Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Vratio se upravo iz Tehnomanije. I tamo prosipaju pricu da oni primaju samo do dve godine . Sve preko kod ovlascenog servisa. Raspravljao sam se neko vreme ali tamo rade bukvalno botovi, ponavljaju isto kao papagaji. Kontaktiracu Efektivu i trzisnu inspekciju ali uzevsi u obzir cija je firma, nemam puno nade. Pao mi je mrak na oci onomad kada su preuzeli WinWin. Najdobronamerniji savet, nemojte kupovati u Tehnomaniji ni kobasicu.
ne vidim koliko je staro to napajanje...
ali mi nije jasno sto nisi nosio u ovlasceni servis ili ovlascenom uvozniku?

tehnomanija je verovatno najgore mesto gde si trebao da pokusas reklamaciju koja moze biti problematicna.

Znam ja sta kaze zakon, ali maloprodajni objekti su dobri jedino u odbijanju reklamacija a ne u resavanju.
 
Zvao sam ovlascenog uvoznika (Mid9) ali i oni me odbijaju. Izgovor im je da oni nemaju nikakve veze sa Tehnomanijom niti da posluju sa njima i da "ne mogu da mi pomognu". U sustini svi peru ruke samo ja ispadam majmun koji se nalazi u zoni sumraka. Napajanje ima garanciju od 10 godina. Staro je nepune 4 godine. Pisacu i proizvodjacu na kraju.
 
imaš li popunjen garantni list? s druge strane, prodavnica je dužna samo prve 2 godine oko garancije, tj. saobraznosti. već je bilo reči o tome u ovoj temi
 
Zvao sam ovlascenog uvoznika (Mid9) ali i oni me odbijaju. Izgovor im je da oni nemaju nikakve veze sa Tehnomanijom niti da posluju sa njima i da "ne mogu da mi pomognu". U sustini svi peru ruke samo ja ispadam majmun koji se nalazi u zoni sumraka. Napajanje ima garanciju od 10 godina. Staro je nepune 4 godine. Pisacu i proizvodjacu na kraju.
Uzmes lepo sibnes mail Tehnomaniji i uvozniku da ti odgovore ko resava reklamaciju, u CC stavis inspekciju, Efektivu, sve organizacije za zastitu potrosaca stavis u CC i zurka nek pocne.
 
Zvao sam ovlascenog uvoznika (Mid9) ali i oni me odbijaju. Izgovor im je da oni nemaju nikakve veze sa Tehnomanijom niti da posluju sa njima i da "ne mogu da mi pomognu". U sustini svi peru ruke samo ja ispadam majmun koji se nalazi u zoni sumraka. Napajanje ima garanciju od 10 godina. Staro je nepune 4 godine. Pisacu i proizvodjacu na kraju.
pa i nema veze tehnomanija za proizvod star 4 godine,
ako vec imas garantni list u njemu pise ko je davalac garancije, a to je verovatno uvoznik ili ovlasceni distributer tog proizvoda.

Ne kapiram kako mogu da odbijaju garanciju ako vec imas garantni list sa njihovim imenom, koje je obrazlozenje?

Maloprodajni objekat nikada i ne resava reklamaciju, oni su samo duzni da reklamaciju kupca proslede dobavljacu.
 
Sto se napajanja tice, ja sam imao problem sa Kimtekom. Oprali su ruke i nisu hteli da uvaze reklamaciju. Prvo sam nosio kod njih, potvrdili su kvar, pa me poslali u prodavnicu. Prodavnica ne uvazava garancije van 2g saobraznosti (tehnomanija, jelte) i rekli mi da idem kod uvoznika. Otisao kod uvoznika opet i odbili da rese reklamaciju. Mogao sam da se tuzakam, ali nisam imao zivaca. 150e je bilo novo napajanje. (Seasonic 660xp2)
 
Maloprodajni objekat nikada i ne resava reklamaciju, oni su samo duzni da reklamaciju kupca proslede dobavljacu.
To sam rekao i njihvom korisnickom centru i prodavcima u maloprodaji, ali oni kao navijeni isto vrte i odbijaju da prime uredjaj. Daju mi broj ovlascenog servisa za Antec, ja okrenem na licu mesta dok sam u radnji a ono broj telefona iz Monitora :ROFLMAO:. Rekoh, gospodjo kakve veze ima ovaj proizvod sa Monitorom sad? Kaze pa mozete da pitajte njih za servis. Kad nisam aneurizmu dobio. Ova prva nije ni cula za brend napajanja, a ova druga ga gleda kao da sam izvukao nesto iz spejs satla. 'Lebe mekani...
 
