Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Pa ako su reklamirali na sajtu 3 godine a nisi dobio garantni list na taj period, onda te jesu zeznuli...

Baš dosta puta se desi da ljudi naknadno traže garantni list za robu koja se prodaje uz garanciju veću od 2 godine, jer verovatno pokušavaju da ih izmanipulišu.
Nebitno je šta piše na kutiji, oni to nisu dužni da ispoštuju osim ako i sami ne oglašavaju toliki garantni period...

Ako nešto oglase na period duži od 2 godine onda su dužni da uz robu prilože i garantni dokaz za taj period, nebitno da li je to sijalica, olovka ili TV.

U pitanju je jedan bezobrazluk, jer idu na to da će kupac biti uveren da uz račun ili standardni garantni list imaju garanciju koja je oglašena, a Zakon jasno kaže da račun ili standardni garantni list je samo dokaz o saobraznosti koja pokriva 24 meseca.

I onda kada se ti pojaviš u 3. godini samo se naprave ludi jer faktički nemaš dokaz o produženoj garanciji koju su bili dužni da ti daju, jer je zabranjeno reklamirati robu sa garantnim periodom dužim od zakonskog a ne pružiti dokaz o tome...
 
@Street Nisam mislio na ovaj slucaj. Kupovao sam brdo stvari u Emmiu i uglavnom se nista nije kvarilo osim jednom kad su bili korektni.
Naravno da su oglasavali i na Emmi sajtu i na winwin da je garancija 36 meseci.. Kad sam kupio pocetkom 2019 mislim i da nije bio ovaj zakon o 2 godine.
U Emmiu sam recimo kupio LG TV pre dve godine i tad je bila akcija da ako kupis do Nove godine imas 3 godine garancije.
Sijalica kostala 230 tada sad vidim da je 169, znaci brukaju se za evro i po, sto je crveni alarm da kod njih ne pazarim vise nikad nista.
Jos poceo da prosipa neku pricu "evo kupio sam neku sijalicu za kola garancija godinu dana', kazem mu za ove samsung radi cip, a on ko ti kaze,, izvadim mu kutiju na kojoj to pise kao i garancija od 3 godine.
 
Prodavac ne mora da se drži dužine garancije koja piše na kutiji ili koju proizvođač navodi ali ako u oglasu piše recimo 3 godine onda mora da se toga pridržava i da da garantni list.
 
Mada, zar kutija nije upravo oglas - jedino što ga vide kupci koji dođu u prodavnicu fizički? Ako ne daju sve godine garancije, a ne bi smeli da obmanjuju kupca, onda bi morali da prelepe taj natpis "3 godine garancije". Jedino je šta prodavci pišu na sajtevima, a ovo je ono što je istaknuto kupcima koji dođu isključivo u prodavnicu.

(Pišem ovo isključivo kao laik, iz bunta,😁 iako naravno kod tih stvari nema naše logike, već isključivo šta se može zaključiti iz zakona. Znam samo da prodavac mora kupca sve da informiše, i da ne sme da ga obmanjuje, i bez čitanja u detalje mi se čini da je i ovo obmanjivanje kupaca.)
 
Ljudi, maloprodaje u ovom raspadu od države su u 90% hohštapleri kojima je cilj da to nešto uvale kupcu kako znaju i umeju, za posle ih boli uvo. A kupci su u 90% slučajeva inertni i sebični, nigde svesti o tome da je važno izboriti se neka kolektivna prava, nego svako gleda svoje dupe i najbitnije mu je da kupi jeftino.
Zato nam je svima tako kako je i neće biti bolje dok većina ne promeni navike.
 
Nema to mnogo veze sa "Raspadom države", nisu to državne prodavnice kao nekada, samo sa potrošačkom kulturom i sa veličinom tržišta i konkurencijom. Trgovci su tu da zarede što više para na svaki mogući način a porošači/kupci su ti koji treba da ih zauzdaju znanjem svojih prava i da se drže toga.
 
Mada, zar kutija nije upravo oglas - jedino što ga vide kupci koji dođu u prodavnicu fizički?

Pa jesu oglas ali proizvođača, ne i prodavca...

Proizvođač uvek recimo u svojim uslovima garancije stavi napomenu da krajnja prava na garanciju su podložna lokalnim regulativama...

E sad ima nekih, recimo Kingston za primer, koji decidno navodi garanciju za pojedinačne vrste proizvoda ili modela pa kažu da garancija važi za krajnjeg korisnika. Recimo znam da imaju neke SSD-ove kojima daju garanciju 5 godina i još navode da je reklamaciju moguće ostvariti direktno preko njihovih centara.

