Šta je novo?

The Witcher 3

Igranje što se tiče hw-a nikada nije bilo jeftinije i to potpisujem.

Ljudi se recimo ne sećaju recimo recimo prve polovine prethodne decenije kada je softverski razvoj išao daleko, daleko brže od hardverskog. Tako da se dešavalo da high-end grafička aktuelne generacije ne može da tera pojedine aktuelne naslove iznad "medium" podešavanja, već se čekala sledeća generacija karti da bi se aktuelan naslov mogao odigrati na maksimumu. To je bio slučaj sa prvim FC-om, to je bio slučaj sa fear-om, kulminacija je bila sa već pomenutim crysis-om, koga nije mogla da tera u dx10 tada sveža 8800 Ultra koja je išla za 800-1000$, u dx10 na visti, ta karta je tada bila ono što je titanx danas. Za prosečnih ravno 30fps-a u 1680x1050 rezoluciji bio je potreban SLI sa dve Ultra kartice. Doduše to je ubrzalo industriju, pa smo već posle par meseci dobili karte koje bi pružile slično ili za nijansu slabije zadovoljstvo za ~200e...


Danas kada bi se pojavila igra koja bi davala prosečnih 30 fps-a u 2560x1440 sa titanx sli kombunacijom bila bi živa pojedena, danas ljudi plaču kada im na generaciju-dve staroj karti pada ispod 60. To je jedina istina.
 
Poslednja izmena:
Neko je vec rekao ovde pa cu ja samo da parafraziram (a i vidi se iz ostalih postova) - vecina ljudi ce igru igrati na ~medium podesavanjima.

No ja licno ne shvatam zasto ne bi postojala opcija za entuzijaste gde bi igra izgledala kao sto je u pocetku planirano.. Pa mislim nismo deca i niko nije glup - ocigledno je da su PC-jevi jaci od konzola, a sama mogucnost ubitacne grafike u igri bi sigurno i potpomogla prodaju high-end hardware-a donekle...

Nego su verovatno skontali da ona grafika ne moze da gura cak ni na dva titana kako treba, tj nisu uspeli da optimizuju...
 
Igranje što se tiče hw-a nikada nije bilo jeftinije i to potpisujem.

Ljudi se recimo ne sećaju recimo recimo prve polovine prethodne decenije kada je softverski razvoj išao daleko, daleko brže od hardverskog. Tako da se dešavalo da high-end grafička aktuelne generacije ne može da tera pojedine aktuelne naslove iznad "medium" podešavanja, već se čekala sledeća generacija karti da bi se aktuelan naslov mogao odigrati na maksimumu. To je bio slučaj sa prvim FC-om, to je bio slučaj sa fear-om, kulminacija je bila sa već pomenutim crysis-om, koga nije mogla da tera u dx10 tada sveža 8800 Ultra koja je išla za 800-1000$, u dx10 na visti, ta karta je tada bila ono što je titanx danas. Za prosečnih ravno 30fps-a u 1680x1050 rezoluciji bio je potreban SLI sa dve Ultra kartice. Doduše to je ubrzalo industriju, pa smo već posle par meseci dobili karte koje bi pružile slično ili za nijansu slabije zadovoljstvo za ~200e...


Danas kada bi se pojavila igra koja bi davala prosečnih 30 fps-a u 2560x1440 sa titanx sli kombunacijom bila bi živa pojedena, danas ljudi plaču kada im na generaciju-dve staroj karti pada ispod 60. To je jedina istina.

Upravo zato sam i napisao da su do sad uvek igre bile te koje su postavljale standarde, a hw jurio. Zato i nema brzog razvoja hw-a, nema sta da se juri. Sa R9 270 i obicnim quadom i5 sve moze da se igra bar na high u fullHD (pretpostavljam da si zato napisao da je gaming nikad jeftiniji, inace top masina 2005 vs 2015...2015 je nesto skuplja).

