Šta je novo?

Uber app

Nista ne treba da bude javno,gradsko i drzavno! Drzava treba da donosi i primenjuje zakone i naplacuje minimum poreza (dovoljno za primenu zakona) i nista vise!
 
Takvo uređenje na duži period jednostavno ne bi bilo održivo i kompletno društvo bi doživelo krah.

Mi već decenijama klizimo ka društvu u kom 99% današnjih poslova neće postojati. Sve je više i više fabrika koje mogu apsolutno autonomno da funkcionišu bez fizičkog prisustva ljudske ruke, fabrike koje su same u stanju da prevaziđu i otklone one najuobičajnije probleme i kvarove. Sutra neće biti potrebni vozači, saobraćajci, kuvari... prekosutra neće biti potrebni lekari i hirurzi, a zatim učitelji i profesori, već će deca sticati znanje na virtualnim predavanjima, a ljude dijagnostifikovati i operisati uređaji i mašine.... Ostaće jedino inženjeri, programeri, naučnici i istraživači, a realnost je takva da ogroman procenat ljudske populacije uz najidealniji odgoj i obrazovanje nije kadro za tako nešto. Tada će konačno postati jasno da sredstva za rad i sredstva za proizvodnju ne mogu biti u službi i vlasništvu privatnih korporacija i lica jer bi celokupno "bogatsvo" bilo u rukama nekolicine kartela, a čitavo čovečanstvo njihovi robovi. Jedno je procentualna naknada za ideju, proizvod, a sasvim drugo posedovanje armije robota i ubiranje profita na njima.
 
Poslednja izmena:
Za to smo glasali pre 15 godina.
 
Država ne ume da upravlja. Javne kompanije sa upravnim odborima i menadžmentom je korektno rešenje.
Šta će da rade vozači kombija koji razvoze robu kada se pojave npr. Google vozila bez vozača? Da li treba da odbacimo tehnologiju zbog likova koji su bežali iz škole, ostali neobrazovani i sve što znaju je da razvoze robu kombijem? Pored takvih ima gomila drugih poslova koje industrija i napredak prosto prave besmislenim.
Serviseri televizora.. Šta oni da rade?
Pre pojave frižidera, postojala je ozbiljna industrija kopanja leda sa planina, sečenje, transport i prodaja na pijacama. Pojavio se frižider i pukli su. Pokvareni, jadni, bedni inženjer uništio posao kopačima leda.
Samo čekam trenutak kada će marxista da plaća programeru i biće srećan zbog toga.
 
@marxista
Da li neko može u Beogradu da osnuje firmu (ne preduzetnik) i pruža usluge prevoza putnika sa putničkim automobilima sa zaposlenim vozačima, bez taxi stanica?

Takva mogucnost postoji. Takvo preduzece se moze baviti vanlinijskim prevozom putnika i taxi prevozom putnika. Car:go zloupotrebljava registraciju za obavljanje VANLINIJSKOG saobracaja protivzakonito se baveci u stvari taxi prevozom putnika ...preskocili su neke barijere u zakonima koji im brane isticanje firme i koriscenje taximetra ali nikad nece moci da preskoce najvazniju a to je da vozac unapred ima detaljan spisak putnika sa tacnom destinacijom i overen putni nalog za tu voznju. Kao i svi do sada, tako i oni, misleci da se drzava i grad kopcaju na ledja u pocetku rade bez problema ...ali vremenom, kada se steknu DOKAZI za krsenje zakona i ostalih pravnih akata i kada im ne bude dobro od iznosa koji moraju platiti na ime kazni, svi ODUSTAJU. Tako ce i oni, naravno prethodno popunivsi budzet a naknadno psujuci sebe za naivnost koja ih je stajala mnogo materijalnih dobara.

