Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

patike/pare ili bmw crveni kabriolet (ovo necjesh dobiti:))
 
Odnesem ja neispravnu grejalicu u CBT (Centar bele tehnike) i danas je preuzmem. Radi naravno, ali niti me je ko pismeno obavestio, niti su tražili saglasnost za popravku, nisu mi ni originalni račun vratili, niti znaju da mi kažu šta je rađeno. Mene lično i nije briga, ali kapiram zašto se ljudi žale.
 
Pokvario se drugaru zvucnik - slusalica na novom Alkatel PoP staru, uzet u MTS-u pre 20 dana. Odemo do njih da reklamiramo, oni prvo sto su nam trazili jeste kutija od telefona (!?!). Aj to smo poneli pa nisam hteo da se bunim. Kad kaze lik, 'ok mi ovo sada saljemo u servis, a oni ce da vam zamene zvucnik!?' Sta da zamene kazem ja, ovo je NOV telefon, prema ZOP-u uredjaj koji je mladji od 6 meseci se menja novim, ne popravlja se. Ustade lik, da pozove sefa, objasni mu situaciju, da mi ne zelimo popravku itd.. Dolazi sef I kaze: 'znate, mi ne menjamo telefone za nove. Nas generalni direktor je doneo naredbu da se telefoni koji se pokvare ne menjaju novim!?!?' WTF!?

Samo sam mu rekao, znas sta, vas generalni direktor nije iznad zakona o zastiti potrosaca. Onda je popustio i rekao da ce da napisu na reklamaciji da zelimo iskljucivo nov telefon, ali da u svakom slucaju moraju u servis da ga posalju da oni konstatuju kvar. Zivo me interesuje sta ce dalje da bude..
 
Odnesem ja neispravnu grejalicu u CBT (Centar bele tehnike) i danas je preuzmem. Radi naravno, ali niti me je ko pismeno obavestio, niti su tražili saglasnost za popravku, nisu mi ni originalni račun vratili, niti znaju da mi kažu šta je rađeno. Mene lično i nije briga, ali kapiram zašto se ljudi žale.

Meni su za 2 dana resili reklamaciju fena, zamenom, uz novi fiskalni, zapisnik, nema sta nisam dobio :d Doduse, u medjuvremenu sam kupio drugi (kod njih kad sam ovaj predao na reklamaciju), jer nisam ocekivao tako ekspresno resenje problema, pa tako sad imam 1 fen u rezervi.

Pokvario se drugaru zvucnik - slusalica na novom Alkatel PoP staru, uzet u MTS-u pre 20 dana. Odemo do njih da reklamiramo, oni prvo sto su nam trazili jeste kutija od telefona (!?!). Aj to smo poneli pa nisam hteo da se bunim. Kad kaze lik, 'ok mi ovo sada saljemo u servis, a oni ce da vam zamene zvucnik!?' Sta da zamene kazem ja, ovo je NOV telefon, prema ZOP-u uredjaj koji je mladji od 6 meseci se menja novim, ne popravlja se. Ustade lik, da pozove sefa, objasni mu situaciju, da mi ne zelimo popravku itd.. Dolazi sef I kaze: 'znate, mi ne menjamo telefone za nove. Nas generalni direktor je doneo naredbu da se telefoni koji se pokvare ne menjaju novim!?!?' WTF!?

Samo sam mu rekao, znas sta, vas generalni direktor nije iznad zakona o zastiti potrosaca. Onda je popustio i rekao da ce da napisu na reklamaciji da zelimo iskljucivo nov telefon, ali da u svakom slucaju moraju u servis da ga posalju da oni konstatuju kvar. Zivo me interesuje sta ce dalje da bude..

Ja se umalo nisam prevario da uzmem taj telefon, ima par dobrih fora, ali na mobilnom svetu ispade svaki drugi primerak problematican, pa sam odustao. Sto se reklamacije tice, dobro ste postupili.
 
Poslednja izmena:
8 dana za odgovor i 30-8=22 dana za razrešenje je kako stoji u Zakonu. Sad, šta kada je 8. dan neradan - verovatno kao i u slučaju plaćanja računa: poslednji dan roka je prvi naredni radni dan.
 
Jel moze da se zadrzi uredjaj dok ne odobre zamenu? Pisao sam gore o reklamacjji kamina, al problem mi je sto taj kamin roditelji koriste za grejanje pa nije zgodno da mesec dana budu bez uredjaja. Kako ovo najbolje resiti? Jel ima neka odredba koja ovo regulise?
 
