ja mislim da nece jer je ovo pravi slucaj pogresnog tumacenja zakona i dezinformisanja ... prvo tamo ne rade dva inspektora nego mnogo njih .... takodje svi oni nisu upoznati sa svim slucajevima da bi mogli da kazu da su jedva 15 njih u pravu ... mozda od onoga sto upadne njima .... i trece oni samo jedan dan rade na prijemu slucajeva .... ostalim danima su od rane zore na terenu a neki drugi njihov kolega radi prijem umesto terena .... znaci samo jedan dan rade prijem .... bar u 27-og marta ....
a da je zakon los los je ... ali na stetu musterija .... zato u inostranstvu postoje izlozbeni saloni ... zato u velikim marketima postoje promocije .... da prodavac je duzan da ti otpakuje i pokaze ili da ima demo primerak ... i to o svom trosku .... to je tako svuda ... u Americi moj brat ode kupi najskuplji plazma tv i vrati ga posle tri dana jer nije zadovoljan .... taj tv odmah ide na prodaju ali po nizoj ceni .... ... musterija je uvek u pravu .... ... a oko nejasnoce .. da dodje njegov drugar i kupi tu plazmu po nizoj ceni .... ... ovde je problem u svesti naroda ... amerikanci to ne zloupotrebljavaju kao sto bismo mi .... ... zato je zakon los i na stetu kupaca jer stiti prodavce od naseg mentaliteta ....
a sve vece radnje imaju tehnicke uredjaje na probu .... udji npr. u Tehnomaniju ili Tehnomarket i imas poredjane TV aparate .. mozes isprobati kaseve za kola nekada je bila kao gluva kutija .... u Albi imas nesto kao gluve kutije za gledanje dvd-a ... onda vidis isprobas i odlucis.... daju ti nov u kutiji ... a demo ostaje tu da gledaju isprobavaju drugi potencijalni lupci ....
kupca si nazvao dusevnim bolesnikom ... uvredio ga ... spustio slusalicu i opsovo ga .... u inostranstvu to uradis u prisustvu inspektora ... kazna i vlasniku sto je tebe takvog zaposlio a kazna i tebi ... i to da se pusis ... dosije za ceo zivot ... nikad vise kao prodavac neces moci da radis .... zato su losi nasi zakoni ... jer su blagi prema nevaspitanoj i bezobraznoj stoci ... curkama guskama fenserima i ostalima koji se zaposljavaju preko veze ..... naravno da morate imati u radnji demo primerak svakog artikla .... ako to niste u stanju radnja mora da se zatvori ili smanjis broj artikala .... pa povecavas kad bude para .... moras imati demo primerak o svom trosku ....
i da ne raspravljamo o tome .... tvoj problem memorija .... e zato imas one clanove po kojima je prodavac duzan da te obavesti da te informise da bude upucen o tome sta prodaje da ti kaze pise tako ali ne radi tako lazna reklama .... u nemackoj ti za losu preporuku obmanu musterije zatvaraju radnju .... 2x to uradis mozes samo delatnost da menjas .... imas o tome emisije na rtl-u ... a ne kao kod nas ... kao tele da sedis i odradjujes posao odradjujes platu .... odradjujes umesto zaradjujes ..... da si ti upucen da kazes radi tako a pise tako ... da musterija moze da veruje prodavcu taj problem bi do pola bio resen .... a ne rade pritupe guske i sredjene curke ili neki fensi klovnovi sa pilecim mozgom totalno neupuceni u materiju koji za cilj imaju da privuku a ne da informisu kupca .... u inostranstvu zadnji uredjaj koji ostaje u radnji je demo i prodaje se po najnizoj mogucoj ceni .... a ne kao kod nas ... od artikla jedan komad ili pozovite za 10 minuta dok proverim lager (pozovem uvoznika) .... moras imati primerak za probu ... moras ... i to bi za tehnicku robu eksplicitno trebalo naglasiti zakonom .... tako je svuda u svetu .... prava potrosaca ....
a sto se prehrambenih artikala tice ... znas li kolike su kazne za to .... znas li kakve provere mora da prodje da bi dobilo dozvolu za prodaju .... ako kaze jgoda mora biti jagoda ... u EU milka ne sme imati emulgator .... a na onima koje su predvidjene za nerazvijenije zemlje mora biti istaknut da bi njihovi gradjani mogli da vide ako se tamo zateknu .... ... da ne mozes otvoriti sampanjac ... zato postoje promocije koje se u svetu adekvatno medijski prate .... i onda ti probas tamo .... i nas zakon je los zato sto te stvari ne razdvaja .... sto ne kaze jasno ... tehnicki uredjaj mora biti jedan demo pa ko moze radi posao ko ne moze vozdra .... a prehrambeni proizvodi ne moraju imati to nego je firma duzna da radi promociju i koliko cesto ....
p.s. posteno od tebe sto zi za razliku od Bogdana bar priznao sta si .... na cijoj si strani .... ali imaj u vidu da si u nekoj drugoj radnji i ti samo obican kupac ....
Evo tek sam nasao vremena sada da sednem za komp i odusevljen sam sto je ova tema sticky!!!