Zato me malo razocarava to, ako se W3 ne pokaze kao nov benchmark, i dalje ce se trziste kilavo razvijati. Daleko vaznije pitanje od gameplaya, recimo. Gameplay - odigras igru, i posle njega nema. A kad se postave neki novi standardi kvaliteta (grafike) - to vec traje neko vreme (mereno u godinama) i utice na gro naslova.
 
Poslednja izmena:
Zar ova igra nije prošla 6-mesečni period optimizacije? Krajem prošle godine su rekli da je glavni deo igre dovršen, nako čega će da je optimizuju do zla boga.

Grafički downgrade je očigledno posledica toga. Takođe, ja se sećam i ranijih verzija, sve su one dobile Enhanced Edition nakon nekog vremena. Mene ovo baš i ne sekira preterano ;).
 
^


Da, isto kao sto je i watchdogs, pa smo vidjeli sta je to ustvari optimizacija bila. Mada ja nisam kupio TW3 zbog grafike, jer ima tu dosta bitniji stvari.
Nego upalih bas prvu krizu i nako malo poigrao, i vidim igra stvarno izgleda mnogo bolja od nekih naslova koji su izasli 2014-2015. Kad ti jedna GTX980 treba da bih odrzao tih 60 frejma u jednoj igri koja je izasla 2007 godine onda skontas koliko je bila ispred svog vremena, u svakom smilsu te rijeci :d
 
Možda su odlagali igru nadajući se da će next gen hardver da bude spreman ali avaj, nije se desilo :d

Pročitao sam ovu diskusiju o hardveru i dalje mi cela ta logika da spor razvoj softvera koči razvoj hardvera ne pije baš vodu.
Prvo, teško je razumeti da sada neki razvojni tim treba svesno da napravi i izbaci prezahtevnu igricu samo da bi prisilio nvidiju i amd da izbace bolju karticu :) Tome može da bolje posluži neki 3d test benchmark.
Drugo, čini mi se da je mnogo lakše napraviti uber zahtevnu igru sa svim mogućim efektima nego projektovati i proizvesti odgovarajući napredniji hardver.

U svakom slučaju eto Star Citizen pomera granice, nadajmo se da će hardver da ga isprati :)

Što se tiče rezolucije, jedno je rezolucija TV-a koji se gleda sa 3 metra a sasvim drugo rezolucija monitora. Tako da za konzole je fhd sasvim dovoljan ali za PC teško.

Kada je u pitanju tempo razvoja, lični primer: 2005. sam prešao na 1440x900 za 400€, zatim na FHD 2008. za nekih 300€ i još uvek koristim isti monitor... kakav/koliki sada monitor može da se kupi za te ili malo veće pare ako uračunamo inflaciju?
Da li zbog svetske krize ili nekih drugih razloga ali razvoj konkretno monitora je stao kada je u pitanju rezolucija/dimenzije. Verovatno je kvalitet slike dosta poboljšan, potrošnja, itd ali to su stvari koje ne guraju grafičke kartice.
Ne slažem se da je 24" FHD optimalno/dovoljno i svako ko proba veći monitor sa većom rezolucijom mislim da bi se složio.
Pošto mnogo više koristim laptop, kada posle fhd na 15" pređem na 24" jasno vidim svaki piksel i baš mi je ružno.

Izvinjavam se za off, zanimljiva je tema i diskusija :)
 
Ne razumem zasto neko place nad grafickim downgrade-om ako ga uopste I bude?
Pa sta, i sa tim ce izgledati odlicno. Kome ce to da pokvari igranje onda bolje da se igra 3d marka a ne da igra video igre...
 
Ne razumem zasto neko place nad grafickim downgrade-om ako ga uopste I bude?
Pa sta, i sa tim ce izgledati odlicno. Kome ce to da pokvari igranje onda bolje da se igra 3d marka a ne da igra video igre...
Objasnjeno je zasto vise puta,ocigledno nisi citao vec samo zeleo da napises sta ti je po volji. Ni meni nije jasno zasto neko place sto se drugi zale zbog downgradea ako je vec objasnjen razlog,al sta cu. Nije svako pazljiv u citanju.
 