Pa ako reklamiras, nije logicno da mozes da zadrzis proizvod, kako mislis da to izvedes? Sacekaj da prodje hladan talas, pa onda reklamiraj.
 
Asus ROG Swift PG278Q ide na rekalmaciju, pocela je da mu treperi slika. Kupljen je 14.10.2014. ima 5 god. garanciju u EWE.

Jel imam pravo da ne zelim popravku sa obzirom na cenu, vec povracaj novca ? Verovatno nemaju na lageru novi, a i ne bih ga uzeo zbog jako velikog broja felericnih primeraka.

Sta mi savetujete da radim i koja su moja prava da ne odem kao ovca tamo ? Koliko mogu da me fortaju po servisu ako im to padne napamet i ako istekne rok sta onda?
 
Nevezano za tvoje pitanje, ali vezano za temu:


Da ti ne zatrpam pitanje, evo ga opet:


Asus ROG Swift PG278Q ide na rekalmaciju, pocela je da mu treperi slika. Kupljen je 14.10.2014. ima 5 god. garanciju u EWE.

Jel imam pravo da ne zelim popravku sa obzirom na cenu, vec povracaj novca ? Verovatno nemaju na lageru novi, a i ne bih ga uzeo zbog jako velikog broja felericnih primeraka.

Sta mi savetujete da radim i koja su moja prava da ne odem kao ovca tamo ? Koliko mogu da me fortaju po servisu ako im to padne napamet i ako istekne rok sta onda?
 
Asus ROG Swift PG278Q ide na rekalmaciju, pocela je da mu treperi slika. Kupljen je 14.10.2014. ima 5 god. garanciju u EWE.

Jel imam pravo da ne zelim popravku sa obzirom na cenu, vec povracaj novca ? Verovatno nemaju na lageru novi, a i ne bih ga uzeo zbog jako velikog broja felericnih primeraka.
Uvek imaš pravo da ne želiš popravku tokom trajanja garantnog perioda, ali ne i odmah plaćeni iznos nazad.
Prodavac ustanovljava osnovanost reklamacije i posle pozitivnog odgovora, predlaže dalje rešavanje, dok kupac odučuje šta je dalja akcija.

Sta mi savetujete da radim i koja su moja prava da ne odem kao ovca tamo ?
Da pročitaš Zakon o zaštiti potrošača i da shvatiš svoja prava koja su u njemu navedena.
 
Hvala za ovo gore. Zakon stalno nesto menjaju, ko ce to da isprati. Mislio sam da mi neko ko je u toku to ukratko kaze.

Ako sam dobro razumeo prodavac ima 8 dana da ustanovi osnovanost rekalamacije i predlozi resenje. Kada ja odlucim jel mi to odgovara onda imaju jos 22 dana da to realizuju.

Sta ako ne ispostuju tih prvih 8 dana i tih preostalih 22 dana ?

Posto sam kupio monitor u manjoj firmi u Nisu to vazi za njih ili za uvoznika tj. EWE ?

Jel imao neko iskustva sa EWE sto se tice reklamacija ?
 
EWE je OK. Ali tebe dotice samo mala firma gde si kupio.
 
Ta mala firma je samo prosledila monitor u EWE a oni ce u glavni servis za ASUS. Servis pa onda EWE predlazu resenje i sve od njih zavisi. Videcemo sta ce da kazu. Ovi mali se nista tu ne pitaju.
 
Imam jedno pitanje i zanime me kako je to zakonski reseno.

Naime, uzeo sam slusalice pre 2 dana i veceras sam otkrio da je mikrofon veoma los i da postoji neko brujanje kada je ukljucen USB prikljucak (u pitanju su Genius HS-G500V slusalice sa vibracijom). Posto je proslo dva dana, da li ja imam zakonsko pravo da vratim slusalice prodavcu i da uzmem drugi model (uz moju doplatu). Napominjem da sam slusalice uzeo u radnji, tj. nisam kupio na daljinu.
 
Ako je problem objektivan, odnosno, mikrofon stvarno bruji, onda imas pravo.
Ako je stvar subjektivna, odnosno, tebi se ne svidja zvuk, onda je na prodavcu da odluci da li ce ti izaci u susret. Nista te ne kosta da pitas. Lepo objasni celu situaciju i zamoli da ti izadju u susret.

To brujanje ti je verovatno sa mase kucista. Kao, npr, smetnje kod front panel audio konektora.
 
