Šta je novo?

Traffic Shaping ADSL provajdera!

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ja bih to resio ovako:

1. Mesecna kvota 80GB. Ko predje kvotu aktivira mu se shaping do isteka tekuce mesecne pretplate.
Jel tu racunas i upload !!! koliko vidim spadas u grupu korisnika koji koriste P2P razmisli o tome!!!
...80Gb je smesna cifra,al' si se ogradio da je to dovoljno za tebe;)
 
Ja bih to resio ovako:

Ne može tako da se deli, tebi treba 80GB, nekome 180, nekome 980... i svako ima opravdanje.

Konkretno, mislim da Beotel ima problema sa ukupnim linkom kojeg uzima od Telekoma, i da su ušli sa ovim najnovijim ubrzanjem u red zone, i sad moraju nekako da se povade, a da ne kupe još linka od mrskog im Telekoma. Sigurno je odnos mass downloadera i normalnih usera isti kao i pre NG, samo se ukupan protok povećao (ne duplo sigurno, ali dovoljno da dođe do maximuma).
 
Ne može tako da se deli, tebi treba 80GB, nekome 180, nekome 980... i svako ima opravdanje.

Konkretno, mislim da Beotel ima problema sa ukupnim linkom kojeg uzima od Telekoma, i da su ušli sa ovim najnovijim ubrzanjem u red zone, i sad moraju nekako da se povade, a da ne kupe još linka od mrskog im Telekoma. Sigurno je odnos mass downloadera i normalnih usera isti kao i pre NG, samo se ukupan protok povećao (ne duplo sigurno, ali dovoljno da dođe do maximuma).
Slazem se u potpunosti,ali ako ovako nastave necje ni morati da kupuju link,posto cje polako poceti da im opada broj korisnika tako da cje taj trenutni zakupljeni link biti dovoljan da opskrbi potrebe tog broja korisnika.
Ako zelis vecji profit moras da ulazes u infrastrukturu a ne da cjutis/pravis se lud i zgrcjes pare,mislim mozes i tako ali cjes izacji na los glas i izgubiti korisnike.
 
Slazem se u potpunosti,ali ako ovako nastave necje ni morati da kupuju link,posto cje polako poceti da im opada broj korisnika tako da cje taj trenutni zakupljeni link biti dovoljan da opskrbi potrebe tog broja korisnika.

Čuj, i to je neko rešenje :d
 
Jel tu racunas i upload !!! koliko vidim spadas u grupu korisnika koji koriste P2P razmisli o tome!!!
...80Gb je smesna cifra,al' si se ogradio da je to dovoljno za tebe;)

Naravno da ne racunam upload. Upload je ionako sam po sebi limitiran jer je u zavisnosti od paketa od 8 do 20 puta manji od downloada.

Ne može tako da se deli, tebi treba 80GB, nekome 180, nekome 980... i svako ima opravdanje.

Naprotiv -- moze i treba da se deli, a ti kojima "treba" 980GB nemaju ama bas nikakvo opravdanje! Hajde molim te samo da se ne lazemo za sta se P2P i RS u Srbiji najvise koristi!

Ako moraju bas prvi da odgledaju svaki novi film, odslusaju svaki novi album, probaju svaku novu aplikaciju i odigraju svaku novu igru koja izadje onda neka to adekvatno i plate!

Ja nemam nista protiv da provajderi ponude i 180GB i 980GB i 1.5TB pakete ako infrastruktura moze to da podrzi, ali neka ti paketi onda imaju realnu cenu, pa nek' se gospoda kojoj to "treba" ispruzi za kintu, a ne da svi mi koji nismo toliko nestrpljivi i gramzivi budemo zbog njih kolateralna steta i da nam se zakine i ovo malo sto koristimo!

Dakle, moj predlog je da ljudi koji umereno koriste P2P i RS sednu zajedno sa provajderima za sto i dogovore se koja je to minimalna kolicina prenetih podataka mesecno koja je i jednima i drugima prihvatljiva imajuci u vidu trenutne cene FLAT paketa. To naravno moze biti i manje i vise od 80GB koje sam ja predlozio.

Sledeci korak bio bi da provajderi ustanove da li mogu da podrze toliki protok i da se podele u dve kategorije:

1. Oni koji mogu -- oni nece raditi shaping ali ce naplacivati sve preko dogovorene kvote prema unpared odredjenom cenovniku (znaci po GB) pa ko voli nek' izvoli.

2. Oni koji ne mogu -- oni ce raditi shaping za sve korisnike koji prekorace kvotu.

Onda ce svako moci da izabere sta mu odgovara.
 
Poslednja izmena:
Moram da iznesem neke cinjenice.


1. Svi provajderi rade QoS. Sta je to QoS? To je nesto sto odredjenim vrstama paketa daje nizi prioritet. Dakle to u praksi znaci da p2p saobracaj ima nizi prioritet od VoIP saobracaja. I hvala im zato. Jer da to ne rade internet kakav poznajemo danas ne bi izgledao ovako kako izgleda.

2. Svi provajderi rade Overselling. Dakle kupe 1Gb/s protoka a prodaju ukupno tipa 20-100Gb/s u paketima. I na tome im hvala jer da ne rade to internet bi bio mnooogoo skuplji.

3. Provajderi NE prodaju privatnom stanovnistvu garantovan protok ili ti CIR. Takav internet kosta mnogo vise jer se on ne overselluje. E kada kazem da je CIR skup to i mislim.
CIR kod telekoma kosta za brzinu od 128 kb/s kosta 5.416,67 dinara.

4. Dakle sadasnja infrastruktura nije zamisljena da neko koristi 100% kapaciteta 24/7/365. Jer da svi tako koriste internet on bi prestao da funkcionise. Kao sto bi i finska telefonija prestala da funkcionise kada bi svi u isto vreme podigli slusalicu.
 
Interesantno.. Ovo za 128 kb/s nisam znao :zgran:
 
Hvala....srzh objashnjena....shto se mene tice ovo misljenjemoze biti kraj svake dalje rasprave....procitajte ljudi ovo 3-4 puta i shvatite princip rada.

Don't mix froggs and grandmothers !

Moram da iznesem neke cinjenice.


1. Svi provajderi rade QoS. Sta je to QoS? To je nesto sto odredjenim vrstama paketa daje nizi prioritet. Dakle to u praksi znaci da p2p saobracaj ima nizi prioritet od VoIP saobracaja. I hvala im zato. Jer da to ne rade internet kakav poznajemo danas ne bi izgledao ovako kako izgleda.

2. Svi provajderi rade Overselling. Dakle kupe 1Gb/s protoka a prodaju ukupno tipa 20-100Gb/s u paketima. I na tome im hvala jer da ne rade to internet bi bio mnooogoo skuplji.

3. Provajderi NE prodaju privatnom stanovnistvu garantovan protok ili ti CIR. Takav internet kosta mnogo vise jer se on ne overselluje. E kada kazem da je CIR skup to i mislim.
CIR kod telekoma kosta za brzinu od 128 kb/s kosta 5.416,67 dinara.

4. Dakle sadasnja infrastruktura nije zamisljena da neko koristi 100% kapaciteta 24/7/365. Jer da svi tako koriste internet on bi prestao da funkcionise. Kao sto bi i finska telefonija prestala da funkcionise kada bi svi u isto vreme podigli slusalicu.
 
Moram da iznesem neke cinjenice.


1. Svi provajderi rade QoS. Sta je to QoS? To je nesto sto odredjenim vrstama paketa daje nizi prioritet. Dakle to u praksi znaci da p2p saobracaj ima nizi prioritet od VoIP saobracaja. I hvala im zato. Jer da to ne rade internet kakav poznajemo danas ne bi izgledao ovako kako izgleda.

2. Svi provajderi rade Overselling. Dakle kupe 1Gb/s protoka a prodaju ukupno tipa 20-100Gb/s u paketima. I na tome im hvala jer da ne rade to internet bi bio mnooogoo skuplji.

3. Provajderi NE prodaju privatnom stanovnistvu garantovan protok ili ti CIR. Takav internet kosta mnogo vise jer se on ne overselluje. E kada kazem da je CIR skup to i mislim.
CIR kod telekoma kosta za brzinu od 128 kb/s kosta 5.416,67 dinara.

4. Dakle sadasnja infrastruktura nije zamisljena da neko koristi 100% kapaciteta 24/7/365. Jer da svi tako koriste internet on bi prestao da funkcionise. Kao sto bi i finska telefonija prestala da funkcionise kada bi svi u isto vreme podigli slusalicu.

Telekom skola :D
 
@Stator:
Mislis kao sto mobilna telefonija prestane da funkcionise svake Nove godine?
 
Ja sam se do sada javljao, ali se nisam žalio na svog provajdera (Beotel), s obzirom da je sve bilo ok, ali od danas mi je, verovatno za početak, blokiran jedan URL iz bookmark-a, tj. blokiran mi je pristup jednom od foruma.
Ovo tvrdim, s obzirom da se moj burazer dok ovo pišem bez problema loguje i otvara main page foruma, a meni izbacuje error. Inače, i on je kod Beotel-a, tako da neko definitivno filtrira kojim sajtovima mogu da pristupam.
Zvao sam tehničku podršku, ali se prave ludi, kao, nemaju pojma o čemu pričam, ništa oni tu ne diraju, sigurno je do servera na kome je dotični forum, a kada sam ih pitao kako to da moj brat može da otvara, a ja ne, odgovor je bio da ne znaju, ali da oni sigurno tu nisu ništa intervenisali.
Ne znam, sačekaću još malo, a ako se ovo proširi razmisliću i ja o promeni, džaba mi internet ako ne mogu da surfujem kako ja hoću.
Pozz

p.s. forum je warez, ali koliko ja znam nije krivično delo posećivati takve sajtove, već skidati warez sa njih, tako da ne bi smeli da mi blokiraju sam pristup.
 
jesil zvao teh.podrsku i direktno pitao?
 
Poslednja izmena:
jesil zvao teh.podrsku i direktno pitao?
Pa napisao sam da sam ih zvao i da su mi rekli da navodno nije do njih, već da je u pitanju problem sa serverom koji hostuje. Međutim, problem sa serverom nije 100%, s obzirom da moj brat regularno pristupa forumu, dok ja u isto vreme dobijam error.
Dakle, probao sam sa 3 različita browser-a i samo taj URL iz bookmarks-a ne otvara, ostali svi rade bez problema, tako da su definitivno nešto prčkali.
 
ne spada bash pod ovu temu ali....

1.traceroute {host}

2.telnet {host} port 80

?

Ide li to ... ?
 
Za početak promeni DNS-ove.
 
Hint: OpenDNS
 
Ne ide ni ovako, promenio sam DNS-ove u ruteru, ali i dalje ne otvara url.
 
ajmo ponovo.....ti iskljuci svoj ruter,a brat neka podesi svoj prema tvojim parametrima tj. tvoj user i pass nek unese u njegov ruter,pa nek proba.....

a ti posle sve ove provere... dns-ove menjaj na svojoj LAN kartici...pusti ti ruter ......
 
Ljudi, sezam NE filtrira ništa, radi p2p savršeno, to što pojedinima ne radi, može biti do raznih faktora, nemoguće da samo meni nisu filtritali, znači ne filtrira. :zgran:

"Ja trenutno zmurim i ne vidim da sija Sunce, znaci ne sija Sunce"

Probaj tu logiku sa tigrom u zoo vrtu, ako ti zmuris mozda on tebe ne vidi.
 
Elem u sustini problem je ljubav za ljubav, sir za pare. I to radi svuda tako. Kod mene na pijaci ima deda prodaje godinama odlicne narandze, ali nikad mi se nije desilo da dodjem kuci, a u kesi umesto kupljenih 2kg stoji 500gr pod izgovorom da sam preterao sa konzumacijom istih.

Garantujem da smo svi potpisali ugovor sa provajderom u kome piše da provajder ne garantuje za protok. Paralela sa narandžama bi glasila ovako iz mog ugla gledanja.
Kupujem kod dede ceo život narandže. Mera za kupovinu je bila puna kesa. Nekada bude puna do vrha, nekada ne, ali ja se nisam bunio jer sam uvek iscedio približno 3L soka. Vrlo brzo se pročulo za dedu, pa su svi hteli da kupe kod dede. U poslednje vreme kesa je i dalje puna, ali je osetno lakša, narandže nisu tako sočne kao što su bile. Deda mi i dalje daje punu kesu, ali sada uspem da iscedim svega 1.5L soka, a pola korpe za otpatke napunim sa korama. Ako deda želi da ima dobru reputaciju deda mora da promeni način rada ili će ljudi kupovati kod drugih. Da li će deda angažovati dodatnu randnu snagu, za nabavku veće količine kvalitetnih plodova, da li će korigovati cene, da li će sortirati robu pa kupcima objasniti šta je šta...bitno je da pokuša da pomogne kupcima, da nađe neki kompromis, a ne da ćuti i da se pravi glup.

