Šta je novo?

Uber app

Stoka™
 
Neka se žale Kardelju i nauče slobodnom tržištu.
 
Neka se obrate Tačerovoj, da su se tada digli svet bi bilo lepše mesto.
 
Car:GO nece raditi nedelju dana zbog "izmene algoritma".

Taxify daje 30% popusta na sve vožnje, kao i jednu vožnju besplatnu (do 1k din, sa promo-kodom).

Što ne pišemo o tome? I jesmo li osigurani kod njih? Ako dodje taksista na poziv ovih apps, jesam li osiguran?

Neka nova iskustva? ;)
 
Taxity je taxi ureduzenje kod nas, rade obicni taxisti, samo se po tehnologiji poziva razlikuje izgleda.
Da ima 30% popusta BTW, NEMA. Imao sam dve voznje, ono sto otkuca taximetar u prvom slucaj je maltene bilo idetnicno sta otkuca app (a treba sa 30% popusta da otkuca), u drugom slucaju je nekih 15-20%. App po svome racuna, po GPUu taxiste, verovatno zbog toga nije uopste tacno 30, mada mi drugi taxista rece da mu je cesto i preko 30% razlike naspram taximetra.

Bolja varijanta za promo kodove je da dobijete promo kod od nekoga, do 600din za prvu voznju, a onda on dobija 600 din za voznje uopste.
Ovako je prva voznja do 1000, medjutim, ako je prva voznja 200, vama je svejedno, znaci samo za voznje 600-1000 pa ima smisla.

Svidja mi se inace Taxity, prilicno prost i funkcionalan app. Ne morate imati uopste novca za autorizaciju kartice pri prvom unosu, samo pri placanju. Neophodna je kartica za promo kodove.

CarGo 2 nedelje nece raditi. Hocu novac nazad!
 
Uber je zakon. Mnogo bi bilo dobro da ga kod nas odobre vec jednom... Posebno za Beograd, pa tu taksisti deru. Hoce i oni ljudi zlatnih 1000 evrica mesecno barem.... Negde u unutrasnjosti taxi je dzabe i svi se voze. Pa, cak i u Novom Sadu je sasvim pristojna cena...
Slobodno trziste propagira kapitalizam, a i nasa lepa drzava, tako da Uber stize .... mozda... jednog dana... ali samo mozda... cccccc
 
Evo ovih dana taksisti strajkuju po beogradu, zele da broj taksista ne bude ogranicen.
 
Taxity je taxi ureduzenje kod nas, rade obicni taxisti, samo se po tehnologiji poziva razlikuje izgleda.

Taxify nije taksi udruzenje. Taxify mogu koristiti taksi udruzenja (taxify dispecerska app) ili taksisti (aplikacija za narucivanje i placanje voznje).

Da ima 30% popusta BTW, NEMA. Imao sam dve voznje, ono sto otkuca taximetar u prvom slucaj je maltene bilo idetnicno sta otkuca app (a treba sa 30% popusta da otkuca), u drugom slucaju je nekih 15-20%.

Da li si se zalio Taxify?

Ne morate imati uopste novca za autorizaciju kartice pri prvom unosu, samo pri placanju.

Ranije nije bilo neophodno imati novac prilikom autorizacije, sada jeste.


CarGo 2 nedelje nece raditi. Hocu novac nazad!

Da li si se zalio CarGo-u?
 
1. Rade kao udruzenje tj.nemaju svoje vozace sam mislio vec prave taxiste.
2. Nisam. Evo nakon 6 viznji nijednom nije bilo vise od 15ak % razlike od taksetra. Mislis da ima poente da se zalim?
3. Ne mora probao sam upravo.
4. Jesam, ne odgovaraju tj.kazu radice ali ni da zucnu na pitanje za povracaj novca.

I jos uvek nisam video kako CarGo sme onako da skine MTS kredit bez da me MTS pita preko SMSa ili bilo kako.
 
