Šta je novo?

Tripos, Amiga - split iz Conroe in Action!!! threada

audiofreak

Banned
Banovan
Učlanjen(a)
21.07.2003
Poruke
3,894
Poena
410
Pitao sam Nedju da ovo odvoji iz threada, on rece da ne zna kako. Posto ni ja ne znam bolje radim to ovako. Molim vas da ne brisete ovaj thread. Hvala.

drfedja je napisao(la):
Kad promenis prioritet OCCT-a sasvim lepo moze da se radi i pored njega. Tu je M$oft zayebo' raspored prioriteta. Usput, postoji opcija u windowsu, gde dodelis lepo prioritet sistemskim procesima, pa nema zakucavanja zbog CPU zauzeca. Ipak ni to ponekad ne pomaze....
Na staroj dobroj Amigi se nije desilo nikad da komp zakuca zbog CPU zauzeca.

Nije to tako jednostavno, Windows ima tri razlicite velicine vremenskog kvantuma za scheduling. Povrh toga ima i priority boost za proces koji je tek startovan ili za onaj kome korisnik da fokus. To je sve odstupanje od preemptivne filozofije. Drugim recima, ako jedan proces ima veci time slice nego neki drugi proces, onda tu vise nema govora o preemptivnosti. Preemptivno znaci "po isteku X (npr. 20) ms pocni sa izvrsavanjem sledeceg procesa po redosledu prioriteta". Sve drugo je stelovanje i dovodi do problema koji se osecaju u radu.

Hajde da zakljucimo da se slazemo da "preemptivni" multitasking u Windowsu ne valja.

drfedja je napisao(la):
HT bi jedino mogao da priznam kao "zakrpu" za taj windows "bug". Kao dao si mu realtime priority i sad ce kao brze da se izvrsava aplikacija....cak za 0.0001%

I ja ga tako shvatam.
 
Poslednja izmena:
genuine je napisao(la):
zar preemptivni multitasking ne znaci da kada se proces odblokira ukoliko je viseg prioriteta oduzima procesor procesu koji radi bez obzira na njegov vremenski kvant...

kovacm je napisao(la):
onako kako je audio napisao: "po isteku X (npr. 20) ms pocni sa izvrsavanjem sledeceg procesa po redosledu prioriteta".
u slucaju cooperativnog MT aplikacije mogu da zauzmu CPU na neodredjeno vreme dok kod preemptive se garanttuje da ce svaka aplikacija dobiti deo CPU vremena.
i kako mislis "kada se proces odblokira"?

The pocetnik je napisao(la):
Mislio je na kada se proces iz stanja blokiranosti prelazi u stanje spremnosti.

Znaci imas proces koji je u stanju running i ako se u medjuvremenu neki proces vrlo visokog prioriteta iz stanja blokiranosti vrati u stanje spremnih onda se proces koji radi prekida i dispecer predaje upravljanje ovom procesu koji se "odblokirao"(naravno ako on ima najvisi prioritet).
 
Preemptivni multitasking znaci fiksan vremenski isecak -- svakom programu je garantovano njegovih 20ms i ne prekida se dok mu ne istekne to vreme. Jedino se procesi viseg prioriteta vracaju na pocetak reda cesce nego oni nizeg prioriteta. Postoji jos jedna stvar, real time prioritet za user procese mora uvek biti za nijansu nizi od real-time prioriteta kojim rade kriticni sistemski procesi. U Windowsu je to po meni potpuno pogresno odradjeno -- Amiga je davno sa jednim CPU-om imala bolji odziv GUI-ja nego XP danas.

genuine je napisao(la):
koliko vama divx kompresovanje arhiviranje i sl.. brze radi kada rade dva jezgra u odnosu na to kada je samo jedno ukljuceno?

