Šta je novo?

Toplotna pumpa

Da, to sam ja primenio kod sebe kada smo se preselili u novi stan. Efekat je bio da sam se grejao vodom temperature ne više od 50 C po najvećoj zimi, dok je prelazni period bio do 35 C.
Nekako mi je lepši osećaj kada su radijatori mlaki nego kada su vreli.
Investitor je bio stipsa, pa je uštedeo malo na rebrima.
Komšije se greju na 60 C+

I tu je bilo žali Bože para. Kotao ugašen kada su postavljene klime.
 
@frrka Jel mozes da procenis sa ove slike kako je podesena kriva kod tebe, od 0.1 do 4.0. To je otprilike 0.4 na osnovu ranijih komentara?

637BBB58-6443-4C4A-A35A-042E02D11BA9.jpeg
 
Znate kako, priče 1m panelnog radijatora na 10m2 ili jedno rebro Al po m2 objekta je smišljeno kako bi instalateri mogli da naprave budžetsku ponudu na licu mesta, bez da ulaze u dublje kalkulacije. Naravno da ne treba to koristiti kao egzaktnu nauku, nažalost mnogi upravo to rade. Svaka kuća, svaki stan, svaki lokal je priča za sebe, treba izračunati, negde je potrebno više, negde manje.
Naravno, slažem se u potpunosti, ja sam sebi izračunao na osnovu potrošnje peleta koje snage bi mi pumpa odgovarala (10kw) ali uz uslov da zadržim pelet za veće minuse ili da stavim jaču pumpu sa rezervom snage.
Meni je 45c vode u radijatorima sasvim dovoljno u uslovima blage zime, sa malo jačim minusom to mora ići oko 48c, ali se tu pridodao još neki m2 bez izolacije i odluka je pala za inverter.
 
Treba naći majstora koji to hoće da uradi. Meni je prepravku radio neki lik iz toplane pre 7 godina. Koštalo je tada lepo.
Žali Bože para, posle toga smo se odselili...
I ja treba da stavim sve na papir pa da vidim koliko se isplati :D pozurio malo sa toplotnom pumpom zbog subvencija.
Inace na jednom od foruma naleteo sam na fino resenje (isto herz uronski, jednocevni) pa cu ga predociti majstoru.
Stavio sam oko 2/3 duzine radijatora. I to sam navukao na ventil pert al pert 16mm. Unutrasnji precnik pase ko da je za to pravljena.
U NS nisam uspeo da pronadjem produznu uronsku cev. Pa sam ovako resio...
Za sada lepo radi.
 
Ovo što je napisao da nije našao produženu uronsku, ne znam da li to može uopšte i da se nađe. Ovaj lik što je meni radio je po njegovim rečima istu morao da napravi (ili mu je neko napravio).
Rezultat je da radijator greje čitavom površinom jednako.
Ako postoji drugo rešenje i ako funkcioniše, tim bolje.

U jednom stanu (ne živim tamo) imam dvocevni sistem, ali su panelni radijatori i tamo to sve lepo funkcioniše.
 
Sad sedim nešto u kotlarnici i kuckam jedno 2 sata i za to vreme sam primetio da je pumpa 3 puta ušla u defrost mode. Da li je to normalno?
U pitanju je Hisense (AHM-160UXCSAPA3) 12 kw.
Temperatura vode je nameštena na 26 stepeni (to mi daje u kući 22,5).

Takodje, koliko dugo u toku dana treba da radi spoljna jedinica?
Kad je bilo oko 10-12 stepeni, nije se puno palila.
Sad vidim da radi većinu dana.
 
Ja sam mislio da je bolje sto manje radi, da onda trosi manje struje 🤔
Bit je da radi što više može ali uglađenim radom, znači da modulira i lagano održava temperaturu, ali ako je TP predimenzionirana onda neće moći da lijepo modulira. Kad ima modulaciju onda najmanje troši struje.
 
Iskreno, malo me nervira kada se spoljna jedinica čuja, a možda i komšijama smeta. Nije baš tiha, to sam se iznenadio. Na deklaraciji piše 50 db, ja telefonom sa 1m izmerim 70 db bez problema.
Postoji neki način da se smanji ta buka?
 
