Šta je novo?

Ukraden telefon

cybermilisav

Zapažen
Učlanjen(a)
11.08.2021
Poruke
5
Poena
22
U februaru mi je ukraden iphone 12 pro, posle nekih mesec bio na prepoznavanju u policiji, a pre nekoliko meseci i na sudjenju. Lice je tada bilo maloletno, na sudjenju punoletan. Pridruzio sam se tuzbi jer nisam bio jedini osteceni (nekoliko kradja isto vece), ali telefon nije nadjen.
Telefon je u medjuvremenu zamanjen na garanciji u jednom od ovlascenih servisa. Nije koriscen do trenutka zamene (povremeno sam radio provere na kojima se vidi da li ima icloud nalog na sebi). Zvao sam apple korisnicku podrsku i poslali su mi datum kada je zamenjen i novi serijski broj a na sajtu servisa vidim da je telefon zaprimljen kod njih na servis i zamenjen za drugi uredjaj.
Od ljudi koje pitam za savet, bilo inspektori ili advokati dobijam slicne odgovore, da servis nema nista sa tim, da moram da cekam sud da naplati stetu.
Malo mi je nelogicna cela situacija, da li ima neko slicno iskustvo?
 
A kako je zamenjen telefon, na osnovu cega, bez ikakvih papira? I ako su ga vec zamenili, onda valjda servis ima podatke osobe koja ga je preuzela? I zar ne moze sada policija da nadje taj novi telefon i locira osobu koja je imala u posedu tvoj ukradeni telefon... Zaista se ne razumem, ali i meni sve to cudno deluje :S
 
Moze policija da ga nadje ali ne zeli iz njima znanog razloga.
 
Policija nalazi nešto preko 50% prijavljenih telefona.
  • Jedna količina završava van zemlje, gde je praćenje preko IMEI nemoguće,
  • druga količina biva otkupljena od "servisera" koji menjaju IMEI, tako se jedan IMEI multiplicira,
  • treća grupa telefona su takci isti telefoni sa prepravljenim IMEI brojem, te se nekad prilikom aktiviranja praćenja pojavljuje jedan IMEI broj u stotinama primeraka.

Nije tačno da "policije neće" već praćenje radi pod nalogom suda, koji nekada i ne izdaje sudski nalog/odobrenje.
Gubljenje telefona nije za sud razlog za izdavanje naloga.
Razlog može da bude samo izvršenja krivičnog dela.
 
zašto je tako lako promeniti imei broj na telefonu? pretpostavljam da proizvođači to mogu da onemoguće...a s druge strane policija verovatno zna koji su to "serviseri" koji se time bave...

P.S. a što se tiče konkretne situacije to mi zvuči kao dosluh na relaciji servis- lopovi, ne znam kako neko donese ugašen telefon i dobije zamenski na lepe oči?
 
Poslednja izmena:
Pa nisam bas siguran koliko je lako i da li je uopste moguce promeniti IMEI broj na novijim iPhone modelima.
 
Zar ne koristis icloud nalog i pass za otkljucavanje telefona? Takav telefon kad neko nadje je neupotrbljiv za njega. Drugo mislim da ako je aktivna garacija apple-ova od godinu dana da ti netrebaju nikakvi papiri. Ja sam imao 6s ona serija ako se secate sa losom baterijom,nisam imao papire ali je bio u garanciji. Poslao sam ga samo direktno i apple servis zamenili bat besplatno i vratili telefon.
 