1. Taxify nije taxi udruzenje, i ne radi kao udruzenje. Taxify nema ni prave ni bilo kakve taksiste. Taxify pruza usluge, a te usluge koriste iskljucivo taxi udruzenja ili taksi vozaci. Taksi udruzenje kome taksista pripada ne mora da ima saradnju sa taxify niti potspisan bilo kakav ugovor. Taksista koji zeli da koristi taxify da dobije voznju mora da dokaze da je zaista taksista kako bi dobio account.

2. Mislim da ima poente ima vise pisati Taxify-u, pogotovo na njihovoj FB stranici, nego zaljenjem po forumima u Uber temi.

3. Mora, probao sam upravo.

c3.JPG

Moguce da to varira u zavisnosti od tipa kartice i/ili banke izdavaoca.

4. Posalji im mail u kome ces napsiati samo da zelis da ti vrate novac nazad i potom okaci odgovor ovde.

Gde ocekujes da vidis kako CarGo sme da skine MTS kredit bez da te MTS pita, i sta ocekujes da vidis pod tim?
 
2. Mislim da ima poente ima vise pisati Taxify-u, pogotovo na njihovoj FB stranici, nego zaljenjem po forumima u Uber temi.
Nakon evo 20-ak voznji mogu da malo ozbiljnije sagledam stvari, jer sam i gledao koji taksista ima koji tip uredjaja od negde 5. voznje.
Posto Taxity prati po GPSu, ocigledno je mnogo manja razlika od ocekivane sto je bolji uredjaj (ko je imao recimo Galaxy flagship, to je stvarno bilo 20% naspram taksimetra razlike, u manje od 10RSD skoro). Neki jeftini telefoni (vidim po ekranu vrlo lako, bez obzira na slab vid, taj deo mogu da primetim) mogu da naprave vecu razliku, i bilo je na "moju stetu", tj. nekih 15% manje od taksimetra, iako treba 20% sada (primeti se, jer su moje voznje >500rsd bile)
Pitacu bas Taxity za ove slucajeve, ali me najvise cudi sto dok su imali 30% promo, meni je ispalo svega 10% manje od taksimetra, bas na prvoj voznji.

3. Mora, probao sam upravo.
Moguce da to varira u zavisnosti od tipa kartice i/ili banke izdavaoca.[/quote]
Def. varira onda, meni ni na Telenor, ni na Intesa MC nije trazio nista. (tj. "rezervisao" je 0RSD/0EUR)

4. Posalji im mail u kome ces napsiati samo da zelis da ti vrate novac nazad i potom okaci odgovor ovde.
Proradili su pocetkom marta, ocigledno je problem bio veci i pokrivao vise od ove 2 nedelje... malkice su skrti sa vozacima, tj. nema ih puno, ali sada nemam vise problema da tokom dana dobijem voznju, dakle radi.
Rekao sam da necu traziti novac nazad, videcu kako ce se ponasati, zgodniji mi je nacin placanja od Taxify-a dosta (ide preko MTS racuna, sve to ide firmi, nema potrebe za dodatnim fakturama i pravdanjima!). Jedino sto vozaci definitivno lose poznaju grad, cim ih ja vodim :)

Odgovor za povracaj sredstava je na kraju bio "ukoliko i dalje zelite, vraticemo sredstva, a u 'znak zahvalnosti na cekanju, dajemo vam promo kod bravo'" ;) (kod koji su inace svi dobili :D)

Napredak dakle, ali dosta neozbiljno deluju.

Gde ocekujes da vidis kako CarGo sme da skine MTS kredit bez da te MTS pita, i sta ocekujes da vidis pod tim?
Kada registrujes karticu sa MTS brojem recimo i hoces da platis nesto njome, posaljes SMS, i dobijas USSD callback da ukucas mPIN.
Kada posaljes SMS na 8787 da dopunis nekome kredit, posalju ti SMS sa kontrolnim kodom koji trebas forwardovati nazad na 8787.

