu robu moze traziti povracaj novca?

Hvala unapred
 
Ovako ide moj problem.
Pre 2.5 god. sam uzeo philipsov monitor 22'' u sky computer centru u požegi. Vremenom mi počela da probija svetlost veoma i poslao sam na servis. Sad kad sam tražio kutiju vidim da piše da garancija važi uz originalnu ambalažu ja nisam imao kutiju, oni su mi uzeli monitor bez kutije i napisali na potvrdi o preuzimanju uređaja na servis da nemam originalnu ambalažu a da imam garantni list. E sad monitor su oni uzeli od Kimteca i kažu mi da mi traže ovi iz kimteca kao neku originalnu garanciju filipsovu sa hologramom koju ja nisam dobio znam al ne mogu da dokažem da nisam, dobio sam račun i garanciju od sky computer centra i upustvo za korišćenje sa cd-om. Monitor je već 35 dana kod njih i šta da radim mogu li posle kako da se izborim za pare ili novi monitor jer ovi mi kažu da kimtec traži tu originalnu garanciju, ili ću na kraju dobiti stari monitor? vredi li mi cimati inspekciju ili sam nemoćan?:wall:
 
Ako ti imaš uredno popunjen, potpisan i pečatiran garantni list, može da piše i na mesarskom papiru. Sve što treba je da ga pokažeš inspektoru, uz račun, ako do toga dodje. Njihova obaveza prema Kimtec, pa i taj hologram, se tebe ne tiče, ti si kupio od Sky Computer, oni su ti izdali račun i garantni list.

To za ambalažu ne mogu da tvrdim da mogu da te uslovljavaju, diskutabilno je, ali su ipak primili monitor na konto garancije (a ne kao servis-uslugu koji će da naplate), dakle - prihvatili su obavezu. Sad, ako je ta maloprodaja pogrešila tim činom, to ide na njihov teret, ne na tvoj.

My 2 cents...
 
Mislim da ti možeš da tražiš garanciju uvoznika kada kupuješ nešto, ali ako si dobio neku drugu garanciju nije tvoj problem. Zapravao, postojanje te druge garancije (koju je izdala prodavnica) je dokaz da nisi dobio garanciju uvoznika jer nije moguće da ti izdaju dve različite garancije zaisti proizvod. Što se tiče ambalaže, verovatno da mogu da zahtevaju, ali teško da neko očekuje da ćeš da čuvaš kutije 3 godine dok ne istekne garancija.

U svakom slučaju sačekaj do 45. dana a onda slobodno sa inspekcijom u prodavnicu gde si kupio monitor. Što reče RazbojNick, primili su monitor, ne mogu da se posle 45 dana sete da si ga doneo bez kutije.
 
Ako ti imaš uredno popunjen, potpisan i pečatiran garantni list, može da piše i na mesarskom papiru. Sve što treba je da ga pokažeš inspektoru, uz račun, ako do toga dodje. Njihova obaveza prema Kimtec, pa i taj hologram, se tebe ne tiče, ti si kupio od Sky Computer, oni su ti izdali račun i garantni list.

To za ambalažu ne mogu da tvrdim da mogu da te uslovljavaju, diskutabilno je, ali su ipak primili monitor na konto garancije (a ne kao servis-uslugu koji će da naplate), dakle - prihvatili su obavezu. Sad, ako je ta maloprodaja pogrešila tim činom, to ide na njihov teret, ne na tvoj.

My 2 cents...
mogu ,meni su ucenjivali(doduse ne mene nego druga koji je kupio neispravan monitor) a kutiju bacio odma...
No to su radili sa punim pravom jer u garanciji lepo pise da vazi samo uz originalnu ambalazu
No maloprodaja je izpala korenka preuzela monitor sa mrtvim pixelom na sebe i dala drugi uz neku smesnu doplatu 1000dinara...
U garanciji pise da vazi samo uz originalnu ambalazu tako da dzaba i inspekcija i sve..
Da je glupost jeste...Meni prvi ne pada na pamet da cuvam te kutije
 
Kako god, prihvatili su mu monitor. Mislim da će po novom zakonu, bar u prve dve godine, ovakva uslovljavanja biti ništavna.
 
Pa naso sam im ja potpuno istu kutiju . Tako da nije transport problem.
Onda su rekli da se serijsi broj kutije ne poklapa.
No ako pise u garanciji da mora, onda slazem se da se mora ispostovati i da imaju pravo da se vade na to.
 
da se javim, išao sam u inspekciju, on mi je rekao kakva kutija kakvi bakrači ti si to uredno kupio imaš račun i garanciju i sastavili prijavu al sam rekao da ne pokrećemo dok ne vidim dal se mogu dogovoriti i otišao sam kod prodavca i rekao mi je da mi u četvrtak dolazi novi monitor da je se snašao za garanciju za uvoznika. tad je i 45 dan zadnji rok.:D mislim da je to sve pojurio i sredio posredstvom inspektora jer je rekao da će zvati i da ne brinem.,)
 
Sta znaci moram sve kutije i sve papire na kineskom i ostalim jezicima da cuvam uz garancije u kojima se davim i za koje imam debelu fasciklu da po pola sata trazim, ja moram da cuvam i kutiju.
Dobro imam kuitiju od maticne, napajanja, graficke, monitora, CPU-a samo iz razloga sto u jednoj drzim kablove u drugoj delove u trecoj alat.
Neka gospoda to malo zajebu ako se nesto pokvari dace oni meni lepo novo a kutiju od novog proizvoida nek zadrze pa nek upakuju pokvareno u njega.