Preduzece moze da se bavi i taxijem ali sasvim prirodno mora postovati zakonsku regulativu. Prvi kamen spoticanja (koji je nepremostiva prepreka i za uber) jeste moja licenca. Preduzece ne sme angazovati vozace bez licence, sto onda znaci da mora vrbovati mene, sto opet znaci da mi mora ponuditi bolje uslove nego sto ih imam kao privatni preduzetnik, a sto on nije sposoban da ponudi. Jer biti sam svoj gazda i biti neciji rob nije isto.
Kad sam rekao da mora vrbovati mene mislio sam da to mora uraditi ako misli da se brzo razvija. U suprotnom, on moze da stane u red i ceka na oslobadjanje mesta prirodnim putem ( usled umiranja ili odlaska u penziju) ...tu se mora naoruzati strpljenjem jer je lista na kojoj se vec nalazi gomila ravnopravnih konkurenata velika. Toliko da PO MOM MISLJENJU, prvu POJEDINACNU licencu moze ocekivati za nekih 7-8 godina.

Svako od vas ko se vozi sa ovakvim prekrsiteljima zakona kakav je car:go ima OBAVEZU da se legitimise sluzbenom licu, da da izjavu i da se OBAVEZNO pojavi na sudjenju kao svedok. Kazna za neodazivanje moze biti i 100.000,00 pa vi vidite da li bas toliko mrzite legalne taxiste, zakonodavstvo zemlje u kojoj zivite i samu tu zemlju. ;)

I mrzite me, ja zato i sluzim. Da INFERIORNIM pojedincima budem izvor frustracija [emoji14]
 
Promeno se nacin dodele licence. To je jedna odluka. Da se daje na 1,3,5 godina metodom licitacije.
 
sa druge strane zasto bi postojale licence? zar to nije monopol?
 
Ne verujem šta čitam ovde.Definitivno u ovoj temi , i na forumu uopšte, postoji veliki raskol u pogledima na većinu stvari koje nas okružuju. I dobar deo forumasa, a pretpostavljam da žive u svetu budućnosti, su izgubili korak sa sadašnjosti i realnosti, bar što se srbije tiče.
Ne mogu se oteti utisku da onaj deo foruma koji sedi u kancelarijama/ kućama i zarađuje preko savremenih tehnologija ( IT i sl.) i sipa kao iz rukava neke stvari koje vidi samo u svom svetu, koji mu omogućava da zaradi iznad prosečnu platu i koliko vidim dobio je i oreol mudrosti.
Drugi deo foruma, ovi prizemni, neki su nazvani i neobrazovanima, su ustvari mnogo realniji ali crno im se piše jer bez obzira dal su učili škole, a verovatno nisu prave, zavise dal će neki pametnaković izmisliti neki novi frižider u njihovoj branši i time im zapečatiti sudbinu.
 
Da li treba da odbacimo tehnologiju zbog likova koji su bežali iz škole, ostali neobrazovani i sve što znaju je da razvoze robu kombijem? Pored takvih ima gomila drugih poslova koje industrija i napredak prosto prave besmislenim.

Uber nije nikakva tehnologija, Uber je izbegavanje reda i zakona. I dalje se voziš u autu, i dalje taj auto vozi čovek, nema tu nikakve tehnologije.
 
Meni samo bije jasno kako su Beogradjani takve "ovce" i da vas jedan "marxista" shisha.
Nemate rent-a-taxi udruzhenja, imate neke limitirane licence, cene su vam ko u Londonu, vozila su vam KRS....
A kad odem na aerodrom tek onda se nasmejem, mene ceka novi superb taxi za 3000din do NS, a vas vise oderu do NBG nekim krsemni jos ste srecni zbog nekog vaucera sto ste uzeli unutra?
 
Zbog čega? Vozač preduzetnik plaća porez, uberu plaća "clanarinu". Isto što radi i taxi udruženje, samo što nema klasičnog dispecarskog centra, nego server sve završi. Ako misliš da uber ne plaća porez u Srbiji, to je tačno, ali ne vidim zbog čega je to problem kada ni za mnoge druge usluge se ne plaća porez u Srbiji.
 
Chak ni Djokovicj ne placja porez u Srbiji :)
 
Zbog čega? Vozač preduzetnik plaća porez, uberu plaća "clanarinu". Isto što radi i taxi udruženje, samo što nema klasičnog dispecarskog centra, nego server sve završi. Ako misliš da uber ne plaća porez u Srbiji, to je tačno, ali ne vidim zbog čega je to problem kada ni za mnoge druge usluge se ne plaća porez u Srbiji.

Ne mislim na porez, nemam pojma kako bi bilo rešeno plaćanje poreza, i ostalih dažbina za samu firmu, mislim na uslove i pravila koja važe za obavljanje javnog prevoza, i poštovanje istih.
 
Pa ti zakoni su loši i treba da se menjaju. Država je talac taksista i udruženja koji na pomisao da se liberalizuju taksi usluge odmah blokiraju grad.
 
Nadam se da sve pristalice socijalistickih drzava, sve pristalice tih nazovi drzava blagostanja i privilegija, osim ukoliko ih revolucionarno slepilo ometa :)P), vide na primeru BG taksista da privilegije se lako daju a tesko oduzimaju. Kao kod krpelja - on se lako popne ali tesko silazi, moras ga pincetom vaditi sa neizvesnim ishodom.

Preduzece moze da se bavi i taxijem ali sasvim prirodno mora postovati zakonsku regulativu. Prvi kamen spoticanja (koji je nepremostiva prepreka i za uber) jeste moja licenca.

Oni su od Grada dobili (eksluzivno) OVLASCENJE da vrse nekakav transport u javnome interesu, a u vrhuncu perverzije oni to ovlascenje dozivljavaju kao nesto licno, nesto sto je njihova neotudjiva svojina. Kao kada policajci dobiju oruzje i obuku od drzave (citaj narodnim parama) pa onda idu da cuvaju kriminalce - iako u skladu sa zakonom, to je vidljiva zloupotreba ovlascenja. Jer to oruzje i ta obuka nije data na slobodno raspolaganje kako "gazda" odluci vec iskljucivo u cilju obezbedjivanja javnog interesa a ne privatnog i licnog. Kako su taksisti u BG-u debelo skrenuli sa puta javnoga interesa, a u cije ime su i dobili ovlascenja od strane Grada, posto se nisu uopste prilagodili istom kroz unapredjivanje usluge (ista boja vozila, odela, itd), onda su oni data ovlascenja zloupotrebili.
Kako im je zakonom data privilegija, privilegija data zakonom im se moze, a i treba, oduzeti! A ako ne oduzeti, onda dobrano regulisati u korist gradjana povecanjem broja licenci i kvaliteta usluge.

No oni bi da protestuju, oni bi da guse saobracaj, oni bi da prebijaju neistomisljenike, oni bi da vestacki nisku ponudu vecito odrzavaju ziveci na grbaci sirotinje raje. Grad, kao olicenje naroda, takvoj zloupotrebi BG taksista mora i morace stati na put.
 
Koji srceparajući post. Evo suze ronim u socijalističkoj Norveškoj za beogradskom sirotinjom rajom koja nema za taksi ni do splava i nazad kući, da ne pričam tek do kafića i kladionice. Šmrc...
 
Socijalisticka Norveska nema mnogo veze ni sa socijalistickom Francuskom a ne sa Jugoslavijom tj. Srbijom i sl. septickim jamama. A taxisti su kompletni *****i jer umesto da se raduju Uberu i tako povecaju prihode, njima smeta i bune se! Ovoliko ludog naroda nema nigde!
 
ima nekoliko libertarijanaca na topiku izgleda. I generalni utisak, kako bi se neki igrali vlasti pa to je fantastično.



http://www.masina.rs/?p=1742
Visokotehnološke firme iz kalifonijske Silicijumske doline velikom brzinom šire svoje poslove na polja koja predstavljaju mnogo više od pukih „aplikacija“. Dok predstavljaju svoje aktivnosti kao humani doprinos lokalnom razvoju firme poput Ubera, Airbnba ili Googla, ujedno krše lokalne zakone i potpuno zanemaruju prava kako radnika tako i potrošača.

Tekst autora The Black Box Society.
 
