Šta je novo?

Uzasno iskustvo sa WinWin servisom (neovlasceno kopiranje podata sa racunara itd.)

Морао је нешто да потпише. Шта ту пише је већ питање за себе.

Нисам сликао кад сам предавао лаптоп под гаранцијом али писало је везано за податке са харда. Питање шта која фирма пише.
Zašto je morao ako mu nisu ništa dali da potpiše jer kao što rekoh ja kad sam davao laptop nisu mi davali ništa da potpišem. Pitanje je da li je bio slučaj kao kod mene ili kao kod tebe. Ali čak i da je bio kao kod tebe, da je potpisao, ne verujem da je to što je pisalo podrazumevalo da daje saglasnost za kopanje po njegovom hardu i kopiranje podataka već samo za odricanje od odgovornosti od eventualnog gubitka podataka.
 
Krađa - neovlašćeno kpiranje podataka je urađeno i niko ovde nijednom porukom nije rekao ništa suprotno tome, niti je pokušao da opravda tu krađu. Ključno je da svako mora da uradi sve što može da sebe zaštiti od toga. Može da se nada da će druga strana postupiti pravilno i da neće uraditi nešto nelegalno, ali sa bitnim podacima ne sme da se rizikuje, nimalo. Čak i neko obeštećenje u novcu nakon sudskih procesa ne mora ništa da znači oštećenom, zavisno od toga o kakvim podacima se radi.
 
Zašto je morao ako mu nisu ništa dali da potpiše jer kao što rekoh ja kad sam davao laptop nisu mi davali ništa da potpišem. Pitanje je da li je bio slučaj kao kod mene ili kao kod tebe. Ali čak i da je bio kao kod tebe, da je potpisao, ne verujem da je to što je pisalo podrazumevalo da daje saglasnost za kopanje po njegovom hardu i kopiranje podataka već samo za odricanje od odgovornosti od eventualnog gubitka podataka.
Ако ништа није потписивао као реверс, то је озбиљан проблем.
 
Opet pitam - zašto bi morao da ima i da li svaki servis uistinu ima u obrascu reversa tekst koji prilikom potpisa sugeriše da ne garantuju za podatke pri čemu je to "Ne garantujemo" nedvosmisleno i podrazumeva da neće svako kome padne na pamet čeprkati po hardu i kopirati od sadržaja šta mu srce ište? I da li si sto posto siguran i da dotični servis ima tako nešto, odnosno da je tada imao?

Reversi se generalno odnose na kvantitativnu primopredaju srestava dok se kvalitativna uglavnom reguliše kroz zapisnik...
 
Stara izreka "Ne diraj tuđe ali čuvaj svoje"
 
Ne razumem zašto je i dalje teško nekima da shvate da treba da zaštite PC. Praktično svi nose enkriptovane telefone, i praktično svi imaju šifru na njemu, makar i neki glupi PIN.
I to imaju jer neće da im neko nabija nos u to, i ne razmišljaju ne sme, nego znaju da hoće ako ima priliku.
 
Otvarač teme je ovde došao da podeli iskustvo, pita za savet i dobije neku vrstu digitalne podrške..., a naleteo je na komentare tipa "ko te šiša što nisi enkriptovao folder" , "zašto nisi izvadio hard" , "zašto si kupio gotovu konfiguraciju" i "sam si kriv, što se žalis"...
Naravno, čovek batalio.
 
Pokretač teme se javio kada je već šteta učinjena i mi možemo samo da diskutujemo i jedni druge savetujemo šta treba da se radi kako bi zaštitili podatke. Da je tada došao i rekao da mu ne radi komp a ima osetljive podatke, ovde bi ga članovi posavetovali šta je najbolje rešenje.
 
@NAS Tako je. Zajedničko kukanje i jadikovanje u prazno nema poente. Izvlačenje pouka i iskustva je dragoceno.
 
Ne bih odneo SSD/HDD u servis, trika nema.
Izvadim, pa vi ljudi popravljajte,
 
Tako je. Voleo bi da mi objasne na koji način sam izgubio garanciju jer sam izvadio SSD.
 
Ako su napisali da se garancija gubi time što se skine nalepnica, odnosno računar/laptop otvori ne vidim zašto bi dodatno bilo šta objašnjavali naročito jer niko neće da glumi Poaroa i istražuje da li je samo izvađen disk ili je tu čačkano još nešto.

Ni meni se to ne dopada niti se ikada dopadalo i mislim da je glupo ali ako sam to što je jasno napisano prihvatio prilikom kupovine mislim da toga treba da se pridržavam, kao što bi i servis trebao da se pridržava svojih obaveza. U suprotnom ako svi (proizvođači, distributeri, prodavci, kupci, serviseri) počnu da zanemaruju takve stvari i ponašaju se kako oni smatraju da je potrebno, nastalo bi totalno rasulo...
 
