Šta je novo?

Toplotna pumpa

Jel se moze u podesavanja staviti temperatura izpod 35? Jer kad probam direktno smanjiti u applikaciji mi kaze da je 35 najniza koja se moze podesit.
Moze, imas setpoint range negde sigurno u podesavanju. Nema sanse da je minimum 35 ma koji emiter toplote da izaberes u podesavanjima. Tu podesavas koliko ce biti minimum vrednosti i maximum vrednosti temperature vode, a posle npr. na WD krivi podesis u okviru tih vrednosti kako zelis zaista da se ponasa prema spoljnoj temperaturi.
 
Model koji je cenjen na trzistu
 

Prilozi

  • 20231024_143140.jpg
    20231024_143140.jpg
    174.2 KB · Pregleda: 250
I mene zanima, dal preporucuje ili se sali :) Iskreno ne znam nista o Samsung TP, ako valja daj da cujemo :)
 
To je zbog cene. Na zgradama u velikoj većini idu monoblokovi i jeftini splitovi. Tesko da će neki investitor kupiti skupu opremu i zaraditi manje na prodaji nekretnina.
 
Ne znam,mogu slikati sutra detaljnije pa presudite sami.
 
Nema losu reputaciju Samsung za klime i toplotne u svetu, kao ni LG.
I da, svakako da investitor uzima ono sto mu neka firma ponudi i kaze da je dovoljno dobro, ali takodje racunajte i da investitor daje 5 godina garanciju stanarima na sve to, pa svakako ne bi uzeo neki krs.
Drugar je u svoju zgradu stavljao Mitsubishi i kaze da je dosta njih prokomentarisalo da ako je stavio skupe klime, sigurno nije stekao na bitnijim stvarima :D
Cena kvadrata nerealna bila, a oni komentarisu klimu...
Ali sam i ja primetio da su u kapijama Vracara stanari dobili Gree, pa sam sprdao drugara da proveri da li mu je pravo drvo na prozorima :)
 
Sve su to podizvodjaci i sa druge strane, da li bi vi kao serviser uradjivali veliki broj uređaja za koje znate da su problematicni.. Ako je u garanciji.. Vasa je odgovornost..
 
Garanciju za toplotne pumpe daje proizvođač tj uvoznik. Investitor (ovom slučaju kupac) potpisuje ugovor sa davaocem garancije. Tako da investitor skida odgovornost sa sebe. Kada su stambene zgrade u pitanju u većini slučajeva uzovnici daju produžene garancije da bi bili konkurentniji, dok za klasičnu maloprodaju i dalje idu standardne kraće garancije.
Nažalost postoje situacije sa terena koje pokazuju da te produžene garancije nisu uvek ispoštovane. Problem se isto javlja kada ta garancija istekne, tada vlasnici delova zgrade (sranova) moraju pronaći firmu koja će održavati i servisirati uređaje u vangarantnom periodu, tu se javljaju problemi jer većina servisa neće da prihvati servis uređaja koje nije ugrađivala. Tu jači brendovi dolaze do izražaja jer imaju striktnije ugovore sa servisima i nateraju ih da rade u skladu sa ugovorom. Oni brendovi koji samo ubace firme u svoju servisnu mrežu i nemaju način kontrole su u problemu. Znam slučaj gde su na jednom objektu u Pančevu zamenili 4 toplotne pumpe (neću reći koji brend) i na reklamaciju pete pumpe rekli da više nemaju budžeta i ne mogu da zamene još jednu, kao obrazloženje su naveli da uređaji nisu montirani u skladu sa tehničkim uputstvom. Možda je zaista tako, ali to je njihov problem što su prihvatili da se tako montira i overe garanciju, a sada izvlače dupe u stranu.
Isto u Pančevu znam za skučaj od ovog leta gde je zgrada izašla iz garancije i stanari još uvek nisu pronašli firmu koja će održavati te pumpe.
Poenta priče je uvek servis. Kvakitet i efikasbost su jako bitni, cena isto. Ali može i džave da bude toplotna pumpa, to ništa ne znači kada vam prvog decembra ne radi grejanje a nema ko da to pogleda, tj otkloni kvar.
 
