Šta je novo?

Xbox One

Verification every 24 hours, else nothing works.
If you are playing at a friend's house, verification every hour.
'Participating retailers' only allowed to sell used games - and only then if the publisher allows!
Loaning & renting NOT available at launch.
Kinect can be paused, but not detached.
Giving a disk away is allowed IF the publisher permits and IF the person you give it to has been on your friend list for longer than 30 days. :zgran::shock:
 
Zanimljivo mi deluje ono što su napisali da će 10 članova porodice moći da deli biblioteku, samo ne znam kako će utvrditi ko su članovi porodice, a ko drugovi:)

Ne bi me čudilo da iskoriste Kinetic za prepoznavanje lica...
 
Sve te politike oko DRM-a, used games, online requirements,...su "softverske" stvar koje je moguce lako menjati u hodu. Ako MS ili Sony vide da mu zestoku bojkotuju konzolu zbog necega, jednostavno ce to promeniti preko noci. Sigurno je samo da ce pokusati da nam podmetnu nesto. :)
 
Poslednja izmena:
Problem su im i piraterija i polovne igre. Oba proizvodjaca su u debelom minusu i naravno da ce da pokusaju da zategnu sto je vise moguce.
 
Stim da su polovne igre daleko veći problem za izdavače nego piraterija.
 
Problem je u tome što smo mi prihvatili da gledamona polovne igrekao problem. Polovne igre nisu problem, politika izdavača je problem. Polovne igre su normalan deo ekosistema koji se nije menjao nikada sem što se koncentrisao na jedno mesto.
 
Ako stvarno bude tako kao sto su najavili, u startu im je umanjen broj kupaca. Nece moci da se izdaje konzola, ljudi koji imaju sporiji internet od 1,5mb ili ga nemaju u opste, sa ovim principom postaje vec i problematicno da se uzme konzola i za igraonicu, kad dodamo na to i one koji nece uzeti konzolu iz hejta zbog svega ovoga sto se desava nevidim kako misle sa novim konzolama da ostavare i makar i iste rezultate kao sa trenutnom generacijom.
Pride konzole ko konzole su izgubile svoju osnovnu primenu, a to je da su to "kutije" u koje ubacis igru i igras. Nemoras da razmisljas o drajverima, podesavanjima, updejtovima, instaliranju i sl kao na PC-u. :D
 
Problem je u tome što smo mi prihvatili da gledamona polovne igrekao problem. Polovne igre nisu problem, politika izdavača je problem. Polovne igre su normalan deo ekosistema koji se nije menjao nikada sem što se koncentrisao na jedno mesto.

Problem je sto cene izrade AAA igara rastu a prodaja bas i ne. Mislim da ce taj balon morati jednom da pukne.
 
Problem je u tome što smo mi prihvatili da gledamona polovne igrekao problem. Polovne igre nisu problem, politika izdavača je problem. Polovne igre su normalan deo ekosistema koji se nije menjao nikada sem što se koncentrisao na jedno mesto.

Polovne igre jesu problem i to problem par puta veći od piraterije, što su isticali i izdavači godinama unazad. Jer pirati uglavnom nisu radi da plate igru čak i ako ne mogu da je igraju, dok ovi što kupuju polovne igre daju pare koje izdavač nikada ne vidi. A softver nije fizička stvar, da bi se mogla i tretirati kao takva, bez obzira što se još nisu iskorenili arhaični elementi poput optičkih medija koji po meni moraju polako da nestaju iz upotrebe (što je jedini Apple zasad uvideo njegovim izbacivanjem iz mac-ova).
 
Pretpostavio sam da će biti ovakvi odgovori.

Gledajte ovako. Ekvivalent ovoga bi bio da volkswagen proizvodi samo Phaetona i da zbog toga pokušava da zabrani prodaju polovnih automobila jer, zaboga, ne mogu da prodaju nove. Igrači su ubedljivo najgore potrošačko društvo. Konstanto nađemo način da se samo natrtimo i razirimo bulju (i ja sam to makar par puta uradio). Polovne igre nisu problem. to je prebacivanje krivice za ličnu nesposobnost. Zašto se mali razvojni timovi ne bune na prodaju polovnih igara? Zato što nisu nerazumni i ne preave nerazumno skupe igre. isto ovo smo imali i sa filmovima i sa muzikom. I gle čuda, preprodaje se šakom i kapom. Gledaš tuđe filmove i slušaš tuđu muziku bez problema.