Poslednja izmena:
Kuku nama, ova poslednja generacija konzola je tek izbacena a vec koci izgled igara...

Nego pitanje u vezi Witchera, nisam ga nikada igrao pa ne znam ni sta da ocekujem ni da li ce mi se svideti.
Da li gameplay lici npr na Shadow of Mordor, posto je meni npr ta igra bila apsolutni pogodak, fantasticno mi se svidela. Ili je mozda znatno slozenija za igru, u tom slucaju me ne zanima (volim da pustim mozak na pasu kad igram igre).
 
Witcher je dosta okrenut priči. Da bi uživao u trećem delu trebao bi da odigraš prvi i drugi. Što se gampelay-a tiče moći ćeš da staviš ne easy i da igraš button-mash. Igra nema veze sa Shadow of Mordor.
 
Igranje što se tiče hw-a nikada nije bilo jeftinije i to potpisujem.

Ljudi se recimo ne sećaju recimo recimo prve polovine prethodne decenije kada je softverski razvoj išao daleko, daleko brže od hardverskog. Tako da se dešavalo da high-end grafička aktuelne generacije ne može da tera pojedine aktuelne naslove iznad "medium" podešavanja, već se čekala sledeća generacija karti da bi se aktuelan naslov mogao odigrati na maksimumu. To je bio slučaj sa prvim FC-om, to je bio slučaj sa fear-om, kulminacija je bila sa već pomenutim crysis-om, koga nije mogla da tera u dx10 tada sveža 8800 Ultra koja je išla za 800-1000$, u dx10 na visti, ta karta je tada bila ono što je titanx danas. Za prosečnih ravno 30fps-a u 1680x1050 rezoluciji bio je potreban SLI sa dve Ultra kartice. Doduše to je ubrzalo industriju, pa smo već posle par meseci dobili karte koje bi pružile slično ili za nijansu slabije zadovoljstvo za ~200e...


Danas kada bi se pojavila igra koja bi davala prosečnih 30 fps-a u 2560x1440 sa titanx sli kombunacijom bila bi živa pojedena, danas ljudi plaču kada im na generaciju-dve staroj karti pada ispod 60. To je jedina istina.
+1

Najbolji post sa zadnjih par stranica.
 
Evo moje viđenje stvari:

Kada je počela trka između ATI i nVidije 1995. godine tržište PC (ignorisaćemo konzole za početak) je doživelo boom na GPU polju. Ostale kompanije su sve pogašene, i ostala su samo dva džina da se bore. Niko nije znao ko će se izboriti za veći deo tržišta i razvoj je bio ubrzan da bi se pobedila konkurencija. Tada smo videli razvoj novih tehnologija brže nego promenu serije kartica. Tržište se širilo munjevito a developeri su trčali da iskoriste nove mogućnosti za njihove ideje i igre. Niko se nije brinuo o prelasku sa jedne tehnologije štampanja GPU na drugu, profit je bio OK i minimalan do god si ispred konkurencije, u ovom slučaju konkurenta(to je tek problem za sopstveni wall of text)

To nam je donelo igre kao sto je: Far Cry, Crysis 1, FEAR i druge, koje su imale ideju da se iskoristi razvoj GPU tehnologija i pogura dalje. Ne pričam samo o sirovoj snazi GPU, već i o samim tehnologijama i rešenjima kao što su physx, anti aliasing, memorija(nakod više od 2 decenije AMD se setio da inovira)

Onda se dogadjaju dve stvari u isto vreme na samom tržištu. Konzole, M$ i Sony bolje rečeno, dobijaju kompleks niže vrednosti posle puštanja u prodaju Xbox 360 i PS3(2006. 2007.), i AMD kupuje ATI(2007.) koji ne može više da se takmiči. Dok Intel sa druge strane razbija AMD na tržištu CPU.

nVidija dobija tržišnu utakmicu, AMD ne želi da baca novca i bori se uzbrdo, baca peškir i sa podvijenim repom ide kod M$ i Sony-a da prosi.