Odgovorio ti čovek gore za mail,da vidimo pisano ko sme da ti odbije.
Ali realno ti kao kupac ne bi trebao da se zezaš sa servisima i uvoznicima,predaš radnji kao što si napisao...a kome ce oni da šalju tebe boli ćoše.
 
Izmedju ostalog i to sam im ponavljao kao papagaj ali i korisnicki i maloprodaja ponavljaju isto kao pokvarena ploca. Kontaktiracu ove nedelje Efektivu, Trzisnu (mada slaba vajda od tih podmitljivih lencuga), uvoznika, Tehnomaniju i na kraju Antec. Skeniracu svu papirologiju i svima saljem. Nije to vise ni do samog napajanja jer je samo napajanje u srzi ispravno. Losa izolacija i oksidirana zica na konektoru je stopila konektor kabla sa terminalom na napajanju i malo ostetila sam PCIE terminal (bar meni tako deluje). Kabl mogu da nabavim, terminal da zamenim u nekom servisu, ali me je iz koloseka izbacila kolicina bezobrazluka i to sto su mi prakticno bez ikakvog pregleda i servisa ponistili garanciju i prekrsili moje potrosacko pravo na reklamaciju. Cak i da su mi nakacili gromove, tecnost, strujne udare i ostale standardne serviserske zajebancije mozda bih nekako i presao preko toga.
 
Poslednja izmena:
predaš radnji kao što si napisao...
to važi u prve dve godine. slučaj za reklamaciju se desio nakon 4 a proizvođač daje garanciju 10 godina. još uvek ne znamo da li postoji garantni list
 
Zar nije kad je u pitanju + godina?
Tipa 2+3 i slično.
Ovako ako piše na garantnom listu neke radnje 10 god dal treba juriti servis?
Moguće,ako daju samo saobraznost.

Uglavnom je napomenuto kod takve robe kad nosiš radnji,a kad servisu.
 
to važi u prve dve godine. slučaj za reklamaciju se desio nakon 4 a proizvođač daje garanciju 10 godina. još uvek ne znamo da li postoji garantni list
Zakon je isti bez obzira da li je u pitanju saobraznost od 2 godine ili je garancija 202 godine, nosi se u maloprodaju gde je kupljeno, sa dokazom da je tu kupljeno i pravilno popunjenim garantnim listom. Razlika je samo u tome što za prve dve godine saobraznosti odgovara maloprodaja, a za posle onaj ko je dao garanciju, ako ona uopšte postoji. To kako će maloprodaja da garantuje saobraznost, kupca ne treba da insteresuje, mora da je garantuje, ako ne može, ne mora da se bavi prodajom. Maloprodaja bi trebalo to da uredi sa uvoznikom, čiju robu prodaje.
Ako maloprodaja u roku od 2 godine nestane, onda se nosi uvozniku, od koga se traži da se ispoštuje zakon i u slučaju da proizvod nije saobrazan specifikaciji, dobija se isti takav nov ili sličan, ali nikad ne može da bude na štetu kupca.
Ako maloprodaja u roku od 2+ godine nestane, nosi se davaocu garancije (ako postoji garancija), od koga se traži da ispoštuje uslove koje je dao u okviru garantnog lista, tj. da uređaj popravi ili ako to ne može dobija se takav isti nov, sličan ili bolji.
 
Zapravo...
Posle isteka zakonskog roka od 2 godine saobraznosti, reklamacija po osnovu garancije se izjavljuje davaocu garancije:
Rекламација и начин решавања рекламације
Члан 55.​

Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања својих права из члана 53. овог закона у року у коме је предвиђена одговорност продавца по основу несаобразности, а после истека тог рока рекламација се изјављује издаваоцу гаранције.
 
Jašta,tako da ti ne juriš servis ako na garantnom listu kod gigamigetrona piše 120 meseci,već radnju.

Ako se nosi nekom drugom izdavaocu dobiceš papir sa tom garancijom proizvodjača/servisa van radnje,gde piše ko je garant dokle.
 
to važi u prve dve godine. slučaj za reklamaciju se desio nakon 4 a proizvođač daje garanciju 10 godina. još uvek ne znamo da li postoji garantni list
Postoji garantni list na 120 meseci, fiskalni, izjava i obrazac za odustanak. Cak sam sacuvao i Antec purchase receipt (mada je to nebitno). Poruceno je online. Dostavu na adresu izvrsio WinWin-ov kombi.
 