Kod nas je moguce u apple ovlascenim servisima u prvoj godini ostvariti garanciju bez ikakvih papira (istyle, macola, promobi), cuvena internacionalna apple garancija od datuma aktivacije. Telefon je zamenjen za drugi nov neaktiviran telefon, do skoro se za svaki cak i manji kvar dobijao nov telefon. Od skoro je to promenjeno, ako su sitni kvarovi zvucnik, kamera itd, radi se popravka, bilo sta na ploci i dalje se dobija drugi nov uredjaj.
Meni su nelogicne informacije koje dobijam od razlicitih ljudi , da je problem upravo u tome sto je to skroz drugi uredjaj i da servis (pro mobi) nema nista sa tim, jer oni ne mogu znati ko donosi telefon, a da policija ne moze da trazi novi uredjaj jer nema isti serijski (imei) broj.
Cekam odgovor jos jedne "veze", od prethodne dve sam dobio isti odgovor, ne moze se staviti na pracenje jer nije ista fizicka stvar koja je meni ukradena.
Telefon nije imao icloud nalog, jer ga je ukrao lik koji je trebao da ga kupi od mene, gledao telefon dva minuta, video da nema nalog na sebi i pretvorio se u Usain Bolta.
 
Ukrao lik sa oglasa?
Nema tu šta da tražiš telefon, privatna tužba
 
Kod nas je moguce u apple ovlascenim servisima u prvoj godini ostvariti garanciju bez ikakvih papira (istyle, macola, promobi), cuvena internacionalna apple garancija od datuma aktivacije. Telefon je zamenjen za drugi nov neaktiviran telefon, do skoro se za svaki cak i manji kvar dobijao nov telefon. Od skoro je to promenjeno, ako su sitni kvarovi zvucnik, kamera itd, radi se popravka, bilo sta na ploci i dalje se dobija drugi nov uredjaj.
Meni su nelogicne informacije koje dobijam od razlicitih ljudi , da je problem upravo u tome sto je to skroz drugi uredjaj i da servis (pro mobi) nema nista sa tim, jer oni ne mogu znati ko donosi telefon, a da policija ne moze da trazi novi uredjaj jer nema isti serijski (imei) broj.
Cekam odgovor jos jedne "veze", od prethodne dve sam dobio isti odgovor, ne moze se staviti na pracenje jer nije ista fizicka stvar koja je meni ukradena.
Telefon nije imao icloud nalog, jer ga je ukrao lik koji je trebao da ga kupi od mene, gledao telefon dva minuta, video da nema nalog na sebi i pretvorio se u Usain Bolta.
Дали су ти праву информацију. У кривичном поступку који се води истакнеш имовинско правни захтев и суд кад пресуди о главној ствари (крађи) одлучи и о томе. После тога по правоснажности пресуди можеш да покренеш извршни поступак да би наплатио своја потраживања. Обзиром да је лице малолетник у тренутку почињења к.д. његови родитељи(старатељи) могу да сносе одговорност (не увек има изузетака) и онда од њих можеш да наплатиш. Е сад сам процени колике су ти могућности да заиста наплатиш то потраживање. Све ово ти пишем уопштено и најбоље је да послушаш адвоката који ти ради предмет јер он најбоље зна какво је фактичко стање и која ти је могућност да заиста наплатиш. Одговорност овлашћеног сервиса по мени не постоји овде али ми није јасно на основу чега су му дали нови телефон ? Који је то квар имао, а да је имао оштећење не би му заменили.
 
Ne kapiram, tvoj telefon se zna gde je - u sevisu, jer tamo je zamenjen.
A telefon za koji je zamenjen, ti sa tim telefonom nemaš ništa. Što se tiče policije oni imaju počinioca, predmet se zna gde je i tu se interes za njih završava.
Jedino ne kapiram da li je počinilac mogao biti osoba koja je zamenila telefon ili je neko drugi... No, svakako ni to policiju ne zanima, jer taj telefon je mogla otkupiti neka treća osoba, odneti u servis i dobiti novi uređaj, i to čak da ta osoba nije ni svesna da menja kradeni telefon. A policija sigurno neće juriti duhove koji možda jesu a možda nisu se svesno okoristili.