Rezultat ovoga:
1. AMD sledećih deceniju provodi na aparatima za održavanje, čitaj čipovi za konzole, pokušavajući da se probudi i pokaze nVidiji da još uvek ima zube(sa novom tehnologijom memorije i novom linijom 300 GPUs)
2. Intel miriše krv u vodi i ulazi u tržište integrisanih GPU sa ciljem da iseče sebi lep deo kolača u isto vreme omogućavajući populaciji sa plićim džepom gaming na laptopu
3. nVidija se kruniše kao king of the hill, ulazi u ustaljeni ciklus laganog mlaćenja novca sa što manje inovacija i trošenja na R&D i nove pogone, tačnije promene u mašinama za štampu GPU-a. (ciklus koji je Intel patentirao posle iste takve pobede nad AMD-om)
4. M$ i Sony maze AMD po glavi i trljaju ruke i sa što manjim ulaganjima izbacuju nove konzole na kojima prodaju iste igre dok tech demoima mažu oči fanovima
5. Pre-order postaje novi marketinški trik čijom upotrebom se obezbeđuje još brži obrt novca u industriji koja se sada zasniva na, da se izrazim MMORPG žargonom, bacanjem buff-a na proizvod, prodavanjem svog HPS kao najboljeg, a kada se stigne pred bossa i krene obračun buff ističe, proizvod pada u vodu i ceo raid se pretvara u anarhiju sa ciljem da se izvuče ziva glava. Healers(publishers) dobiju najviše pretnji i psovki a ništa im se ne može, i opet ih zovu u sledeći raid jer bez njih nema raida pa mogu da budu najgori na svetu opet ništa. Developeri(tenkovi) junački ginu omogućavajući Hilerima da pobegnu u nadi da će ih nekada vaskrsnuti. A DPS klase? ( gameri ), njih ima koliko hoceš, ko njih šiša. Izadješ ispred dungeona i pokupiš 25 DPS ornih da daju sve od sebe i izginu za neku tamo legendu o loot-u.

Cela industrija ulazi u hibernaciju gde je za njih najbolje da se održava isti balans snaga, da se što više reciklira, napreduje sa minimalnim ulaganjima a prodaja da raste, ne iz godine u godinu, nego iz kvartala u kvartal. Developeri uzimaju minimalan, ali za njih masan procenat i preživljavaju do sutra dok nalaze sponzore left and right pored kojih i oni mogu da udju u tu istu hibernaciju i sa što manje truda i napredka povećaju prodaju.
 
Poslednja izmena:
skoro sve stoji samo si zaboravio cinjenicu da je prvi put proguran low level API do kraja koji ce da menja stvari.znam,to je jos sve na papiru,i daleko je,ali po svemu vidjenom ipak ce da gura stvari napred.
 
Zaboravio si dodati kako je nVIDIA skoro prsla kod GF5900 ultra AKA Lawn mower koja je po prvim testovima davala losije rezultate od Ati 9600 pro u HL2 koji je trebao da izadje, a u isto vreme afera 3dMurk/3dMark... Iskusno su debelom iskeširali parice da ovaj odloži HL2 sa pričom o ukradenoj igri.
 
meanwhile in serbia.jpg
 
I to dvoje slabo citaju :)

Kuku nama, ova poslednja generacija konzola je tek izbacena a vec koci izgled igara...

Nego pitanje u vezi Witchera, nisam ga nikada igrao pa ne znam ni sta da ocekujem ni da li ce mi se svideti.
Da li gameplay lici npr na Shadow of Mordor, posto je meni npr ta igra bila apsolutni pogodak, fantasticno mi se svidela. Ili je mozda znatno slozenija za igru, u tom slucaju me ne zanima (volim da pustim mozak na pasu kad igram igre).