Kod mene je MPEG2 -> DivX full PAL ~60 FPS sa 2 jezgra dok je sa prethodnim HT bio oko 35-40 FPS ako se dobro secam ili 20-25 FPS kad ja igram nesto dok on radi.
 
drfedja je napisao(la):
audiofreak je napisao(la):
Preemptivni multitasking znaci fiksan vremenski isecak -- svakom programu je garantovano njegovih 20ms i ne prekida se dok mu ne istekne to vreme. Jedino se procesi viseg prioriteta vracaju na pocetak reda cesce nego oni nizeg prioriteta. Postoji jos jedna stvar, real time prioritet za user procese mora uvek biti za nijansu nizi od real-time prioriteta kojim rade kriticni sistemski procesi. U Windowsu je to po meni potpuno pogresno odradjeno -- Amiga je davno sa jednim CPU-om imala bolji odziv GUI-ja nego XP danas.

Jeste, ali ukoliko imas vise procesa istog prioriteta na user nivou, veci prioritet ce se dodeliti onom u kojem radis trenutno.
Takodje vecina procesorski zahtevnih procesa imaju dodeljen Low priority.

Amiga je imala bolji GUI odziv zbog mnogo toga, zapravo, Amigina 2D grafika je bila tako koncipirana da su vecinu stvari obavljali custom chipovi, zatim planarne ravni su bile pohranjene u chip memoriji, blitter, copper su mogli da postavljaju planarne ravni na razlicite memorijske lokacije u chip memoriji, ako se dobro secam, programski kod se nezavisno izvrsavao u FAST memoriji, sto je naravno davalo odlican odziv u 2d okruzenju. Agnus, Denise i Paula su imali direktnu komunikaciju sa RAM-om preko 4 DMA kanala, bez smaranja CPU-a.

CPU zahtevni procesi su delili procesorsko vreme, slicno kao i u Windowsu XP, mada to nije uticalo toliko na odziv OS-a.

Jedino gde je moglo da se oseti usporenje je u slucaju nedostatka fast memorije i izvrsavanja koda u chip RAM-u koji je bio share-ovan sa custom chipovima, ali to vec nema toliko veze sa preemptive multitaskingom, vec sa samom amiginom arhitekturom.
Glavna razlika izmedju PC-a i Amige je u tome sto je ova bila u samom startu koncipirana za multitasking, kako hardverski tako i softverski. OS je bio napravljen da radi sa njenim setom chipova.

Secam se vremena kada se pojavio Windows 3.11 i kad sam se smejao PC-jevcima kako se ponose svojim multitasking operativnim sistemom. :d
 
kovacm je napisao(la):
drfedja je napisao(la):
Takodje vecina procesorski zahtevnih procesa imaju dodeljen Low priority.
kako to mislis? pa svi user procesi u windowsu imaju "normal" prioritet! jedino ako ih ti rucno spustis na nizi nivo bice na nizem nivou

drfedja je napisao(la):
Amiga je imala bolji GUI odziv zbog mnogo toga, zapravo, Amigina 2D grafika je bila tako koncipirana da su vecinu stvari obavljali custom chipovi, zatim planarne ravni su bile pohranjene u chip memoriji, blitter, copper su mogli da postavljaju planarne ravni na razlicite memorijske lokacije u chip memoriji, ako se dobro secam, programski kod se nezavisno izvrsavao u FAST memoriji, sto je naravno davalo odlican odziv u 2d okruzenju. Agnus, Denise i Paula su imali direktnu komunikaciju sa RAM-om preko 4 DMA kanala, bez smaranja CPU-a.

A danas PC procesor prebacuje delove memorije po video memoriji grafickih kartica daj molim te... osim toga Amiga ima vise od 4 DMA kanala ali nije ni bitno. i A500 nije imala Fast Ram u osnovnoj konfiguraciji a odlicno je radili u multitaskingu... osim toga Bus custom chipova je radio na duploj vishoj frekvenciji (~14MHz) od MC68000 tako da je MC retko kad morala da ceka da joj se oslobodi bus za chip ram.

audiofreak je napisao(la):
U Windowsu je to po meni potpuno pogresno odradjeno -- Amiga je davno sa jednim CPU-om imala bolji odziv GUI-ja nego XP danas.

Audio ako te ne mrzi objasni malo detaljnije...

drfedja je napisao(la):
Glavna razlika izmedju PC-a i Amige je u tome sto je ova bila u samom startu koncipirana za multitasking, kako hardverski tako i softverski. OS je bio napravljen da radi sa njenim setom chipova.

pa jeste i nije: Amiga OS je "port" TRIPOS. Originalni razvojni tim Amige nije uspeo da zavrsi OS na vreme pa se Commodore odlucio na ovakav korak - da portuje vec postojece resenje.

drfedja je napisao(la):
Secam se vremena kada se pojavio Windows 3.11 i kad sam se smejao PC-jevcima kako se ponose svojim multitasking operativnim sistemom.

kako bih voleo da sam prespavao vreme Win3.11... i da nisam gledao kako Windows postaje standard pored 10x bolijh resenja. E da sam kupio racunar pre 5 godina i da sada hvalim i dizem sWinjdows u nebesa... al ne mogu da se iskuliram
 
Poslednja izmena:
paradigma je napisao(la):
genuine je napisao(la):
Pa koliko se secam Windows 3.11 je imao multitasking tipa dok radi jedan proces ne moze drugi ali kad minimalizujem jedan a povecam drugi onda se obrne(mozda dobije proces i ako se neki drugi zaglavi na io ) .
mozda gresim ali 8-bitni atmelovi mikrokontroleri imaju multitasking bolji od windows-a 3.11..

Windows 3.11 je imao cooperative multitasking koji je podrazumevao da proces koji se izvršava praktično sam odluči o tome kada ga može prekinuti neki drugi proces. Paravim multitaskingom se smatra preemptive multitasking gde opet u zavisnosti od politike raspoređivača (scheduling) zavise i kriterijumi promene konteksta (context-switching).
 
Poslednja izmena:
Nedjo je napisao(la):
BTW
Audio dobar ti je potpis, ali ti fali nesto u kao "skovan u Planini Zla" i "U tami da ih sve vezze"

Core je buduca arhitektura i za Desktop, Mobile i Server otud potpis.

drfedja je napisao(la):
Jeste, ali ukoliko imas vise procesa istog prioriteta na user nivou, veci prioritet ce se dodeliti onom u kojem radis trenutno.

Pa upravo kazem da to ne valja! To je tweakovanje. Jel shvatas sta si napisao?!?

...vise procesa istog prioriteta na user nivou, veci prioritet ce se dodeliti onom u kojem radis trenutno

Ako su istog prioriteta nema boostovanja foreground procesa i gluposti jer je to vec kradja vremena drugim procesima.

drfedja je napisao(la):
Amiga je imala bolji GUI odziv zbog mnogo toga, zapravo, Amigina 2D grafika je bila tako koncipirana da su vecinu stvari obavljali custom chipovi

A zasto sada BitBlt ne moze da radi GPU nije mi jasno?!?

drfedja je napisao(la):
zatim planarne ravni su bile pohranjene u chip memoriji

Tacno, ali opet ne vidim kakva je to prepreka za PC hardver?

drfedja je napisao(la):
Agnus, Denise i Paula su imali direktnu komunikaciju sa RAM-om preko 4 DMA kanala, bez smaranja CPU-a.

Pa i GPU ima DMA zar ne? I zvucna i diskovi pa opet PC losije radi -- znaci stvar je u OS-u, a ne u hardveru. TripOS na kome je AmigaOS zasnovan je bio packet oriented OS sa messagingom gde se poruke nisu kopirale po memoriji tamo-vamo kao kod Windowsa vec su se prosledjivali pointeri sto je bilo daleko brze, a packet I/O je imao preko 1250 paketa/sec (send+receive) na tricavih 10MHz 68010.

drfedja je napisao(la):
CPU zahtevni procesi su delili procesorsko vreme, slicno kao i u Windowsu XP, mada to nije uticalo toliko na odziv OS-a.

Ma ni priblizno nije bio uradjen scheduler.

drfedja je napisao(la):
OS je bio napravljen da radi sa njenim setom chipova.

kovacm je napisao(la):
Audio ako te ne mrzi objasni malo detaljnije...

Projekat Dr. Martina Richardsa iz 1976 godine koji je imao za cilj portabilan operativni sistem prerastao je u TripOS 1979 na Kembridz univerzitetu. Sve osim kernela je bilo napisano u Basic Combined Programming Language (BCPL), portabilnom high-level jeziku koji je takodje dizajnirao Martin Richards.

Originalno napisan za PDP11, kasnije je portovan na Computer Automation LS14 i Novu. Rad na MC68000 verziji je poceo tek 1981 na Bath univerzitetu. Metacomco je otkupio prava i nastavio razvoj u nastojanju da ga ucini komercijalno atraktivnim. Commodore-Amiga je marta 1985 poceo da pomaze nakon odluke da se TripOS iskoristi za njihov novi kucni racunar. Jula 1985 Amiga je predstavljena i TripOS se pojavio pod novim imenom AmigaDOS.

TripOS je bio real-time preemptive multi-tasking OS. Glavni cilj razvojnog tima je bila maksimalna brzina odziva. Dizajniran je tako da ima minimalan overhead sto je rezultovalo izuzetno brzim operativnim sistemom sposobnim za real-time primenu.

Oblasti u kojima je ova filozofija jasno ilustrovana su scheduling, memory management i message passing -- (inace sve rak rane Windows OS-ova prim. freak).

Scheduler je imao striktan task priority sistem. Time slicing po round robin semi nema nikakav overhead. Svaki task radi u okviru svog vremenskog odsecka dok neki drugi viseg prioriteta ne bude spreman ili dok se sam ne suspenduje pre isteka vremena koje mu je dodeljeno.

Memory Management sistem nije se smarao proveravanjem da li programi koriste memoriju koju nisu alocirali. Na ovaj nacin se iskljucivalo usporenje koje inace nastaje kao posledica rada MMU, a od programa se ocekivalo da se "ponasaju pristojno".

Message passing sistem je radio tako sto se sva komunikacija izmedju procesa, drajvera i sistema odvijala razmenom "paketa" po referenci umesto kopiranjem. Ovo je bilo moguce zato sto su svi procesi videli isti adresni prostor. Time se izbegavalo dupliranje podataka i nepotrebno kopiranje.

Imam ja jos toga, ali odosmo u off... :D
 
gx-x je napisao(la):
@Audio

RESPECT MAN !!! :klanjanje: Kao korisnik amige 500,600,1200 i 4000 nisam imao blagog pojma da to tako funkcionise i da ti ovo nisi napisao umro bi ne znajuci !

a sad lepo kupi AMD, resistance is futille :D

genuine je napisao(la):
Samo jedno pitanjce? Zar Windows NT to jest XP kada su u pitanju poruke veceg kapaciteta ne salje iste preko deljene memorije(mislim na sadrzaj poruke recimo ako je veci od 64kb i sl.)?
 
genuine je napisao(la):
Samo jedno pitanjce?

GetMessage() funkcija prima pointer na MSG strukturu. Windows ti sadrzaj poruke kopira u nju.
Sto se tice I/O operacija, radi se kopiranje user buffera u system buffer i obratno.
Mana svih monolitnih kernela je suvise velika apstrakcija hardvera koja neminovno dovodi i do 1000x usporenja u nekim slucajevima.
 
kovacm je napisao(la):
e sad audio: zar nije glavni problem kod microkernela (AmigaOS) bas to sto moraju non stop da se prenose poruke izmedju gomile procesa? znaci AmigaOS je uspeo da doskoci ovom problemu eliminisuci zastitu memorije i dozvoljavajuci svima da citaju/pisu po celoj memoriji bez ikakve provere?

mislim nije bash pohvalno to sto amigi fali zastita memorije cak ni do dan danas nisu uspeli da implementiraju zastitu memorije... :O
i kako to da MMU usporava operacije? zar MMU operacije nisu transparentne?

genuine je napisao(la):
MMU usporava pristup podacima.. Ukoliko zelis stranicnu ili segmentno stranicnu organizaciju( jos teze ) onda imas usporenje od nekoliko procenata pa i vise nego da nemas takvu organizaciju..
stvar je u tome da u cpu-u postoji jedinica za preslikavanje virtuelne u fizicke adrese. da bi ona radila brzo postoji TLB jedinica koja cuva poslednja koriscena preslikavanja ( asocijativna memorija sa obicno LRU algoritmom [ obicno je bilo 32 ulaza i intel je tvrdio da je stopa pogodaka oko 95% ] ). kada je pogodak u TLB-u sve je ok ali kada je promasaj onda iz operativne mem. mora da se dovlace info. u tlb.. i to je tih nekoliko procenata .isto pri kontekst svicingu tlb mora da se flushuje pa imas efekat hladnog starta.. u svakom slucaju sporije nego da ga nema ali zato zahvaljujuci mmu procesi su zasticeni jedni od drugih i od sebe samih a isto tako je eliminisana i eksterna fragmentacija + mogucnost da pokrenes program koji trazi vise rama nego sto ga imas )....
ipak ako amiga to nije imala to je i ocekivano za to vreme ali sada je nezamislivo..

a mikrokernel je dobra moderna i isprobana arhitektura . uskoro ce i linux odnosno gnu/linux da predje na nju. mislim da je projekat gnu hrd ili slicno...
 
drfedja je napisao(la):
kovacm je napisao(la):
kako to mislis? pa svi user procesi u windowsu imaju "normal" prioritet! jedino ako ih ti rucno spustis na nizi nivo bice na nizem nivou

Sistemski procesi su High priority, a user procesi mogu da se menjaju rucno i obicno su normal ili low priority.

kovacm je napisao(la):
A danas PC procesor prebacuje delove memorije po video memoriji grafickih kartica daj molim te...

Ne, danasnji PC ima PCI-express ili AGP koji ima DMA pristup. Ondasnji PC iz doba AMIGE je to sve obavljao preko procesora. Cak i kad su se pojavile graficke kartice sa bit blitterom, tzv. 2D akceleratori, 2D je bio uglavnom los i to se videlo u platformskim igrama najvise.

kovacm je napisao(la):
Amiga ima vise od 4 DMA kanala ali nije ni bitno. i A500 nije imala Fast Ram u osnovnoj konfiguraciji a odlicno je radili u multitaskingu... osim toga Bus custom chipova je radio na duploj vishoj frekvenciji (~14MHz) od MC68000 tako da je MC retko kad morala da ceka da joj se oslobodi bus za chip ram.

Ja sam tamo nesto pobrkao audio kanale i DMA kanale
FAT Agnus je na A500 kontrolisao cak 25 DMA kanala! Agnus je klok od 28Mhz delio na custom chipove i CPU koji je radio na 4x manjem taktu, ali, Agnus je bio tada chip ram memorijski kontroler, pa je prilikom pristupa chip ramu bilo usporenja, narocito na Amigama sa procesorima brzim od 7 Mhz.

kovacm je napisao(la):
Audio ako te ne mrzi objasni malo detaljnije...

Audio je to stvarno lepo iskopao Svaka mu cast.

kovacm je napisao(la):
pa jeste i nije: Amiga OS je "port" TRIPOS. Originalni razvojni tim Amige nije uspeo da zavrsi OS na vreme pa se Commodore odlucio na ovakav korak - da portuje vec postojece resenje.

Koliko znam, Amigu su prvo napravili neki ljudi koji su radili za Atari, pa je Atari odbacio taj projekat. Ako se ne varam, kompanija se zvala Hi-Toro i pravili su kojekakve perferije. Eh, sad, da li je Commodore to uradio ili je Amiga u samom startu bila tako zamisljena ne znam. Ipak, Atari ST je u startu imao 68K portovanu verziju CP/M-a sa GEM interfejsom. CP/M je bio unitask OS.

TripOS - Trivial Portable Operating System, je portovan za razlicite procesorske arhitekture. Taj Martin Richards je modifikovao CPL i stvorio BCPL iz kojeg je kasnije nastao i C jezik.

kovacm je napisao(la):
kako bih voleo da sam prespavao vreme Win3.11... i da nisam gledao kako Windows postaje standard pored 10x bolijh resenja. E da sam kupio racunar pre 5 godina i da sada hvalim i dizem sWinjdows u nebesa... al ne mogu da se iskuliram

Hehehe, pricaj mi o tome. :d Nisu ga dzaba zvali PrC i Swinjdows.
 
drfedja je napisao(la):
ali, Agnus je bio tada chip ram memorijski kontroler, pa je prilikom pristupa chip ramu bilo usporenja

Stos je bio u tome sto je procesor imao tek svaki drugi ciklus za pristup chip RAM-u, a u ostale se udevao DMA. Agnus je imao u sebi blitter i ko zna sta jos -- ni ja se ne secam, samo znam da si recimo preko blittera mogao da dekodiras RAW MFM podatke sa diskete, imam negde i .S source za to.

drfedja je napisao(la):
Audio je to stvarno lepo iskopao Svaka mu cast.

Hvala, radi se o delu teksta koji sam vam preveo iz jednog prastarog broja casopisa Electronics & Wireless World, naslov je Tripos -- life after the Amiga, a napisala ga je Laura Gledhill tada zaposlena u Bristolskom odeljku firme Metacomco.

drfedja je napisao(la):
TripOS - Trivial Portable Operating System

Tripos znaci ipak nesto drugo iako lici na akronim. Tripos su se zvale tronoge drvene stolice na kojima su studenti na Kembridzu sedeli dok su polagali zavrsne ispite.

Ako nekog zanima ceo tekst potrudicu se da ga skeniram i okacim.
 
kovacm je napisao(la):
drfedja je napisao(la):
Sistemski procesi su High priority, a user procesi mogu da se menjaju rucno i obicno su normal ili low priority.

pa sta sam ja rekao? kovacm:"pa svi user procesi u windowsu imaju "normal" prioritet! jedino ako ih ti rucno spustis na nizi nivo bice na nizem nivou"

drfedja je napisao(la):
Ne, danasnji PC ima PCI-express ili AGP koji ima DMA pristup. Ondasnji PC iz doba AMIGE je to sve obavljao preko procesora. Cak i kad su se pojavile graficke kartice sa bit blitterom, tzv. 2D akceleratori, 2D je bio uglavnom los i to se videlo u platformskim igrama najvise.

ne pravi se pametan/blesav!? pricao si kako danas PC (WindowsXP) ima losiji odziv od Amige. Niko nije spominjao 286! ccc... stvarno se pravish lOOd, ajde lepo priznaj pa ti necemo nishta

drfedja je napisao(la):
Koliko znam, Amigu su prvo napravili neki ljudi koji su radili za Atari, pa je Atari odbacio taj projekat. Ako se ne varam, kompanija se zvala Hi-Toro i pravili su kojekakve perferije. Eh, sad, da li je Commodore to uradio ili je Amiga u samom startu bila tako zamisljena ne znam. Ipak, Atari ST je u startu imao 68K portovanu verziju CP/M-a sa GEM interfejsom. CP/M je bio unitask OS.

Posle Atarija 2600 i Atari 400/800 serije Jay Miner i ekipa (tada su bili zaposleni u Atariju i ucestvovali u razvoju ove dve mashine) su hteli da prave sledecu konzolu/komp ali uprava Atarija se nije slozila sa ovim jer im je bilo lepo da ubiraju novac od 20 godina starog 2600 VCS-a). Jay Miner je napustio Atari sa svojim timom i osnovali su svoju firmu Hi-Toro sa ciljem da naprave komp sledece generacije... sto je na kraju postala Amiga.
Dakle dve ekipe:
1. Jay Miner tim: napravili Atari2600, Atari400XL... Amigu i Atari Lynx?!!
2. Shiraz Shivji (Commodore) tim: VIC, C64... Atari ST, Atari TT.

Pored toga ovi ljudi su bili ukljuceni i u razvoj 3DO, CirusLogica, USB-a...

Ako nekog interesuje neshto vishe o ovome mogu da se raspisem bice mi zadovoljstvo jer je ovo po meni jedna od najzanimljivijih utakmica svih vremena

@audio ja bih procitao taj text o Amigi koji si spominjao...
 
i audio kad stignes sibni text o Amigi ;)
btw lepo si (pr)ocistio thread
 
Osnovna ideja Hi-Toro tima je bila da se napravi game konzola sledece generacije, ali je Jay Miner uvidevsi koliko je koncept masina bila ispred ne samo kucnih racunara nego i tadsnjih PC sistema vukao projekat u tom smeru.

1984 srecom, (a kasnije nesrecom), Commodore se slozio sa idejom J.M. i tako je nastala Amiga 1000.
 
Jay Miner je hteo komp od samog pocetka, cak je mazao oci investitorima (nekim zubarima) da pravi konzolu jer je tada bio veliki HYPE oko konzola i gaming industrije.
Sa Atarijem je potpisao ugovor (posto su ostali bez novca) da daje prava Atari-ju na koriscenje custom chipova ali da ih Atari sme upotrebiti samo u konzoli prvih godinu dana, pa tek nakon toga u racunaru.
 
To je vise bila pozajmica od 500.000$, kojom je Jack Tramiel (ili kako vec) hteo da kaparise projekat za male pare... ali je tu uleteo Commodore i pozajmica je vracena vrlo ljutom Atariju :)

No u svakom slucaju - bajka se tuzno zavrsila
 
ne, ne, ne... Warner-ov Atari je napravio ugovor sa Jay-om (1 milion $ - http://www.atarimuseum.com/articles/mickey.html) za koji Jack nije ni znao dok nije kupio Atari od Warner-a. A da ih je ucenjivao na konto tog ugovora jeste. Commodore je Amigi platio 8x vise nego sto im je Atari nudio.


"No u svakom slucaju - bajka se tuzno zavrsila" da...
btw dobra ti mashina :)
 
Poslednja izmena:
Moguc je i jedan i drugi scenario :)... nisam bio tamo ne mogu da tvrdim, ali cini mi se da je ovu pricu pricao neko na Amiga forever DVD-u.
 
Evo jedne "zanimljivosti" vezane za NT scheduler, ne znam da li su je ispravili u novijim verzijama kernela:

In NT, as with most time-sharing operating systems, threads run in turns called quantums. Normally, a thread executes until its quantum runs out. The next time it is scheduled it starts with a full quantum. However, in NT a thread also gets its quantum refreshed every time its thread or process priority is set. This means that a thread can reset its quantum by calling SetThreadPriority (without changing its priority) before its turn runs out. If it continues to do this it will effectively have an infinite quantum. Why does NT do this? Its not clear, but it appears to be a bug.
 
Pre je to feature nego bug :D
 
ma amiga rulz, samo kovacm to nece da prizna :)) ...

naravno da nema nikakve veze sa time, ali dobro... ono sto meni najvise nedostaje iz Amiga OS-a je 'vuce se, ali ide' kada pokrenem vise programa. Dok windoza lepo zakuca sve procese, pa sednes i cekas :(
 
@milanbb jeste stvarno neverovatno kako lose Windows radi kad CPU zakuca na 100%... "srecom" sa dualcore CPU sve radi mnogo bolje...

elem mige ko nije imao atari ne zna mnogo o kompjuterima :D
vi ste na amigi imali i custom chipove i ham mod i preemptive multitasking a "mi" smo na atariju morali sve sami da smislimo i izmislimo :)
valjda zato i postoji 3-4 operativna sistema za atari
ST moze da prikaze 14.000 boja a ne smrdljivih 4096... http://www.pouet.net/nfo.php?which=20249&f=5
ne treba mu bliter za fine scroll, ST ima syncscroll ...
ako se neko pomucio da izmisli nove lowtech stvari i da bunari po hardware-u (uci) onda su to ataristi a ne amigisti ;)
 