Ali da ne budem glup, nije M$ kriv za ovo. Ako postoji jedan krivac, to je tvorac Steam DRM sistema, ko god iz Valvea to bio. On je pokazao da ljudi nisu sposobni da razmišljaju i razlikuju liencu i vlasništvo. Ostali su samo videli da to prolazi pa bi i oni deo kolača.
 
Ali da ne budem glup, nije M$ kriv za ovo. Ako postoji jedan krivac, to je tvorac Steam DRM sistema, ko god iz Valvea to bio. On je pokazao da ljudi nisu sposobni da razmišljaju i razlikuju liencu i vlasništvo. Ostali su samo videli da to prolazi pa bi i oni deo kolača.

Kamo srece da postoji kod konzola sistem nalik Steamu, ja bi bio prvi koji bi kupio Xbox One / PS4 u tom slucaju. Niko im ne moze ni prici po politici, biznisu i DRMu, ma koja platforma je u pitanju. Za ovih 200 igara sto imam na Steamu, verovatno bi morao da puknem makar jos 3-4 puta toliko koliko sam platio do sada u slucaju da zelim konzolu.
 
Poslednja izmena:
U tome i jeste poenta. Nemaš ih. Imaš dozvolu da ih koristiš dok god postoji Steam kao sistem. To je velika razlika.
 
A Steam kao najveci prodavac igara ce naravno da nestane preko noci, jel' tako? I ti mislis da developeri nece uciniti uslugu ljudima koji su vec kupili, cak i da se to eventualno dogodi? Pa radije bi digitalno kupio igru sa 75% popusta nego placao punu cenu Soniju ili Microsoftu. Vidim da su kao poceli sa popustima na Xbox Live pre nekako, ali to je opet mnogo vise nego sto se placa Steamu.

EDIT: Ironija je da je veca sansa da ces eventualno unistiti disk sa igrom ili ce prosto vreme da ucini svoje nego sto ce Steam da propadne, i sta onda? Ko ce to da zameni?
 
Poslednja izmena:
Haha, 'velika razlika' :)
 
Pretpostavio sam da će biti ovakvi odgovori.

Gledajte ovako. Ekvivalent ovoga bi bio da volkswagen proizvodi samo Phaetona i da zbog toga pokušava da zabrani prodaju polovnih automobila jer, zaboga, ne mogu da prodaju nove. Igrači su ubedljivo najgore potrošačko društvo. Konstanto nađemo način da se samo natrtimo i razirimo bulju (i ja sam to makar par puta uradio). Polovne igre nisu problem. to je prebacivanje krivice za ličnu nesposobnost. Zašto se mali razvojni timovi ne bune na prodaju polovnih igara? Zato što nisu nerazumni i ne preave nerazumno skupe igre. isto ovo smo imali i sa filmovima i sa muzikom. I gle čuda, preprodaje se šakom i kapom. Gledaš tuđe filmove i slušaš tuđu muziku bez problema.

Ali da ne budem glup, nije M$ kriv za ovo. Ako postoji jedan krivac, to je tvorac Steam DRM sistema, ko god iz Valvea to bio. On je pokazao da ljudi nisu sposobni da razmišljaju i razlikuju liencu i vlasništvo. Ostali su samo videli da to prolazi pa bi i oni deo kolača.

Steam je najbolja stvar koja se desila gaming industriji.

I ne možeš porediti fizičke stvari sa sofverom koji je digitalne prirode, to jednostavno ne ide.
 
Čekaj malo, One propusti jedno ono prijavljivanje na net u tih 24h, npr. pukne net kod provajdera i konzola više nije funkcionalna ili koji ku...?
 
U tome i jeste poenta. Nemaš ih. Imaš dozvolu da ih koristiš dok god postoji Steam kao sistem. To je velika razlika.

Tacno, ali sto kaze Versus nece Steam propasti skoro a i ako propadne bilo je nekih glasina da ce u tom slucaju Valve skinuti DRM i svima omoguciti da preuzmu instalacije svojih igara. Mada su to samo nagadjanja.