Za naplatu od strane CarGo-a ne postoji NIKAKVA kontrola od strane MTSa. Dakle, niti ti MTS salje neku SMS poruku, niti USSD kod, niti traze da ti sa svog broja posaljes SMS nekom MTS short code broju ili slicno ili posaljes USSD kod.. (na Androidu ne moze CarGo poslati SMS, nema taj permission, ima samo za citanje poruka, a nema ni za pozive, tj. ima samo preko dialera, sto nije isto i vidi se nezavisno od aplikacije CarGo)

Nadam se da shvatas, nisam ni ja siguran kako da objasnim, ali ovo je ocigledan sigurnosni propust. CarGo ocigledno ima pristup MTS sistemu, koji mu omogucava da skine kredit, po "veruje mu se" principu.
 
Nismo spomenuli BlaBlaCar! Jeste da je za duže a ne gradske relacije ali nije tako daleko od drugih apps koje smo spominjali. U to ime:

BlaBlaCar, najveća svetska zajednica za deljenje prevoza na dužim relacijama na današnji dan obeležava jednogodišnjicu rada ovog globalnog servisa u Srbiji. Od marta 2015. godine pa do danas, zahvaljujući ovoj jedinstvenoj onlajn platformi u našoj zemlji podeljeno je preko 2,9 miliona kilometara i popunjeno preko 64.000 slobodnih mesta u automobilima koja bi inače ostala prazna.

Povodom proslave godišnjice, BlaBlaCar objavio je i infografik koji svedoči o tome kako i koliko su građani Srbije koristili BlaBlaCar u poslednjih godinu dana. Vozači su između 2015. i 2016. godine sa putnicima koji su im pravili društvo podelili preko 64.000 slobodnih mesta, dok je prosečna razdaljina njihovog zajedničkog deljenog putovanja bila 318 km.

RWCDSQu.png


N7KG27E.jpg


Ima li ko iskustva sa BlaBla koje želi da podeli? :)
 
Ludi antikapitalisti i opterećeni marksisti-staljinisti iz Berlina zabranili AirBnB. Pretpostavljam da milionima čestitih Berlinaca preostaje samo da emigriraju preko Atlantika trbuhom za kruhom ili okušaju sreću u nekoj protestantsko-kapitalističkoj zemlji. Ko će izdržati toliko lapanje neefikasne nemačke birokratije koja ratuje protiv svojih građana i torturu građevinskog lobija...je li tako?
 
Da sam ovo na nekom drugom forumu procitao, rekao bih "sta ti je, sine", s' obzirom na to kako zvucis ;)

To se zove vlada koja radi za narod, a ne da uzme od naroda :)
 
Ludi antikapitalisti i opterećeni marksisti-staljinisti iz Berlina zabranili AirBnB. Pretpostavljam da milionima čestitih Berlinaca preostaje samo da emigriraju preko Atlantika trbuhom za kruhom ili okušaju sreću u nekoj protestantsko-kapitalističkoj zemlji. Ko će izdržati toliko lapanje neefikasne nemačke birokratije koja ratuje protiv svojih građana i torturu građevinskog lobija...je li tako?

Meni se čini da bi ih preko Atlantika ganjali poreznici. :d
 
Da sam ovo na nekom drugom forumu procitao, rekao bih "sta ti je, sine", s' obzirom na to kako zvucis ;)

To se zove vlada koja radi za narod, a ne da uzme od naroda :)

Izgleda da nam treba tag za ironiju :d
 
Smileys obicno rade dobro taj posao :)
 
Airbnb i Berlin: neplacanje poreza i konkurencija brojnim hotelima. Nista drugo.

Berlincima najpre nije odgovarao Uber, a sada im ne odgovara ni Airbnb. Sta je sledece?
 