Kakvu to buku prouzrokuje spolja jedinica? Moja se skoro ne čuje (Fujitsu 10kW). Mislio sam da su sve takve. Da li su vibracije u pitanju? Da li se čuje od okretanja ventilatora?
 
Pa da, od okretanja ventilatora, nema od čega drugog. Usnimiću video pa postaviti.
Baš gledam za Fujitsu 10 kw isto pise 55db nivo buke.
 
Kakvu to buku prouzrokuje spolja jedinica? Moja se skoro ne čuje (Fujitsu 10kW). Mislio sam da su sve takve. Da li su vibracije u pitanju? Da li se čuje od okretanja ventilatora?
Može biti ventilaor, tj ležaj na njemu, ili zujanje kompresora, ili vibracije koje se prenose na oplatu. Ako nije 100% vidoravno postavljeno, može doći do buke... ili jednostavno nema zvučne izolacije na uređaju.
 
Kod mene postoje i one gume (amortizeri) na kojima spoljna jedinica sedi na nosaču. Ne znam kako bi bilo bez toga. Mada ne osećam vibracije kada stavim ruku na uređaj kada radi. Što se tiče ventilatora, stvarno je tih. Čuje se jače strujanje vazduha, kada radi u najvećoj brzini, nego sam ventilator.
Pu pu pu... da ga ne ureknem... nadam se da će nastaviti da radi kao i do sada. Nisam ni razmišljao da to može da bude problem.
 
Don ako imate iskustva sa pumpama voda/voda ili zemlja/voda na radijatorsko grejanje da li isto preporučujete u odnosu na vazduh/voda?
 
To su jako dobri sistemi ako se uradi kako treba. Problem je što su često duplo skuplji.
 
Poz svima,
Kao totalni laik i odskorašnji korisnik TP izneću nekoliko svojih zapažanja.

TP je fantastična stvar !!!

ALI je jako bitno ko vam ugradjuje i sa kim se konusultujete oko izbora.
Možda ću neke uvrediti a to mi nije cilj a činjenica je.
Osnova grejanja kod nas je do skora bilo čvrsto gorivo i svi su naučili i navikli na tu vrstu ugradnje, onda su se pojavile TP sa površnim informacijama i načinom ugradnje.
Kod čvrstog goriva je bafer bio osnova kako bi akumulirao i "premostio" nedostatak ogreva (slabe vatre), kod TP nije tako.
Toplotnoj pumpi je najugodnije kad se ne gasi već da polako "tinja", da raducka.
Njoj bafer samo troši energiju i nepotrebno je vara (sad će drvlje i kamenje), može bafer ali ne predimenzionisan.
TP je majka za podno grejanje pa za fenkoile pa tek onda radijatori.
Inače, fenkoili (namerno po Vuku) su fantastična stvar, rade na nižoj temperaturi izlaza, brže mešaju vazduh u prostoriji ali imaju malu manu, umaju malo da se čuju. Ne čuju se baš uvek ali se s vremenom navikneš.
Imam još utisaka ali ću da ostavim za drugi put.
P.s
Inače, mene su ubedili da ubacim ne bafer već baferčinu i pumpu od 24kw, predimenzionisano samo tako. 😂😂😂
 
Poz svima,
Kao totalni laik i odskorašnji korisnik TP izneću nekoliko svojih zapažanja.

TP je fantastična stvar !!!

