Šta je novo?

Uber app

Razocaran sam. Taxi je preskup, Uber mi je bila jedina nada. Cene Taxi usluga apsolutno nisu prilagodjene nasem standardu.
 
Šta je bolje za BG: Taxify vs. Car:GO?

Vaši utisci, raspoloživost vozila, cene, sve... Kad nemamo Uber da spomenemo bar ono što imamo. Mali off, jer takve teme nema. ;)
 
Taxi radi 24 casa i ima vise vozila, ali ne mozes da biras koje vozilo ces dobiti. Cargo je jeftiniji u eco klasi preko dana, i dosta jeftiniji u eco klasi posle 22h. Ostale razlike su mizerne.
 
Hvala i od mene.
 
Ja bih dodao još par stvari za car:go. I dalje se čeka dosta da auto stigne. Jednostavno, nema ih dovoljno u određenim delovima grada. Nije kao što je bilo, ali i dalje Taxi stiže mnogo brže.
Vozači ne poznaju gradu dovoljno dobro (naročito se primeti kada ih čekam da dođu, pa gledam kuda idu).
Car:go je dobar ako nemaš keša kod sebe (prebaciš pare preko PayPal ili platiš preko Telenor banke ili MTS).
Aplikacija za android radi i to je sve (svakako bi na njoj moglo da se poradi još).
 
10400590_1238936859455775_742654827068684252_n.jpg
 
^Nema na cemu!

Dodao bih jos da sve ovo sto je Tetsuo napisao, vazi i za Taxify - ne saradjuju zvanicno sa dosta taxi udruzenja, i desavalo mi se da npr kod Delte City-a cekam na voznju 15ak min kad je narucim preko Taxify. U vecini slucajeva nije tako, nego nekih 5-6 min cekanja, ali u situacijama kada se zuri ipak je bolje zvati neko od ovih vecih taxi udruzenja.

Dobro je sto ima sve vise taksista koji krisom koriste taxify da dobiju koju voznju.

Taxify od voznje uzima 50din, ostalo ide vozacu.
Cargo u vecini slucajeva uzima 20%, ostalo ide vozacu.

Taxify ima referal bonuse za preporuku poput Ubera, dok cargo to nema vec samo povremeno podele kupone za gratis voznju (koji za razliku od Ubera i Taxify vaze i za postojece korisnike, ne samo za nove).

Obe aplikacije rade zadovoljavajuce i na Androidu i na iOS.
 
Hoce li biti aplikacija za Windows Phone ?
 
Trzisni udeo tog mobilnog OS je u porastu, tako da verujem da se nece odreci tih korisnika i da ce izbaciti i WP aplikaciju.
 
Btw, znacajna razlika izmedju Taxify i CarGo je i u tome sto CarGo naplacuje svaki minut voznje pored predjene kilometraze (mada kao sto i sami znate, taksimetar kuca i dok taxi stoji na semaforu). Cena po minutu je 10 din (uz zaokruzivanje na minut u korist putnika).

Taxify:

- Cena po km do 22h je 65din
- Posle 22h je 85 din
- STart 170 din


CarGo:

- Start 61din
- Cena po km uvek 49din
- Minut voznje 10 din
- Minimalna cena voznje je 254 dinara
- Otkazivanje voznje je besplatno, ali ako se putnik ne pojavi a vozac je dosao i cekao ga naplacuje se 50 din
 
Ovo je za nas iz NS deranje ....Da neko dodje sa tim cenama niko ga ne bi koristio.
 
Nemas ti pojma. Evo na RTS u emisiji OKO neki baja iz Pink taksija lepo objasnio kako je taxi u bg jeftin jer u NYC start kosta 10 dolara a ovde samo 2 dolara. A zna se da su NYC i BG rame uz rame.
 
A plata taksiste u NYC i BG je ista..... :(
 
Taksista u NY radi samo na kvaku i ne sme da radi na poziv. Postoji posebna sluzba (sa neogranicenim brojem vozila) koji rade samo na poziv.
 
S tim da se u samome NY praktično niko od lokalaca ne vozi privatnim kolima, većina koristi neki vid javnog prevoza taxi/metro/bus.
 
Poslednja izmena:
Da.. to tamo radi prilicno pouzdano.
 
Nemaju izbora, parking prostor je debelo ograničen i skup. Grad je prerastao saobraćajnu infrastrukturu, a nemaju prostora za modifikaciju postojeće.
 
Parking 300$ /dan ..heh ...
 
Pošteni taksista u Beogradu, za osmočasovno radno vreme, kada odbije porez, doprinose, članarinu taksi udruženju, gorivo i amortizaciju vozila, na kraju meseca može da ostvari maksimalnu zaradu na nivou proseka za grad Beograd. Naravno, ukoliko nije imao teže havarije vozila koje iziskuju veće troškove, odnosno izostanak rada dok se vozilo ne popravi. Ne sme ni da se razboli, jer dažbine prema državi i udruženju stižu i dalje. To znači da može da prođe i znatno gore od pomenutog gradskog proseka, čak da bude i u minusu.
To kakvi su taksisti kao ljudi spada u čistu generalizaciju i predrasude i nije u redu toliko pljuvati. Niti svi Romi kradu šahtove, niti svi Albanci opšte sa kozama.
Neko pomenu "tržišnu borbu". U uslovima koje sam opisao i uz ovakvu platežnu moć građana, tužno je što nema više mesta za "tržišnu borbu" (ljubaznost, uslužnost, čista vozila, itd), već samo gašenje jedne profesije. Ako tako mora biti, biće. Činjenica je da zbog npr. interneta većina "posredničkih" poslova nezadrživo propada (turističke agencije i sl.), grcaju štampani mediji, zbog mobilnih telefona ručni satovi se prodaju isključivo kao muško-ženski nakit, mnoga zanimanja su počela da se gase, pa nije neobično da takva sudbina stigne i klasičnu taxi službu. To je valjda cena opšteg progresa, šta ga znam... Nema više ni sakadžija, ni sodadžija, pa život teče dalje. Jedino mislim da je nepotrebna tolika negativna ostrašćenost prema ljudima koji (većinom) pošteno obavljaju svoj posao u uslovima kakvi su. Ok, i ja volim da prođem jeftinije, ali pokušavam da ovo sagledam realno.
Postoji tu i faktor bezbednosti, profesionalizma. Ako izuzmemo bandite sa aerodroma i železničke, ti ljudi su morali da polože državni ispit, da imaju C kategoriju najmanje 3 godine, da polože poznavanje grada... Sutra možemo doći u situaciju da nam dete vozi kroz grad na primer neko kome je tata preko veze sredio vozačku...
Nije ovo uopšte jednostavno pitanje, a kriv je i grad što se nikad nije dovoljno potrudio da uvede red u tu službu, pohapsi divljake, pooštri kontrolu i kazne za one bahate, pa sada leti drvlje i kamenje i po onima koji to ničim ne zaslužuju i navija se za nekakve prevoznike - amatere.
 
Ako beogradski taksista jedva ima 50k dinara, koliko ima novosadski koji za istu cenu koliko bg uzme od aerodroma do NBG doveze putnike do NS ?
 
Taksista u Beogradu kome čisto ostane ispod 100k treba da se upuca odmah.
 
Ako beogradski taksista jedva ima 50k dinara, koliko ima novosadski koji za istu cenu koliko bg uzme od aerodroma do NBG doveze putnike do NS ?

Taksi sa aerodroma do centra grada po danu košta oko 1.500 dinara noću 1.900 (prtljag, one firme sa kojima se ja vozim, ne naplaćuju, a mislim da to ni drugi više ne rade). Da bi uzeo vožnju sa aerodroma, taksista (regularni) mora satima da čeka da dodje na red u koji se staje preko nekakve prijavnice/rampe i dobija broj. Velika je konkurencija i red i onaj ko uzme dve vožnje sa aerodroma u toku dana (kada ima dosta letova) ima razloga da časti. Pogotovo ako na aerodrom nije stigao prazan. Pitaj te ljude, ako se budeš vozio, kako to funkcioniše, ja mnoge poznajem lično i ne pričam napamet. Zarada od aerodroma u odnosu na protraćeno vreme je nikakva i tamo uglavnom čekićaju oni koje mrzi da voze i troše gorivo. Oni vredniji najčešće se odmah vraćaju prazni u grad čim dovezu mušteriju i nastavljaju da rade po gradu. U suprotnom, svi bi bili na aerodromu. Stvarno ne znam koliko naplaćuju NS taksisti, ali za ove ovdašnje znam kako prolaze. Naravno, treba izbeći one razbojnike što sačekuju putnike u holu i vuku ih za rukav (popularni "rukovodioci"). Dosta putujem i često sam na aerodromu. I eto, ja sam jedan od onih koji ne pamte neprijatnosti, a mislim da to nema veze sa mojih 2m, jer isto prolazi i moja supruga, mada je nešto je niža. Uvek je moguće naleteti na *****a, ali se to dešava daleko ređe nego što se priča. Ako Uber zaživi, biće mi iskreno žao onih čestitih među njima, jer nije lako izgubiti svoju profesiju, a mislim da će se upravo to desiti. Sa nametima oni neće moći izdržati takvu konkurenciju, jer ipak je ovo presiromašna i mala bara...
@Santa, prijatelju, bojim se da nisi najbolje informisan. To o čemu pričaš je prošlo vreme. Moj školski drug je 89-90. kao gušter zarađivao 300 maraka dnevno (regularno) u nekadašnjem "Zelenom taksiju", a oni stariji pamte i onu čuvenu anegdotu kada taksistu Beotaksija, u Minhenu, tek što je dovezao čoveka iz BG, startuje lik i pita: "Majstore, može do Čubure?". Sad je, na žalost, i u taksiju jad i beda, ljudi bez auta danas uglavnom idu Bus-plusom, ili peške.
 
A jel ti bilo zao i telekoma kada se pojavio mobtel sa mobilnom telefonijom? Zasto bi bilo ko sazaljevao teksiste jer konacno dobijaju konkurenciju? Zasto se ni jedno jedino taksi udruzenje nije potrudilo da implementira neku aplikaciju za narucivanje voznje? Taksisti u BG svojim udruzenjima placaju 5-6 hiljada dinara mesecne clanarine. Sumnjam da je u NS to nesto jeftinije, pa opet imaju mnogo nize cene. Koliko god se trudio, zaista ne mogu da osetim neko zaljenje sto taksisti koji radi 8 sati dnevno i ima 3 razreda srednje skole na kraju meseca ostane jedva 50k dinara.
 
Sta ce biti kada vozila bez vozača počnu da se bave prevozom putnika? Predpostavljam da će taksisti da se zakucavaju u ta vozila.
Nijedan posao nije večan. To što neko taksira, ne treba da radi to ceo život. Taksiranje je posao između dva posla.
 
sada si uvredio jedno 1000 ljudi, sada ce da traze tvoju sliku da ti izlupaju auto :)
 
Nazad
Vrh Dno