Uglavnom daju garanciju 4 godine. Kad to istekne, svi predaju sisteme stambenim zajednicama, a to je onda ludilo, politika, ucene, skidanje odgovornosti, tužbe, ... Tako je i kod nas slučaj, i još uvek traje, od maja meseca. Katastrofa u najavi, i totalna za 100 stambenih jedinica u dva sistema. LG V Term je u pitanju. Da Vam ne postavljam ovde mailove od LG Srbija. Da vidite kako to ide. Popravka, odnosno budženje hidro dela sistema i zamena 3-4 kompresora, košta 2,5mil. dinara. Jeftin sistem? Sve ovo samo za grejanje na 20C ove sezone. Nema hlađenja ove i sledeće. To mora da se plati posebno, ako bude radilo? Nema dozvole o skidanju sa sistema, jer je to zabranjeno. Firma sa kojom je sklopljen ugovor o održavanju je ovlašćeni serviser, ali ... Sve ovde što pišete, pišite da se zna. Zbog drugih.
@don_776
Zašto nema informacija o brendu iz Pančeva? Bolje da ništa nisi ni pisao. Ovo je javni forum i sve informacije su od velike koristi članovima.
 
Uglavnom daju garanciju 4 godine. Kad to istekne, svi predaju sisteme stambenim zajednicama, a to je onda ludilo, politika, ucene, skidanje odgovornosti, tužbe, ... Tako je i kod nas slučaj, i još uvek traje, od maja meseca. Katastrofa u najavi, i totalna za 100 stambenih jedinica u dva sistema. LG V Term je u pitanju. Da Vam ne postavljam ovde mailove od LG Srbija. Da vidite kako to ide. Popravka, odnosno budženje hidro dela sistema i zamena 3-4 kompresora, košta 2,5mil. dinara. Jeftin sistem? Sve ovo samo za grejanje na 20C ove sezone. Nema hlađenja ove i sledeće. To mora da se plati posebno, ako bude radilo? Nema dozvole o skidanju sa sistema, jer je to zabranjeno. Firma sa kojom je sklopljen ugovor o održavanju je ovlašćeni serviser, ali ... Sve ovde što pišete, pišite da se zna. Zbog drugih.
@don_776
Zašto nema informacija o brendu iz Pančeva? Bolje da ništa nisi ni pisao. Ovo je javni forum i sve informacije su od velike koristi članovima.
Zato što ovde ima mnogo botova koji lobiraju na sve strane, ne bih da ulazim u raspravu sa bilo kim. U putanju je brend iz Azije, neću dalje na tu temu.
 
Kako nema skidanja sa sistema, pa zar nisu vlasnici stanova vlasnici tog sistema? Ko je vlasnik zapravo ako nisu oni? Kome plaćaju za to grejanje i po kom ugovoru?

Čini m se da sam nešto slično pročitao ranije, ali se ispostavilo da firma koja je bila vlasnik sistema za grejanje nije imala dozvolu za snabdevanje toplotnom energijom (i potpuno je nerealno da je ima koliko je kompleksno dobijanje tih dozvola), pa da su im nelegalno vršili naplatu. Treba to ispitati, postoji lepa šansa da mogu da preuzmu vlasništvo nad sistemom za grejanje pa da rade sa njim šta god, ali, advokat pa onda dalje.
 