U praksi bi to značilo da je možda moguće ostvarivanje garancije "sa kutije" u direktnom kontaktu sa proizvođačem. Ne znam da li je neko imao takvo iskustvo ili pokušaj.
A onda opet ima nekih proizvođača koji kažu da njihova garancija važi za "originalnog kupca" što bi u praksi mogao biti i uvoznik a ne krajnji korisniki.

Zato često proizvođači koriste termin limited warranty jer tumačenje je široko kada se primeni u praksi.
 
Dobar tekst, verovatno ćemo ga dodati u prvu poruku na temi.
 
da bi izbegli te "kontrolne" servise najbolji lek je reklamirati direktno uvozniku a ne trgovcu (pogotovo velikim tipa tehnomanije)

Mislim da je mnogo manja glavobolja kada vec imate pravo na to.
 
A šta je uopšte "kontrolni" servis, je l to servis prodavca kao neki ili ovlašćeni servis?
Mislim i ako se obratiš uvozniku ni on neće tek tako usvojiti reklamaciju bez utvrđivanja nesaobraznosti, što znači da i oni šalju u servis, pretpostavljam ovlašćeni u tom slučaju.

A ako je taj "kontrolni" servis nešto kompanijsko, onda je to prevara po sebi, jer bi posao trebalo da pripada ovlašćenom servisu samo.

Jedino sa uvoznikom je logično da imaš bolju kurtoaziju i naklonjenost prema kupcu jer je ipak sprega sa brendom...
 
Nema to mnogo veze sa "Raspadom države", nisu to državne prodavnice kao nekada, samo sa potrošačkom kulturom i sa veličinom tržišta i konkurencijom. Trgovci su tu da zarede što više para na svaki mogući način a porošači/kupci su ti koji treba da ih zauzdaju znanjem svojih prava i da se drže toga.
Ipak, država je tu da sprovodi svoje zakone. Ne možeš kriviti kupca. Isključivo od države zavisi da li kupac može pravnim putem da reši problem. Ako to nije moguće za kupca, onda jedino ostaje da kriviš kupce što nisu prodavcu bacili ciglu u izlog... A to je novo kršenje zakona, naravno, ali eto - može biti satisfakcija.😆

I da ti je neko nešto prodao ispod cene, on mora da poštuje zakon, a kupac po zakonu ni ne može da se odrekne svojih prava.
 
Ipak, država je tu da sprovodi svoje zakone. Ne možeš kriviti kupca. Isključivo od države zavisi da li kupac može pravnim putem da reši problem. Ako to nije moguće za kupca, onda jedino ostaje da kriviš kupce što nisu prodavcu bacili ciglu u izlog... A to je novo kršenje zakona, naravno, ali eto - može biti satisfakcija.😆

I da ti je neko nešto prodao ispod cene, on mora da poštuje zakon, a kupac po zakonu ni ne može da se odrekne svojih prava.
Takvih problema ne bi ni bilo kada bi se prodavci držali zakona i imali fer odnos sa kupcima/potrošačima a oni znali i insistirali na svojim pravima. Naši zakoni su čak i strožiji i opsežniji nego u većini drugih zemalja. U Canadi i Americi recimo nema zakona o tith famoznih 14 dana za vraćenje robe, odgovora na garanciju i garantnog roka pa ni za 2 godine obevezne garancije itd. pa ipak se to bolje radi dobrovoljno.
Ne treba ti nikakav zakon ako znaš de je pogrešno prolaziti kroz crveno svetlo na semaforu.
Postoji BBB (Better Business Bureau) koji je privatna agencija, ne državna. Kod nas su nekada postojali esnafi a fer trgovci su bili klasa za sebe.
 

Skupština Srbije usvojila je Zakon o zaštiti potrošača, koji predviđa vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ali i rešavanje problema nepostojanja preciznog broja potrošačkih sporova koji se vode pred sudovima.

Usvojeni Zakon, smatraju u organizacijama potrošača, nije doneo ništa konkretno novo, mahom su prepisane već postojeće odredbe, a ostalo je dosta nedovoljno dobrih rešenja poput onog koje se tiče nadležnosti tela koje se bave zaštitom potrošača u Srbiji.

Jedna od novina u ovom Zakonu je i obaveza trgovca da sačini predračun prilikom pružanja usluga, kao i uspostavljanje evidencije potrošačkih sporova u sudovima i uvođenje prekršajnih naloga za pojedine prekršaje trgovaca.


Posebna novina je uvođenje registra koji će voditi RATEL, a u koji će moći da se prijave svi koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom i nude im razne proizvode. Trgovci bi mogli da budu i kažnjeni prekršajno ukoliko pozivaju potrošače čiji su brojevi uneti u navedeni registar.

ostatak teksta na linku gore

A evo i novog zakona, u celini.

 
Kod nas po običaju svako ko dođe na vlast misli da je najpametniji, pa udri sa menjanjem zakona koji su doneli oni pre njih.
A sprovođenje....selektivno, neko poštuje, neko ne, neko dobije po ušima, za onog drugog ništa ne važi....i tako u krug.
Ovde nisu toliko problem zakoni, koliko svesno neprimenjivanje istih, a za to imamo tradiciju dugu nekoliko decenija unazad.
 
Ljudi ovo svi mozemo da uradimo?

Oni izracunase da EPS duguje svakom korisniku oko 100e sto mu dodje, na 4 mil korisnika, 400 mil evrica, samo u to nije uracunata cena sudjenja koja je 500 evrica, sto mu onda dodje jos 2 milijarde evra troskova za EPS, ukupno ~2.5 milijarde evra. Ocemo da bankrotiramo EPS? :cool:
 
pozdrav,
uzeo sam neki monitor u BC groupu, to sam poručio online i na telefon su mi rekli da imam pravo da vratim uredjaj u roku od 14 dana ako nisam zadovoljan. 1 dan nakon prispeca monitora vratio sam ga jer je na sred ekrana imao mrtav pixel, ispod velikih nalepnica nisam ni gledao niti ih skidao. Ja sam to vratio skroz netaknuto fabricki. U radnji mi je covek rekao da moze da se zameni za bilo sta drugo. Ali prvo servis da vidi. I salju mi mailove prvo da je fizicki ostecen, i da je dat uvozniku na razmatranje. Pa onda drugi mail da je prosao rigorozne testvoe i da je sve ispravno i slika ispunjava neki ISO standard. Ja ne znam dal to da uzimam nazad jer mi je besmisleno da monitor od 133k din ima mrtav pixel i veoma losu uniformnost. Jel zna neko koja su mi prava, sta da radim... meni nije cilj uzeti nazad pare, nego dobiti nesto s cim cu biti zadovoljan. Mislio sam da zamenim za LG 48" C1 ako mi uopste budu dozvolili.
 
Slepački generički odgovor. Ti nisi vratio robu po osnovu reklamacije, već si odustao od ugovora zaključenog na daljinu. U ovom slučaju se pokazalo ispravnim kupiti monitor na daljinu, jer sigurno postoji "proizvođačka tolerancija" koliko mrtvih piksela podleže garanciji, a to nije samo jedan.
Sačekaj da istekne rok, vratiće ti novac pa opet kupi online.
 
"- Pravo potrošača da odustane od ugovora na daljinu -
Potrošač ima pravo da se predomisli i odustane od kupovine u roku od 14 dana, bez navođenja razloga
.

Pravo na odustanak od ugovora na daljinu propisano je Zakonom.
Potrošač odustaje od kupovine tako što upućuje izjavu o odustanku trgovcu, koju može dati na propisanom obrascu za odustanak ili na drugi nedvosmislen način (potrošač sastavi izjavu samostalno).

Obrazac za odustanak propisan je Pravilnikom o obliku i sadržini obrasca za odustanak od ugovora na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorija.
Važno je istaći da je Zakonom propisana obaveza trgovca da pre zaključenja ugovora potrošača obavesti o pravu na odustanak i postupku ostvarivanja ovog prava. Dakle, ova informacija mora biti jasno istaknuta na sajtu trgovca, tj. u internet prodavnici i to tako da potrošaču bude dostupna pre nego što se odluči da robu naruči. Nepoštovanje ove obaveze je prekršajno sankcionisano.

Ukoliko potrošač svoje pravo iskoristi i odustane od kupovine, smatra se da ugovor nije ni zaključen. Međutim, u tom slučaju potrošač ima obavezu da vrati/pošalje robu nazad trgovcu o svom trošku, a trgovac je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača.
Ukazujemo da se kod ugovora o prodaji robe preko interneta, shodno članu 29. Zakona, rok od 14 dana računa od trenutka kada roba dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik. Dakle, prvi dan roka je dan nakon što je potrošač primio robu."

Znaci ti njima robu oni tebi pare pa ti sa tim parama kupis sta oces iliti taj LG48"C1


edit: Pretece me @Jericho ALI moj citirani tekst je opsezniji, ha!
 
