Šta je novo?

Uber app

Za svu ekološki svesnu, i progresivno-naprednu omladinu evo jedan vrlo jednostavan i efikasan predlog kako da se smanji zagađenje u glavnom gradu. Uvedite naplatne stanice na svim mostovima u BG, znači 400 dindži vamo, 400 dindži tamo, pa da vidite kako će da se smanji zagađenje i racionalnije koriste vozila. I sve to bez Ubera. Ionako se Beograd guši u automobilima, očigledno da je i posedovanje vozila, i gorivo suviše jeftino.

To sto preporucujes je samo pola posla. Treba uraditi i onaj drugi deo, ponuditi alternativu. Promeniti saobracajnice, da svuda ima biciklisticka staza uz put. Uvesti jeftin alternativni i ekoloski prevoz za gradjane. To znaci stanice sa biciklima za sicu ili za dz na svakom cosku.

Sto se kazne tice, zaposliti ljude da kontrolisu sistem a postaviti kamere da kontrolisu ljude (korupcija ovo ono). Sad tu dolazi pitanje privatnosti ali ne moze jedno bez drugog, nazalost. Mozda ce se kroz par decenija ovaj naopaki narod koji misli da je pametan jer za**** nekog, nauciti da ponasa kao sto se ponasaju gradjani velikih Evropskih metropola gde su kradja, prevara, podvala i ostale Srbima drage aktivnosti, retkost i anomalija.
 
@filipenko:
Sve je to lepo, ali ko garantuje da je takav način organizovanja najbolji? Tek kada se liberalizuje tržište, pojaviće se neko ko u postojećem sistemu vidi šansu za sebe i krenuće da radi. Npr. glup primer.. prevoz jedne osobe motorom na sedištu iza vozača. Brže nego taksijem, jeftinije i rizičnije. Ili bicikli koji se iznajmljuju. Ili helikopter! Ili kljuse i kočije. Zašto samo bus i taksi?
Poenta je da kada se država meša i reguliše, onda po pravilu koči razvoj. Regulacija je potrebna samo do nivoa da uredi oblast ukoliko se pojave ekstremi.
Da li je protivzakonito da ja i kolega podelimo pare za gorivo jer idemo na posao u istim kolima? Ako on kupi gorivo, a ja ga vozim u mojim kolima, da li sam prekrsio neki zakon o javnom prevozu?
Da li mi država nekom regulacijom ograničava slobodu? Državi je u interesu da ubere porez.

Mali off topic:
U Tenesiju, Amerika, su 2005. eksperimentalno uveli zakon popularno nazvan crack-tax. Diler droge je mogao da anonimno uplati porez i dobije potvrdu. Ako ga nekad uhvate sa drogom i nema potvrdu da je platio porez, gone ga za posedovanje i prodaju droge plus utaja poreza. Zakon je 4 godine kasnije povučen jer je protivustavan.
 
@G@W
Ma zezao sam se ja malo kad je rango pomenuo ekološke prednosti Ubera. Automatske stanice za naplatu koje fotografišu tablice, i posle šalju račune na adresu funkcionišu savršeno u Skandinaviji, ali sam siguran da bi posle postavljanja iste u Bg, sakrivanje, prljanje tablica, premazivanje nekim sprejevima i sl. postalo preko noći br. 1 zanimacija u gradu. Javni prevoz, i alternative koje si pomenuo su tek večni problem Beograda, i o tome nema svrhe ni diskutovati.

@yooyo
To što ti pominješ nije liberalizacija već anarhija. A Srbija je bar na visokom nivou što se toga tiče, tako da nije teško zaključiti da li je bolji uređen ili neki takav "slobodan" sistem.
 
Poslednja izmena:
Problem potpuno liberalnog trzista je sto ne znas sta ce da ispadne kao krajnji rezultat. Ima previse varijabli u igri i ako zelimo da dobijemo rezultat u odredjenom domenu koji nama odgovara moramo neke od tih varijabli da fiksiramo i pretvorimo u konstante. Ako znamo sta zelimo da postignemo onda je neophodan odredjeni stepen kontrole samog procesa.

Koji tip prevoza izabrati? Potpuno liberalno bi bilo, nek se oni kolju na trzistu pa ko pobedi. To je fer! Jeste fer ali sta ako opcija koja je pobedila nama ne odgovara. Parlamentarni izbori su jako liberalni i to je jedan od vecih problema. Na kraju moze svakakva ****** da bude na odgovornoj poziciji...

Pomenuo sam bicikle. Ima ih po citavoj Evropi. Zasto? Jer su Evropljani seli kao prave komunjare i rekli, hocemo da se nasi gradjani voze biciklima jer mi tako kazemo (i lupili sakom od sto). Naravno da ne.