Nema veze da li je problem objektivan ili nije nemaš zakonsko pravo da ih vratiš, imaš pravo da ih reklamiraš, onda naravno procedura po reklamaciji. Osam dana da te obaveste i 30 dana (8+22) da reše. Neke prodavnice imaju internu praksu da jedan određeni vremenski rok vrše takvu zamenu ali to se razlikuje od prodavnice do prodavnice pa je najbolje da ih pozoveš i konsultuješ se sa njima.
 
...što se dalje u normalnim zemljama rešava tako što tebi ponude druge (uz eventualnu doplatu) ili povraćaj para, a ove koje si vratio prodaju po skoro pa nabavnoj ceni kao 'open-box' i ostanu im dva zadovoljna kupca koji dovedu druge po ceni (ionako mizerne) marže na jeftinim slušalicama. :d

Edit. Kod nas očekuj namrštenog prodavca i neprijatan osećaj dok mu budeš objašnjavao u čemu je problem. :d Čast izuzecima.
 
Mislim da nema nista od toga. Ne bih podizao nade coveku. U najboljem slucaju ce ga uputiti u proceduru reklamacije, kvar nece biti uocen i to je to.
 
Imam jedno pitanje i zanime me kako je to zakonski reseno.

Naime, uzeo sam slusalice pre 2 dana i veceras sam otkrio da je mikrofon veoma los i da postoji neko brujanje kada je ukljucen USB prikljucak (u pitanju su Genius HS-G500V slusalice sa vibracijom). Posto je proslo dva dana, da li ja imam zakonsko pravo da vratim slusalice prodavcu i da uzmem drugi model (uz moju doplatu). Napominjem da sam slusalice uzeo u radnji, tj. nisam kupio na daljinu.

Moraš da uđeš u proces reklamacije. Samo fino i kažeš da želiš da doplatiš za druge i trebalo bi da ti izađu u susret.

Neke prodavnice imaju internu praksu da jedan određeni vremenski rok vrše takvu zamenu ali to se razlikuje od prodavnice do prodavnice pa je najbolje da ih pozoveš i konsultuješ se sa njima.

Upravo tako. Mi recimo imamo interno pravilo da menjamo sve što se u prvih 7 dana pokvari.
 
Ja sam u Rodi kupio DVB-T2 prijemnik, misleći da RF Out znači da ima RF modulator. Kada sam probao, ispostavilo se da nema, pa sam ga posle 3 dana doneo u prodavnicu. Rekli su da trenutno nemaju modele sa modulatorom i da mogu da uzmem nešto drugo ili da mi vrate novac. Izabrao sam novac i sve je bilo gotovo za 5 minuta. Moram da priznam da nisam očekivao da će da ide tako glatko.
 
Moze/sme li prodavac da odbije da vam proda proizvod ili izvrsi neku uslugu?

Konkretno u mom slucaju je radnica u Foto radnji odbila da izradi jednu fotografiju na kojoj se nalazilo vise manjih slicica kao za dokumenta...
Fotografija mi je za neki potpuno nebitan dokument(clansku kartu citaonice) te mi se nije davalo 400RSD za 4 slike 3x3.5 koliko je ponudila me slika i uradi slike..
Inace ova slika koju sam ja hteo da uradim je 9x13 i izrada kosta 25RSD.
-------
Ona mi je na pitanje zasto ne sme odgovorila da im je gazda tako nalozio i da ona po svojoj slobodnoj proceni moze da odabere koju sliku ne zeli da izradi i da ukoliko bas zelim da je izradim moze ali ce mi naplatiti 400RSD kao da je regularno slikala, obradila fotografije i isekla itd..
Takodje je napomenula da je to neki kucni red foto radnji i da oni zive od toga(Za sta me iskreno boli uvo)
------
Ja verujem da oni zive od toga i to zato sto ljudi ne znaju da upale CorelDraw ili PS kako bi formatirali sliku na odgovarajuce formate ali i sva ta dodatna njihova usluga ulazi u tih 400RSD, a ja sam zeleo samo da izradim fotografiju 9x13...
---------EDIT------------------
Pronasao sam u Zakomu o zastiti potrosaca Clan 160 Tacka 12.
Ali me buni ovaj boldovani/podvuceni deo :
Novčanom kaznom u iznosu od 300.000,00 do 2.000.000,00 dinara, kazniće
se za prekršaj pravno lice ako:

12) odbije da potrošaču proda robu koja je izložena ili na drugi način
pripremljena za prodaju ili odbije pružanje usluge koja se može obaviti, ukoliko to nije
u suprotnosti sa drugim propisom i opšte prihvaćenim poslovnim običajima, suprotno
članu 26. stav 1. ovog zakona;
Sta su to opste prihvaceni poslovni obicaji i gde su oni i kako definisani?
 