Poslednja izmena:
Pazarila G10 BHR4307GL krajem avgusta 2023. godine (BC Group Beograd).
Oduševila se (imam kućne ljubimce koji se linjajui). Na tepisima odličan: sam pojača i uvuče mrve, prašinu i dlake. Usisam stan bez muke (koristim srednju brzinu/snagu).

Ali, avaj... Posle godinu i po dana promenio zvuk, znatno slanije vuče (jedva upola kao ranije), na tepihu četka prestaje sa okretanjem tako da nema ništa od usisavanja, mora se više puta preći ista površin pločicaa da bi se pokupile mrve i dlake, tako da je period usisavanja duži...
U servisu ovlašćenog uvoznika tvrde da testovi ne pokazuju nikakvu nesaobraznost.
Tražila sam da mi pošalju podatke o vrsti testova, načinu sprovođenja i detaljnim razultatima ali (naravno) ništa od toga.

Ukratko, imala sam savršen usisivač godinu i po dana (za skoro 30.000 dinara). To mi nešto skupo... :eek:

Ima li neku ideju kako se vrše testovi u servisu, postoji li mogućnost dodatnog testiranja/veštačenja...
Ko bi mogao da nezavisno ispita saobraznost ovog usisivača?
Da li neko ima iskustva za udruženjem za zaštitu prava potrošača?

P.S Ovo pitanje sam već postavili na drugoj temi, ali mislim da mu je mesto ovde.
 
Nije ni Win Win ili bolje rečeno Alti bio mnogo bolji i pravi mrak na oči je bio akvizicija Emmi-ja.
Za Emmi me dusa bolela, tamo sam ostavio silne parne. Nakon njih sam nasao utociste u BC Group, ali se i oni prodali i iskvarili u medjuvremenu. Jel ima neko preporuku gde sada da kupujem IT opremu?

Vratio se upravo iz Tehnomanije. I tamo prosipaju pricu da oni primaju samo do dve godine . Sve preko kod ovlascenog servisa. Raspravljao sam se neko vreme ali tamo rade bukvalno botovi, ponavljaju isto kao papagaji. Kontaktiracu Efektivu i trzisnu inspekciju ali uzevsi u obzir cija je firma, nemam puno nade. Pao mi je mrak na oci onomad kada su preuzeli WinWin. Najdobronamerniji savet, nemojte kupovati u Tehnomaniji ni kobasicu.
Kontaktiraj CEPS, odlicni su 💯 meni su vise puta pomogli, kao i pojedinim clanovima na forumu. Idi do kraja i nemoj da ih stedis
 
Ako mogu ovde da pitam.
Da li su ovi garantni listovi, ovako popunjeni, važeći?
1000001040.jpg
1000001039.jpg

Posedujem predračun na kome su iskazani produženi garantni rokovi (na M.2 ADATA je 5g., na ostale komponente 3g.)
Prodavac je prvo poslao samo fiskalni račun. Kada sam pozvao da pitam šta je sa produženim garancijama, tvrdio je da prema uputstvu uvoznika fiskalni je dovoljan. Na moje insistiranje naknadno je poslao pisane garancije, ali mi opet deluje da to nije to.
Prvo, nije mi jasno da li komponente mogu ovako grupno da se stavljaju. A drugo, na jednom (Comtrade) ručno napisano po 3 godine i pečat preko, dok na drugom (KimTec) nigde nije ni istaknut garantni rok.
 
Samo ne piše datum i/ili rok trajanja preko obaveznih 2 godine. Bez toga teoretski mogu da te odbiju posle 2 godine + 1dan.
 
Reklamaciona izjava.
 
Pitanje je u kakvom dogovoru su sa uvoznicima/servisima, sve ovo je postupak ako prođe prođe. Uvoznik/servis trgovcu da takve instrukcije, trgovac meni pokuša da uvali samo fiskalni, pa onda ove reklamacione izjave (ne garantne listove), a ja gubim i vreme i živce i opterećujem se kako bih izgurao pravdu do kraja, a nisam nešto pravno obrazovan da bih s lakoćom rešavao ovakve stvari. Na kraju krajeva, vidim da nešto mute i obmanjuju, ko zna kakvi su tek sa procedurama oko reklamacija. Od mene za njih toliko, neću ih više posećivati i kraj.
 