Da, da, Uber, Airbnb i Google su kao rok bend Zona Katastrofe, jer krše lokalne zakone.
Lokalni zakoni nas drže na dnu. Zbog lokalnih zakona polovični PayPal smo dobili pre godinu dana. U Srbiji ima još mnogo zakona koji ograničavaju slobode građana, samo što većina nije svesna toga. Neću da nabrajam, nije tema ove diskusije.
 
Zakona koji ogranicavaju slobode gradjana ili zakona koji ogranicavaju SLOBODE korporacijama da podjarmljuju te gradjane?

Ova tema je kao zona sumraka, na njoj su isplivale sve tehnotalibanske dogme i ogromna mrznja prema svojoj zemlji propracena NEPOSTOVANJEM ZAKONA.
Jedan tehnotaliban cak svoju zemlju zove septickom jamom ...ocigledno nesposoban da shvati da je samim tim ON SADRZAJ SEPTICKE JAME.

I sta jos ocekivati od ovog foruma? Da pusti dron sa albanskom zastavom jer dron je tehnoloski napredniji od mahanja albanskom zastavom iz ruke?

Kukala nam majka ko sve danas sebe smatra avangardom.
 
Naravno, ali pod uslovom da ta vozila budu javni saobraćaj pod kontrolom grada i države, a ne sredstva koja će se slivati u privatne korporativne ruke.
Naravno ;) ali... prvo treba promeniti politicare (bogme i drzavu/gradjane/drustvo komplet ;)) mentalitet pre svega, onda ce (valjda) sve krenuti na bolje ;)

Ovako kako velika vecina Srpskog zivlja kapira "zli kapitalizam/privatne korporacije" i "prepravedno/predobri komunizam/socijalizam" (kao i manje-vise "sve ostalo" u zivotu i van njega) nas nece odvesti nigde.

Ajde samo "par" primera iz veoma sredjene zemlje (u svakom smislu) a ticu se ove teme... Taxi... odredjeni % vozila mora biti sa rampom za invalide (ovo je vec u Srbiji "paranormalna pojava" jerbo ni u gsp-u nema 3 autobusa na kojima rampa radi/vozac uopste hoce da je spusta!!!???), moras imati istu cenu za istu relaciju sa bukvalno minimalnim odstupanjem (komso... pa semafori, guzva, kreni-stani, javili na radioli da je guzva na gazeli pa cemo preko drugog mosta, isto ti je to komso +- 20 dinara i ostale "balkanske izgovore" zaboravi ;)) jer u protivnom musterija moze da ti bukvalno hebe mater... moras da izgledas pristojno, da budes pristojno obucen, da se pristojno ponasas, budes kulturan, da samoinicijativno ne *****s o bilo cemu sto mislis da savrseno znas a la sport/politika/zavere/estrada itd... da samoinicijativno ne vrtis semsu i jasara, da ne drzis arkana, "mladic heroj", svetu petku, krstacu i slicne "patriotizme" na retrovizoru... moras imati odredjenu minimalnu kategoriju vozila, minimalno odredjenog godista... u saobracaju moras da si za primer, da striktno postujes propise, da stanes i pomognes kada god treba (ne samo kada kolegi treba pomoc i kada je "ratno stanje/prevrnut autobus", vec uvek i svima), da kada cujes da kolega daje 3 minuta za voznju ne dajes automatski 2 minuta i ulazis u "sumaher mod" ;) itd... itd.. mogu ovako skoro do sutra ali ipak da "skratim" (navedene "sarkasticne kontraprimere" sam i sam gledao/licno dozivljavao, sto neko rece zahebana je to reputacija pa (na zalost) ono malo normalnih ispasta)... moras bre striktno postovati unapred zacrtana pravila, propise i zakone... nema "moja kola, moja firma, ja se pitam, ako ti se ne svidja ti idi peske" i sve ostale "balkanstine" ;)

Ali koga jos boli paja za sve to... "zli kapitalisticko/korporativni uber i jadni taxisti" ;)

P.s. da se ne popali "drug" marxista... ja npr. stvarno mislim da je on manje-vise ok covek... doduse sa "dobrim starim" balkansko/kurcevito/tvrdo/kontraskim stavom (sa tastature i neta, normalno) pa me i ne cudi sto mu se u etru omaknu one "krv, potoci, ulice, itd..." ******stine ;)
 
Naravno da pričam sa stanovištva normalnih društva, a ne današnje Srbije.