ako mozes
Uglavnom daju garanciju 4 godine. Kad to istekne, svi predaju sisteme stambenim zajednicama, a to je onda ludilo, politika, ucene, skidanje odgovornosti, tužbe, ... Tako je i kod nas slučaj, i još uvek traje, od maja meseca. Katastrofa u najavi, i totalna za 100 stambenih jedinica u dva sistema. LG V Term je u pitanju. Da Vam ne postavljam ovde mailove od LG Srbija. Da vidite kako to ide. Popravka, odnosno budženje hidro dela sistema i zamena 3-4 kompresora, košta 2,5mil. dinara. Jeftin sistem? Sve ovo samo za grejanje na 20C ove sezone. Nema hlađenja ove i sledeće. To mora da se plati posebno, ako bude radilo? Nema dozvole o skidanju sa sistema, jer je to zabranjeno. Firma sa kojom je sklopljen ugovor o održavanju je ovlašćeni serviser, ali ... Sve ovde što pišete, pišite da se zna. Zbog drugih.
@don_776
Zašto nema informacija o brendu iz Pančeva? Bolje da ništa nisi ni pisao. Ovo je javni forum i sve informacije su od velike koristi članovima.
Zasto samo do 20C i jel 20+K eura deljeno na 100 stanova?
 
Samo da se javim TP danas pustena u rad, monoblock LG therma V 12Kw. Celokupna investicija me je kostala nesto malo iznad 5000€. Prvo me je sokirao gabarit samog uredjaja, iako sam pre toga gledao dimenzije. Nosac me je isto malo iznenadio cenom 14400 din. Masina je izuzetno tiha. Sutra ocekujem da se pod zagreje. Bilo je problema prilikom pustanja sistema jer su problem napravili oni koji su odradili podno a nisu testirali sistem(pretegli su i polomili jedan deo u razvodnoj kutiji i kad su sipali antifriz krenulo je da siklja). Druga stvar, losa struja tj faze koje je elektricar povezao tako da jedan osigurac obara 2 faze+0 nije radila. Na kraju sve reseno. Najveci utisak mi je profesionalnost majstora koji mi je ovo odradio, pedantnost, smirenost(kada je naisao na ove probleme). Danas je stvarno retkost da najdes majstora koji zna posao i da je jos cool lik. Prvo, nasao mi je pumpu po uvedljivo najpovoljnijoj ceni, drugo nije hteo da naplati ni materijal dok nije sve radilo kako treba.
Da se zahvalim jos jednom svima koji su mi pomogli, posebno clanu frkka koji se maksimalno potrudio.
 

Prilozi

  • IMG_20231026_132539.jpg
    IMG_20231026_132539.jpg
    199.3 KB · Pregleda: 167
Samo da se javim TP danas pustena u rad, monoblock LG therma V 12Kw. Celokupna investicija me je kostala nesto malo iznad 5000€. Prvo me je sokirao gabarit samog uredjaja, iako sam pre toga gledao dimenzije. Nosac me je isto malo iznenadio cenom 14400 din. Masina je izuzetno tiha. Sutra ocekujem da se pod zagreje. Bilo je problema prilikom pustanja sistema jer su problem napravili oni koji su odradili podno a nisu testirali sistem(pretegli su i polomili jedan deo u razvodnoj kutiji i kad su sipali antifriz krenulo je da siklja). Druga stvar, losa struja tj faze koje je elektricar povezao tako da jedan osigurac obara 2 faze+0 nije radila. Na kraju sve reseno. Najveci utisak mi je profesionalnost majstora koji mi je ovo odradio, pedantnost, smirenost(kada je naisao na ove probleme). Danas je stvarno retkost da najdes majstora koji zna posao i da je jos cool lik. Prvo, nasao mi je pumpu po uvedljivo najpovoljnijoj ceni, drugo nije hteo da naplati ni materijal dok nije sve radilo kako treba.
Da se zahvalim jos jednom svima koji su mi pomogli, posebno clanu frkka koji se maksimalno potrudio.
Ovo je monoblok koliko vidim, ili se varam? Jer mi nije jasno zasto su ove cevi umotane kao da su freonske a ne vodene?
 