Sta god ispumpava novac iz lokalne ekonomije, bez konkretnog boljitka za istu :)
 
Milioni turista koji su dosli u berlin i odseli u stanovima koje su bookirali preko airbnb ne donose boljitak lokalnoj ekonomiji?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 
Ako time ljudi dobijaju vise cene stanova, onda ne (u Nemackoj postoje poreske olaksice za iznajmljivanje stanova, tako da to bukvalno ide na stetu poreza nekada)
 
Inače, Nemci su beogradske veverice koje padaju na fore tipa "doći će 90k bugarskih turista, ostaviće puno para, to je boljitak za našu ekonomiju".
 
Do juce su bili veverice cim su dozvoljavali godinama AirBNB. A van Berlina nisu Nemci, ili nisu veverice, pa i dalje dozvoljavaju izdavanje stanova preko AirBNB?

A veverice su pa dozvoljavaju Uber i u Berlinu, i van njega?
 
Vremenom su shvatili da to nije dobro za Berlin. Ti mislis da jeste? Da je sve sto je free market je dobro, i neka trziste pokaze drugacije? Kasno je tada.

Iskreno verovatno nemaju zakonskih mogucnosti da zabrane Uber opet, inace bi.
Fora da samo dodje strana kompanija i uzima 20% ekonomije je prilicno lose.
I Uber radi po principu Licensed taxi drivers u Berlinu koliko sam shvatio? Znaci sada je samo jedan od servisa za zvanje taxija? (sto je u Nemackoj i 2012. postojalo)
 
Poslednja izmena:
Vremenom su shvatili da AirBNB dize cenu rentiranja stanova u Berlinu, ne da to nije dobro po Berlin. Oni kao sto si i sam rekao, daju olaksice za iznajmljivanje stanova jer zele da kirije ostanu sto nize.

Fora da dodju VIP i Telenor kao strane kompanije i uzmu cak i vise od 20% telco trzista, zaista se pokazala kao losa. Daleko bolje je bilo dok smo imali MTS i Mobtel koji je delom bio u vlasnistvu istog gazde kao i MTS.

To misli da sve to je zatvoren market je dobro? Kasno je sada. Imali smo vise takvih eskperimenata u proslosti.
 
Vremenom su shvatili da AirBNB dize cenu rentiranja stanova u Berlinu, ne da to nije dobro po Berlin. Oni kao sto si i sam rekao, daju olaksice za iznajmljivanje stanova jer zele da kirije ostanu sto nize.
Pa da, ali nisu mogli da prosto zabrane AirBnB zbog toga, vec su nasli da se time izbegava porez puno. Ali osnov jeste podizanje cena kirija (jer je manje stanova slobodno za izdavanje pravim podstanarima).
Ne daje Berlin te olaksice, vec su one na nivou cele Nemacke. Svedska ide i korak dalje, koliko se secam, pa recimo i ceo kredit za stan se odbija od poreza.

Fora da dodju VIP i Telenor kao strane kompanije i uzmu cak i vise od 20% telco trzista, zaista se pokazala kao losa. Daleko bolje je bilo dok smo imali MTS i Mobtel koji je delom bio u vlasnistvu istog gazde kao i MTS.
Lupas... da su to uradili 1997. a ne 2007. to sto kazes imalo bi smisla.
Ovako su dosli u zemlju koja se ionako razvijala. Ideja da je Telenor/VIP doneo nesto na trzistu je cista laz - doneli su vece cene! To je jedina stvar koja je dokazana i koja se realno moze dokazati, bez vece sumnje.
A ideja da bi MTS uradio ovo/ono ranije - to ostavi za neki protest protiv drzavnog..

Uz to uporedjujes firme koje su nesto donele, sa firmom (Uber) koja nista ne donosi, vec samo uzima deo profita koji bi inace ostao u lokalnoj ekonomiji.