Što se tiče servisa, oni imaju svoju politiku, ako je politika nekog proizvođača delegirana ovlašćenom servisu takva da se tako lako zameni uređaj, za koji je očigledno jedini bezbednosni zahtev taj da bude otključan (pošto nije imao icloud nalog), onda ni servis ne snosi nikakvu odgovornost.

Ne znam kako si postupao sa korisiničkom podrškom po krađi telefona, odnosno da li si sve prepustio policiji ili si možda informisao Apple podršku.

Ja bih u ovom slučaju možda pokušao da pritisnem Apple, aludirajući na to da im je telefon koji je predmet krađe prošao kroz sistem i da je zamenjen. I s obzirom da je novi uređaj dat osobi koja je pravo na taj uređaj ostvarila kradenim telefonom, onda u neku ruku si i ti taj koji je oštećen za ustupak u vrednosti novog telefona.
Ne znam kako to ide u Apple svetu, ali možda ako uporno i valjdano obrazložiš apsurd situacije, možda iznudiš novi telefon. Ja bih barem više nade polagao u to nego da ćeš da naplatiš neku štetu.
 
U ovom slucaju pogresno je traziti telefon, nema vise njegovog telefona.

Ajfon koji zavrsi na reklamaciji se vraca eplu i ide u delove, i za to ne treba nikakav papir ako telefon ima validnu garanciju po serijskom broju.

Posto je pocinioc poznat, tuziti pocinioca i naplatiti pricinjenu stetu i od tih para kupiti drugi telefon.

izvorni telefon slobodno zaboravi, a taj zamenjeni tehnicki ne pripada tebi.
 
Ne bih rekao da pozajete previše kako ume da izgleda naplata štete, koliko je mukotrpna, koliko može da izađe na slepu ulicu a da ne spominjem parnične troškove, pa na kraju ispadne skuplja pita nego tepsija. Do tada taj Iphone može da mu presedne dvostruko i da mu proklinje svaki dinar.
Nije uvek slučaj, ali nije ni redak.
 
izuo bih servis iz gaća zbog ovoga...te priče donesem ukraden telefon i dobijem novi su i razlog zašto je čovek oštećen, jer je neko ukradenom robom ostvario protivpravnu korist...šta je navedeno kao razlog zamene za novi telefon između ostalog? tužio bih servis za saučesništvo u kriminalu...

na isti način verovatno i flešuju ukradene telefone, jao zaboravio sam šifru, i eto lepote, dobiješ čist telefon sa novim imei brojem...legalizovan kriminal....

dakle, bez originalne kutije sa imei brojem, i bez valjanih papira koji dokazuju vlasništvo, zove se policija...
 
Poslednja izmena:
Apsolutno se slažem, ne kažem da postoji krivična odgovoronost servisa, ali postoji ipak odgovornost koja je indirektno prouzrokovana očigledno ne baš najsjanijom politikom servisa ili proizvođača, koja je opet takva očigledno da bi služila kupcima tj. korisnicima.
Zato ako lepo i uredno potegne tu politiku iz svog ugla i ukaže na njenu manjkavost, koja je uslovila da treća osoba ostvari pravo na novi telefon kradenim telefonom koji je otuđila druga osoba, pa onda možda i shvate apsurd i kompenzuju je novim telefonom autoru. Ako već Apple važi za nekog sa premuim politikom prema svojim kupcima, možda i prođe. Svakako nema šta da izgubi.
 
Nema servis nikakvu obavezu da proverava legalnost donesene stvari na servis.

Sto se tice apple napisao sam vam da taj telefon verovatno vise i ne postoji, nije mi jasno da se i dalje drzite toga umesto da se fokusirate na stvaran problem.

Momak koji je ukrao telefon ce dobiti kakvu takvu presudu (uslovnu verovatno) advokat ce ga tuziti i ako ne moze da plati na grbacu nakaciti izvrsitelja pa ako ne plati on platice neko sve to sa kamatom.

Nece biti brzo, ali ce biti visestruko naplaceno.
 
Meni samo i dalje nije jasno kako je taj telefon zamenjen.

Ja još nisam čuo da je neko ostvario svoja potrošačka prava bez dokaza o kupovini, dakle bio to Ugovor o kupovini na daljinu, fiskalni račun, garantni list, bilo šta... Doduše, nisam upoznat sa tom Apple internacionalnom garancijom, ne znam da li ona prosto zadovoljava postojanje telefona kao jedini kriterijum.

Takođe, nije mi jasno kako telefon nije blacklistovan od trenutka krađe do momenta pojavljivanja u servisu, da li je uopšte proveren u samom servisu... Barem bi stavljanje IMEI na crnu listu trebalo da je prilično prost posao.
 
odlično, pošto servis nema nikakve obaveze što se tiče legalnosti odoh da ukradem prvi auto na ulici koji mi se dopadne i odmah u servis da ga zamenim za novi jer ovaj ukradeni "ne ide baš nešto najbolje"...kad bi policija zakucala na vrata serviseru koji je odobrio zamenu i da objasni zašto je to uradio možda bi se otkrilo koliko je još takvih ukradenih telefona zamenjeno za novi i koliko je flešovanja takvih telefona urađeno...

@cybermilisav

konsultuj ti advokata pa pritisnite servis da se ustanovi ko je odobrio novi telefon i kakva su njihova pravila za zamenu telefona...i svejedno, servis je definitivno u (makar bio) posedu ukradene stvari, ne mogu oni tek tako lako da se izvuku iz toga...naravno, proces protiv lopova je drugi kolosek...
 
Poslednja izmena:
Ovo je zapravo jako interesantna "rupa" u Apple servisnoj proceduri. Koliko je dobra, toliko i ne valja, što se pokazalo u ovom slučaju.

Apple internacionalna garancija ne zahteva dokaz o kupovini u prvih godinu dana. Gleda se samo datum kada je telefon prvi put aktiviran i od tog dana 12 meseci.

Servis ne može da se tereti, jer su oni samo poštovali proceduru koju je naložio proizvođač, koji im i plaća za tu servisnu intervenciju.

Postavlja se pitanje: Šta je bio osnov zamene celog uređaja? Šta je to moglo da se pokvari tako brzo, a da nije fizičko oštećenje, pa se stekao uslov za zamenu uređaja za drugi?

OP je napravio grešku što nije istog trenutka, nakon krađe, kontaktirao Apple, rekao da je uređaj ukraden, priložio dokaz o kupovini telefona i na taj način blokirao/blacklistovao telefon. Nisam upoznat sa procedurom za blacklist, ali je svakako tada to trebalo da se istraži. Onda pojedinac ne bi mogao da servisira ukraden uređaj.

U svakom slučaju, žao mi je što se ovako nešto dešava. Da se pojavi kao kupac, a onda pobegne sa telefonom... Nemam reči.

na isti način verovatno i flešuju ukradene telefone, jao zaboravio sam šifru, i eto lepote, dobiješ čist telefon sa novim imei brojem...legalizovan kriminal....
hah ne ide to tako. :) Ako neko zaboravi šifru za mail nalog, neophodan je dokaz o kupovini da bi se ista skinula (ovo je kod Android uređaja). Kod Apple nisam siguran ni da je moguće skinuti FMI, čak ni uz dokaz o kupovini. IMEI broj se ne menja prilikom skidanja naloga. Tako da tvoja teorija ne stoji. Kada se menja IMEI broj, nema ništa legalno u vezi sa tim. :)
 
hah ne ide to tako. :) Ako neko zaboravi šifru za mail nalog, neophodan je dokaz o kupovini da bi se ista skinula (ovo je kod Android uređaja). Kod Apple nisam siguran ni da je moguće skinuti FMI, čak ni uz dokaz o kupovini. IMEI broj se ne menja prilikom skidanja naloga. Tako da tvoja teorija ne stoji. Kada se menja IMEI broj, nema ništa legalno u vezi sa tim. :)
serviseri imaju side job :) ako je moguće da neko imenom i prezimenom potpiše da se dobije novi telefon umesto telefona novije generacije koji teško da je zreo za menjanje onda je svašta moguće...ovako postavljena pravila omogućavaju serviserima i njihovim khm "poslovnim partnerima" široko polje za manipulacije...jeste to krivično delo, ali kao i kod svakog kriminala, rizikuju dok ih ne uhvate :)
 