Valve i Steam su popularni iz vise razloga, jedan je ophodjenje prema korisnicima (ne pricam o podrsci). Kod njih kupis igru za jedan OS i ako izadje za neki drugi ti mozes da igras, nema potrebe da placas duplo. Zvuci logicno ali nije bas tako bilo ranije. Po toj logici bi trebala postojati kompatibilnost izmedju stare i nove konzole a ne da prepakuju stara izdanja i prodaju ponovo.

Microsoft je tokom poslednjih 30 godina pokazao svoje pravo lice, kao kompanije Valve je za njih med i mleko u ocima korisnika.

Ima i EA digitalnu distribuciju ali tamo nema ni priblizno popusta kao na Steamu niti su tako veliki. Bilo u pocetku da navuku korisnike i to je to. Naravno, tu su razne radnje gde se moze proci povoljnije ali to ne vadi EA. Steam je za sada najsvetliji primer kako treba da izgleda digitalna distribucija. Bilo bi dobro kada bi se Sony i MS ugledali na njih i po pitanju politike cena.
 
Da li bi objasnio zašto?

Zašto, zato što razvojnim timovima pripadne 75% profita, umesto ~15% koliko dobiju od fizičkih kopija. To omogućava rasprodaje i slične stvari, a da opet razvojni timovi zarađuju. To omogućuje manjim razvojnim timovima da prodaju direktno potrošačima i zaobiđu izdavača. Kao drugo ja ne želim da imam 100 diskova po policama i da moram da pamtim serijske kodove za svaku igru i cvikam hoće li mi se optički medijum ogrebati ili ne. Zato što neću uopšte da ubacujem optički medijum, i da se bakćem sa konstantnim vađenjem i ubacivanjem. Želim da mogu da igram igru koju sam platio na svaki računar na koji se ulogujem i da mi sve bude na jednom mestu. I zato danas imam steam biblioteku od ~200 igara. Zato što mogu da igram igre iz 1999, i 2013 na istom sistemu. Zato što sad raste podrška za Mac i Linux. Ima puno zašto, a protiv jako malo.
 
Poslednja izmena:
Ne bi se složio da je Steam uopšte pozitivan primer u ičemu. Restriktivni i beskorisni DRM, chat sistem koji je gori od svih popularnih alternativa, sve beskorisniji "offline" mod itd, greenlight je raspad... Jedina pozitivna strana su rasprodaje koje sada možemo lako naći jer su na jednom mestu. Ako neko ide u pravom smeru to je GOG.COM ali i oni licenciraju igre a ne prodaju. To što su mnogo bolji od EA ne znači puno. Manje ukvareno mleko je i dalje ukvareno.

Zašto, zato što razvojnim timovima pripadne 75% profita, umesto ~15% koliko dobiju od fizičkih kopija.
A? Steam uzima manje od retailera+proizvodnje medija ali ne TOLIKO manje. Razlika se kreće maksimalno oko 5% od prodajen cene.

Ostalo spada pod voljnost da žrtvuješ stvari da bi dobio komfor. Ti si spreman da se odrekneš nekih privilegija, ja nisam. Ja volim da posedujem stvari. Moje knjige čitaju mnogi, moju muziku slušaju mnogi, moje filmove gledaju mnogi moje igre... ah da moje igre igraju mnogi jer ne kupujem igre na steamu! A što se tiče Linuxa i Maca, mogu samo reći da je to ista priča kao za Google i optičke linkove u kućama. Daju ti da bi ti kasnije uzeli još više. Ako si spreman za trampu, samo napred.
 
Šta je tačno toliko restriktivno u Steam DRM-u? Meni igre rade kad nemam Internet...
 
Carnex, mnogo toga sto si izneo jednostavno nije tacno pa ako nemas bas jake izvore tih informacija ne bih dalje komentarisao taj deo kakav je Steam, GoG itd. A i tema je Xbox One a mi debelo zaglavismo na PC strani i servisima koji su tamo aktuelni.

RAMA ti je fino objasnio. Ti ne kapiras istu stvar koju ne kapiraju oni koji vode biznis i cinjenicu zbog koje je cela prica oko piraterije softvera na poprilicno klimavim nogama. Softver nije fizicka stvar, ne moze se ukrasti niti se moze posedovati. Softver se licencira od kako je izmisljen, to je osnovni vid distribucije softvera. Kada kupis igru u kutiji, kljuc koji dobijes je ta licenca. Kutija je pakovanje i uz nju moze doci propratni materijal. Disk na kojem se softver distribuira je medij. To nije igra, bez kljuca je isto vredan kao i prazan disk.