Ovde se govori o vise stvari, a opste je poznato da jedan pojam ne mora da znaci isto za dve ili vise osobe. Informaticka pismenost za Deda Peru koji je bio obucar 40+ godina znaci nesto drugo od Magdalene koja je Medior Developer II u ”izmisljena tech firma”. Isto tako imamo i bankara Manojla koji cepa Xbox uvece, i poseduje poslovni racunar o kojem brine bankarski neki security IT, i jako ga smara da smislja nove passworde kad mora i 2FV mu je pakao. A onda imamo prosecnog korisnika Bench foruma koji zna sta znaci enkripcija.
Niko nas ne uci da razumemo informacione sisteme ako to ne biramo, illi je deo posla. Nije nuznost za vecinu, ali segmenti nje kao sto je ugrozenost privatnih podataka jesu izrazito vazni. I verujem da je to upravo poenta ove teme: nasi podaci mogu biti ugrozeni u sistemima gde ne smeju biti. I ti sistemi treba krivicno da odgovaraju ukoliko dodje do povrede zakona.
Mnogo stvari nije poznato opstoj populaciji: kupovina desktop racunara u delovima, vadjenje harda pre servisa, enkripcija, 2FV, pa cak i backup i mnogo drugih. I opstu populaciju je potrebno funkcionalno osposobiti da koristi minimalnu zastitu svojih podataka, svakako. Makar samo 2FV :) To bi bilo zaista super. Isto tako je potrebno poostriti i povecati kontrole servisa, ali i obuku radnika. Verujem da bi to smanjilo ovakve izrazito neprijatne situacije u kojoj se nazalost nasao OP. Nadam se da da je dobio spor na kraju.
 
  • Like
Reagovanja: NAS
Ako su napisali da se garancija gubi time što se skine nalepnica, odnosno računar/laptop otvori ne vidim zašto bi dodatno bilo šta objašnjavali naročito jer niko neće da glumi Poaroa i istražuje da li je samo izvađen disk ili je tu čačkano još nešto.

Ni meni se to ne dopada niti se ikada dopadalo i mislim da je glupo ali ako sam to što je jasno napisano prihvatio prilikom kupovine mislim da toga treba da se pridržavam, kao što bi i servis trebao da se pridržava svojih obaveza. U suprotnom ako svi (proizvođači, distributeri, prodavci, kupci, serviseri) počnu da zanemaruju takve stvari i ponašaju se kako oni smatraju da je potrebno, nastalo bi totalno rasulo...


Ovo srećom odavno nije tačno iako je bilo. Deo za nalepnicu. Ne može ti niko zabraniti da otvoriš kućište i time se ne gubi danas garancija.

Ako je računar iz delova sklopljen kao PC sklop/konfiguracija i gde svaki deo ima svoju cenu onda je kod reklamacije dovoljno doneti deo koji ne radi a izvaditi deo koji sigurno radi ili ne želimo da nosimo(ssd,HDD a i bilo šta drugo).
E sad problem je kad se kupi govova konfiguracija koja se vodi pod nekim kao fol vrednom.. kao gigatron gotove konfiguracije. Kod njih nažalost mora se odneti ceo komp kompletan(može se enkropktuju podaci i sl) ali se mora odneti bas sve..

Većina nas sa foruma ne kupuje tako ali opet van foruma gotovi računari Tehnomanija Gigatron i sl su vrlo prodavani kod ljudi koji se ne razumeju
Ali čak i tako gotova konfiguracjja ima važeću garanciju ako je kupac otvara, sve dok ništa fizički ne ošteti naravno

Nadam se da je ovo od pomoći nekom ko ubuduce čita ovu temu.
 
Govorio sam o gotovom računaru, kao i laptopu mada je kod nas i dalje sve kako distributer prodavac napiše pa čak i ukoliko Zakon o zaštiti potrošača kaže da je nešto na strani kupca česti je slučaj da treba roditi mečku (izgubiti vreme i živce) dok se ne istera da je to tako.

Posebna priča je i to što ima dosta ljudi koji ne znaju koja komponenta je u pitanju pa iz tog razloga ne mogu da sami skinu (a neki i ne znaju to da urade) i odnesu konkretnu komponentu na reklamaciju.

U svakom slučaju hvala i na pojašnjenju za računar sklopljen iz komponenti i nalepnicu na njemu pošto odavno (već više od 10 godina) nisam imao potrebe da nosim ništa na reklamaciju...
 
Nazad
Vrh Dno