To misli da sve to je zatvoren market je dobro? Kasno je sada. Imali smo vise takvih eskperimenata u proslosti.
1. Ne mislim.
2. Koreja i Japan imaju takav market realno, i odlicno im ide. Iskreno vrlo rado bih da imamo takvo trziste. Realno bolje funkcionisu kao trzista nego bilo koji "free market" na zapadu.

Nemacka nema ceo free market - oni pustaju da bude malo fluidnosti, ali da dodje do bitnijih tumbanja, odmah se reaguje (kao sto je eto za samo AirBnB se reagovalo).
 
Pa da, ali nisu mogli da prosto zabrane AirBnB zbog toga, vec su nasli da se time izbegava porez puno.

Izbegavanje poreza je daleko lakse preko raznih ala CraigsList sajtova, nego preko AirBNB. Sta je to sto vlasnika stana moze da natera da plati porez na stan koji je izdao preko nekog oglasnika, a ne moze d aga natera da plati pored na stan koji je izdao preko AirBNB?

Lupas... da su to uradili 1997. a ne 2007. to sto kazes imalo bi smisla.
Ovako su dosli u zemlju koja se ionako razvijala. Ideja da je Telenor/VIP doneo nesto na trzistu je cista laz - doneli su vece cene! To je jedina stvar koja je dokazana i koja se realno moze dokazati, bez vece sumnje.
A ideja da bi MTS uradio ovo/ono ranije - to ostavi za neki protest protiv drzavnog..

Telenor je doneo tarifne dodatke na trziste, doneo je prenosenje saobracaja, doneo je besplatne razgovore sa "omiljenim brojem" itd, itd

Da li su cene po minutu/poruci/kb vece tada ili sada je diskutabilno. Osim za internet koji je daleko jeftiniji nego ranije. Ali on je diskutabilan. Ono sto nije diskutabilno su cene SMS i Minuta. Npr, ranije u prepaid-u su cene po SMS i minutu bile nize, ali sada mozes da kupis bundle sa stotinama minuta/sms pri cemu su cene tada daleko manje nego sto su ranije bile.

I tvoj omiljeni primer - cene postpaid pretplata najmanjih paketa su porasle, ali su isto tako porasle i kolicine saobracaja.

I sad tu mozes da diskutujes u nedogled raznim SBBKBB primerima koji ce dokazati i ovo sto sam napisao, ali i SBBKBB primerima koji dokazuju i to sto ti pricas.



Uz to uporedjujes firme koje su nesto donele, sa firmom (Uber) koja nista ne donosi, vec samo uzima deo profita koji bi inace ostao u lokalnoj ekonomiji.

Uporedjujem sa firmom AirBNB koja donosi profit lokalnoj ekonomiji jer dovodi deo turista koji ne zeli ili ne moze da pristi sebi hotelske usluge, a takav broj turista nije zanemarljiv. A malo je takvih turista koji ce otici na haloOglase ili neki od renomiranih "stanNaDan" sajtova da iznajmi stan, nego ce otici na AirBNB na kome zna sta moze da ocekuje i koji mu pruza daleko vecu sigurnost od pomenutih sajtova. Da li je lose sto AirBNB ne placa porez u lokalnoj drzavi na svoju proviziju ma koliko ona bila mala - jeste lose. Ali je benefit koji lokalna ekonomija ima od turista koji bi inace otisli negde drugde, daleko veci.


1. Ne mislim.
2. Koreja i Japan imaju takav market realno, i odlicno im ide. Iskreno vrlo rado bih da imamo takvo trziste. Realno bolje funkcionisu kao trzista nego bilo koji "free market" na zapadu.

Evo i Kuba ima zatvoreno trziste, pa im ide daleko gore nego bilo koji free market na zapadu, pa?



Nemacka nema ceo free market - oni pustaju da bude malo fluidnosti, ali da dodje do bitnijih tumbanja, odmah se reaguje (kao sto je eto za samo AirBnB se reagovalo).

To si zakljucio na osnovu prethodnog linka, ili imas jos neki primer?
 
Nazad
Vrh Dno