Poenta je u pracenju price, ne u samom gejmpleju,tako da ako ne uzivas u tome, nece ti se svideti. Ali probaj, to je bar lako.
 
izasla vec narodna verzija jeli je probao neko
 
Zaboravio si dodati kako je nVIDIA skoro prsla kod GF5900 ultra AKA Lawn mower koja je po prvim testovima davala losije rezultate od Ati 9600 pro u HL2 koji je trebao da izadje, a u isto vreme afera 3dMurk/3dMark... Iskusno su debelom iskeširali parice da ovaj odloži HL2 sa pričom o ukradenoj igri.

U to vreme, jedini put kada je ATI bio dominantan su pokazali pravo lice. Prvo su izbacili 9700PRO i 9500PRO i kada su ljudi skontali da od druge mozes da dobijes prvu, oni u rekordnom roku izbacili 9800PRO i 9600PRO gde to nije bilo moguce. AMD i ATI kada su dominantni su gori od Intela i nVidije. Jel se sećaš koliko su koštali X2 Athloni kada su se pojavili? Mislim da najjeftiniji nije bio ispod 350 evra.
 
Evo moje viđenje stvari:

Kada je počela trka između ATI i nVidije 1995. godine tržište PC (ignorisaćemo konzole za početak) je doživelo boom na GPU polju. Ostale kompanije su sve pogašene, i ostala su samo dva džina da se bore. Niko nije znao ko će se izboriti za veći deo tržišta i razvoj je bio ubrzan da bi se pobedila konkurencija. Tada smo videli razvoj novih tehnologija brže nego promenu serije kartica. Tržište se širilo munjevito a developeri su trčali da iskoriste nove mogućnosti za njihove ideje i igre. Niko se nije brinuo o prelasku sa jedne tehnologije štampanja GPU na drugu, profit je bio OK i minimalan do god si ispred konkurencije, u ovom slučaju konkurenta(to je tek problem za sopstveni wall of text)

To nam je donelo igre kao sto je: Far Cry, Crysis 1, FEAR i druge, koje su imale ideju da se iskoristi razvoj GPU tehnologija i pogura dalje. Ne pričam samo o sirovoj snazi GPU, već i o samim tehnologijama i rešenjima kao što su physx, anti aliasing, memorija(nakod više od 2 decenije AMD se setio da inovira)

Mogu oni i da ans da naprave igru koju Titan X ne moze da potera u 20 fps ali danas su druga vremena.

Onda se dogadjaju dve stvari u isto vreme na samom tržištu. Konzole, M$ i Sony bolje rečeno, dobijaju kompleks niže vrednosti posle puštanja u prodaju Xbox 360 i PS3(2006. 2007.), i AMD kupuje ATI(2007.) koji ne može više da se takmiči. Dok Intel sa druge strane razbija AMD na tržištu CPU.

nVidija dobija tržišnu utakmicu, AMD ne želi da baca novca i bori se uzbrdo, baca peškir i sa podvijenim repom ide kod M$ i Sony-a da prosi.


Ala si ga reko'i ako si ga reko...
Niko AMD-u ne daje milostinju vec je lepo pobedio na "tenderu" obe kompanije (MS i Sony) Nvidiju zato sto je dao bolju ponudu.
Ne znam da li znas ali nvidi aje pravila GPU za Xbox 360...
S tom tvojom vizurom sveta. idi ti trazi milostinju od M$ i Sonija, pa nam javi kako si prosao.