ALI je jako bitno ko vam ugradjuje i sa kim se konusultujete oko izbora.
Možda ću neke uvrediti a to mi nije cilj a činjenica je.
Osnova grejanja kod nas je do skora bilo čvrsto gorivo i svi su naučili i navikli na tu vrstu ugradnje, onda su se pojavile TP sa površnim informacijama i načinom ugradnje.
Kod čvrstog goriva je bafer bio osnova kako bi akumulirao i "premostio" nedostatak ogreva (slabe vatre), kod TP nije tako.
Toplotnoj pumpi je najugodnije kad se ne gasi već da polako "tinja", da raducka.
Njoj bafer samo troši energiju i nepotrebno je vara (sad će drvlje i kamenje), može bafer ali ne predimenzionisan.
TP je majka za podno grejanje pa za fenkoile pa tek onda radijatori.
Inače, fenkoili (namerno po Vuku) su fantastična stvar, rade na nižoj temperaturi izlaza, brže mešaju vazduh u prostoriji ali imaju malu manu, umaju malo da se čuju. Ne čuju se baš uvek ali se s vremenom navikneš.
Imam još utisaka ali ću da ostavim za drugi put.
P.s
Inače, mene su ubedili da ubacim ne bafer već baferčinu i pumpu od 24kw, predimenzionisano samo tako. 😂😂😂
Ti rokaj nocu da puni bafer a danju gasi TP 😅

Mislim da je potreban bafer ako hoćeš hladjenje sa tim FC
 
@maxy
Kupuje se posebno produžna cev za uronski ventil i trebalo bi da je 20cm dužine (na ventilu je već 30cm cevi) a inače se lako napravi ako imaš alat za proširivanje cevi, ono što ljudi kažu alat za pertlovanje, pravi se ženski deo kao na fitingu.

@Slaki
TP voda/voda i zemlja/voda rade stabilnije, veći je stepen iskorišćenja energije, jer temperatura vode i zemlje je maltene konstantna dok temperatura vazduha varira. Ako si negde gde je podvodni teren može i na dubini od 15ak metara da se izvuče 16°C i TP voda/voda radi ok. Ako nije podvodni teren onda ti treba ispitivanje terena i traženje podzemne reke i bušenje ko zna koliko duboko što je skupa zabava a za TP zemlja/voda ima debelog bušenja a dozvoljeno je do 80m ili kopanje bazenčine pa te muka uhvati taman si pomislio eto imam i bazen kad ono mora da se zatrpa. :ROFLMAO:
 
@maxy
Kupuje se posebno produžna cev za uronski ventil i trebalo bi da je 20cm dužine (na ventilu je već 30cm cevi) a inače se lako napravi ako imaš alat za proširivanje cevi, ono što ljudi kažu alat za pertlovanje, pravi se ženski deo kao na fitingu.

@Slaki
TP voda/voda i zemlja/voda rade stabilnije, veći je stepen iskorišćenja energije, jer temperatura vode i zemlje je maltene konstantna dok temperatura vazduha varira. Ako si negde gde je podvodni teren može i na dubini od 15ak metara da se izvuče 16°C i TP voda/voda radi ok. Ako nije podvodni teren onda ti treba ispitivanje terena i traženje podzemne reke i bušenje ko zna koliko duboko što je skupa zabava a za TP zemlja/voda ima debelog bušenja a dozvoljeno je do 80m ili kopanje bazenčine pa te muka uhvati taman si pomislio eto imam i bazen kad ono mora da se zatrpa. :ROFLMAO:
Uglavnom je veci problem onaj bunar u koji se vraca voda u zemlju . Teoretski za 3kubika po satu treba 2 upojna bunara.

Fancoil je dobra stvar ,ali je dosta skup naspram radiatora,i glavni adut je sto moze i da hladi. ali ako kucu mozes da ohladis sa 3 klimom onda je isplativija klimu da uzmes,a preko toga je ok fancoil (pricam o pasivnom hladjenju).
 
Za sva bušenja treba i dozvola a ne radi se bunar(i) već se voda vraća u tok te podzemne reke i mora biti nizvodno na odredjenom minimalnom razmaku a gde je podvodni teren imaš jedino minimalni razmak za povrat da ne bi oscilirala temperatura napojne vode.
 