Garanciju za toplotne pumpe daje proizvođač tj uvoznik. Investitor (ovom slučaju kupac) potpisuje ugovor sa davaocem garancije. Tako da investitor skida odgovornost sa sebe. Kada su stambene zgrade u pitanju u većini slučajeva uzovnici daju produžene garancije da bi bili konkurentniji, dok za klasičnu maloprodaju i dalje idu standardne kraće garancije.
Nažalost postoje situacije sa terena koje pokazuju da te produžene garancije nisu uvek ispoštovane. Problem se isto javlja kada ta garancija istekne, tada vlasnici delova zgrade (sranova) moraju pronaći firmu koja će održavati i servisirati uređaje u vangarantnom periodu, tu se javljaju problemi jer većina servisa neće da prihvati servis uređaja koje nije ugrađivala. Tu jači brendovi dolaze do izražaja jer imaju striktnije ugovore sa servisima i nateraju ih da rade u skladu sa ugovorom. Oni brendovi koji samo ubace firme u svoju servisnu mrežu i nemaju način kontrole su u problemu. Znam slučaj gde su na jednom objektu u Pančevu zamenili 4 toplotne pumpe (neću reći koji brend) i na reklamaciju pete pumpe rekli da više nemaju budžeta i ne mogu da zamene još jednu, kao obrazloženje su naveli da uređaji nisu montirani u skladu sa tehničkim uputstvom. Možda je zaista tako, ali to je njihov problem što su prihvatili da se tako montira i overe garanciju, a sada izvlače dupe u stranu.
Isto u Pančevu znam za skučaj od ovog leta gde je zgrada izašla iz garancije i stanari još uvek nisu pronašli firmu koja će održavati te pumpe.
Poenta priče je uvek servis. Kvakitet i efikasbost su jako bitni, cena isto. Ali može i džave da bude toplotna pumpa, to ništa ne znači kada vam prvog decembra ne radi grejanje a nema ko da to pogleda, tj otkloni kvar.

Poučen tim iskustvom, isključivo biram da grejanje rešavam sam o svom trošku. Daleko smo mi od kulture stanovanja i domaćinske brige o zajedničkim investicijama
 
Samo da se javim TP danas pustena u rad, monoblock LG therma V 12Kw. Celokupna investicija me je kostala nesto malo iznad 5000€. Prvo me je sokirao gabarit samog uredjaja, iako sam pre toga gledao dimenzije. Nosac me je isto malo iznenadio cenom 14400 din. Masina je izuzetno tiha. Sutra ocekujem da se pod zagreje. Bilo je problema prilikom pustanja sistema jer su problem napravili oni koji su odradili podno a nisu testirali sistem(pretegli su i polomili jedan deo u razvodnoj kutiji i kad su sipali antifriz krenulo je da siklja). Druga stvar, losa struja tj faze koje je elektricar povezao tako da jedan osigurac obara 2 faze+0 nije radila. Na kraju sve reseno. Najveci utisak mi je profesionalnost majstora koji mi je ovo odradio, pedantnost, smirenost(kada je naisao na ove probleme). Danas je stvarno retkost da najdes majstora koji zna posao i da je jos cool lik. Prvo, nasao mi je pumpu po uvedljivo najpovoljnijoj ceni, drugo nije hteo da naplati ni materijal dok nije sve radilo kako treba.
Da se zahvalim jos jednom svima koji su mi pomogli, posebno clanu frkka koji se maksimalno potrudio.
Vrhunski.. Videćeš, nova dimenzija grejanja zimi 😁👌

Jeste, nosaci su dranje, ja sam isao kod lokalnog varioca da mi naoravi nosač za 70e od metalnih profila.

U jednom trenutku sam hteo samo da kupim profike i sam sklopim postolje, nije problem u plaćanju koliko u tome što gledaš i razmišljas da li sam ja lud da dam 120-150e za ovo.
Gledas metalna polica koja nosi 6*100kg kosta 10k din a ovo postolje nosi sigurno manje od toga kosta 120-150e...
Nego klasika.. Cim je to nesto za TP.. Mora da bude skupo..
 