Rezultat ovoga:
1. AMD sledećih deceniju provodi na aparatima za održavanje, čitaj čipovi za konzole, pokušavajući da se probudi i pokaze nVidiji da još uvek ima zube(sa novom tehnologijom memorije i novom linijom 300 GPUs)
2. Intel miriše krv u vodi i ulazi u tržište integrisanih GPU sa ciljem da iseče sebi lep deo kolača u isto vreme omogućavajući populaciji sa plićim džepom gaming na laptopu
3. nVidija se kruniše kao king of the hill, ulazi u ustaljeni ciklus laganog mlaćenja novca sa što manje inovacija i trošenja na R&D i nove pogone, tačnije promene u mašinama za štampu GPU-a. (ciklus koji je Intel patentirao posle iste takve pobede nad AMD-om)
4. M$ i Sony maze AMD po glavi i trljaju ruke i sa što manjim ulaganjima izbacuju nove konzole na kojima prodaju iste igre dok tech demoima mažu oči fanovima
5. Pre-order postaje novi marketinški trik čijom upotrebom se obezbeđuje još brži obrt novca u industriji koja se sada zasniva na, da se izrazim MMORPG žargonom, bacanjem buff-a na proizvod, prodavanjem svog HPS kao najboljeg, a kada se stigne pred bossa i krene obračun buff ističe, proizvod pada u vodu i ceo raid se pretvara u anarhiju sa ciljem da se izvuče ziva glava. Healers(publishers) dobiju najviše pretnji i psovki a ništa im se ne može, i opet ih zovu u sledeći raid jer bez njih nema raida pa mogu da budu najgori na svetu opet ništa. Developeri(tenkovi) junački ginu omogućavajući Hilerima da pobegnu u nadi da će ih nekada vaskrsnuti. A DPS klase? ( gameri ), njih ima koliko hoceš, ko njih šiša. Izadješ ispred dungeona i pokupiš 25 DPS ornih da daju sve od sebe i izginu za neku tamo legendu o loot-u.

Potpuno pogresni zakljucci.
Prvo Nvidia igra mnogo prljavije nego sto je Intel ikada igrao i pravo je cudo ako do sad nisu tuzbe pocele da pljuste sa svih strana.
Drugo, AMD se sam sjebao u za ovo mu nije kriva Nvidia. Kada su izasli sa 7970 (~USD $550) i kad Nvidia nije imala nista, umesto da su postepeno obarali cenu da bi launch gtx 680-ice cekali na nekih $450, ne oni
drze cenu kao potpuni *****i (pa posle onaj update biosa i podizanje r=frekvence 7970 i 7950 iako je moglo odmah an launchu da bude).
I svi su onda cekali na Nvidiu da obori cene i prodaja je stajala, sto se na kraju i desilo. 7970 je posle toga pala na $50 manje od gtx 680 ali dzabe, Nvidia ne moze da postigne da isporuci gtx 680 svima koji su porucili.
Da li je trebalo toliko da se ceka? Nije, ali dzabe kad je neko AMD bukvalno vukao u propast. Isto je ispao fail sa 290 i 290x jer AMD nije dao vremena OEM-ovima da naprave adekvatna rashladna resenja za launch vec se ponuda sastojala iz samo referentnih resenja
koja su bila bucna i neefikasna i koja je malo ko hteo da kupi.
AMD je takodje sjebao crypto mining, jer se cena GPU-a digla u nebesa (u jednom trenutku 290x je kostao $1000 na neweggu) i AMD je je izgubio gejmere iz svog ekosistema jer je odjednom Nvidia postala best buy.

Cela industrija ulazi u hibernaciju gde je za njih najbolje da se održava isti balans snaga, da se što više reciklira, napreduje sa minimalnim ulaganjima a prodaja da raste, ne iz godine u godinu, nego iz kvartala u kvartal. Developeri uzimaju minimalan, ali za njih masan procenat i preživljavaju do sutra dok nalaze sponzore left and right pored kojih i oni mogu da udju u tu istu hibernaciju i sa što manje truda i napredka povećaju prodaju.

Mnogo toga koci da bi smo imali ono sto mislimo da bi smo trebali da imamo.
Prvo Microsoft koji je namerno sabotirao PC gaming sa neefikasnim API-jim ne bi li mogao lepo da umace svo prste u konzolasko trziste.
Drugo je recimo Windows XP koji se dobar deo vremena protekle decenije pa i ove predstavaljao vecinu OS_a na kompjuterima pa su developeri picali na ono trziste gde su kmogli daimaju najvise uspeha.
Windows XP ima manje od 1000 draw calls/frame dok recimo DX11 ima 10000 drawcall/frame, pa dodaj jos na to prethodnu generaciju konzola koja je bila glavna gaming platform.