Kada se napravi rangiranje na osnovu unapred odredjenih kriterijuma dobijemo da bicikli nisu najbrze sredstvo gradskog prezova. Sto je jako bitan parametar. Ali zato imamo da su bicikli ekoloski, da uticu pozitivno na fizicko stanje gradjana, da imaju terapeutsko svojstvo jer uzivas u okolini (koju smo opet lepo uredili) dok se vozis. Kada se sve zajedno sabere i oduzme, bicikli su oduvali sva ostala sredstva prevoza. Ali nije prakticno imati dva miliona bicikala na stazama po Beogradu. Zato postoji brzi prevoz za mase koji ne utice pozitivno na zdravlje ljudi ali je jako efikasan. U pitanju je podzemni voz tj. metro. Sva ostala sredstva prevoza su dopuna biciklu i metrou, racionalno gledano postoje jer metro i biciklo ne zavrsavaju posao svuda. Iracionalno gomila auta na putevima Evrope postoji delom zbog industrije, delom zbog potrebe gradjana da pokazu prestiz. Ali zaista nema potrebe da ih bude toliko, pa ni kada su praznici i putuje se van grada.

Kada Elon Musk i ekipa finaliziraju projekat vakumskih cevi/tunela kojima se putuje u kapsulama brzinama jako bliskim brzini zvuka, tek onda ce automobili ali i metro/busevi/tramvaji izgubiti smisao ali to ne znaci da ce prestati da postoje. Iracionalno u nama sprecava potpuni prodor superiorne tehnologije.
 
Poslednja izmena:
Slažem se da je to praktično divlji zapad, ali opet, ograničenja regulative mora da se oroči na neki period. Sutra da neko smisli motor na jabuke i hoće da taksira sa takvim autom, verovatno ne bi mogao, jer nije regulisano.
Bicikle u Beogradu nemaju smisla zbog terena i zato što stari deo grada nije spreman za taj vid prevoza.
 
biciklO ne moze da zazivi kod nas jer cim ga kupis vec sutradan nestane :D
 
kad je skupo :D
 
@filipenko:
Da li je protivzakonito da ja i kolega podelimo pare za gorivo jer idemo na posao u istim kolima? Ako on kupi gorivo, a ja ga vozim u mojim kolima, da li sam prekrsio neki zakon o javnom prevozu?
Da li mi država nekom regulacijom ograničava slobodu? Državi je u interesu da ubere porez.

Evo ja ću da ti odgovorim - da.

Domaći ili međunarodni prevoz koji putničkim vozilom ili autobusom obavlja domaće, odnosno strano lice koje nema svojstvo prevoznika, a koji se obavlja dva ili više puta tokom dana, nedelje ili meseca, na istom ili sličnom prevoznom putu ili se lica koja se prevoze ukrcavaju ili iskrcavaju na autobuskim stajalištima ili na istim ili sličnim mestima ukrcavanja ili iskrcavanja, i lica koja se prevoze nisu u srodstvu sa licem koje upravlja vozilom smatra se javnim prevozom koji je ovim zakonom zabranjen.

http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/zakoni/2015/1910-15 lat.pdf ZAKON O PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU, član 13

dodatno sažeto http://www.propisi.com/paznja-12.av...-u-drumskom-saobracaju-(prevozu-putnika).html
 
Poslednja izmena:
Eto ti ga sad. Moraću kolegi da otkažem prevoz.
 
Eto ti ga sad. Moraću kolegi da otkažem prevoz.

U vezi inspekcijskog nadzora – Inspektor i druga Zakonom ovlašćena lica – OVLAŠĆENA su i DUŽNA SU – kada utvrde da lice koje nema svojstvo prevoznika, obavlja javni prevoz koji je ovim zakonom zabranjen - da isključe vozilo, odrede mesto parkiranja i oduzmu saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 90 dana, kao i da podnesu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaj iz člana 169. stav 1. tačka 1).
 
Samo jos treba da dokažu plaćanje i da vozim 2x dnevno istim putem.
 
Nema tereta dokazivanja za ispravu koja izda lice kome su poverena javna ovlašćenja pri obavljanju svog posla.

Ko kad bi reko : Samo treba policajac da dokaze da sam proso kroz crveno.
 
Plus zaustavi te jednom, utvrdi prekršaj i kad te vidi naredni put, proveri tablice i zaustavlja te svaki put :)
 
Onda bilo koji prevoz nesrodnika u automobilu se moze kategorisati pod javni prevoz, ako je OSL ceif. Ma, dajte...
 
Ja citirao zvanični zakon gore, a vi to protumačite kako hoćete...
 
Onda bilo koji prevoz nesrodnika u automobilu se moze kategorisati pod javni prevoz, ako je OSL ceif. Ma, dajte...
Kako mislis onda bi ?
To je vazeci zakon. Nece to tek biti pa da bude "onda bi" .
Tako je sada , a kako se primenjuje i sprovodi to je vec druga prica.
 
Momak ne sme da vozi devojku.. *** još uvek nisu u srodstvu.
Ipak mora da postoji i plaćanje da bi se prevoz okarakterisao kao javni prevoz. Zato sam i rekao da mora da dokažu da je putnik platio vozaču uslugu prevoza.
 
Kako mislis onda bi ?
To je vazeci zakon. Nece to tek biti pa da bude "onda bi" .
Tako je sada , a kako se primenjuje i sprovodi to je vec druga prica.

Nigde nisam napisao "onda bi". Nebitno. Par puta si imao tvrdnje iz domena tumacenja zakona/prava (parafraziram: sudije ne konsultuju prethodno donesene presude, moja firma moja pravila privatnosti itd.) i ja nemam druge nego da se povucem jer nemam pojma. Medjutim, proverio sam koliko tvoji stavovi drze vodu kod makar dvoje sudija i... ne drze.
Tako i ovo: Ne mora OSL nista da dokazuje. Opet, ja nemam sta da ponudim osim zdravog razuma da to ne moze i nece biti (dvoje nesrodnika u automobilu i OSL ima puno pravo da to okarakterise kao krsenje zakona o javnom prevozu).
 
OSL?
 
Svi će se poslovi polako gasiti a s njima i mi.Zato se i ježim od ovakvih projekata.A osl je ovlašćeno službeno lice.
 
Nigde nisam napisao "onda bi". Nebitno. Par puta si imao tvrdnje iz domena tumacenja zakona/prava (parafraziram: sudije ne konsultuju prethodno donesene presude, moja firma moja pravila privatnosti itd.) i ja nemam druge nego da se povucem jer nemam pojma. Medjutim, proverio sam koliko tvoji stavovi drze vodu kod makar dvoje sudija i... ne drze.
Tako i ovo: Ne mora OSL nista da dokazuje. Opet, ja nemam sta da ponudim osim zdravog razuma da to ne moze i nece biti (dvoje nesrodnika u automobilu i OSL ima puno pravo da to okarakterise kao krsenje zakona o javnom prevozu).
ako su te 2 sudije tako rekla, onda sigurno ne drze ni vodu ni sok ni pivo...

Mogu da se konsultuju sa prethodno donesenim presudama, mogu sa wikipedijom mogu sa krurirom mogu sa kafe kuvaricom.
Stvar je u tome sto nista od toga nije izvor prava. NI odluka vrhovnog kasacionog suda nije obavezujuca, a kamoli presude prvostepenih sudova.

Nisam reko da ima pravo da okarakterise, vec da se isprave koje izda lice kome su poverena javna ovlascenja se po pravilu ne dokazuju, a naravno da je teret uvek na podnosicu prekrsajnog postupka. No da ne sirimo vise off, pogotovu sa mojim pricama za koje su sudije i to 2 rekla da ne pije vodu. Posle takvog poraza ja ne zelim vise da raspravljam o bilo cemu. Tema je ubber up, a ko zeli moze na pm da se obrati.
 
Poslednja izmena:
Nisi uopste. Samo ne zelim da pravim off pokretanjem neke price sa drugog topica i glupim izjavama sudija ;)
 
Preskače ti ploča ivke.
Mora ;) dok bar malo ne skapiraju ovi kojima su "ploce" sa rtsa i pinka (sve zajedno sa "cituljama, zeitgeistima, snowdenima, digitalnim andjelima, Putinima, Gadafijima i sl. preskakale ceo zivot" ;))
Da skapiraju ko im stvarno shebava zivote dok se pale na "kosmicku pravdu i slobodu" ;)
 
"Uber" još ne može da dođe u Srbiju http://blic.rs/i/600993

“Uber” je u Zagrebu počeo da radi pre nekoliko dana. Vožnja ovim taksijem jeftinija je za 25 odsto nego cena regularnog taksija u ovom gradu. Sam start plaća se 130 dinara plus 60 dinara po pređenom kilometru i sedam dinara po minuti vožnje. Svako otkazivanje naručene vožnje u Zagrebu košta 230 dinara. Imajući u vidu ovu računicu vožnja “Uberom” u Beogradu od tri kilometra koja traje oko desetak minuta koštala bi 370 dinara umesto 500 koliko bi ova ista vožnja došla regularnim taksijem.
 
Čudo jedno kako je država loša kada treba da reguliše, tada je prepreka inovacijama, razvoju i progresu, a dobra kada treba socijalizovati rizik i gubitke i spasavati sistem od sebe samog. Da se ne spominje koliko ovakve inovacije™ zavise od javne infrastrukture pre svega, kao i od istraživanja poteklim u javnim institucijama.
 
Kod nas je sve naopako....
 
Uber je super ideja, ali se meni ne svidja par stvari kod njega.
Provizija je bezobrazno velika, i pare idu van države( do sada za tu granu pare nisu išle preko) plus centralizacija, plus sutra monopol (mada ga verovatno sada već imaju)
Što cena drastično raste u odnosu na ponudu i tražnju.
I što ideja da može bilo ko da vozi u startu nije legalno u mnogim državama...
 
Nazad
Vrh Dno