Tipično ponašanje nekog prodavca sa ovih prostora.
Nema šta da im objašnjavaš, kažeš da vraćaš monitor na osnovu odredbe zakona o povratu, s obzirom da je kupljen online i to je to.
Ako te pitaju zašto, ti kažeš zato.
 
hvala Vam puno, iskreno do sada nikada nista nisam reklamirao/vraćao pa mj je malo konfizna ta prepiska s njima ,tj nije ni BC Group nego neki sajt reklamacije.rs mada su mi rekli da je to isto. A lepo sam ih zamolio da dodjem na licu mesta da proverim, kao sto su to insistirali iz CT-a u ušću kada sam kupovao samsung 40" tv koji koristim vec dugo kao monitor, i isto je VA panel, ali savršen! bar sto se tice uniformnosti, crne i pixela. A odluka da promenim je sto ne mogu vise toliku dijagonalu da gledam u 60hz treba mi malo više. Ovi su bili u fazonu mi smo web shop i nema to gde da se proveri. Ovako se sad samo zamajavam, i sebe i njih. Najgore je sto u monetu kada sam vratio monitor, tada je LG C1 48 bio kod njih 150.000 a sada je 156.000 hahahaha
moram sutra da odem do njih pa da se dogovorim.

ovo je poslednji odgovor:

- Reklamacije.rs | odgovor -
Postovani/a,

nakon dužeg testiranja i pokušaja da se kvar manifestuje u servisu, ustanovljeno je da je uređaj ispravan i da nikakav kvar nije ispoljen.

Uređaj je rigorozno testiran i prošao je sve hardverske testove u skladu sa standardima i procedurama proizvođača.

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, ovaj vid reklamacije ne spada pod nesaobraznost uređaja.

Napomena: Po ISO standardu ISO 13406-2 slika je u fabričkoj toleranciji.

*** Preuzimanje uređaja će biti organizovano u skladu sa načinom prijema uređaja, osim u slučaju ako nam pošaljete drugačije instrukcije.

*** Ako je uredjaj predat na recepciji servisa ili u prodavnici, bicete naknadno kontaktirani kada uredjaj bude bio spreman za preuzimanje.
 
Samo im napiši da je lepo što su ga istestirali i što su zaključili da je okay, ali da odustaješ od kupovine i da im tražiš nazad pare.
Bez ikakvog upuštanja u polemisanje, pozovi se na član zakona koji je kolega postovao i kraj.
 
Zato nemojte da navodite razlog vraćanja kada ne morate, niste dužni.

Ako kažete ja ovaj monitor vraćam zbog neke falinke, veće ću šanse da zeznete sami sebe, jer mogu da pokušaju da vam pripišu krivicu, i onda taj uređaj više nije podoban za vraćanje jer će biti upućen na proces provere nesaobraznosti.
Ja mislim da ne prolaze svi uređaji kroz testiranje u servisu, ali te koje vratite zbog nečega "nesspravnog" verovatno da. A što se tiče Zakona, on kaže da imate pravo na povrat robe, ali ta roba ne može da bude vraćena u stanju u kojem nije prodata, i tu je jedna "siva zona" gde servis ili prodavac mogu pokušati sa manipulacijom.

Mislim ne možeš uradiš recimo ovo samo jer je naručeno online i imaš pravo na povrat

ross-geller-david-schwimmer.gif


Mada su u ovom slučaju oni utvrdili da je sve u redu, što je dokaz po sebi za validno vraćanje robe i novca.
 
Jedina greška ovde, ako je ima, jeste da si izjavio reklamaciju, a ne odustanak od ugovora kao što je trebalo. 1 mrtav piksel je teško uspešno reklamirati, naročito u Srbiji.
 
pazi, ja jesam rekao da ima mrtav pixel ali i da ne želim taj monitor nego zamenu za LG C1 da bi izbegao eventualno isti problem i na drugom primerku. A sa monitora nisam bukalno ni jednu nalepnicu odlepio a iz onih kesica ništa nisam vadio. Dakle kako je stiglo tako je i vraćeno, pedantan sam po tom pitanju. Treba mi nesto na duge staze ali hocu da to bude kako treba.
 
Oni su dobro uradili u tom slučaju i sve su odradili profesionalno i možeš da tražiš povrat novca bez problema s obzirom da su potvrdili da je sa monitorom sve u redu.

ISO 13406-2 baš deklariše koliko je piksela zapravo defekt, a prepoznaje 3 vrste defektnih piksela pa se oni kategorišu u klaster koji određuje prag defekta. Što znači da monitor može imati mrtav piksel ali je u pragu tolerancije, što je jedna prilična glupost za kupca, aii istovremeno i korist kada recimo vraćaš i oni moraju da potvrde da je sve u redu jer u pragu tolerancije, ergo monitor je validan za povrat.

Da nisi spominjao piksel monitor verovatno ne bi ni prolazio kroz ISO 13406-2 testiranje.
 
Nazad
Vrh Dno