Šta je novo?

The Witcher 3

Kapiram da ti smeta bloom efekat, mozda ce moci da se skroz utisa. :)
 
Da je do bloom-a, cenim da bi ga onda imalo na svakom screenshotu sto ovde nije slucaj.
 
CDPRed uvek fura taj njihov "strong color, oversharpened, blum to the max" stil. Ako ne bude moglo to da se tweakuje direktno iz igre, izaci ce externa shader color correction resenja [na PC-u :D].
 
^^ +1

Opet raspravka o koloritu :trust:, kao da ste svi žene tetrahromati i imate najbolje profi IPS monitore :d!

Isto je bilo i u temi o Skyrimu isto su klemili i budžili boje preko ENB shadera i na kraju ispalo koliko ljudi toliko različitih podešavanja za ENB, isto će biti i ovde.

Meni realno Skyrim bio ok što se tiče toga, tek posle sam primetio da je nekako sivkast kao da je oblačno stalno tamo, ali najbolji mi je bio kako su ga developeri zamislili, svako podeševanje mi se nije svidelo.
Isto ću i ovde, nemam više vremena da provodim 30% vremena štelovu same igre i nameštanjima.
 
Mislim da starac zeli da kaze da su igre sarene jer Ameri tako vole, a oni su glavno konzolno trziste. Da je CDPR zadovoljan prodajom prvog Witchera, ne bi radili konzolne verzije. Svi su oni Cevat Yerli, svi gledaju Call of Duty i GTA i zamisljaju kako ce i oni prodati 10 miliona kopija samo ako se pojave na konzolama.

Upravo to.

Nije baš tako, milion puta ponovljeno, glasa se novčanikom, ko je meni ili vama kriv što nam ukus nije isti kao ukus većine.

Ljudi prave igru najbolje što umeju, možda ne umeju bolje a možda im se ovako više isplati, ne bih rekao da su amateri, lako je da neko ovde pametuje, to treba ovako to treba onako, podseća me na onu priču kako je u Srbiji svako selektor.
Napravite bre ljudi neku igru pa da igramo :d

Kome se ne sviđa ne mora da igra, kao što ne mora ni Pink da se gleda ili Karleuša sluša... nema nikakvog moranja.

E bas nek si nam rekao!

Da su svi ovako ravnodusni, neke najbolje stvari u svijetu video igara se nikad ne bi desile. Sve bi danas licilo na CoD i ostale gluposti.

I mozda neki od nas ovdje i prave igru, samo ti to ne znas. Doduse ja nisam iz Srbije, ali kao da jesam.

Kada neko ko se bavi sa ovim dodje i pametuje, to mogu prihvatiti. Ali kada o tome prica neko ko nema veze s tim, to je vec druga prica.
U redu je to sto tebi ovo o cemu smo ja i Mikriman raspravljali ne smeta. Stvar ukusa valjda? Ali nemoj pricati o tome sta ko umije, kako bi to trebalo, moze li bolje... Nisi kompetentan za to.

Nhf.
 
Poslednja izmena:
Vukodav, pretpostavljam da je starac mislio i na jos jedan aspekt price: kako nekom ko pravi tako kompleksan proizvod generalno jako visoko tehnicko/grafickog kvaliteta, promaknu takve stvari. Ne verujem da ne umeju, verovatno je stvar u tome da neko na to nije obratio paznju. Ozbiljan su tim ali su napravili neozbiljnu gresku, nije da ce igra propasti zato sto ima lose osvetljenje na travi, ali kad igras takvu igru, te male stvari jako uticu na atmosferu....

Dosli smo tu negde do tacke da igre zaista sjajno izgledaju, ali bas zato ti mali propusti bivaju jos upadljiviji, jer su ti detalji u odnosu na ostatak vidno losiji....sto grafika vise bude napredovala, prostora za greske ovog tipa ce biti sve manje....
 
Vukodav, pretpostavljam da je starac mislio i na jos jedan aspekt price: kako nekom ko pravi tako kompleksan proizvod generalno jako visoko tehnicko/grafickog kvaliteta, promaknu takve stvari. Ne verujem da ne umeju, verovatno je stvar u tome da neko na to nije obratio paznju. Ozbiljan su tim ali su napravili neozbiljnu gresku, nije da ce igra propasti zato sto ima lose osvetljenje na travi, ali kad igras takvu igru, te male stvari jako uticu na atmosferu....