Za sva bušenja treba i dozvola a ne radi se bunar(i) već se voda vraća u tok te podzemne reke i mora biti nizvodno na odredjenom minimalnom razmaku a gde je podvodni teren imaš jedino minimalni razmak za povrat da ne bi oscilirala temperatura napojne vode.
Teoretski ispod 80 m treba dozvola,a za ono ostalo znas vic ...Razlika izmedju teorije i prakse?
Podzemna reka... Negde oko Sombora (tacnije u Backom Brestovcu ) sam cuo od bunardzije da je gledao na to da na koju stranu je Tisa a gde je Dunav...On je pricao (gledao)to da od Tise ide podzemna voda prema Dunavu.
Neko pravilo je da su bunari (pozitivna od negativne) u razmaku od 10 metara.
Ovde u Vojvodini da kazem da su bunari za TP u proseku 25-30 m dubine (drugi sloj) ,Kikinda je negde oko 10 metara,Novo Orahovo 100,a Orenovac je 7-9. Ali globalno 30
 
Zaboravili ste na tvrdocu vode, Grunfos vec odavno ne daje garanciju za svoje TP za ovo podrucje
 
Zaboravili ste na tvrdocu vode, Grunfos vec odavno ne daje garanciju za svoje TP za ovo podrucje
Ja nisam zaboraviö,samo nisam spominjao. :) To je vec druga prica...

Temperatura vode nece da oscilira,nego ce da se ohladi do te temperature gde TP nece vise da radi -bacice LP error.

Zrenjanin fi 50 cev,7 godina rada TP

IMG_20220106_100838.jpg
 
Poslednja izmena:
Meni voda u toku zimskih meseci uvire u podrum tako da imam pumpu koja konstantno crpi vodu iz šahte, a koja se nalazi u podrumu da ne bi voda napunila podrum.... Hoću reći da imam vode više nego što želim.
Ipak voda je dosta tvrda ako je to bitan faktor.
Međutim pošto sam na takvoj lokaciji gde voda bukvalno što ne izvire na površini rekoh da li bi vredelo da koristim pumpu voda voda jer inače svu vodu ja u zimskim mesecima izbacam već iz šahte u kanal koji prirodno postoji i prolazi uz moju kuću. Bukvalno tako već 40 godina ta voda odlazi u kanal ka reci pa što da ne koristim to.
@maxy
Kupuje se posebno produžna cev za uronski ventil i trebalo bi da je 20cm dužine (na ventilu je već 30cm cevi) a inače se lako napravi ako imaš alat za proširivanje cevi, ono što ljudi kažu alat za pertlovanje, pravi se ženski deo kao na fitingu.

@Slaki
TP voda/voda i zemlja/voda rade stabilnije, veći je stepen iskorišćenja energije, jer temperatura vode i zemlje je maltene konstantna dok temperatura vazduha varira. Ako si negde gde je podvodni teren može i na dubini od 15ak metara da se izvuče 16°C i TP voda/voda radi ok. Ako nije podvodni teren onda ti treba ispitivanje terena i traženje podzemne reke i bušenje ko zna koliko duboko što je skupa zabava a za TP zemlja/voda ima debelog bušenja a dozvoljeno je do 80m ili kopanje bazenčine pa te muka uhvati taman si pomislio eto imam i bazen kad ono mora da se zatrpa. :ROFLMAO:
Takođe imam pola hektara površine iza kuće koji bi mogao iskopati kad god to poželim. Eto oba sistema su vrlo prosto izvodljiva kod mene. Ali me zanima koji bi u mojoj situaciji sistem bio pametnija investicija.
 
@Slaki
Ne ide to tako, mora da se obezbedi voda konstantne temperature inače ako varira skoro nikakav efekat od TP. Uz Dunav se uglavnom na 15-16m nailazi na konstantnih 16°C bez obzira što kad je visok vodostaj već na 2 ašova natrčiš na vodu.
 
Takođe imam pola hektara površine iza kuće koji bi mogao iskopati kad god to poželim. Eto oba sistema su vrlo prosto izvodljiva kod mene. Ali me zanima koji bi u mojoj situaciji sistem bio pametnija investicija.
Najbolje ti je da se raspitaš šta se radi u lokalu gde ćeš dobiti i grub predračun radova i pre nego što kreneš u investiciju. Iz pisanja vidim da je podvodan teren i ne verujem da bi TP zemlja/voda imala bolji efekat, to je za suve terene.
 
Ако није тајна, колико сте потрошили киловата у Децембру? Чисто да видим јесам ли најгори са 348 досад😂.
 
Nazad
Vrh Dno