Poslednja izmena:
jedino Atariju skidam kapu kad je u pitanju procesiranje muzike !
Za ostalo je Atari bio daleko ispod Amige !
 
kovacm: ajde ne preteruj :D... mozes ti da izmislis sta hoces ako to hardver ne moze da podrzi. To sto je Paradox izbacio je isto 'trik' kao i Amiga HAM6 i HAM8 modovi. Teranje hardvera do krajnjih granica...
 
mige nemas pojma! pricas ko da si imao 286 a ne amigu :D

@milanbb "mozes ti da izmislis sta hoces ako to hardver ne moze da podrzi." nisam siguran sta si hteo da kazes!? 14.000 ne moze po specifikaciji ali su ljudi opak nasli nacin. o tome pricam: da su ataristi vise bunarili po svom racunaru nego amigisti... pogledaj recimo demoe, ne znam da li postoji neki efekat koji nije izveden i na atariju iako je "10x losiji" hardware..

sta su HAM6 i HAM8?

inache stoji ono sto je mige rekao da ko nije imao amigu ne zna manje o racunarima, jer citajuci onu staru prepirku sa sezama izmedju atarista i pcjevaca jasno se vidi na kom su nivou bili i jedni i drugi i kakve su brige mucili jedni...
 
Kovach neznam sta umisljash !
Atari je mnogo loshiji proizvod bio od Amige u tu je tacka !
Tu prestaje sva polemika !
Nemash ti meni da iznosish nikakve chinjenice !
Drugo Amiga se dan danas moze kupiti za razliku od polovnog Atarija !
 
Ma opushteno ljudi... :)

Jedno je specifikacija, a jedno mogucnosti samog cipa. Kod Atarija su to otkrili koderi iz Paradoxa, na Amigi je to u startu otkriveno 'po specifikaciji'.

Amiga 500 moze da prikaze 32 boje iz palete od 4096, ili 32+32 u HalfBright modu kod ECS cipseta. Ovo je 'tweak' posto generalno nista nije promenjeno, samo se drugih 32 boje prikazu kao polovina osvetljenja prvih 32 boje. Amiga 500 ima svega 6 bitplane-ova (6 bita) za prikaz slike. HAM (Hold And Modify) je drugi trik koji je usao u specifikaciju: za osnovni prikaz slike se koristi 4 bita, a 2 bita su kontrolni i menjaju prethodna 4 - sto daje 16x16x16 ili 4096 mogucih boja. HAM8 je isti mod ali na AGA sistemima gde se koristi 6 bita za boju i 2 bita za kontrolu sto daje 64x64x64 = 262144 boja na ekranu.

Zbog prirode bitplane prikaza slike, ovaj mod je bio prilicno spor u odnosu na klasicne i imao je 'artifakte' u obliku curenja boje na kontrastnim ivicama.

U svakom slucaju svaki hardver je za dobrog kodera alat koji moze da se upotrebi na razlicite nacine - cesto i van specifikacije koju je izdao proizvodjac. Ne smem ni da pomislim kakve mogucnosti se mogu 'otkljucati' iz modernih GPU-a, a koje ostaju ugusene DirectX-om i jurnjavom za 3D markovima.
 
@mige cool ;) vec sam mislio da su izumrli ali evo.. amiginog zealot-a u 2006. :D

neka je i losiji proizvod ali meni se vise svidja ;)

da, vidim kako moze da se kupi... ma bre nemate ni memory protection u operativnom systemu :d

@milanbb pa to su normalni HAM modovi koji su inache i projektovani odnosno predvidjeni pri samom pravljenju amige... mislim uzmes tehnicku dokumentaciju za amigu i tu je sve lepo objasnjeno. e sad to sto je paradox uradio je jednostavno hackovanje i to je upravo ono sto pricam: na amigi si imao sve servirano, dok su na atariju pomerene granice/specifikacija hardwarea za deset koplja! i koji su sad bolji programeri :/
 
Poslednja izmena:
Skinuo sam demo i umro od smexa! :d Mislim, demo je dobar i za onaj thread o Conroe-u :D
 
Vrh Dno