Dosli smo tu negde do tacke da igre zaista sjajno izgledaju, ali bas zato ti mali propusti bivaju jos upadljiviji, jer su ti detalji u odnosu na ostatak vidno losiji....sto grafika vise bude napredovala, prostora za greske ovog tipa ce biti sve manje....

Apsolutno.
Ali ne vjerujem da je greska u pitanju, vec su to namjerno napravili. Bas zbog ovih NA botova.

Ovako je to nekad promovirano i izgleda odlicno. Ovdje je bitno osvjetljenje, zalazak sunca, transparency efekt.
1rfYmCx.jpg


Ovo je moje Stalker CoP osvjetljenje koje sam radio jos 2010-te. Maltene isto kao ovo gore, uz nikakav gubitak performansi.
attachment.php
 
I meni je krivo što je na kraju ovako ispalo. Witcher svet i one boje ne idu ruku pod ruku.

Nego naletih na deo mape. Odlično izgleda.

witcher-map.jpg
 
U redu je to sto tebi ovo o cemu smo ja i Mikriman raspravljali ne smeta. Stvar ukusa valjda? Ali nemoj pricati o tome sta ko umije, kako bi to trebalo, moze li bolje... Nisi kompetentan za to.

Nhf.

Kompetentan sam da kao konzumer kažem da to o čemu pričaš nikakve veze nema sa mojim doživljajem igre.
Npr, taj tvoj Stalker sam igrao pola sata, a kupio sam ga na neki hajp i tolko, badava mu mračne boje kad mi je igra bzvz bila. Neću na silu da je igram samo zato što se mnogima sviđala, niti sam išao po forumu da je pljujem jer nije po mom ukusu ali nema veze, svako ima pravo da svoje mišljenje i izrazi.

Čudi me da kao neko iz industrije ne shvataš ali evo da ti objasnim, igre se većinom prave za decu a deca vole šarene boje, i nisu to NA botovi već ljudi od kojih leba zarađuješ (ako sam dobro razumeo) tako da imaj malo više poštovanja, mušterija je uvek u pravu :d
 
Ako će osvetljenje na travi jako da utiče na atmosferu onda ****š takvu igru i atmosferu.

Nego naletih na deo mape. Odlično izgleda.
A gde je tu Melitelin hram? :eyebrows: Jer kontam ako tu oko hrama ostave dosta slobode onih 15h sinematika koje su pominjali može da bude i malo.:p
 
Poslednja izmena:
Ali NA botovi... lol mislim kakve to veze ima sa nekim grafickim resenjima? DieH@rd gore lepo rece sta oni furaju a to je i bilo i u prethodnoj igri, prvoj na njihovom engine-u.
 
ovo je ljudi strasno, je li moguce da ovo cudo ovako izgleda !!! :banana:
 
Jeste, ali ne moze se reci da WatchDogs ne izgleda dobro. Nije problem u krajnjem izgledu, problem je kako je predstavljan. A onako usput, igre na screenshotovima uvek nekako izgledaju bolje/ostrije, nekako punije i detaljnije. Ja sam jednom iz zezanja napravio par screenova Skyrima, umereno namodovanog, i izgleda jos bolje nego dok se igra. Inace retko pravim screenshote. Jedan od razloga sto je i kad se prikaze na manjoj povrsini (a ne full screen), ovako na forumu, svi detalji budu spakovani na manju povrsinu, pa sve deluje detaljnije. Nesto slicno kao kad resizujete fotke, cak i blago mutne fotke kad se resizuju na web, deluju ostro, naravno, to je samo varka, nemaju one vise detalja, samo se svi nedostaci ubiju smanjivanjem, a poveca se percepcija ostrine.
 
Apsolutno.
Ali ne vjerujem da je greska u pitanju, vec su to namjerno napravili. Bas zbog ovih NA botova.

Kada je kolorit u pitanju, ja bih rekao da su gađali flamanski šmek kakve imaju recimo slike Pitera Brojgela starijeg što je u principu ok kao ideja.

hay-harvest-painting.jpgharvesters-pieter-bruegel-wallpaper.jpgCopy%u00252Bof%2BThe%2BPreaching%2Bof%2BSt%2BJohn%2Bthe%2BBaptist.jpg842.3.4_zoom.jpgcalvary.jpg

Čak bih rekao prema ovim screenovima iz grada da su odradili prilično dobar posao, jer ove slike po danu izgledaju odlično.