Evo recimo kako ozbiljna i uređena država rešava problem Ulber ilegalaca. Lepo pravac zatvor, pa razmišljaj:

http://www.thelocal.no/20151019/norway-police-arrest-uber-driver



Odavno ja u ovakvim raspravama više ne gledam ka Srbiji, već ka društvima koji trebaju da budu primer Srbiji i ostatku sveta.
 
Poslednja izmena:
@marxista

Kako to da pominjes postovanje zakona samo kad ide tebi u prilog?

Sta cemo sa ovim slucajem koji sam ja pomenuo gde taksisti u centru 3 GODINAMA krse zakon sa svojom divljom taksi stanicom TIK uz pesacki prelaz koji vodi u skolski ulaz, a od prosle godine uz legalnu stanicu i dalje krse zakon parkirajuci se TIK uz taj isti pesacki prelaz iako je po zakonu minimum 5 metara?
To te ne dotice? Bezbednost dece je nebitna? Bitan je samo posao taksista i njihova plata?
 
Da, da, Uber, Airbnb i Google su kao rok bend Zona Katastrofe, jer krše lokalne zakone.
Lokalni zakoni nas drže na dnu. Zbog lokalnih zakona polovični PayPal smo dobili pre godinu dana. U Srbiji ima još mnogo zakona koji ograničavaju slobode građana, samo što većina nije svesna toga. Neću da nabrajam, nije tema ove diskusije.

Nikako nije PP za poređenje.
 
@somiknight
E pa komšo, ti isti taxisti se i pored obeleženih mesta na kolovozu parkiraju na trotoaru. Ja sa ćerkicom idem iz škole i prelazimo zebru a na drugom kraju zebre taxi uredno parkiran. Pita ga moja ćerkica, onako uredno, čiko a kako ja da prođem?

Ovaj složi onu seljačku facu i ni da bekne.Pomerio je auto.



Mislim, primera je bilion.



Upoznao sam jednog cool lika, taxista, diplomirani inženjer i čovek otvorio dušu i lepo kaže , posao koji radi jer mora i čim ulovi nešto u branši pobećiće od taxiranja glavom bez obzira.Iskreno je rekao da radi 9-12 sati dnevno, zarađuje čisto od 50-70000 dinara mesečno, nekad i više.Ali ne može da tripi svakojake likove a između ostalog najgore mu je sa kolegama. Ako on laže , lažem i ja.
 
Sta cemo sa ovim slucajem koji sam ja pomenuo gde taksisti u centru 3 GODINAMA krse zakon sa svojom divljom taksi stanicom TIK uz pesacki prelaz koji vodi u skolski ulaz, a od prosle godine uz legalnu stanicu i dalje krse zakon parkirajuci se TIK uz taj isti pesacki prelaz iako je po zakonu minimum 5 metara?
To te ne dotice? Bezbednost dece je nebitna? Bitan je samo posao taksista i njihova plata?

Tu je veći problem u policiji koja ne kažnjava prekršioce, kao i lokalnoj upravi koja nije u stanju da uredi stajalište i ostale saobraćajne uslove. Mada čisto sumnjam da je ovo nešto puno odskače od ostatka neuređenosti u navedenom naselju. Prijavi ih, slikaj i šalji u novine, dogovori sa ostalim roditeljima pa pravite neki protest...
Da li deca nose prsluke kad idu u školu, posebno sad kad rano pada mrak? Da li im učiteljice pomažu da pređu ulicu? Ima li još neko ko se bavi bezbednošću dece? Postoji li saobraćajni policajac pored škole? Školski policajac?
 
Vrh Dno