Clan ABCD je ovde napisao neke stvari,koja su cista budalastina,moram da se odbranim - prvo mislio sam na dva inspektora koju su dosla kod nas,nisam nigde napisao da u 27.marta rade samo dva inspektora;citiram napisao si sledece - kupca si nazvao dusevnim bolesnikom ... uvredio ga ... spustio slusalicu i opsovo ga - kupca sam nazvao dusevnim bolesnikom ne u njegovom prisustvu,nego u razgovoru sa inspektorima koji su ga pre mene tako nazvali,jer se u razgovoru sa istim ispostavilo da je to NN lice islo po Knez Mihajlovoj Ulici,ulazilo u Hi-Fi centar,IPS,Plato,Fuji,Pro Foto, i jos sve ne znam gde pre par meseci i svuda trazio neke nebulozne stvari,i naravno sve ih prijavio.Jel to normalno?Mislite da su ga uzeli u obzir?To da sam ga uvredio,spustio slusalicu i opsovao ga - stvarno ne umem da objasnim odakle ti ova ideja,tvoja licna iskustva ili projekcije ne moras da sherujes na druge po forumu.Takodje u drugom postu si me opisao,citiram - u sustini ovaj plavi most koji se oglasio je najgori primerak te vrste ili radi za takvog ... bas onakav kakvog sam opisao recima,a najcrnje je sto ne shvata da je u drugoj radnji za memory stik on ista mala musterija koju zeza sada neki drugi isti kao sto je on.,gotov citat.ABCD - Postoje ustanove za paranoicne osobe kao sto si ti to jedino mogu da ti kazem,sve moze da se izleci.Vidim da vredjas i druge,zaista bez komentara.
To NN lice je kasnije naletelo u radnju u kojoj radim i je8i ga,na nekome je moralo da se slome kola,i kad su imali samo jednu prijavu,dosli su bez obzira na njegovu raniju istoriju bolesti.
Trazite promo modele hardvera ? Ja sam pomenuo banalan primer slusalice,ti odma za televizore i plazme.Idi po radnjama u BGu,poslusaj Altec Lansing,Philips,Panasonic,Sony,Koss,te demo primerke koji svuda jelte stoje okaceni...Okaci svoje dijagrame kvaliteta zvuka i test demo slusalica koje su izlozene po radnjama u BGu.Kazes da mora da se ima promo primerak?Pa covece kad ustanes ujutru osvrni se gde zivis.Pominjes USA i Evropu itd...Zamisli kad bi svaka IT radnja u BGu imala promo primerak na primer bluetooth slusalica Logitech - to bi bilo sjajno da svaka radnja prodaje te slusalice na neku pristojnu kolicinu,ovako kad ti prodajes tu stvar jednom dva puta mesecno chemu imati promo primerak koji ti stoji i na kome je zarada smesna,to je neisplativo.Ne mozes porediti plazme i stvari na kojima zaradjujes 5-10-20 eura,stvarno nebulozno.
Ja sad ocekujem da ti krenes po radnjama u BGu i da svuda otvoris slusalice,da recimo odes negde i vidis USB memorije od 1gb i 2gb i kazes znate ja hocu da osetim to u ruci,da vidim jel ova od 2gb duplo teza od ove od 1gb,da prikljucis sve DVD-ROM uredjaje kako bi ustanovio koji je najtisi,itd itd.I ko ti se suprostavi - inspekcija,pa da vidis,pokazaces ti njima Evropu,BRE.
Mozda krenes i po sobi hot hardware - pa ko ti ne izadje u susret ti opleti po inspekciji...
ABCD ne zelim da se svadjam ni sa tobom ni sa drugim clanovima ovog sjajnog foruma,zelim da razmenjujemo cinjenice,bez poziva na USA ili Evropu i tamosnji nacin poslovanja i mentaliet ljudi,jer mi zivimo ovde gde zivimo pre svega.Clan shpajz je napisao citiram - Estetske, ergonomske i ostale faktore je kupac duzan da proceni pre nego ti ovo trazi, normalno je da neces otpakovati nekom memory stick duo da bi on video da li mu lepo mirise ili da li mu klizi po ruci - kraj citata.Vidis o tome pricam - ako ne otvorim dobicemo prijavu.Zelim zakon koji ce da bude dobar za sve,a ne samo za kupce.Nemam problema sa tim ako neko kupi da odma probamo,da pokazemo kako se koristi i ako je neispravno da odmah zamenimo,ali imam problem sa manjim procentom ljudi koji su u radnju dosli ne da kupe nego da provociraju i ponasaju se bezobrazno.
Postoje artikli na koje ide garancija i na garantnom listu pise - servis i zamena robe iskljucivo tu i tu.I kazemo kupcima pri kupovini da je servis tu i tu da sve pise na garanciji i ako imaju probleme da zovu i pitaju servis - oni kazu ok skapirali smo.E sad,kako se zove to kad neko umesto da zove ovlasceni servis tj. uvoznika ili ide direktno kod njega kao sto mu je pojasnjeno pri kupovini dodje direktno kod mene u radnju i pravi se blesav a ni upustvo ne ume da procita i odma trazi pare,odma zove inspekciju odma trazi neka svoja prava kaze kupio sam kod Vas a ne u servisu - a sve pise na papiru crno na belo.
Ko nas prodavce stiti od polupismenih ljudi kojima objasnis i sazvaces sve od ABCD do Š.,koji dodju i ne umeju da zamene najobicnijeg PS2 misa...Trazite evropske i americke zakone,a mentalitet nam je gori nego u doba Velike Seobe Naroda...
Imao sam i ja reklamacije licno kod drugih firmi,velikih i cuvenih na glasu mnogo vecih tamo gde ja radim,cekao sam tih 45 famoznih dana za mnogo sto sta,ali nikad nisam zvao,smarao,pitao kad ce,pretio inpekcijama,jer sam u istoj kozhi i znam kako je.