Rekli su ti da je dovoljan samo fiskalni, i jeste, za dve godine. Ovo sto si okacio nisu Garantni listovi. To je za "saobraznost", vazi dve godine i to nije garancija.

A za kasnije, posle te dve godine koje je drzava odredila, kako kazes da imaju neke garancije - pet godina, tri godine..., moraju da ti napisu Garantni list.
 
Nego je ono što piše, reklamaciona izjava, šta god to značilo.
Garantni list ima u svom nazivu garantni list, ne može svako da smišlja naziv kako mu padne na pamet.
Izjava o saobraznosti je kako treba, ona se i zove izjava, jer se u njoj tvrdi da će uređaj da bude saobrazan onome što je propisao proizvođač u narene dve godine od datuma prodaje. I to je jedina zakonska obaveza, garancija nije. Ali ako postoji pisani trag da za proizvod koji prodavac prodaje uvoznik daje garanciju, onda kupac može da tuži prodavca, ali to ide kao redovna parnica, a niko neće da se mlati zbog toga (što ovi kokošari od naših maloprodaja dobro znaju, pa zato ovako i rade).
 
No osnovu samo ovih slika, meni deluje da ovo nisu validni garantni listovi.

  1. Oba nemaju naznaku ko je davalac garancije.
  2. Oba nemaju podatak o trajanju garancije.
  3. Oba ne navode sadržaj garancije.
Ima još propusta, ali je već ovo sasvim dovoljno da se nijedan ne smatra garantnim listom u oku zakona.

Гаранција

Давалац гаранције и гарантни лист
Члан 53.​

Гаранција је свака изјава којом њен давалац даје обећање у вези са робом, и правно је обавезујућа под условима датим у изјави, као и оглашавању у вези са том робом.​
Гарантни лист је исправа у писаном или електронском облику или на другом трајном носачу записа, која садржи све податке из гаранције, наведене на јасан и читљив начин, лако разумљивим језиком, а нарочито податке о:

1) правима која потрошач има на основу овог закона и о томе да гаранција не искључује и не утиче на права потрошача која произлазе из законске одговорности продавца за несаобразност робе уговору;​
2) називу и адреси даваоца гаранције;
3) називу и адреси продавца, ако он није истовремено и давалац гаранције;
4) датуму предаје робе потрошачу;
5) податке којима се идентификује роба (модел, тип, серијски број и сл.);
6) садржини гаранције, условима и поступку остваривања права из гаранције;
7) трајању гарантног рока и просторном важењу гаранције.

Трговац је дужан да за дату гаранцију сачини гарантни лист из става 2. овог члана, по правилу у писаном облику, на папиру.​
Трговац је дужан да потрошачу преда гарантни лист из става 2. овог члана уколико се роба продаје са гаранцијом.
Гарантни лист се може издати и у електронском облику или на другом трајном носачу записа који је доступан потрошачу, уколико се потрошач сагласи.
Терет доказивања да је гарантни лист предат потрошачу је на трговцу.
На пуноважност гаранције не утиче повреда обавезе даваоца гаранције из става 2. овог члана, и потрошач може да захтева да се гаранција испуни у складу са датом изјавом.
Гаранција не искључује и не утиче на права потрошача у вези са саобразношћу робе уговору.
 
Ali ako postoji pisani trag da za proizvod koji prodavac prodaje uvoznik daje garanciju, onda kupac može da tuži prodavca, ali to ide kao redovna parnica, a niko neće da se mlati zbog toga (što ovi kokošari od naših maloprodaja dobro znaju, pa zato ovako i rade).
Može i malo drugačije, ne mora parnica.

Da skratim priču koja piše u članovima 184-190 Zakona o zaštiti potrošača, ako se Inspekciji prijavi i ona utvrdi prekršaje, kažnjava:
  • Za neizdavanje garantnog lista: pravno lice 300.000 - 2.000.000 ili preduzetnik 50.000-500.000 din; odgovorno fizičko lice u pravnom licu 50.000-150.000 din
  • Za neispravno/nepotpuno popunjen garantni list: pravno lice 50.000/preduzetnik 30.000; fizičko odgovorno lice 8.000
  • Mere zabrane obavljaja delatnosti za pravno i fizičko lice na više meseci.

Ovo je samo sažvakano. Put je malo složeniji, ali ne previše. Pročitati navedene članove zakona za bolje razumevanje.
 
Nazad
Vrh Dno