Šta je novo?

Uber app

Nece. Taksisti su fini ljudi. Narocito u Parizu.
 
Da taxiste u BG zarađuju 50k din mesečno, verovatno bi sami digli ruke od taxiranja.
Mislim da bi mi trebalo nekoliko stranica da ispišem u kakvoj zabludi žive neki ljudi ovde sa foruma.
 
Taksisti su naslednici kočijaša. U jednom trenutku su kočijaši morali da se pozdrave sa svojim čilašima i pređu na automobile. Sigurno su mnogi tada zauvek napustili profesiju. Čoveku ne padne lako da napusti profesiju kojom se bavio ceo život, ali to jednostavno tako ide vremenom. Zabrinjava trend što se u današnje vreme takve stvari dešavaju sve brže i brže u svim oblastima, što stvara konfuziju kod odlučivanja za profesiju, a kasnije će stvarati tehnološke viškove i nezaposlenost. Progres je počeo više da "jede svoju decu" od revolucije.
 
Nemam nista protiv taksista, ali cene taksi prevoza su potpuno neprilagodjene lokalnom standardu. Ne kupujem pricu da se jedva krpi kraj sa krajem, ali da postoje izazovi, konkurencija, amortizacija troskova, naravno, toga ima u svakom poslu. Moje laicko misljenje je da je cena barem 3 do 4x prenaduvana. Znam, takse, troskovi odrzavanja, gladna deca traze nove patike, ali je nebulozno da se ljudima uzima 2000 dinara na unutargradske destinacije. Zao mi je ali to je neodrzivo.
 
Mladi moj padawane, taksi nije osnovni gradski prevoz. Da treba da bude jeftin koliko bi nama to odgovaralo, običan gradski prevoz ne bi ni postojao, svi bismo se vozili taksijem, što bi se gužvali u autobusima, ili metroima? Da li si se vozio slučajno taksijem u Zagrebu, ili Ljubljani? Ja mislim da nisi. Pazi, tamo nemaju nekoliko hiljada eura platu, a bićeš vrlo neprijatno iznenađen po završetku vožnje.
U Parizu je od aerodroma Charles de Gaulle do trga Opera taksi oko 60 eura. Slična razdaljina kao do BG aerodroma. Pri tom Francuza nov auto košta bar 50% jeftinije nego Srbina zbog banditskih dažbina države, delovi takođe, čak mu je i gorivo jeftinije. Mi svi nekako po defaultu pljujemo svakoga kome moramo da platimo neku uslugu i sve nam uvek je skupo, ali video bi kako bi promenio pesmu da si ti na mestu tog taksiste.
Nego, ja sam sad verovatno crna ovca što ne pristupam armiji pljuvača bez opravdanog razloga, ali bih svejedno svima savetovao da zbog ličnog dostojanstva ubace malo promišljenosti u komentare koji se tiču ocrnjivanja čitave grupe ljudi i profesije o kojoj ništa ne znaju osim što su se dovezli i platili (za njih skupo) vožnju.
Ako mislite da će vam Uber amateri olakšati život i eliminisati mrske vam taksiste, možete bez problema napisati i peticiju protiv odluke grada o zabrani tog servisa. Imate puno pravo na to.
Možda mnogi ovde tajno žele da se bave tim poslom, odnosno zarađuju uz pomoć Ubera, pa im smeta profesionalna taksi služba.
Srećno svima!
 
Mislim da bi mi trebalo nekoliko stranica da ispišem u kakvoj zabludi žive neki ljudi ovde sa foruma.

Topikom provejava pozitivizam. Brani se nužnost društvene situacije koju kreira sprega kapitala i tehnokratske inteligencije (naučnika i inženjera). To je ono što je loše.
 
Ovaj forum je posvećen novim tehnologijama i svi mi žeđamo za naučnim progresom. Ali ono što bode oči je izostanak kritičkog stava i realne analize određenih pojava, neka vrsta dirigovanog slepila. Sve što je novo prihvata se zdravo za gotovo, kao "to je napredno" i to automatski tako treba. Od Ubera do čipovanja ljudi. A upravo sam na ovom sajtu očekivao da ću sresti ljude koji misle autonomno, a ne po nametnutoj inerciji.
 
^ Koje su tri najbitnije stvari koje bi sada trebalo uraditi u vezi sa time? Tvoj konkretan predlog. Sem neke "javne rasprave".
 
Ovaj forum je posvećen novim tehnologijama i svi mi žeđamo za naučnim progresom. Ali ono što bode oči je izostanak kritičkog stava i realne analize određenih pojava, neka vrsta dirigovanog slepila. Sve što je novo prihvata se zdravo za gotovo, kao "to je napredno" i to automatski tako treba. Od Ubera do čipovanja ljudi. A upravo sam na ovom sajtu očekivao da ću sresti ljude koji misle autonomno, a ne po nametnutoj inerciji.
Kakva mentalna dijareja.
Što je najgore u par stvari se slažem sa tobom, ali kakva kritička misao u vezi ovoga, pa ovo je potrošački IT forum. Ovde nema ni ozbiljnih IT tema, a ne političkih (jer Uber je odavno prerastao IT probleme).