Poslednja izmena:
Ako neko zaboravi šifru za mail nalog, neophodan je dokaz o kupovini da bi se ista skinula (ovo je kod Android uređaja). Kod Apple nisam siguran ni da je moguće skinuti FMI, čak ni uz dokaz o kupovini. IMEI broj se ne menja prilikom skidanja naloga. Tako da tvoja teorija ne stoji. Kada se menja IMEI broj, nema ništa legalno u vezi sa tim. :)


Moze i radi se iskljucivo preko Apple support-a, prilazes dokaz o kupovini, a najlakse ide ako ti je i kartica vezana za nalog. Bez dokaza o kupovini, mislim da je misaona imenica preko Apple-a, narocito ako nije vezana ni kartica vlasnika telefona :)
 
Sve bi bilo lakše da nisi skinuo icloud pre prodaje. Prodavao sam nove ajfone pre, sve uređaje koje je neko reklamirao sam slao na svoje ime tj kao da su moji. I to je bitno samo zbog pošte/dostave tj znači da možete da stavite lažno ime i neku adresu nebitnu bez problema. Neće da servisiraju uređaj ako je zaključan, traže šifru od ekrana i iclouda. Nekad imaju akcije (ili je to možda stalna praksa), ja sam moj 11 pro 256 sa slomljenim ekranom poslao kod njih i po ceni zamene ekrana (43k) su mi dali nov isti uređaj sa drugim ser. brojem i drugi imei. Tako da je moguće da je on to znao ili ima neku vezu tamo u servisu. Ili jednostavno imaju je tu nesreću tj sreću da se nešto stvarno pokvarilo i odobrili zamenu
 
nema tu nikakve zavere, to je takvo korisnicko iskustvo da se garancija realizuje po serijskom broju.

Kupis telefon u evropi i crkne ti u americi, i bez problema ce ti zameniti telefon za drugi bez racuna.
Sam uredjaj za apple nije sporan, oni se ne bave imovinsko pravnim odnosima.

Lepo kazem, traziti obestecenje od onog koji je stetu napravio a ne baviti se telefonom.
 
Apple internacionalna garancija ne zahteva dokaz o kupovini u prvih godinu dana. Gleda se samo datum kada je telefon prvi put aktiviran i od tog dana 12 meseci.

Servis ne može da se tereti, jer su oni samo poštovali proceduru koju je naložio proizvođač, koji im i plaća za tu servisnu intervenciju.

Onda je jasno, servis nije ništa zgrešio kad je ispoštovan jedan jedini preduslov, a to je praktično da je telefon u garanciji samo.
Takođe verujem da je otključan telefon, odnosno nepostojanje iCloud naloga, bio faktor.

Što znači da ostaje jedino pitanje blacklista.... Da li je autor sam uradio nešto povodom toga po krađi, sem prijave policiji, i da li je servis ispoštovao blacklist proveru.

Prvo je pitanje za policiju, koja je procedura i da li uopšte postoji kada je u pitanju blacklist telefona i da li ta procedura ima efeketnost kada se telefon pojavi na nekom mestu u kojem telefon mora da prođe kroz sistem, kao što je servis jelte.
A u zavisnosti od tog odgovora, ako je potvrdan, svakako sledi pitanje za servis, da li su ispoštovane procedure i da li uopšte postoje, kada im je kroz sistem prošao kraden telefon.