Konkretno, mene interesuje da ja iscedim 3L soka, a da to mogu da ponesem u jednoj kesi. Ne interesuje me da li ću dobiti punu kesu ili samo na dnu kese, bitno je da imam 3L soka. Pošto sam primetio da je u poslednje vreme količina soka svakoga dana ispod 3L, odlučio sam da pozovem dedinu tehničku podršku, da bih se požalio na problem. Odgovore koje dobijam od strane podrške su kako je to normalna stvar da u transportu kesom voće kalira i da je to normalno. Objasnio sam da je teoretski maksimum koji može da stane u kesu je 4L soka i da se apsolutno slažem da može u transportu da kalira i do 20%, što opet daje količinu od 3.2l. Objašnjavam da sam uvek imao između 2.8 i 3.5 i da ću biti zadovoljan sa 3L, ali da mi nikako ne odgovara 2L. Na svaki moj pokušaj da objasnim šta me muči, dobijam odgovor da je normalno to što ja dnevno dobijam 2L, 2.2L, 2.5L jer meni nikada niko nije garantovao da ću ja dobijati tu količinu. Objašnjavam da sam bio zadovoljan korisnik 8 god. da sam uvek bio zadovoljan i kada su se prodavale na komad i kada su uveli na kesu, jedino što dobijam kao odgovor je to da imam popust za godine vernosti...i vrti se priča u krug, to je normalna količina, imam popust za godine i najviše puta ponovljeno da meni niko ne garanuje.

Očigledno je da dedi nije stalo do dugogodišnje klijentele. Da je njemu stalo, zaposlio bi kvalitetniji kadar u podršci od arogantnog klinca koji mi prosipa pamet o narandžama. Verovatno taj klinac nije ni čuo za narandže, kada sam ja kupovao od dede. U školi sam učio sve od sađenja narandži pa sve do pravljenja sokova, bio sam na samoj plantaži, imam prijatelje koji rade na plantaži, na poslovima koje sam radi i koje radim, veliki deo čine narandže, imao ponude drugih prodavaca povoljnijih od dede, preporučio mnogim prijateljima, poznanicima i poslovnim saradnicima, baš tog dedu.
Osam godina smo lepo sarađivali, ali poslednjih pola god. nam baš slabo ide. Imao sam strpljenja, čekao da reši problem jer sam verovao da nije namerno, zvao u par navrata podršku i u suštini sam samo dobijao odgovor:
NEMATE ZAGARANTOVANU KOLIČINU.


Izvinjavam se na ovolikom tekstu.
Hteo sam samo da kažem da ubacite beotel na listu provajdera koje treba izbegavati.
 
Ja sam se do sada javljao, ali se nisam žalio na svog provajdera (Beotel), s obzirom da je sve bilo ok, ali od danas mi je, verovatno za početak, blokiran jedan URL iz bookmark-a, tj. blokiran mi je pristup jednom od foruma.
Ovo tvrdim, s obzirom da se moj burazer dok ovo pišem bez problema loguje i otvara main page foruma, a meni izbacuje error. Inače, i on je kod Beotel-a, tako da neko definitivno filtrira kojim sajtovima mogu da pristupam.
Zvao sam tehničku podršku, ali se prave ludi, kao, nemaju pojma o čemu pričam, ništa oni tu ne diraju, sigurno je do servera na kome je dotični forum, a kada sam ih pitao kako to da moj brat može da otvara, a ja ne, odgovor je bio da ne znaju, ali da oni sigurno tu nisu ništa intervenisali.
Ne znam, sačekaću još malo, a ako se ovo proširi razmisliću i ja o promeni, džaba mi internet ako ne mogu da surfujem kako ja hoću.
Pozz

p.s. forum je warez, ali koliko ja znam nije krivično delo posećivati takve sajtove, već skidati warez sa njih, tako da ne bi smeli da mi blokiraju sam pristup.

Probaj program koji se zove hotspot shield.to mom bratu u abu-dhabiju resava problem tog tipa.Njima ne rade P2P traffic shaping(kada mu posaljem neki tracker ide mu max speed,ima 1/1mbitps),ali kada probaju da otvore neku stranicu koja ima neke veze sa P2P dobiju poruku da je sadrzaj stranice nedozvoljen za UAE.E sada posto imaju jednog jedinog ISP(drzavni telekom koji je jedini ISP cak i za dial-up),nema mogucnosti za migraciju.Onda se neko pametan setio da koristi hotspot shield,koji pravi VPN vezu izmedju tvoje masine i njihovih servera,tako da oni rade search umesto tebe a ISP ne moze da isnifuje enkriptovanu liniju.E sada ako je to i ovde slucaj,posto kod nas ISP to jos uvek ne rade,zakljucak sledi sam...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno