Šta je novo?

Yettel.bank ex Mobi Banka (2024 / 2025)

E jesu dosadni sa nudjenjem kredita :(
Svaki put kada mi posalju obavestenje da mi je odobren kredit koji nikada nisam trazio ja im odbijem i napisem da me to ne interesuje i da ne nude bez veze,ako mi nekada nude trebao ( a nece nikada) ja cu njih da obavestim.
Danas mi je opet "odobren" kredit ali ovoga puta pise da ga prihvatim u mobilnoj aplikaciji,koliko vidim sada tamo vise nema opcije da ga odbijem.
Ne znam mozda vise i ne treba da se odbija mozda je dovoljno samo da ih iskuliram?
Preko web aplikacije ne mogu da pronadjem nista u vezi tog kredita i nacina kako da ga odbijem
 
Nemaš šta da odbijaš, samo iskuliraj, to je samo ponuda koju su ti poslali, da bi ti stvarno i odobrili kredit moraš da prihvatiš uslove i kreneš u proceduru za kredit.
 
Doktori:

1000005934.png

Android 15 još od septembra nije u beta statusu, a evo već 7 dana je dostupan na Pixelu, ali za njih je to i dalje beta...
 
Pa to je i odgovorila, nije izasao zvanicno za druge androide osim za Pixel.

Dakle vi sa Pixelima ste bukvalno beta testeri nove aplikacije, sto je tragikomicno.
 
Da li ovde ima Android developera? Interesuje me vaše mišljenje o ovome.
Koliko sam čitao, ukoliko se prelazi na major verziju, neke stvari mogu da budu nekompatibilne sa prethodnom verzijom i da neke aplikacije moraju da se izmene, testiraju i objavi nova verzija.

Meni kao korisniku je bitnije da imam stabilnu aplikaciju, nego da prate najnoviju verziju Androida. Ranije sam imao Nexus telefone i isto se dešavalo sa raznim aplikacijama... Neke prestanu da rade i jednotavno sam morao da sačekam da se primene nove stvari da bih ponovo proradile. Zato sam odustao od Google telefona. Nemaju puno smisla ako ne koristiš najnoviju verziju, a developeri ne mogu uvek sve da isprate istog trenutka.
Mislim da u Yettel Bank imaju već definisan put za ovu novu aplikaciju i stvarno bi bilo neozbilljno od njih kada bi sad sve to zanemarili i krenuli da rešavaju nekoplatibilnost sa Andoid 15. Da se kod mene na poslu desilo nešto ovako, ne verujem da bio ovo bilo klasifikovano kao "Critical" i da bi trošili resurse na Hotfix. Sigurno imaju informaciju koliki procenat korisnika koristi Android 15 i koliki je impact. Ovako paušalno, rekao bih da nije veliki i osuđeni ste na ovo workaroud rešenje iz njihovog maila. I to, bojim se, na duže veme. Bar dok se ne završi potpuna migracija na novu aplikaciju (do Nove Godine?).
 
Volim što agenti prodaje Yettel banke uopšte nisu u toku kako izgleda mobilna aplikacija, ili su obučeni da objasne funkcionalnosti koje još nisu uvedene u aplikaciju :D
Zvala me je jedna teta danas, nakon što su me izbombardovali mejlom i SMS-om za preodobreni keš kredit, da me "podseti" na tu ponudu, jelte. Kada sam im rekao da me keš kredit ne interesuje, ali bih možda aplicirao za kreditnu karticu, onda je odlučila da me sprovede kroz aplikaciju da podnesem zahtev.

  • Dole u donjem desnom uglu imate tri tačkice, "Meni", tu imate odeljak "Moje ponude".
  • Ali... nema ga.
  • Uh... eh... hm. Nemate nikakvu opciju "Moje ponude"?
  • Jok.
  • Uh... Eh... hm.
  • Imam na početnoj strani među ovim silnim reklamama odeljak "Kreditni proizvodi", pa tu imam opciju za kreditnu karticu, možda tu?
  • Pa probajte tako... (uzdah očaja)
  • I onda kliknem ovde na "Prijavi se", pretpostavljam?
  • A je l' bi vam odgovarao možda manji limit?
  • [kažem limit koji me interesuje]
  • Pričamo o kreditnoj kartici sad, je l' tako?
  • Mislio sam da o njoj pričamo sve vreme?
  • Pa znate kako, mi tu ponudu sad ne možemo da izmenimo (koju ponudu sestro slatka kad je ni nemam?, prim. aut.), a verovatno još to nije uvedeno u novoj aplikaciji, moramo i mi da se naviknemo (drugarice, banka za koju radiš gilja tu novu aplikaciju od fazon maja meseca, prim. aut.)... ali zabeležili smo da ste zainteresovani, imamo vaš kontakt telefon, pa ćemo se čuti nekad u budućnosti...