Za to što ti hoćeš, u svetu se i dalje prave javni forumi (u poslednje vreme Reddit zna fino da iznenadi, zbog ljudi koje se pojave u konverzaciji). Forumi u smislu paneli i konferencije.

Ovde se konverzacija odvija u 2 smera (što je sasvim ok, jer niko nije dovoljno stručan/obrazovan, obučen, slobodouman da odlučuje o tome). Jedni kažu da je taksi skup i za Uber su (taksi jeste skup kod nas, ali skup je u svakoj zemlji u kojoj sam se vozio taksijem), a drugi su eksplicitno protiv i kraj njihove konverzije je uvek preterivanje u smislu, na kraju ćete dozvoliti i čipovanje. Pri tom pod tim čipovanju podrazumevaju nešto najgore što čoveku može da se desi.
 
A što misliš da ovde ne treba da bude ozbiljnih tema, i da je ovo samo "potrošački IT forum", kako ti kažeš? Ja ovo mesto doživljavam kao najveći online centar za okupljanje (mahom) inteligentnih i obrazovanih ljudi otvorenog uma sa ovih prostora, ljudi od kojih su neki i ispred svog vremena i koje bi trebalo ohrabriti da iznesu svoje ideje, saslušati ih i podržati. Kroz ćaskanje inteligentnih ljudi o svemu i svačemu rađaju se i razmenjuju ideje, sazrevaju i uobličavaju. Tako nastaje i "pametno" društvo (što nekim strukturama, naravno, smeta). Ovo je "Teslin narod", neki od njih su budući Nobelovci, ne podcenjuj sve njih pakujući ih u samo "potrošače". Pogledaj broj članova. Misliš da je sve njih privukao Intel i AMD? To što dominiraju "prizemne" teme ne znači da su one druge zabranjene, ili da ih treba gušiti. Tehnologija se uvukla u apsolutno sve segmente društva, i ako je već tako, bilo bi prirodno da jedan ovakav IT forum bude da otvoren i za slobodnu kritičku analizu tehnoloških trendova. Što bi se ljudi rasplinjivali po stranim sajtovima, šta nam fali ovde, kome to smetamo? Neka kaže ko šta ima, koliko god pameti ili gluposti bilo u tome, a istomišljenici će se već prepoznati. Samo bez vređanja i prozivki, ako nam se mišljenja ne podudaraju. Hajde da budemo civilizovani, to je valjda neki preduslov da postanemo pametniji.
 
Kada sam rekao ozbiljnih it tema, to sam mislio jer je benchmark tako počeo (nije svaštara poput Ane ili krstarice). Verovatno jeste najveći, ali sigurno nije najbolji. Kvalitet bude ugušen od kvantiteta. Uvek će manji i specijalizovani sajtovi biti bolji (za bilo koju temu).
A onda si se rasplinuo i počeo da filozofiraš o Srbiji. Otkud to sad? Ali hajde, upecaću se i reći da ti stručnjaci za koje pretpostavljaš da ih ima na forumu sigurno negde drugde imaju inspirativnije razgovore (najverovatnije na stranim forumima) a ne ovde kada dođe neki padobranac i počne da prosipa znanje (o Windows 10, Androidu, foto aparatima, mrežama, zakonima...) ili krene da se prepucaava sa nekim.
Apsolutno se slažem da treba da bude bez vređanja, ali prozivke su dobrodošle jer itekako mogu da raspale razgovor (ali često u lošem smeru, jer ljudi svaku kritiku shvataju kao lošu).
 
Iz ovoga što pišeš isijava tvoja ozbiljna razočaranost ovim forumom i verovatno za to imaš neke opravdane razloge, mada ne znam šta si ti lično uradio u pokušaju da stvari promeniš. Gandhi bi rekao: "We must become the change we want to see in the world", ali mi se čini da si ti očigledno digao ruke...
 
Dajte neke primere tih boljih foruma ?
 
Pa ako si Beograđanin, kako onda ne znaš da je tu stajalište i teritorija divljaka? To je ona ekipa zbog koje je cela služba na lošem glasu.
 
Hm, kanda se mušterijama katkad ne dopada slobodno tržište?
 
Ne sećam se da sam video negde, ali zašto taj uber ne osnuje ovde neki uber d.o.o, kako god, registruje se za prevoz/transport putnika ili već kako su regulisana taksi udruženja i onda radi? Šta je u tome problem? OK, grad ukine onu minimalnu cenu prevoza, već kako.
 
Zato što taj d.o.o. mora da posluje po zakonima, a oni to ne žele da rade. I pre nego što neko krene da pljuje domaće zakone (koji za pljuvanje i jesu) treba naglasiti da ne žele da posluju ni po nemačkim ili francuskim zakonima.