Stvari se menjaju koliko-toliko na bolje zahvaljujuci tom omrazenom AMD-u koji se usudio brkne u oko M$ ne bi li ovaj izasao sa boljim API-jem. E sad, zasto Witcher 3 ne podrzava DX 12? Ne znam. W10 izlazi krajem leta dok W3 na prolece, to moze da bude jedno.
Drugo mozda bi sve to bilo previse za CDPR. Interesantno ce biti kako ce sledeci Assassins Creed biti optimizovan za DX12 jer mislim da ubisoft radi na ovo me vec duze vreme.

Zaboravio si dodati kako je nVIDIA skoro prsla kod GF5900 ultra AKA Lawn mower koja je po prvim testovima davala losije rezultate od Ati 9600 pro u HL2 koji je trebao da izadje, a u isto vreme afera 3dMurk/3dMark... Iskusno su debelom iskeširali parice da ovaj odloži HL2 sa pričom o ukradenoj igri.

Da bre use mi rec iz usta... :d


PS

Gde je DeRadicci i zasto ne vristi na sav glas i kuka za moderatorima kako je sve ovo offtopic?
Jel umro?
Ozbiljan sam...
 
Baš je zabavan ovaj interaktivni strip što ide sa igrom. Baš me zanima nastavak priče.
 
Mogu oni i da ans da naprave igru koju Titan X ne moze da potera u 20 fps ali danas su druga vremena.




Ala si ga reko'i ako si ga reko...
Niko AMD-u ne daje milostinju vec je lepo pobedio na "tenderu" obe kompanije (MS i Sony) Nvidiju zato sto je dao bolju ponudu.
Ne znam da li znas ali nvidi aje pravila GPU za Xbox 360...
S tom tvojom vizurom sveta. idi ti trazi milostinju od M$ i Sonija, pa nam javi kako si prosao.



Potpuno pogresni zakljucci.
Prvo Nvidia igra mnogo prljavije nego sto je Intel ikada igrao i pravo je cudo ako do sad nisu tuzbe pocele da pljuste sa svih strana.
Drugo, AMD se sam sjebao u za ovo mu nije kriva Nvidia. Kada su izasli sa 7970 (~USD $550) i kad Nvidia nije imala nista, umesto da su postepeno obarali cenu da bi launch gtx 680-ice cekali na nekih $450, ne oni
drze cenu kao potpuni *****i (pa posle onaj update biosa i podizanje r=frekvence 7970 i 7950 iako je moglo odmah an launchu da bude).
I svi su onda cekali na Nvidiu da obori cene i prodaja je stajala, sto se na kraju i desilo. 7970 je posle toga pala na $50 manje od gtx 680 ali dzabe, Nvidia ne moze da postigne da isporuci gtx 680 svima koji su porucili.
Da li je trebalo toliko da se ceka? Nije, ali dzabe kad je neko AMD bukvalno vukao u propast. Isto je ispao fail sa 290 i 290x jer AMD nije dao vremena OEM-ovima da naprave adekvatna rashladna resenja za launch vec se ponuda sastojala iz samo referentnih resenja
koja su bila bucna i neefikasna i koja je malo ko hteo da kupi.
AMD je takodje sjebao crypto mining, jer se cena GPU-a digla u nebesa (u jednom trenutku 290x je kostao $1000 na neweggu) i AMD je je izgubio gejmere iz svog ekosistema jer je odjednom Nvidia postala best buy.



Mnogo toga koci da bi smo imali ono sto mislimo da bi smo trebali da imamo.
Prvo Microsoft koji je namerno sabotirao PC gaming sa neefikasnim API-jim ne bi li mogao lepo da umace svo prste u konzolasko trziste.
Drugo je recimo Windows XP koji se dobar deo vremena protekle decenije pa i ove predstavaljao vecinu OS_a na kompjuterima pa su developeri picali na ono trziste gde su kmogli daimaju najvise uspeha.
Windows XP ima manje od 1000 draw calls/frame dok recimo DX11 ima 10000 drawcall/frame, pa dodaj jos na to prethodnu generaciju konzola koja je bila glavna gaming platform.


Stvari se menjaju koliko-toliko na bolje zahvaljujuci tom omrazenom AMD-u koji se usudio brkne u oko M$ ne bi li ovaj izasao sa boljim API-jem. E sad, zasto Witcher 3 ne podrzava DX 12? Ne znam. W10 izlazi krajem leta dok W3 na prolece, to moze da bude jedno.
Drugo mozda bi sve to bilo previse za CDPR. Interesantno ce biti kako ce sledeci Assassins Creed biti optimizovan za DX12 jer mislim da ubisoft radi na ovo me vec duze vreme.



Da bre use mi rec iz usta... :d


PS

Gde je DeRadicci i zasto ne vristi na sav glas i kuka za moderatorima kako je sve ovo offtopic?
Jel umro?
Ozbiljan sam...

Mislim da je piraterija na kraju najveci neprijatelj PC gaminga i da je ona glavni uzrocnik danasnjeg stanja. Svi su forsirali konzole jer je tamo mnogo manji problem sa piraterijom pa je i zarada daleko veca.

Idealno bi bilo da konzole ne postoje, lepo sklopis neki PC za dnevnu sobu a Windows da ima neki Game mode (kao sto sad ima Metro) u kome moze da se upali koji bi bio slican izgledu danasnjih konzolskih OS-ova i milina.
U principu nove konzole i jesu tako nesto, standardan PC hardware, a najveci problem je sto je taj hardware sada zakljucan na 6-7 godima tokom kojih nece biti nikakvog napretka. Posto su konzole dominantne i PC je osudjen da mu igre budu zamrznute za razvoj narednih 6-7god, sto posledicno vodi i do usporavanja razvoja Hardware-a jer nema potraznje za njim i tako u krug...
Ovim bi bio resen i problem eksluziva za konzole, takve stvari bi cak trebalo i zakonom zabraniti. Mogle bi antimonopolske komisije malo i ovim da se pozabave.
 
Pa da, konzole su krive, jer developeri prosto nisu u stanju da naprave ultra-dobru i zahtevnu igru, kojoj će oboriti detalje za konzolnu verziju tokom paralelnog razvoja, a ostaviti ih u PC verziji. Suviše su to veliki poduhvati...
 
Pa da, konzole su krive, jer developeri prosto nisu u stanju da naprave ultra-dobru i zahtevnu igru, kojoj će oboriti detalje za konzolnu verziju tokom paralelnog razvoja, a ostaviti ih u PC verziji. Suviše su to veliki poduhvati...

Developeri mogu i to su dokalazi sa već pomenutim igrama. A da i ne pominjem neke od PC ekskluziva.

M$, Sony i Publisheri su ti kojima se ne isplati da PC zaseni konzolne verzije igara jer smanjuje prodaju na konzolama koje em prodaju više primeraka em za više novca po komadu. A PC verzija igre bi zasenila konzole jer... zar uopšte ima potrebe da napišem? Iz toga proizilazi da konzole JESU krive za gotovo sve loše u gamingu danas.

Samo zamisli koliko više može da se postigne kada imaš tastaturu i miša i nisi ograničen dugmićima na kontroleru! Kad se samo setim FreeSpace i desetine ako ne i stotinu komandi koje su dozvoljavale najrazličitiji gameplay u okviru jedne space action igre u kojoj i nemaš toliko mogućnosti koliko u drugim žanrovima.
 
Poslednja izmena:
O boze pa vec postoje razliciti adapteri pomocu kojih mozes da izbegnes koriscenje ozloglasenih uredjaja kao sto su "kontroleri" na konzolama :D
 
Vrh Dno