Međutim tu postoji izvestan tehnički problem, a to je situacija kada sunce izlazi i naročito kada zalazi. U ovim situacijama dešava se koliko vidim da neki elementi budu prostorečeno koloristički prenaglašeni a takođe i pre-eksponirani jer je koliko vidim kontrast preveliki. Dakle pitanje je da li je na ovo moglo da se utiče i ako jeste, opet sledi pitanje u kojoj meri?

Takođe je pitanje i dal su to baš želeli da postignu ili je možda to ipak zbog nečega moralo tako da ostane?!?

No kako god, Starac je delimično u pravu jer je činjenica da se za retko koji projekat do sada u ovoj oblasti može reći da je u tom kolorističkom smislu složio harmonije kako treba i na način na koji to recimo slikari čine. Nekako mi se čini da svi to pokušavaju ili im je to nekakav okvir, ali neretko u nekim stvarima promaše barem malo. Konkretno retko koja igra ima propisno koloristiki rešen foliage deo. Uvek su to neke napucane zelene koje nemaju nikakave veze sa realnošću, a dodatno problem prodube i tehničke zavrzlame poput dinamičkog svetla što je uostalom primer koji sam naveo. To naravno smeta ne toliko zbog samog kolorita koji je napucan, koliko zbog toga što kada se ovo dogodi igra dobija više cartoonish efekat i izlazi iz okvira realističnog. U situaciji kada sve po danu izgleda reaslitično, a u sumrak malo više cartoonish, naravno logično pitanje koje se nameće je: dal je moralo baš tako?

No ipak, najbitnije je da igra bude OK u ovom gejmerskom delu, a za ostalo će se cenim pre ili kasnije pobrinuti modovi. ;)

I Watch Dogs je izgledao super na screenshotovima... polako.

Ako ćemo pošteno, Watch Dogs je realno izgledao jako dobro i na kraju. Osiromašen je u tom vizuelnom delu minimalno, taman onoliko koliko je bilo potrebno da igra fenomenalno proradi na kraju. To je po meni opravdan korak i apsolutno ne stoji da je neko degradira zbog toga. U suprotnom dobili bi smo naslov koji bi funckionisao taman ko što funkcioniše poslednji AC Unity ako ne i gore od toga, a to nikome nije cilj... ;)
 
Poslednja izmena:
Kompetentan sam da kao konzumer kažem da to o čemu pričaš nikakve veze nema sa mojim doživljajem igre.
Npr, taj tvoj Stalker sam igrao pola sata, a kupio sam ga na neki hajp i tolko, badava mu mračne boje kad mi je igra bzvz bila. Neću na silu da je igram samo zato što se mnogima sviđala, niti sam išao po forumu da je pljujem jer nije po mom ukusu ali nema veze, svako ima pravo da svoje mišljenje i izrazi.

Čudi me da kao neko iz industrije ne shvataš ali evo da ti objasnim, igre se većinom prave za decu a deca vole šarene boje, i nisu to NA botovi već ljudi od kojih leba zarađuješ (ako sam dobro razumeo) tako da imaj malo više poštovanja, mušterija je uvek u pravu :d

Da si malo bolje procitao moj post bi shvatio da ja tvoj ukus nisam uopce doveo u pitanje. Ne zanima me pretjerano.

Ali kada me proziva neko ko ne zna nista o game dizajnu!?

Ali NA botovi... lol mislim kakve to veze ima sa nekim grafickim resenjima? DieH@rd gore lepo rece sta oni furaju a to je i bilo i u prethodnoj igri, prvoj na njihovom engine-u.

Nije bilo u njihovoj prvoj igri.

I ni jedan engine nema ogranicenja kada su boje u pitanju. TW1 je takodjer mogao liciti na stare Diznijeve crtice i sa Aurora enginom. Medjutim TW1 nije pravljen za NA botove.

Kada je kolorit u pitanju, ja bih rekao da su gađali flamanski šmek kakve imaju recimo slike Pitera Brojgela starijeg što je u principu ok kao ideja.