I to sada ima mesta ispod kreveta pa samo guram, da pridluzila se i kutija od tastature a i od Corsair-a uskoro. Bacio sam samo od kucista ali je to glupo i nema veze sa vezom. Gde da se drze tolike kutije, bitn o je samo sacuvati racdun, garanciju i onaj celofan originalni u kome stoji maticna ili graficka. Mislim i treba tuziti BE92 place za nekim skandalom i prozivkom neke firme kao i ova vlast da im nakaci ko zna sta vec i ogrebe se za ogromne kazne.

E posle kada se stvar pokrene jednom onda je gotovo i verujem da bi ti vecina firmi dala da izaberes koji komp da ti sklope ali tada je gotovo.
 
Poslednja izmena:
Koliko se dugo ceka da inspekcija izadje na teren? Jednog drugara neka firma vec 3 meseca zamajava sa popravkama,i on mi rece kako ne moze da se bakce sa inspekcijom jer navodno mora da se ceka mesec-dva od podnosenja zahteva do izlaska na teren.
 
Moje iskustvo je da to urade za manje od nedelju dana od podnošenja prijave. Normalno je da, kad imaju puno posla, da ne mogu baš brzo da urade, ali 1 mesec, a naročito 2 meseca je preterana cifra.
 
Moje iskustvo kaze: do desetak dana. Dva puta sam zvao inspekciju u zivotu. Poslednji put pre 2.5-3 godine.
 
Moja iskustvo je evo vec 120dana..i ja sam zvao inspekciju...imam vrlo zanimljivu pricu...
 
hoces nam ispricati?
 
Pa ne smeta nista da se nastavi diskusija ovde.
 
I ja mislim da je bolje da se otvori nova tema, upravo zbog novog zakona, da bi posle pretraga bila lakša i efikasnija, i da na jednom mestu ne bi imali i ono što više ne važi i ono što važi.
 
I ja mislim da je bolje da se otvori nova tema, upravo zbog novog zakona, da bi posle pretraga bila lakša i efikasnija, i da na jednom mestu ne bi imali i ono što više ne važi i ono što važi.

imam zadovoljstvo da vas podsetim na ovu temu http://forum.benchmark.rs/showthread.php?173937-USviravanje

i da uputim :D svim nevernim Tomama koji su mislili da "ovo kod nas nikad neće da zaživi".
Upravo sam čuo na tv-u lika koji objašnjava da ovaj zakon omogućava korisnicima da npr vrate Hi-Fi opremu koja ne zadovoljava njihova očekivanja :)

Nadam se da su neki naučili lekciju o tome šta znači kada se digne glas, a šta se dešava kada se ćuti.
:eyebrows:

:banana:
 
hoces nam ispricati?

Hocu naravno, samo cekam jos nesto, pa da mogu da zavrsim pricu. Nego, treba mi Vas pomoc. Ako neko ima poznanika u E*E computers, neka me kontaktira...kupio sam mis MX518 i danas prestao da radi (srecna nova ehe ehe). Sve je tu, ful pak itd, garantni list sa pecatom,potpisom ali nigde nemogu da nadjem fiskalni racun...a na garantni list pise da ``....se dokazuje overenim (fiskalnim) racunom kao i garantnim listom na koji je vidljiv datum kupovine prozvoda i njegov serijski broj.``
MEni smrdi da sam ponovo pophushio...sta mislite?
 
@gillette
Samo mi nije jasno što mene citiraš i kakve imam ja veze sa tom temom? :d
 
pa zato što neko reče kako je tema već bila i bla bla..a ti si upravo bio potvrdio moje mišljenje da je ova tema baš sada potrebna

:wave:
 
Kupio sam telefon pre pet meseci, pa mi je crkao 01.01. pa me interesuje da li se se novi zakon odnosi i na mene, tj. da li je zakon retroaktivan.
 
Koliko sam upućen, nije, važi za kupovine od 01.01.2011. pa na dalje, nažalost.
 
Ljudi, da vas pitam, šta sada kada se kaže da je zakonski rok garancije 2 godine? Npr gledam neki Acer laptop, svi ga oglašavaju as 12 meseci garancije, da li oni sada krše zakon i da li ako crkne posle 12-og meseca, moram nešto vijati da ga zakon pokriva iako originalna garancija ne. U prevodu, da li treba da inzistiram da u garantnom listu sada stoji 24 meseca?

Please help :(
 
od 01.01.2011 garantni rok mora da bude 2 godine.
 
Nazad
Vrh Dno