I tako teta potroši meni, a verujem i sebi, vreme. :D
 
Teta potrosi samo tebi vreme njoj je to dobrodoslo da ubije 8 (ili 12,ne znam kakvo joj je radno vreme) sati i dobije dnevnicu :)
 
Pa to je i odgovorila, nije izasao zvanicno za druge androide osim za Pixel.

Dakle vi sa Pixelima ste bukvalno beta testeri nove aplikacije, sto je tragikomicno.
NIje tako odgovorila, pročitaj ponovo:

"Nakon zvanične objave Androida 15, moći ćete da koristite svoju aplikaciju".

Android 15 je zvanično objavljen 15. oktobra 2024. godine. Da li će ga neki proizvođač Android telefona podržati na svojim telefonima i kad će ga podržati, to je njihova stvar i ne menja činjenicu da Android 15 više nije u beta fazi, pa totalni amateri, neznalice i nesposobnjakovići iz nazovi developer tima Yettel banke ne mogu više da koriste taj omiljeni izgovor "to je beta, a mi podržavamo samo zvanične verzije". Zvanična verzija je tu, ne podržavaju je. Dakle, lažu.

Da ponovim po ko zna koji put: Yettel Bank je jedina mobilna bankarska aplikacija u Srbiji (a uverio sam se u to što kod sebe, što kod drugih) koja ne podržava Android 15.
 
Da li ovde ima Android developera? Interesuje me vaše mišljenje o ovome.
Koliko sam čitao, ukoliko se prelazi na major verziju, neke stvari mogu da budu nekompatibilne sa prethodnom verzijom i da neke aplikacije moraju da se izmene, testiraju i objavi nova verzija.

Meni kao korisniku je bitnije da imam stabilnu aplikaciju, nego da prate najnoviju verziju Androida. Ranije sam imao Nexus telefone i isto se dešavalo sa raznim aplikacijama... Neke prestanu da rade i jednotavno sam morao da sačekam da se primene nove stvari da bih ponovo proradile. Zato sam odustao od Google telefona. Nemaju puno smisla ako ne koristiš najnoviju verziju, a developeri ne mogu uvek sve da isprate istog trenutka.
Mislim da u Yettel Bank imaju već definisan put za ovu novu aplikaciju i stvarno bi bilo neozbilljno od njih kada bi sad sve to zanemarili i krenuli da rešavaju nekoplatibilnost sa Andoid 15. Da se kod mene na poslu desilo nešto ovako, ne verujem da bio ovo bilo klasifikovano kao "Critical" i da bi trošili resurse na Hotfix. Sigurno imaju informaciju koliki procenat korisnika koristi Android 15 i koliki je impact. Ovako paušalno, rekao bih da nije veliki i osuđeni ste na ovo workaroud rešenje iz njihovog maila. I to, bojim se, na duže veme. Bar dok se ne završi potpuna migracija na novu aplikaciju (do Nove Godine?).

Razvoj nove verzije Androida, od pojave prve developer verzije, pa do objavljivanja zvanične verzije traje 6-9 meseci. Za to vreme developeri dobijaju sve potrebne informacije šta treba da se prilagodi. Uglavnom prilikom prelaska na prvu sledeću verziju ne treba ništa da se prilagodi, jer Google nema nikakav interes da aplikacije prestanu da rade zbog novog Androida. Prestaće da rade samo one gde su developeri totalni amateri, neznalice i nesposobnjakovići, kao što je to kod Yettel banke. Uzgred, njihova prva verzija nove aplikacije koja se pojavila u julu ove godine je normalno radila na Androidu 15 beta, ali su netalentovani geniji uspeli to da pokvare pa već nakon avgustovskog updatea to nije radilo. Ako aplikacija ne radi na novoj verziji operativnog sistema i ako se to smatra za normalno, to je najbolji pokazatelj da su ljudi koji razmišljaju na takav način zalutali u programerske vode i da objektivno gledano nemaju pojma. Uostalom nije samo podrška za Android 15 problem, pa ta njihova aplikacija nakon skoro četiri meseca vrvi od bagova, nedorađenosti i aljkavog programiranja. Inače, ta ideja da recimo korisnicima bankarske aplikacija ona prestane da radi zbog prelaska na novi telefon/operativni sistem i da to nije critical, to može da prođe samo na jadnim i bednim tržištima kakvo je naše. Ne bi prošlo nigde gde su kriterijumi i očekivanja korisnika, pa samim tim i odgovornost developera i banke veći.
 
Procitaj njenu drugu recenicu ponovo.

Bukvalno kaze da nije izasao zvanicno OSIM za Pixel.

Pixel kod nas ne postoji zvanicno i statisticka je greska u odnosu na druge brendove tako da ste po svemu sudeci osudjeni da ne postojite za ovu banku sve dok za neki zapravo zastupljen brend/flagship ne izbace 15icu ili zavrse migraciju pa krenu da resavaju manje bitne stvari.

Na migraciju mogu opusteno da se vade do NG jer im je takav road map.

Merkam sve vreme neki Pixel ali po svemu sudeci ne mrdam sa Samsung telefona do daljnjeg, licno bih odlepio da mi odjednom ne radi aplikacija i da moram da koristim web.
 
Procitaj njenu drugu recenicu ponovo.

Bukvalno kaze da nije izasao zvanicno OSIM za Pixel.

Pixel kod nas ne postoji zvanicno i statisticka je greska u odnosu na druge brendove tako da ste po svemu sudeci osudjeni da ne postojite za ovu banku sve dok za neki zapravo zastupljen brend/flagship ne izbace 15icu ili zavrse migraciju pa krenu da resavaju manje bitne stvari.

Na migraciju mogu opusteno da se vade do NG jer im je takav road map.

Merkam sve vreme neki Pixel ali po svemu sudeci ne mrdam sa Samsung telefona do daljnjeg, licno bih odlepio da mi odjednom ne radi aplikacija i da moram da koristim web.
Ni jedan proizvodjac telefona ne forsira korisnika da uradi upgrade OS telefona.
 
Kao što reče @patrsouth problem je što je Yettel jedina banka čija app ne radi na Androidu 15. Trenutno imam pored Yettela i OTP i raspali Erste mbank, i obe najnormalnije rade na A15.

Problem je meni se čini što se oni oslanjaju na neku eksternu biblioteku za login, koja očigledno nema podršku za A15, i zato login ne radi. A da je eksterna, ubeđen sam iz razloga što je u nekom intervjuu direktor Yettel Bank pomenuo kako koriste Liveness tehnologiju za biometrijsko otključavanje putem skeniranja lica. A nativna Android biblioteka za biometriju otključavanje bankarskih aplikacija putem skeniranja lica dozvoljava samo na uskom broju uređaja.
 
Ja bih promenio banku. To je najlakše rešenje. Nije mi banka rod pa da sam sentimentalno vezan. Ja sam kod njih oko 8 godina, ali da mi ne radi aplikacija na telefonu, samo bih prešao u drugu banku gde bi mi to radilo. Neće se cimati za jednog korisnika da uvode nove feature ili da menjaju kod aplikacije.
Tako je nekada davno, Intesa imala strategiju da podržava samo Internet Explorer preko ActiveX. A u to vreme IE je u Evropi imao market share od ispod 50%. Samo sam otvorio račun u drugoj banci gde sam mogao preko Firefoxa da radim, poslao podatke novog računa u firmi, i zatvorio račun u Intesi. Tada su tek počeli sa pričom "Ne morate da zatvorite račun. Prenećemo da vidimo šta može da se uradi" i slične gluposti.
Isto tako i Yettel Bank... Kod njih sam samo zato što ima najmanje cimanja od svih banaka. Ako stvari počnu da se koplikuju, isto popodne odoh u drugu banku.
 
Ni jedan proizvodjac telefona ne forsira korisnika da uradi upgrade OS telefona.

Ne forsira ali ne prate svi ovu temu, ko zna koliko njih nije znalo da YB ne radi na A15, verovatno je ranije sve radilo nakon azuriranja pa niko nije ni razmisljao o tome.

Jednostavno ne moze da bude kriv korisnik, banka je mogla da se seti i da posalje jednu notifikaciju ili SMS kao upozorenje da aplikacija ne radi na Pixel telefonima sa A15 u bilo kom obliku.

I umesto da odrade damage control i to urade sad - nista, cutimo.

Apropo toga da u drugim bankama radi - radi ali nisu u migraciji (bar ne ove koje pratim).
 
Ni jedan proizvodjac telefona ne forsira korisnika da uradi upgrade OS telefona.
Ni jedna banka koja drži do svoje reputacije ne prisiljava korisnike da u periodu migracije pređu na novu verziju aplikacije dok ona ne bude doterana i očišćena od početničkih grešaka. Mi smo u Srbiji već imali primer sa Intesom koja je novu aplikaciju doterivala jedno dve godine, a iako su više puta najavljivali staru aplikaciju nisu ugasili dok nova nije proradila kako treba ili bar zadovoljavajuće.

Inače, to da li neko koristi Pixel ili ne, potpuno je nebitno. Ako aplikacija podržava Android i iOS ona mora da radi na najnovijim verzijama tih sistema, onog trenutka kada se oni pojave, jer ne pojavljuju se preko noći nego se pripremaju mesecima. Apple uostalom i ne dozvoljava da se na Apple Store postavi nova verzija aplikacije koja u tom trenutku ne podržava tekuću verziju iOS-a. Kakvi su to developeri koji naprave aplikaciju koja je radila na Androidu 15 Beta (prva verzija Yettel Bank), a onda naprasno "odluče" da ona nakon sledećeg updatea ne radi i to tako puste i nakon zvaničnog objavljivanja Androida 15?! Zapravo nisu oni ništa odlučili - dovoljno dugo sam se bavio razvojem poslovnog softvera i znam kakav je kapacitet programera čim vidim kakav im je program - nego nemaju pojma šta su uradili. A to da ovde neki brane ovakav potez, te statistička greška, te impact, te ono, te ovo, pa zaista nemam reči. Ovo je valjda forum tehnološki pismenih ljudi. Google je proizvođač Androida, praviš aplikaciju za Android - pa ne ponašaj se brate kao totalni amater.
 
Ja bih promenio banku. To je najlakše rešenje. Nije mi banka rod pa da sam sentimentalno vezan. Ja sam kod njih oko 8 godina, ali da mi ne radi aplikacija na telefonu, samo bih prešao u drugu banku gde bi mi to radilo. Neće se cimati za jednog korisnika da uvode nove feature ili da menjaju kod aplikacije.

Neću da promenim Yettel banku, nije to jedina banka kod koje imam račun mada sam tamo prebacio platu, a pored Pixela koristim i iPhone gde aplikacija radi. Naravno, gomila grešaka je i dalje tu. Recimo, imao sam preko 100 primalaca, što privatnih što pravnih lica u staroj aplikaciji i sve je to izgubljeno u migraciji. Sada kada treba da uplatim nekome kome sam već uplaćivao ili idem na web ili ručno prekucavam broj da bi se ponovo napravio primalac. Da li je zaista i to bio nepremostiv problem za devolepere, da konvertuju tu bazu primalaca u novi format, ako su nešto novo smislili, zaista je teško reći. Takođe, primetio sam da i pored toga što su obrasci sačuvani, to su neke stare verzije obrazaca. Na primer, imao sam neki obrazac gde sam sebi prebacivao iz Yettel u Raiffeisen 8.000 din. na račun kreditne kartice. U nekom trenutku sam to promenio na 10.000 din. i to je sačuvano i tako je bilo mesecima. U novoj verziji aplikacije, ovaj obrazac postoji, ali je u njemu suma 8.000 din. Dakle, povukli su neku staru i neažurnu bazu.
 
Problem je meni se čini što se oni oslanjaju na neku eksternu biblioteku za login, koja očigledno nema podršku za A15, i zato login ne radi. A da je eksterna, ubeđen sam iz razloga što je u nekom intervjuu direktor Yettel Bank pomenuo kako koriste Liveness tehnologiju za biometrijsko otključavanje putem skeniranja lica.
Ovo što si napisao ima smisla, ali samo da upotpunim sliku: ako je aplikacija bila instalirana i aktivirana na Androidu 14 i nakon toga se sistem ažurira na Android 15, problem se javlja na loginu - nema dugmeta za biometrijsku autentikaciju, a nakon unošenja PIN-a dugme Potvrdi ostaje neaktivno i na njega ne može da se klikne.

Ali... Ako se aplikacija izbriše i ponovo instalira na Androidu 15 ili se prvi put instalira na A15, problem se javlja znatno pre nego što biometrijska autentikacija stupi na scenu, još u fazi aktivacije aplikacije. Konkretno, može da se unese broj telefona i poslednje četiri cifre JMBG-a, ali kada se unese primljeni sms kod za aktivaciju aplikacije, dugme Potvrdi u tom koraku ostaje neaktivno, ne može da se klikne na njega.

Moguće je doduše da je za oba slučaja odgovoran isti kod ili eksterna biblioteka.
 
Dobijam upravo ovakav mejl:
"Poštovani/a,

Podsećamo Vas da imate aktivnu SMS uslugu koja se naplaćuje 6 dinara za svaki SMS o promeni stanja po računu, u skladu sa važećim Tarifnikom."
Ne, draga banko, nemam. SMS sam isključio još 30. avgusta. Dobro mi nisu poslali poruku da imam kredit od milion dinara na koji nemam ni pravo. Sreća je što ja imam nešto soli u glavi pa ovaj mejl neće da me zbuni. Zamišljam zbrku u ljudima kojima ovo stigne a isto su isključili SMS,. Pa će ići u aplikaciju banke da to isključe, a ono im već isključeno. Pa će onda zvati korisnički servis koji će im možda reći da je sistemska greška. Zato što je neki Goran nešto jutros kliknuo.
 
Dobijam upravo ovakav mejl:
"Poštovani/a,

Podsećamo Vas da imate aktivnu SMS uslugu koja se naplaćuje 6 dinara za svaki SMS o promeni stanja po računu, u skladu sa važećim Tarifnikom."
Ne, draga banko, nemam. SMS sam isključio još 30. avgusta. Dobro mi nisu poslali poruku da imam kredit od milion dinara na koji nemam ni pravo. Sreća je što ja imam nešto soli u glavi pa ovaj mejl neće da me zbuni. Zamišljam zbrku u ljudima kojima ovo stigne a isto su isključili SMS,. Pa će ići u aplikaciju banke da to isključe, a ono im već isključeno. Pa će onda zvati korisnički servis koji će im možda reći da je sistemska greška. Zato što je neki Goran nešto jutros kliknuo.
Stičem utisak da su te našli na forumu pa sada namerno zezaju
 
Ako im se troše resursi na to, samo napred. Mada bih se ja na njihovom mestu bavio ozbiljnijim stvarima. :)
 
Stigao je i meni taj mail, u aplikaciji su SMS obavestanja ukljucena! :)
 
Stigao je još nekim ljudima koje znam, SMS im je sigurno odavno isključen i ne dobijaju nikakve poruke. Sinoć sam baš plaćao, nikakav SMs nije stigao jer je naravno isključen.
 
Može screenshot celog teksta tog maila kad već toliko pričamo o njemu?
 
To i ja mislim. Ali nisam dobio mail niti znam nekog ko jeste. A oni na forumu koji jesu iz nekog razloga ne žele da pokažu ceo tekst maila.
Kada mi u firmi interno šaljemo takve mailove obično stavimo disclaimer gde je objašnjeno baš to što si napisao. Ako Yettel Bank to sad nisu uradili, to je razlog zabune.
 
Evo, ovo je u mejlu
 

Prilozi

  • Screenshot_20241026_151133_Yahoo Mail.jpg
    Screenshot_20241026_151133_Yahoo Mail.jpg
    73.6 KB · Pregleda: 78
Yup. Ocigledan ***** onog ko im je sastavljao tekst. Ili onog ko je sastavljao listu za slanje.
Iako neko moze pomisliti da nema očigledne štete, ovakve stvari se dva i tri puta provere pre konačnog slanja.

Mala rečenica na kraju u stilu "ukoliko...bla bla bla...ignorišite ovaj mail", bi stvorila manje zabune.
 
Vrh Dno