Poslednja izmena:
Ima jako dobra zezancija za to. U zakonu recimo ako imash salon postoje prodajni i izlozbeni saloni. Recimo vitorog/forma ideale su prodajni saloni i MORAJU SVE iz radnje da prodaju. Ali eurosaloni su izlozbeni saloni i prodaju po narudzbini samo :)
Verovatno ima tako neka zezancija i za usluge.

Ali mozhe da kazhe da nema tehnichkih mogucjnosti da izradi to pa se ti ..... Kazhe NEMAM BELU boju za te linije izmedju :)
 
Ima jako dobra zezancija za to. U zakonu recimo ako imash salon postoje prodajni i izlozbeni saloni. Recimo vitorog/forma ideale su prodajni saloni i MORAJU SVE iz radnje da prodaju. Ali eurosaloni su izlozbeni saloni i prodaju po narudzbini samo :)
Verovatno ima tako neka zezancija i za usluge.

Ali mozhe da kazhe da nema tehnichkih mogucjnosti da izradi to pa se ti ..... Kazhe NEMAM BELU boju za te linije izmedju :)
Da ali ona nije rekla da ne moze.. Prvo je rekla da ce slika biti za 5min, a kada je videla kakva je slika rekla je da nece..
 
Aj dokaži da je tako bilo...
 
Totalna glupost sa njihove strane. Studijska fotografija koju je ona ponudila za 400 din je okej, ukljucuje izradu fotke plus uslugu studijskog slikanja. Ali ti si doneo svoju fotku da se izradi i nju ne treba da zanima sta je na njoj. Nabedjeni vlasnik nista drugo.

Sta sad, donesem sliku svoje bebe da izradim i ne moze, jer nisu oni pravili tu bebu u studiju i porodili je?
 
Aj dokaži da je tako bilo...

Drugar je bio samnom u radnji tako da imam jos nekoga da potvrdi moju pricu..
Samo me zanima da li sam u pravu ili ona?
Da li je morala da mi izradi sliku ili imaju prava da ne odrade?
----
Ako mi kaze nemam tonera - Okej nema ali ovo necu mi je bas bljak..
Posto je slika bila skroz bele sa slicicama na njoj te je ona rekla da se vidi da je ocigledno za "seckanje" prepravio sam sliku kada sam dosao kuci tako da se moze reci da je "Umetnicka" :D i vratio se u radnju usao i rekao fajl Stampa.jpg i stavio pare na sto.
Radnica je rekla ti bas hoces da uradis ovo otvorila fajl i nasmejala se. Kaze divim se tvom trudu ali ja ne mogu ovo da ti uradim..
+++++++
Ako sam ja u pravu i ako mora da uradi sliku ja cu otici sutra opet do te iste foto radnje i traziti opet da mi urade sliku.
Vise i nije do slike vec do njihovog zaje**vanja.
Ja totalno kapiram kada oni uloze trud i odrade sliku za dokumente ali ovde sam ja ulozio svoj trud i vreme...
 
Poslednja izmena:
Nije bitno sta je na slici. Ona treba da naplati po cenovniku sliku 9x13 a pretpostavljam da u tom cenovniku ima i slikanje za dokumente odvojeno. A dal ces ti seckati, praviti kolaz, lepiti na zid, nebitno. Opet kazem, sta je sledece? "Ne mogu da uradim ove slike sa letovanja jer nismo mi bili sa vama tamo da slikamo".

Ako je ONA kao fotograf slikala ide jedna cen, studijska. Ako si ti slikao/doneo pripremljeno, ide druga cena, obicno se kaze "amaterska 9x13" ili koja god velicina. Radio sam dosta dugo pa znam.

Ne znam kako joj je to nejasno tj ocigledno da joj je gazda zabranio, ali bih ja pripretio inspekcijom momentalno. I zvao bih gazdu da dodje.

Ako neces da se cimas, idi u drugi studio. Nekada je bolje sacuvati zivce...
 
Poslednja izmena:
E, uvek je bolje sacuvati zivce, nista neces dobiti ni da isteras to, cak ni da im napakujes inspekciju. Bolje je odustati, i siriti los glas o njima gde god stignes, to ce im vise nauditi, a sebe ces postedeti nerviranja.
 
Nazad
Vrh Dno