Cela poenta Ubera je da ti da jefitniji prevoz tako što će da eskivira poreze, osiguranja i druge dažbine koje bi došle sa d.o.o.
 
u bg ne bi mogao da radi ni kao doo zbog monopola
 
Hm, kanda se mušterijama katkad ne dopada slobodno tržište?

Ako su ti taksisiti divljaci koji naplaćuju 4.000 za tu vožnju, hoće da voze samo strance da bi ih prevarili, i brukaju pritom sve nas zajedno i ugled, kakav takav, našeg grada, "slobodno tržište", onda svaka tebi čast na shvatanju istog.
 
To se zove slobodno formiranje cena u zavisnosti od ponude i potražnje na mikrotržištu. Inače, ja sam protiv toga i smatram da cene, kao i mnogo štošta drugog trebaju biti strogo nadzirane. Ali ja sam u manjini i nisam moderan. Nego bi drugi hteli "slobodne" cene dok to znači da cene padaju i da su sve jeftinije, a to nije uvek slučaj, već samo kada ima konkurencije i mehanizama razbijanja monopola, oligopola i sličnih loših pojava. Molim lepo, 101 kapitalizma kojem težimo još otkad se borimo da dignemo BDP za 50% da stignemo onaj iz nazadne 1989. godine.
 
Ja uopste nisam za to da bude sve dzabe pod pritiskom konkurencije. Po toj teoriju igre proizvod devalvira toliko da nikakve zarade nema, a onda nema niko da zaradjuje i ulaze u posao, ne moze da trosi novac koji nije ni zaradio, padaju neke osnovne ekonomske paradigme. Cena i zarada moraju da postoje, postavlja se samo pitanje sta je realno i koliki stepen kontrole zeli da ima drzava.

Zakon ponude i potraznje na slobodnom trzistu treba da diktira cenu, a misljenja sam da taksi ne bi trebalo da bude prevoz samo za bogatu elitu u beogradu. Taksi je u Beogradu proizvod kao i dijamantske mindjuse kod Tifanija, vino staro 20 godina, koristi se ekstremno retko, u svecanim prilikama, po gradu se redovno vozikaju taksijem uglavnom samo bogati gasterbajteri i "sponzoruse". Mozda to i ne treba da bude prevoz za svakodnevne prilike, ali - zasto da ne? Uber donosi nizu cenu, i neke rizike, ali jedini koji zaista treba da budu zabrinuti su taksisti. Da li taksi moze da postane normalan, pristupacan vid prevoza? Ovakav kakav je sada, ni za milion godina. Taksistima se ocigledno svidja da bleje na taksi stanicama i jednom u pet sati navataju nekoga kome zivot zavisi od toga.
 
Poslednja izmena:
Neka donesu niže cene, ali poštujući lokalne propise i zakone, pa ako u tom slučaju mogu niže, nema problema.
 
U BG je LOKALNI propis, minimalna cena vozhnje i ogranichen broj taksista.
 
Mene više brine što taksisti ne poštuju lokalne propise i zakone, pri čemu je to opšte poznata stvar i niko ne reaguje. A isti ti taksisti viču na sav glas kako je Uber nelegalan. I idiJotsko ograničavanje broja vozila, određivanje cena i sl. Samo neka mi neko da računicu po kojoj su tršokovi za taksi 4 puta veći u Beogradu nego u centralnoj Srbiji, pa da znam da su ove cene opravdane
 
Ne sećam se da sam video negde, ali zašto taj uber ne osnuje ovde neki uber d.o.o, kako god, registruje se za prevoz/transport putnika ili već kako su regulisana taksi udruženja i onda radi? Šta je u tome problem? OK, grad ukine onu minimalnu cenu prevoza, već kako.

Zasto bi oni postovali zakone i propise Republike Srbije kada oni sux? Kako ne kapiras da sve njih, te nosioce progresa, koce zastareli zakoni suverenih zemalja. Skoro se Apple zalio na istu stvar, e sad sto se ispostavilo da vrdaju oko poreza to je slucajno. They got a valid point, you know ;)
 
Eh, zašto taxiste da smanje cene usluga?! Pa toliko godina se borili da dođu do ove tačke a sad da na sve pljunu, ipak se to prenosi kolenima unazad!
Čim oni i dalje opstaju sa sadašnjim cenama znači da imaju određenu ustaljenu klijentelu, a da li će ta klijentela preći na Uber, to je pitanje.
Pod tom klijentelom ne mislim na one koji se voze taxijem jednom godišnje.
 
Nije problem cena usluge, problem je sto su onemogucili ikakvu konkurentnost. Imaju APSOLUTNI monopol.
 
Ne sećam se da sam video negde, ali zašto taj uber ne osnuje ovde neki uber d.o.o, kako god, registruje se za prevoz/transport putnika ili već kako su regulisana taksi udruženja i onda radi? Šta je u tome problem? OK, grad ukine onu minimalnu cenu prevoza, već kako.
Neka me neko ispravi ako grešim, ali zar Uber nije upravo ovo uradio u Hrvatskoj?
 
Nazad
Vrh Dno