Najbolje bi bilo da je autor lično imao kontakt sa Apple podrškom, ikakvu, sa te pozicije bi možda mogao da ukaže da je njegov, ukradeni telefon, neometano prošao kroz autorizovani kanal Apple podrške, i ne samo da nije flagovan nego je zamenjen za novi uređaj.

No mislim da bi trebalo svakako da se obrati Appleu, možda iznudi neki njihov uvid u situaciju i u sam servis uostalom, a ko zna, možda i oni u sklopu neke reakcije na splet okolnosti reaguju u maniru benefitnom po autora. Nema šta da izgubi, mislim da može da ostvari veći momentum nego sa policijom i sudom.
 
ja iskreno nisam nista razumeo.
Ukrali su ti tel bez apple ID naloga odneli u servia dobili drugi uredjaj? I kako si proveravao da li ima apple id na sebi ili ne?

A ako si imao apple id tj icloud nalog na tel onda ne znam koji normalan servis ce takav uredjaj da menja... cak i kad ima dep/mdm na sebi nemaju pravo da cackaju kamo li apple id
 
Ko zna ko ga je odneo u servis, taj što je ukrao sigurno je prepordao bez punjača, kupac proverio po serijskom broju i video sve regularno (nije zaključan na nalog i u garanciji telefon, znači složio mu priču da je izgubio kutiju, kupac nije ni posumnjau da je ukraden jer nije zaključan nalog), kupcu se pokvarilo nešto i otišau u servis, servis dobio otključan telefon bez naloga što je i uslov za prijem na servis i ispratio proceduru, garancija se ostvaruje po serijskom broju i nema tu teorije zavere, tako je kod Apple.
Lepo je @bakara napisao, pogrešno je tražiti telefon koga više nema, ali se može dokazati da je taj uređaj zamenjen po srerijskom ili imei broju, to mora pisati negde u nekoj bazi i za to se može izdati potvrda servisa ako možeš dokazati da je bio tvoj uređaj da ti izdaju, pa jedino tako da se tražiš taj novi zamenski uređaj.
 
I ja mislim da je to slučaj...

Nema šanse da bi se neko usudio da odnese telefon u ovlašćeni servis a da zna da je kraden. Nego nema naloga, dakle računa kupuje ga od vlasnika.
Čak i da je neko znao da je ukraden zdravorazumski bi pretpostavio da je već blacklistovan i opet se ne bi usudio u servis.
 
Ne razumem sta ce njemu potvrda servisa da je zamenjen telefon drugim, kada je lopov uhvacen a njegovog telefon vise ne postoji?
 
Sto bi rekli, dva puta nista je nista, crva nije ni bilo... E sad, stoji da tog telefona nema vise, ali je neko upravo taj ukradeni telefon zamenio za novi i nikome nista, to je to? (ok, servis nije pogresio posto im je takva poslovna politika da se menja samo na osnovu serijskog broja, a onaj koji ga je menjao je mozda i znao da je ukraden, a moguce i da nije). Secam se da je neko pisao da su ljude uredno zvali iz MUP-a da ih obaveste da poseduju ukradeni telefon i da ga donesu u stanicu ili sl. Ovde ispada da je fakticki zamenom "legalizovan" ukradeni telefon i cao zdravo, a pravi vlasnik mora da se mlati i maltretira ne bi li izvukao bilo sta :(. Cerka koristi iPhone pa mi je ovo bilo zaista zanimljivo da procitam. I ako nista, eto za nauk oko prodaje bilo cega - nista na ulici, nego lepo neki zatvoren prostor, tipa kafic, pa izaberes stratesku poziciju da ne moze da pobegne :) a uz to, nikako skidanje naloga dok se ne preuzme cash (i dobro proveriti novcanice naravno :cool: posto ocigledno svakakvog sveta ima...).
 
Nazad
Vrh Dno