Pogledajte prilog 165826Pogledajte prilog 165827Pogledajte prilog 165828Pogledajte prilog 165829Pogledajte prilog 165830

Čak bih rekao prema ovim screenovima iz grada da su odradili prilično dobar posao, jer ove slike po danu izgledaju odlično.

Međutim tu postoji izvestan tehnički problem, a to je situacija kada sunce izlazi i naročito kada zalazi. U ovim situacijama dešava se koliko vidim da neki elementi budu prostorečeno koloristički prenaglašeni a takođe i pre-eksponirani jer je koliko vidim kontrast preveliki. Dakle pitanje je da li je na ovo moglo da se utiče i ako jeste, opet sledi pitanje u kojoj meri?

Takođe je pitanje i dal su to baš želeli da postignu ili je možda to ipak zbog nečega moralo tako da ostane?!?

No kako god, Starac je delimično u pravu jer je činjenica da se za retko koji projekat do sada u ovoj oblasti može reći da je u tom kolorističkom smislu složio harmonije kako treba i na način na koji to recimo slikari čine. Nekako mi se čini da svi to pokušavaju ili im je to nekakav okvir, ali neretko u nekim stvarima promaše barem malo. Konkretno retko koja igra ima propisno koloristiki rešen foliage deo. Uvek su to neke napucane zelene koje nemaju nikakave veze sa realnošću, a dodatno problem prodube i tehničke zavrzlame poput dinamičkog svetla što je uostalom primer koji sam naveo. To naravno smeta ne toliko zbog samog kolorita koji je napucan, koliko zbog toga što kada se ovo dogodi igra dobija više cartoonish efekat i izlazi iz okvira realističnog. U situaciji kada sve po danu izgleda reaslitično, a u sumrak malo više cartoonish, naravno logično pitanje koje se nameće je: dal je moralo baš tako?

No ipak, najbitnije je da igra bude OK u ovom gejmerskom delu, a za ostalo će se cenim pre ili kasnije pobrinuti modovi. ;)

Ako ćemo pošteno, Watch Dogs je realno izgledao jako dobro i na kraju. Osiromašen je u tom vizuelnom delu minimalno, taman onoliko koliko je bilo potrebno da igra fenomenalno proradi na kraju. To je po meni opravdan korak i apsolutno ne stoji da je neko degradira zbog toga. U suprotnom dobili bi smo naslov koji bi funckionisao taman ko što funkcioniše poslednji AC Unity ako ne i gore od toga, a to nikome nije cilj... ;)

Definitivno je moglo drugacije i vec su to pokazali u ovom starijem videu:

[YOUTUBE]N4ony2r0QFs[/YOUTUBE]

Veliki dio ovog videa se odigrava tokom zalaska sunca, i izgleda normalno, odlicno. No neko je odlucio promijeniti stvar?
Ja mogu lako recimo promijeniti kolorit u CoP. Mogu ga lako napraviti ruzicastim.

Ethan Carter meni ima najbolji kolorit.

A sto se tice Witchera, zna se:

DXfLasS.jpg

IBhf86K.jpg

22sOj67.jpg

GDThboj.jpg

CpXVwB6.jpg

kT88bqc.jpg

ONoHmhr.jpg
 
A sto se tice Witchera, zna se:

DXfLasS.jpg

IBhf86K.jpg

22sOj67.jpg

GDThboj.jpg

CpXVwB6.jpg

kT88bqc.jpg

ONoHmhr.jpg

Svaka cast za slike, podseti me kakav melem za oci bio i ostao kec, predeli, kolorit, ma igra je bila skroz na mestu po svim parametrima, pa i samom kombat sistemu. Dvojka je u proizvodnom procesu imala fin izgled, dan danas mi nije jasno zasto nisu ostavili da moze da se iskljuci onaj prokleti prezasiceni kolorit. Jeste da je prvi snimak sa tv-a, ali je razlika ocigledna. 50% igre je i dalje izgleda kako treba, ali na nekim mestima stvarno je umelo da smeta.

http://www.youtube.com/watch?v=jL_mMSnIado

http://www.youtube.com/watch?v=CA5UJXZwyWs
 
Da si malo bolje procitao moj post bi shvatio da ja tvoj ukus nisam uopce doveo u pitanje. Ne zanima me pretjerano.

Ali kada me proziva neko ko ne zna nista o game dizajnu!?

...

Ethan Carter meni ima najbolji kolorit.

Tebe tuđi ukus ne zanima pretjerano ali zato je tvoj ukus neprikosnoven :d
Otkud ti ideja da mene zanima tvoj ukus?

Realno, ako već praviš igre trebalo bi da te zanima ukus gejmera, zar ne?

Ne znam što se toliko uzrujavaš, svačiji rad je podložan kritikama.
To što je Stalker tvoj ne znači da je zbog toga alfa i omega i etalon dizajna aman... Nekom je dobar nekom je bezveze, pomiri se sa tim.
 
Tebe tuđi ukus ne zanima pretjerano ali zato je tvoj ukus neprikosnoven :d
Otkud ti ideja da mene zanima tvoj ukus?

Realno, ako već praviš igre trebalo bi da te zanima ukus gejmera, zar ne?

Ne znam što se toliko uzrujavaš, svačiji rad je podložan kritikama.
To što je Stalker tvoj ne znači da je zbog toga alfa i omega i etalon dizajna aman... Nekom je dobar nekom je bezveze, pomiri se sa tim.

Jos jednom, ja tvoj ukus nisam doveo u pitanje. Rasprave o tome ne vode nicemu, i dovoljno dugo si na forumu tako da ti to ne bi trebala biti nepoznanica.
Ono sto ne volim jesu prozivke na javnim mjestima u vezi game dizajna, jer ti od toga ne znas nista. To apsolutno nema smisla.

Druga stvar, svodis komunikaciju na nivo desetogodisnjaka - besciljno prepucavanje (mada mora se priznati da odrasli to rade jos bolje). Ovo apsolutno ne volim.

Ostalo, no comment.
 
Ja o ukusima nisam ni raspravljao, komentarisao sam samo uporno pljuvanje igre i developera zbog korišćenja življih boja i nekih efekata.
Ja to ne smatram za "prozivke na javnim mjestima u vezi game dizajna" i čudno mi je da si to tako shvatio ali nije ni bitno.
 
Ja o ukusima nisam ni raspravljao, komentarisao sam samo uporno pljuvanje igre i developera zbog korišćenja življih boja i nekih efekata.
Ja to ne smatram za "prozivke na javnim mjestima u vezi game dizajna" i čudno mi je da si to tako shvatio ali nije ni bitno.

?

Procitaj svoje prijasnje postove malo bolje.

I ti ne zelis shvatiti neke stvari ovdje? Ne pljujem nikoga ovdje, samo iznosim svoje misljenje i govorim kako bih ja to napravio. Kako ti rece "svačiji rad je podložan kritikama".
Tvoje izjave tipa "a sto ne pravite svoju igru pa onda pametujete" je cisto prozivanje. Jos kad uzmemo u obzir cinjenicu da od toga ne znas nista.

Ti izgleda brzo zaboravljas sta pises? Lako se podsjetis.
 
To ne pije vodu jer su im oficijelni trejleri imali downgradeovan content. Oni su se naravno pravdali da su to bili bug-ovi.
 
JA lično mislim da se konzole rak rana gaming industrije s obzirom da iste koriste inferioran hardware dok sa druge strane developeri više zarađuju od istih po raznim osnovama stoga mislim da namerno sakate PC verzije igara pa tako i Witchera 3 kako bi verzije izgledale što sličnije. Jeste to rupa na saksiji što sam napisao ali zaista mislim da je to skoro pa jedini problem.
 
Dakle, ti misliš da su ti developeri zapravo sjajni, svi znaju da prave super igre, optimizaciju drže u malom prstu, ali eto zle konzole ih prinude na blud? To bi onda značilo da developeri najpre naprave fantastičnu verziju igre koju onda moraju da "sakate". Zašto ne izbace tu fantastičnu verziju igre za PC, što su ludi pa gube hiljade radnih sati u optimizacijama i degradiranju onoga što bi inače radilo sjajno? Ja imam drugačije objašnjenje, oni naprave neku ultramegaturbo verziju igre, koja je onda neigriva na svim platformama, pa je malo osakate za PC, malo više za konzole, ali suštinski jedna platforma na drugu manje-više ne utiču. Može biti da prioritet u sakaćenju/optimizaciji dobije konzolna verzija zbog toga što se tu očekuje veća zarada, ali suštinskog uticaja na kvalitet PC verzije igre nema. Sve ostalo je do (ne)sposobnosti developera.
 
Vrh Dno