Danas imamo isti princip, samo sto je medij internet i cloud a kutije nema (propratni materijal je u digitalnoj formi). Kljuc vise nije fizicki zapisan nego je digitalni zapis i isto predstavlja licencu. Nikakve razlike nema, osim sto je zbog promene nacina distribucije sadrzaja doslo do smanjenja troskova pa igre kostaju manje.

Nekada kada kupis igru dobijes istu stvar kao i danas. Taj kljuc je garancija da ce igra raditi prema uslovima naznacenim na kutiji. Ako igru probas za deset godina (pod uslovom da se nije ostetio fizicki medij na kome se sadrzaj nalazi), tebi niko ne garantuje da ce igra raditi jer si mozda promenio hardver, OS, drajvere itd. Servis kao Steam se brine da sve igre zadrze kompatibilnost unazad i za deset godina ce ti omoguciti da igras igru od pre 10 godina na sasvim novoj verziji Windowsa.
 
Nije da ga vredjam, ali posle izjave "Ja volim da posedujem stvari.", moguce je da pati od OCD-a tako da sta god mi njemu rekli i sta god on nama rekao verovatno nece imati smisla. Prigovara na chat u sistemu koji je predvidjen za igre, umesto da koristi facebook/skype za takve stvari ako mu je do price na tom nivou. Cinjenica da mozes igrati offline mu je beskorisna, Greenlight za promociju igara i developera koji nemaju publishere mu je raspad.

Samo kao primer Carnex, pokusaj da pronadjes SNES ili NES konzolu i nekoliko najvecih hitova iz tog vremena i obrati paznju na koliko bi to kostalo. Ne bi radije da koristis emulator? Toliko o tome da tvoj nacin zivota ne zrtvuje komfor, tj. novac.
 
Moje knjige čitaju mnogi, moju muziku slušaju mnogi, moje filmove gledaju mnogi moje igre... ah da moje igre igraju mnogi jer ne kupujem igre na steamu!

Sta bre? :D Dobro knjige al sta i dalje delis muziku i filmove na DVD-evima po kraju, kao 1998? :D
 
Pocelo sizenje...
 

Prilozi

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    442.3 KB · Pregleda: 104
A? Steam uzima manje od retailera+proizvodnje medija ali ne TOLIKO manje. Razlika se kreće maksimalno oko 5% od prodajen cene.

Vidi koliko ostane pare od reatailera, ima odličan članak na tome na eurogameru gde se detaljno objašnjavaju mane retail sistema:

http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-10-where-does-my-money-go-article

If you bought a game in the run-up to Christmas and it cost £39.99 to buy, approximately £7 (17.5 per cent) went on VAT (that figure increased to 20 per cent as of 4th January), while £10.50 (27 per cent) went to the shop and £12 (30 per cent) to the publisher.

The rest goes on what's called cost of goods: the nuts and bolts of videogame publishing. 65 pence (two per cent) goes on distribution, £1.75 (four to five per cent) on marketing, and an £8 (20 per cent) licence fee goes to the platform holder (Microsoft, Nintendo or Sony). All these costs are paid for by the game's publisher. If a third-party is behind the game, approximately £3 goes to the developer, or 25 per cent of the publisher's revenue after deductibles, although developers are often paid in a series of advances as they meet milestones.

The fact remains that developers, the creators of the games we love, receive less than 10 per cent of the increasingly bulging revenue pie.

A ako razvojni tim preko steam-a nema izdavača, već ide direktno na steam, ostane bez samo ~25% profita koje uzme steam. Pa ti vidi koja je to razlika u čistoj zaradi. I zašto mogu da ponude igre na takvim akcijama par puta godišnje.
 
Poslednja izmena:
čekaj, a taj steamov drm kako to uopšte radi? šta odem kod ortaka na komp, ulogujem se i ne mogu da igram svoju igru? od kad to?
 
Nije tema ali... DRM u smislu da je igra zakljucana na tvoj nalog, da je ne mozes pokrenuti bez ukljucenog servisa (aplikacije) i da je ne mozes dalje preprodavati. Naravno da mozes da igras sa svojim nalogom gde god hoces, samo ce biti malo cimanja oko sistema zastite od kradje naloga ako je uopste ukljucen (mozes da iskljucis ali ne bi preporucio).
 
Nazad
Vrh Dno