Kako nema skidanja sa sistema, pa zar nisu vlasnici stanova vlasnici tog sistema? Ko je vlasnik zapravo ako nisu oni? Kome plaćaju za to grejanje i po kom ugovoru?

Čini m se da sam nešto slično pročitao ranije, ali se ispostavilo da firma koja je bila vlasnik sistema za grejanje nije imala dozvolu za snabdevanje toplotnom energijom (i potpuno je nerealno da je ima koliko je kompleksno dobijanje tih dozvola), pa da su im nelegalno vršili naplatu. Treba to ispitati, postoji lepa šansa da mogu da preuzmu vlasništvo nad sistemom za grejanje pa da rade sa njim šta god, ali, advokat pa onda dalje.
Sistem je predala firma koja je održavala isti stambenoj zajednici, koja je preko upravnika otvorila račun za uplate. Mislim da niko nema ugovor. Jedini koji postoji je taj da se bivši vlasnik odriče sistema u korist stambene zajednice. Totalno ludilo i lov u mutnom.

Zasto samo do 20C i jel 20+K eura deljeno na 100 stanova?

Iznos se deli na ukupnu kvadraturu zgrade, pa x broj kvadrata stana. Isključuju termostate u stanovima da bi ceo sistem u stanovima glumio bafer. Da bi pumpe imale konstantan protok. Dok je radilo termostat je bio na 24 non-stop cele godine. Za 100m2 mesečno je to bilo 8200din. Sad kažu 20-21 grejanje da se ne preopterete kompresori. Za hlađenje tek treba da se vidi...
 
Evo ista ova, samo malesna :)
Ovde vise kablovi, ali meni ne smeta.
 

Prilozi

  • 20220709_182753.jpg
    20220709_182753.jpg
    204.8 KB · Pregleda: 110
  • 20220709_182748.jpg
    20220709_182748.jpg
    111.5 KB · Pregleda: 97
  • 20220709_182737.jpg
    20220709_182737.jpg
    300.6 KB · Pregleda: 105
Sistem je predala firma koja je održavala isti stambenoj zajednici, koja je preko upravnika otvorila račun za uplate. Mislim da niko nema ugovor. Jedini koji postoji je taj da se bivši vlasnik odriče sistema u korist stambene zajednice. Totalno ludilo i lov u mutnnom
Pa to je onda lakša varijanta, zgrada je vlasnik, angažuje se firma da to sve pregleda, proveri i da rešenje kako to da se reši, ne može to niko zabraniti. Još ako se pokaže da je projekat loše odrađen, tuži se sudu časti inženjerske komore projektant i lepo mu se oduzme licenca.
 
Sistem je predala firma koja je održavala isti stambenoj zajednici, koja je preko upravnika otvorila račun za uplate. Mislim da niko nema ugovor. Jedini koji postoji je taj da se bivši vlasnik odriče sistema u korist stambene zajednice. Totalno ludilo i lov u mutnom.



Iznos se deli na ukupnu kvadraturu zgrade, pa x broj kvadrata stana. Isključuju termostate u stanovima da bi ceo sistem u stanovima glumio bafer. Da bi pumpe imale konstantan protok. Dok je radilo termostat je bio na 24 non-stop cele godine. Za 100m2 mesečno je to bilo 8200din. Sad kažu 20-21 grejanje da se ne preopterete kompresori. Za hlađenje tek treba da se vidi...
pa to nekako onda gubi smisao, ako je kontrola centralizovana tako
 
Zato što ovde ima mnogo botova koji lobiraju na sve strane, ne bih da ulazim u raspravu sa bilo kim. U putanju je brend iz Azije, neću dalje na tu temu.
Reci slobodno, pa cilj ove teme je da se ljudima prenesu iskustva, kako dobra tako i loša. Ne vidim šta botovi imaju s tim što neko drugi iznese?
@janixxx Bravo za magnetni skupljač nečistoća
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno