Šta je novo?

The Witcher 3

Pitanje je gde se završava nesposobnost developera a gde počinje slabost hardvera :)
 
Dakle, ti misliš da su ti developeri zapravo sjajni, svi znaju da prave super igre, optimizaciju drže u malom prstu, ali eto zle konzole ih prinude na blud? To bi onda značilo da developeri najpre naprave fantastičnu verziju igre koju onda moraju da "sakate". Zašto ne izbace tu fantastičnu verziju igre za PC, što su ludi pa gube hiljade radnih sati u optimizacijama i degradiranju onoga što bi inače radilo sjajno? Ja imam drugačije objašnjenje, oni naprave neku ultramegaturbo verziju igre, koja je onda neigriva na svim platformama, pa je malo osakate za PC, malo više za konzole, ali suštinski jedna platforma na drugu manje-više ne utiču. Može biti da prioritet u sakaćenju/optimizaciji dobije konzolna verzija zbog toga što se tu očekuje veća zarada, ali suštinskog uticaja na kvalitet PC verzije igre nema. Sve ostalo je do (ne)sposobnosti developera.

Pa ajde da ti neko i kaze sta se desava...
Radi se o tome da proizvodjaci konzola forsiraju developere da image quality izmedju PC-ija i konzola bude sto manji, kako bi ih lakse prodali. Ne treba da budes posebno pametan da bi ovo ukapirao.
Najbolji primer za to je sta je Ubisoft uradio sa PC verzijom Watch Dogs, gde je PC verzija namerno osakacena (dokazano) jer im je Sony susnuo nesto ispod zita ne bi li slika bila gotovo ista na PS4 i PC.
Developeri se verovatno vode nekom logikom da ako neko vidi da je na PC-iju mnogo lepsa slika i fluidniji gejmplej a nema para za njega, da na kraju nece kupiti ni igru za konzolu jer ce unpared znati da ce dozivljaj na njoj biti kudikamo losiji.
 
Pa bas ni ta tvoja logika nije sto se cesto "desava". U gomili slucajeva ko hoce da kupi - kupice je, pa makar i bila inferiornija verzija. Xbox ONE je slabiji od PS4 i u gomili slucajeva sa multiplatform igrama grafika je slabija, pa opet prodaja istih i dalje postoji na njemu i ide sasvim solidno a u vecini slucajeva i odlicno.

Sto se tice IQ-a, tu ce PC uvek biti ubedljivo prvi, kakva god da bude generalna transparentnost sa konzolama. Veca rezolucija, bolji fps, AA, AF i od skorije moderni downsampling uvek ce da izguraju IQ da bude daleko bolji nego na kozolama, ali naravno to sve i dalje ima svoju cenu, naravno hardwersku.

A to sto optimizacija koci "progres", to vec zavisi od samog umeca i posvecenosti developera, ekosistema i API-ja na pc-u, pa tek onda drugih stvari. Nema svaki developer tim super iskusne lead graphic engineer-e koji uvek znaju da izvuku jos koji dodatni ms ikakvog bez vizuelnog kompromisa.
 
Najbolji primer za to je sta je Ubisoft uradio sa PC verzijom Watch Dogs, gde je PC verzija namerno osakacena (dokazano) jer im je Sony susnuo nesto ispod zita ne bi li slika bila gotovo ista na PS4 i PC.

Dokazano jeste da je PC verzija osakaćena, ali nije dokazano da im je Sony šušnuo nešto ispod žita. To je projekcija ljudi koji uporno traže razloge za nemar ili nesposobnost developera u konzolama.


Radi se o tome da proizvodjaci konzola forsiraju developere da image quality izmedju PC-ija i konzola bude sto manji, kako bi ih lakse prodali. Ne treba da budes posebno pametan da bi ovo ukapirao.

Developeri se verovatno vode nekom logikom da ako neko vidi da je na PC-iju mnogo lepsa slika i fluidniji gejmplej a nema para za njega, da na kraju nece kupiti ni igru za konzolu jer ce unpared znati da ce dozivljaj na njoj biti kudikamo losiji.

Evo ti još jedna egzaktna činjenica za koju ne treba biti posebno pametan da bi se ukapirala. Rockstar izbaci GTA V i za jedan vikend zaradi 800 miliona dolara. Za dva-tri meseca prodaje, ne smem ni da zamislim koliko. Oni su najekstremniji primer, ali opako zarađuju sve te igre, uključujući i pomenuti Ubisoftov Watch Dogs.

E sad uporedi te cifre sa proizvođačima hardvera. To su bukvalno razlike u redovima veličina. Kreatori hardvera nemaju te finansijske mogućnosti da u tolikoj meri utiču na najveće izdavače/razvojne timove. Njima su godišnji prihodi kao jedan Rockstarov vikend, pri čemu Rockstar (pretpostavljam) u toj sumi uzme daleko veći profit nego proizvođači hardvera, koji imaju ogromne troškove. Stoga, kako da podmite velike timove? Sa kojim parama? Mogu oni da daju pare nekom malom timu ili ambicioznom i talentovanom timu za neki projekat, ali generalno, da sada oni nude npr. Ubisoftu milione niti imaju odakle, niti oni znače Ubisoftu toliko koliko bi izgubili na drugoj strani kada bi tu igru odradili kako treba. Ista priča je i unutar PC scene, na relaciji AMDa i Nvidije. A zarade manje za godinu dana od grafičkih karti nego najveći izdavači na jednom svom jačem projektu.

Mislim da je takav pogled na gejming industriju jednostavno još jedna posledica piraterije širom sveta, gde korisnici zbilja ne razumeju koliko je softver značajniji i bitniji od hardvera i koliko se para više obrće na njemu. Ne sporim ja da bude nekih pokušaja, molbi, pritisaka, zakulisnih radnji, ali da se namerno sabotira igra čija se prodaja iščekuje u tiražima od nekoliko miliona primeraka da bi se više prodalo na konzolama umesto na PC-ju je potpuno neozbiljno. Može da bude plod nekih problema na relaciji menadžmenta i developera, frke sa rasporedom projekta ili loše procenjenim rokovima i slično, ali da sada dođe Sony (aj, da je Microsoft koji pliva u parama, možda bih i shvatio) koji je u finansijskim problemima i daje keš koga nema Ubisoftu, Rockstaru i kome već sve ne, i tako puta XY za sve te silne studije i izdavače, meni je potpuno neshvatljivo iz gore opisanih razloga.
 
Poslednja izmena:
Ja samo ne znam zasto se to naziva optimizacija kad jedino sto developeri rade je "sisanje" detalja i animacija sa onog stanje koje su zamislili na stanje koje hardware moze da izvede sa zadovoljavajucim frame rateom u zadovoljavajucoj rezoluciji.

Za mene je optimizacija da bolje iskoristis resurse hardwera i igru istog kvaliteta das u jos boljem fps-u i resu. Ali, to ja verovatno zivim u LaLaLa landu.
 
Naranvno, nikad se ne pretpostavi da mozda nisu svi developeri na istom nivou makar se tu radilo i o utra profitabilnoj firma ala UbiSoft? Scenario u kome su oni prvi trejleri bili budzeni i renderovani offline je naravno nemoguc? Takodje je nemoguce da su bili nesposobni da naprave dovoljno uporetbljiv balanas detalja i zahtevnosti pa su odlucili da neke stvari drasticno simplifikuju jer im se engine raspada? I taj i oni koji teraju AC serijal? ... ******stine.
 
Pa bas ni ta tvoja logika nije sto se cesto "desava". U gomili slucajeva ko hoce da kupi - kupice je, pa makar i bila inferiornija verzija. Xbox ONE je slabiji od PS4 i u gomili slucajeva sa multiplatform igrama grafika je slabija, pa opet prodaja istih i dalje postoji na njemu i ide sasvim solidno a u vecini slucajeva i odlicno.

PS4 je prodat u preko 20 miliona primeraka a Xbone u 3-4 miliona, tebi je to solidno ili odlicno?
A jos 5-6miliona sedi na raftovima koje niko nece da kupi :d






Dokazano jeste da je PC verzija osakaćena, ali nije dokazano da im je Sony šušnuo nešto ispod žita. To je projekcija ljudi koji uporno traže razloge za nemar ili nesposobnost developera u konzolama.

To nije nemar vec namrna sabotaza koja do dana danasnjeg nije ispravljena. PS4 se reklamirao i prodavao kao konzola koja je konkurentna PC-iju po performansama.


Evo ti još jedna egzaktna činjenica za koju ne treba biti posebno pametan da bi se ukapirala. Rockstar izbaci GTA V i za jedan vikend zaradi 800 miliona dolara. Za dva-tri meseca prodaje, ne smem ni da zamislim koliko. Oni su najekstremniji primer, ali opako zarađuju sve te igre, uključujući i pomenuti Ubisoftov Watch Dogs.

Jel toi razmisljas koliko je ta igra kostala da se napravi? Samo njen development je trajao 5 godina!

E sad uporedi te cifre sa proizvođačima hardvera. To su bukvalno razlike u redovima veličina. Kreatori hardvera nemaju te finansijske mogućnosti da u tolikoj meri utiču na najveće izdavače/razvojne timove. Njima su godišnji prihodi kao jedan Rockstarov vikend, pri čemu Rockstar (pretpostavljam) u toj sumi uzme daleko veći profit nego proizvođači hardvera, koji imaju ogromne troškove. Stoga, kako da podmite velike timove?
Kakva ti je to analogija majke ti, pa Rockstar izbacuje GTA na svakih 5+ godina?

Sa kojim parama? Mogu oni da daju pare nekom malom timu ili ambicioznom i talentovanom timu za neki projekat, ali generalno, da sada oni nude npr. Ubisoftu milione niti imaju odakle, niti oni znače Ubisoftu toliko koliko bi izgubili na drugoj strani kada bi tu igru odradili kako treba. Ista priča je i unutar PC scene, na relaciji AMDa i Nvidije. A zarade manje za godinu dana od grafičkih karti nego najveći izdavači na jednom svom jačem projektu.

Da, da sad se secam onog tvog cuvenog posta gde je tebi covek koji radi u AMD-u (i pazi jos se bavi marketingom) rekao kako se game developerima nesto "sitno daje" i da to nisu to nikakve ozbiljne sume.
Ti naravno u svojstvu pravog novinara kakav nesumnjivo jesi, prihvatas sve to bez trunke rasudjivanja i jedva cekas priliku da to obnarodujes po forumima ne bi li se napravio pametan i rasprsio te teroje savere.
Ogromne pare su u igri i zato i Nvidia i AMD sponzorisu igre ne bi li imali bilo kakvu prenost u odnosu na konkurenta, s tim sto Nvidia ide cak i na to da igre koje ona sponzorise i koje se prave u Gameworks narocito osakati na AMD kartama
Evo ti mr. novinaru sta je AMD rekao oko Nvidijinog sponzorisanja igara, Gameworks libraries itd



Evo koliko se "nesto sitno" daje game developerima, s tim sto ovo ne objavljuju svi, naravno.

Nvidia spends 5 million on Ubisoft deal

Mislim da je takav pogled na gejming industriju jednostavno još jedna posledica piraterije širom sveta, gde korisnici zbilja ne razumeju koliko je softver značajniji i bitniji od hardvera i koliko se para više obrće na njemu. Ne sporim ja da bude nekih pokušaja, molbi, pritisaka, zakulisnih radnji, ali da se namerno sabotira igra čija se prodaja iščekuje u tiražima od nekoliko miliona primeraka da bi se više prodalo na konzolama umesto na PC-ju je potpuno neozbiljno. Može da bude plod nekih problema na relaciji menadžmenta i developera, frke sa rasporedom projekta ili loše procenjenim rokovima i slično, ali da sada dođe Sony (aj, da je Microsoft koji pliva u parama, možda bih i shvatio) koji je u finansijskim problemima i daje keš koga nema Ubisoftu, Rockstaru i kome već sve ne, i tako puta XY za sve te silne studije i izdavače, meni je potpuno neshvatljivo iz gore opisanih razloga
.

Licno mislim da su ovde najveci krivci beslovesni tech i gaming "novinari" koji nemaju nikakav integritet i koji nece da se zameraju nikome (ili ne bar najvecima) jer onda ne bi dobijali nove stvari za review-e, poklone i pare od reklama.
Muljanja je uvek bilo i bice, ali zato valjda sluzi i javno mnjenje i mediji ne bi li istrazivali i edukovali citaoce.
 
Poslednja izmena:
Jel toi razmisljas koliko je ta igra kostala da se napravi? Samo njen development je trajao 5 godina!

Kakva ti je to analogija majke ti, pa Rockstar izbacuje GTA na svakih 5+ godina?

I, kakve to veze ima sa rečenim? Ne radi se o jednoj igri, već je ona samo uzeta kao primer. U tih 5 godina između imaš još 2-3 velike ekspanzije (Chinatown Wars, Ballad of Gay Tony, šta god da još ima), imaš Red Dead Redemption, pa Red Dead Redemption: Undead Nightmare, Manhunt, Midnight Club, L.A. Noire, Max Payne 3, i još gomilu nekih igara za koje ni ne znam niti mogu da se setim, boga pitaj šta su sve izdavali. Šta misliš, koliko oni para na tome zarade? I da će neke smešne sume koje mogu da im ponude proizvođači hardvera biti dovoljne da ih nateraju da namerno upropaste svoje igre, ne urade optimizacije, i šta znam šta sve ne? Jeste, đavola.

Nego ne shvatate da se radi o razlici u redovima veličina. Kao kada bi BMW namerno hteo da upropasti svoja kola da bi pokvario tržišni udeo Hyundaiju. Jeste đavola. Nego se BMW tu i tamo zezne pa napravi loša kola zbog sopstvene pogrešne procene ili jer jednostavno ne ume da napravi dobra jeftina kola, a ne da bi napakostio nekom korejskom proizvođaču jer je ljubomoran na njegovu popularnost.






Da, da sad se secam onog tvog cuvenog posta gde je tebi covek koji radi u AMD-u (i pazi jos se bavi marketingom) rekao kako se game developerima nesto "sitno daje" i da to nisu to nikakve ozbiljne sume.
Ti naravno u svojstvu pravog novinara kakav nesumnjivo jesi, prihvatas sve to bez trunke rasudjivanja i jedva cekas priliku da to obnarodujes po forumima ne bi li se napravio pametan i rasprsio te teroje savere.
Ogromne pare su u igri i zato i Nvidia i AMD sponzorisu igre ne bi li imali bilo kakvu prenost u odnosu na konkurenta, s tim sto Nvidia ide cak i na to da igre koje ona sponzorise i koje se prave u Gameworks narocito osakati na AMD kartama
Evo ti mr. novinaru sta je AMD rekao oko Nvidijinog sponzorisanja igara, Gameworks libraries itd



Evo koliko se "nesto sitno" daje game developerima, s tim sto ovo ne objavljuju svi, naravno.

Nvidia spends 5 million on Ubisoft deal

.

Licno mislim da su ovde najveci krivci beslovesni tech i gaming "novinari" koji nemaju nikakav integritet i koji nece da se zameraju nikome (ili ne bar najvecima) jer onda ne bi dobijali nove stvari za review-e, poklone i pare od reklama.
Muljanja je uvek bilo i bice, ali zato valjda sluzi i javno mnjenje i mediji ne bi li istrazivali i edukovali citaoce.


Naravno, uvek možeš da ideš na sajtove kao što je Fudzilla i da ih citiraš kao nekakve kredibilne izvore, ili da citiraš šta AMD priča o Nvidiji i Nvidija o AMD-u. Ali, nismo krenuli odatle. Krenuli smo od priče da će developer namerno da osakati svoju igru, a ja pitam zbog čega. Tobože, daće mu neko odnekuda neke milione. Kako da ne. Ti milioni ne postoje, naročito u svetu nakon 2008. godine.

Što se tiče te priče o tome da li AMD daje pare i koliko, koju nam je ispričao čovek koji je rukovodio razvojem Radeon kartica, sklon sam da mu poverujem. AMD je kompanija koja gubi novac već godinama. Zaista mi nije jasno odakle bi oni to dali novac developerima raznih igara. Bojim se da vi tu neke ugovore o saradnji, koji se onda izražavaju kroz hardver dat za razvoj plus troškovi rada tj. radnih sati inženjera i timova, prebacujete na novac i mislite da je to neki keš koji se daje. Klasika. Još ako se neki senzacionalista na to nakači i uveća sumu jedno 4-5 puta, eto priče o silnim milionima.

Hajde sada, razmisli još jednom, i postavi sebi kontrapitanje - ako je 5 miliona keš koji neka hardverska kompanija da izdavaču ili developeru, koliko takvih dilova može da izdrži na godišnjem nivou, koje sve developere i izdavače treba podmititi i kako to upakovati u cenu hardvera tako da se sve to isplati. Pa Nvidija ili AMD bi morali da daju po 100-200-300 miliona dolara na takve dilove, i to uz rizik da onda dođu Sony ili Microsoft i poklope te dilove svojim dilovima (dil na dil, lol :d ) da ti developeri ili izdavači ubogalje PC verzije svoje igre. I zašto bi to radili developeri/izdavači i rizikovali svoje prihode koji se mere stotinama miliona za svaku igru čiji procenjeni tiraž prelazi 2 miliona primeraka ako je cena igre 50-ak dolara. Ne kažem da se neće naći neko ko bi to možda uradio, ali taj developer/izdavač je lud.
 
Poslednja izmena:
I, kakve to veze ima sa rečenim? Ne radi se o jednoj igri, već je ona samo uzeta kao primer. U tih 5 godina između imaš još 2-3 velike ekspanzije (Chinatown Wars, Ballad of Gay Tony, šta god da još ima), imaš Red Dead Redemption, pa Red Dead Redemption: Undead Nightmare, Manhunt, Midnight Club, L.A. Noire, Max Payne 3, i još gomilu nekih igara za koje ni ne znam niti mogu da se setim, boga pitaj šta su sve izdavali. Šta misliš, koliko oni para na tome zarade? I da će neke smešne sume koje mogu da im ponude proizvođači hardvera biti dovoljne da ih nateraju da namerno upropaste svoje igre, ne urade optimizacije, i šta znam šta sve ne? Jeste, đavola.

lol
Pa ima veze covece kako nema da uopste pratis gaming industriju (to jest radis svoj posao) znao bi da su troskovi game devepmenta kod AAA naslova OGROMNI i da to nije prava zarada, ali ti gotovo da ne shvatas nista sta ti se prica.
Game development je nepredvidiv i cesto se desava da developer ostane bez para a igra jos nije gotova i onda se desava da ili imamo broken release ili nadju pare na neki drugi nacin da nastave rad, ovo naravno ne vazi za Rockstar.
Nego ne shvatate da se radi o razlici u redovima veličina. Kao kada bi BMW namerno hteo da upropasti svoja kola da bi pokvario tržišni udeo Hyundaiju. Jeste đavola. Nego se BMW tu i tamo zezne pa napravi loša kola zbog sopstvene pogrešne procene ili jer jednostavno ne ume da napravi dobra jeftina kola, a ne da bi napakostio nekom korejskom proizvođaču jer je ljubomoran na njegovu popularnost.

Jos jedna izjava vredna stvaljanja u potpis.
Bravo za logiku i poredjenje!





Naravno, uvek možeš da ideš na sajtove kao što je Fudzilla i da ih citiraš kao nekakve kredibilne izvore, ili da citiraš šta AMD priča o Nvidiji i Nvidija o AMD-u.

Sta ti odjednom Fudzila smeta kad ti i tvoj sajt non-stop prepisujete vesti sa njega? :) A ti sto citiras sefa marketinga u AMD-u kao kredibilan izvor to je onda OK, je li? ;)
Ovo je urnebesno...

Ali, nismo krenuli odatle. Krenuli smo od priče da će developer namerno da osakati svoju igru, a ja pitam zbog čega.

Uhmm, zbog para mozda?
Bolje vrabac u ruci nego golub na grani,?
Tobože, daće mu neko odnekuda neke milione. Kako da ne. Ti milioni ne postoje, naročito u svetu nakon 2008. godine.

Ma ukapirao si ti sve bre.... ;)

Što se tiče te priče o tome da li AMD daje pare i koliko, koju nam je ispričao čovek koji je rukovodio razvojem Radeon kartica, sklon sam da mu poverujem. AMD je kompanija koja gubi novac već godinama. Zaista mi nije jasno odakle bi oni to dali novac developerima raznih igara. Bojim se da vi tu neke ugovore o saradnji, koji se onda izražavaju kroz hardver dat za razvoj plus troškovi rada tj. radnih sati inženjera i timova, prebacujete na novac i mislite da je to neki keš koji se daje. Klasika. Još ako se neki senzacionalista na to nakači i uveća sumu jedno 4-5 puta, eto priče o silnim milionima.

Covek se zove Sasa Marinkovic, on jeste radio na Radeon karticama ali je i Head of Software Marketing u AMD-u, navedi barem svoj izvore... novinaru... koji veruje u sve sto mu marketing ljudi pricaju...
Evo recimo taj isti Fudzilla je preneo i vest da je AMD tutnuo EA oko 5-8 miliona dolara ne bi li implmentirao Mantle u svoj Engine.
Jel ti mislis da je to mali posao da se implementira jedan nov i nerazradjen API u engine i da to malo kosta?
AMD je tu lepo isplanirao, implementirace svoj API u igre koje ce biti potencialni blockbusteri i zbog kojih ce pradti vise svojih CPU-a i GPU-a.
Logika bi bila na mestu da igre koje podrzavaju Mantle nisu ispale potpuno ******, na stranu sto ni Mantle nije radio kako valja na pocetku.
Ako si toliko pametan ajde da te pitam zasto onda te kompanije poput EA i Ubisoft-a koje zaradjuju milione i kamione ulaze u te "sitne" milionske deal-ove i rizikuju da upropaste svoju igru ako se to ne implementira kako treba i prevovremeno, ako vec zaradjuju dosta?
Zasto bi iko toliko rizikovao ako su te pare za njih "sitnis"?



Hajde sada, razmisli još jednom, i postavi sebi kontrapitanje - ako je 5 miliona keš koji neka hardverska kompanija da izdavaču ili developeru, koliko takvih dilova može da izdrži na godišnjem nivou, koje sve developere i izdavače treba podmititi i kako to upakovati u cenu hardvera tako da se sve to isplati. Pa Nvidija ili AMD bi morali da daju po 100-200-300 miliona dolara na takve dilove, i to uz rizik da onda dođu Sony ili Microsoft i poklope te dilove svojim dilovima (dil na dil, lol :d ) da ti developeri ili izdavači ubogalje PC verzije svoje igre. I zašto bi to radili developeri/izdavači i rizikovali svoje prihode koji se mere stotinama miliona za svaku igru čiji procenjeni tiraž prelazi 2 miliona primeraka ako je cena igre 50-ak dolara. Ne kažem da se neće naći neko ko bi to možda uradio, ali taj developer/izdavač je lud.

Bez ljutnje ali ti ni sam vise ne znas sta pricas, sam ulices u svoje izmisljotine i gluposti i raspravljas se sam sa sobom.
Uopste se ovde ne radi o svim igrama vec o velikim AAA naslovima zbog kojih se prodaju konzole i PC hardver i svako gleda da se sto bolje pozicionira u odnosu na konkurenta
Drugo sto se tice Ubisofta (ili EA u slucaju AMD-a) uopste se ne radi o jednoj igri vec o vise njih koje je hardverska kompanija platila (na ovaj ili onaj nacin) da u igru implementira odredjene graficke (ili kakve god)
svojstvenosti tog konkretnog brenda. Nvidia daje pare, hardver i ljudstvo da se to implemtira a zauzvrat dobija reklamu i game kodove koje deli uz svoje kartice.
Sta moze ovde da bude nejasno?
Nista do svega ovoga ne bi bio problem kad time Nvidia ne bi isto sabotirala i konkurenciju, a ti da pratis PC gaming i celu halabuku koja se digla oko Gameworks znao bi koliko je to cest slucaj i koliko je to opasna praksa.
Pitaj i tog Sasu Marinkovica kome toliko verujes nesto na ovu temu mislim da bi imao sto-sta da ti kaze.
Mozda i naucis nesto. ;)
Aj ziv mi bio...
 
Poslednja izmena:
Pošto ne stižem da pratim temu, da li se možda pojavio neki klip ili screenshot gde se vide podešavanja za grafiku, mislim na PC verziju ofc. ?

Pošto čitam na sve strane da novinari igraju igru.
 
Ja pratim W3 ali niko do sada nije izbacio screen iz config-a. Možda novinari imaju zabranu objavljivanja.
 
Pa ima veze covece kako nema da uopste pratis gaming industriju (to jest radis svoj posao) znao bi da su troskovi game devepmenta kod AAA naslova OGROMNI i da to nije prava zarada, ali ti gotovo da ne shvatas nista sta ti se prica.
Game development je nepredvidiv i cesto se desava da developer ostane bez para a igra jos nije gotova i onda se desava da ili imamo broken release ili nadju pare na neki drugi nacin da nastave rad, ovo naravno ne vazi za Rockstar.

Kakve sada veze ima game development sa onim što sam govorio? Ako industrija 1 zarađuje kolektivno X milijardi ili X desetina milijardi, kako može da je potkupi industrija 2 koja zarađuje X stotina miliona? Gde je tu logika? Zašto bi iko rizikovao milijarde prihoda, tim pre što su rizici i troškovi OGROMNI, kako nam to iskusno predočavaš caps-om?



Sta ti odjednom Fudzila smeta kad ti i tvoj sajt non-stop prepisujete vesti sa njega? :) A ti sto citiras sefa marketinga u AMD-u kao kredibilan izvor to je onda OK, je li? ;)
Ovo je urnebesno...

Ne smeta meni Fudzilla niti njegove vesti, već oni koji veruju njegovim vestima i tripuju se da znaju sve. A čovek je napravio nešto što se u IT krugovima zove "fud", odnosno plasiranje poluproverenih i neproverenih informacija samo da bi navukao klikove. Jedno je preneti informaciju koja je tamo objavljena, nešto sasvim drugo verovati u to 100% i formirati mišljenje na osnovu toga. Mada, kapiram da je to super za sve koji se lože da su otkrili ISTINU ;)


Covek se zove Sasa Marinkovic, on jeste radio na Radeon karticama ali je i Head of Software Marketing u AMD-u, navedi barem svoj izvore... novinaru... koji veruje u sve sto mu marketing ljudi pricaju...
Evo recimo taj isti Fudzilla je preneo i vest da je AMD tutnuo EA oko 5-8 miliona dolara ne bi li implmentirao Mantle u svoj Engine.
Jel ti mislis da je to mali posao da se implementira jedan nov i nerazradjen API u engine i da to malo kosta?
AMD je tu lepo isplanirao, implementirace svoj API u igre koje ce biti potencialni blockbusteri i zbog kojih ce pradti vise svojih CPU-a i GPU-a.
Logika bi bila na mestu da igre koje podrzavaju Mantle nisu ispale potpuno ******, na stranu sto ni Mantle nije radio kako valja na pocetku.

Ako si toliko pametan ajde da te pitam zasto onda te kompanije poput EA i Ubisoft-a koje zaradjuju milione i kamione ulaze u te "sitne" milionske deal-ove i rizikuju da upropaste svoju igru ako se to ne implementira kako treba i prevovremeno, ako vec zaradjuju dosta?
Zasto bi iko toliko rizikovao ako su te pare za njih "sitnis"?

On je SADA Head of Software Marketing u AMD-u, a po vokaciji je inženjer i vodio je razvoj prvih Radeona. Naravno da ne verujem Fudzilli da je AMD tutnuo 5-8 miliona. Ne isključujem mogućnost da jeste neka suma u pitanju, ali pazi molim te, od 5 do 8, mora da su videli ugovore kada variraju za jedva 66% :d Ne znam samo da li su luđi oni koji plasiraju takve informacije ili oni koji im poveruju, iako je potpuno očigledno da su tu baratali nekom nepreciznom informacijom pa je uvećavali i sračunavali, pokušavajući da iskalkulišu bogapitajšta, pa došli do okvirne sume "od 5 do 8 miliona". Što je još više na strani moje teze da oni tu dobiju neku informaciju, pa je umnožavaju po volji.

Opet, zanimljivo je da po tom pitanju veruješ jednom Head of Marketingu, kako želiš da ga poniziš, kao da je to nekom prevarom postao u stilu nekih marketing šefova po srpskim ofisima.

Zašto kompanije poput EA i Ubisofta ulaze u takve dilove i rizikuju? Ne znam. Moja teza i jeste da su ti dilovi verovatno uglavnom glasine ili dramatizovane žvake za ludake koji su u stanju da veruju da će industrija koja obrće milijarde da ih rizikuje zbog par miliona dotacija. Dakle, da ti dilovi ili ne postoje, ili da je njihova vrednost i značaj debelo preuveličana. Ja ne sporim da ti dilovi postoje - jasno je da niko neće odbiti da sarađuje na razvoju i još da uzme neku lovu, ali moja teza je da to ne rezultuje time da će sada Ubisoft ili EA namerno da izbace razrovarenu verziju igre za jednu platformu da bi na onoj drugoj...prodali isto koliko bi i inače prodali.



Bez ljutnje ali ti ni sam vise ne znas sta pricas, sam ulices u svoje izmisljotine i gluposti i raspravljas se sam sa sobom.
Uopste se ovde ne radi o svim igrama vec o velikim AAA naslovima zbog kojih se prodaju konzole i PC hardver i svako gleda da se sto bolje pozicionira u odnosu na konkurenta
Drugo sto se tice Ubisofta (ili EA u slucaju AMD-a) uopste se ne radi o jednoj igri vec o vise njih koje je hardverska kompanija platila (na ovaj ili onaj nacin) da u igru implementira odredjene graficke (ili kakve god)
svojstvenosti tog konkretnog brenda
. Nvidia daje pare, hardver i ljudstvo da se to implemtira a zauzvrat dobija reklamu i game kodove koje deli uz svoje kartice.
Sta moze ovde da bude nejasno?
Nista do svega ovoga ne bi bio problem kad time Nvidia ne bi isto sabotirala i konkurenciju, a ti da pratis PC gaming i celu halabuku koja se digla oko Gameworks znao bi koliko je to cest slucaj i koliko je to opasna praksa.
Pitaj i tog Sasu Marinkovica kome toliko verujes nesto na ovu temu mislim da bi imao sto-sta da ti kaze.
Mozda i naucis nesto. ;)
Aj ziv mi bio...

Pa vidi, bolje da neko izmišlja u lupa gluposti sam sa sobom, nego da veruje kolektivno sa nekim poput kakvog kulta. I uporno menjaš početne premise. Čas potežeš Sašu Marinkovića, čas potežeš Fudzillu. Gde ja sporim, recimo, boldovano? Ja samo tvrdim da nijedna kompanija neće biti toliko luda da dopusti sebi da se tim sporazumima sabotira konkurencija, odnosno da te pare koje su "u opticaju" najčešće ili ne postoje ili nisu ni izbliza tolike koliko se priča o njima, jer se u "uložene resurse" računaju radni sati inženjera, oprema i šta sve ne. Sve u svemu, naravno da kompanije tu i tamo pokušavaju da podmetnu nogu konkurentu, ali da se čitava industrija potkupljuje time ili da će veliki izdavači da rizikuju svoje naslove - nekada čak nekoliko njih - od više stotina miliona dolara (lepo primećeno sa tvoje strane u početku, samo što ne pokušavaš da posle prihvatiš posledice toga) zbog ponekog miliončeta koje im navodno tutnu Nvidia ili AMD, to je obična izmišljotina i projekcija u koje naivni ljudi veruju.


Dakle, da rezimiram - hardverska industrija nema dovoljno kinte da "potkupljuje" softversku na način na koji se to obično shvata u gejming svetu (da je AMD/Nvidia/Sony/MS namerno platio ogromne svote novca i da je npr. seckanje neke igre na PC-jevima zavera zlih konzola). Kada se nešto nalik tome desi obično je neki incident, i/ili nesposobnost programera ili sumanuti odnosi unutar razvojnog tima ili na relaciji razvojni tim - izdavač - i to su najčešći razlozi zašto dobijamo nedovršene i neadekvatno optimizovane igre, pa i igre sa nižim nivoom detalja u odnosu na prve prikazane trejlere, a ne nekakve velike zavere skovane u AMDu, Nvidiji, Soniju ili Microsoftu. Ti misliš da su ovo gluposti, i to je OK - baš svako ima pravo na svoje mišljenje.



Izvinjavam se ostalima, ovim zaključujem raspravu koja nema veze sa igrom, premda jeste potekla iz priče o tome kako neko sa strane (sa jasnim naglaskom na "konzole") namerno sabotira maestralnost projekta The Witcher 3 :) Naravno, možete verovati mojoj tezi da je razvojni tim napravio blesavo zahtevnu i grafički bombastičnu igru koju sada mora da optimizuje i olabavi da bi bila igriva na velikom broju računara i/ili konzola, ili Miskoniusu da ih je garant potplatio AMD/Nvidia/Sony/Microsoft da sakate igru, AMD/Nvidia da bude sakata na onom drugom, a Sony/Microsoft da se sakati PC verzija, jer zbog eto tako, računaju da će milioni konzolaša intenzivno pratiti PC scenu i patiti jer je PC varijanta grafički lepša. Pa birajte šta vam deluje verovatnije i logičnije.
 
Poslednja izmena:
Izvinjavam se ostalima, ovim zaključujem raspravu koja nema veze sa igrom, premda jeste potekla iz priče o tome kako neko sa strane (sa jasnim naglaskom na "konzole") namerno sabotira maestralnost projekta The Witcher 3 :) Naravno, možete verovati mojoj tezi da je razvojni tim napravio blesavo zahtevnu i grafički bombastičnu igru koju sada mora da optimizuje i olabavi da bi bila igriva na velikom broju računara i/ili konzola, ili Miskoniusu da ih je garant potplatio AMD/Nvidia/Sony/Microsoft da sakate igru, AMD/Nvidia da bude sakata na onom drugom, a Sony/Microsoft da se sakati PC verzija, jer zbog eto tako, računaju da će milioni konzolaša intenzivno pratiti PC scenu i patiti jer je PC varijanta grafički lepša. Pa birajte šta vam deluje verovatnije i logičnije.

Teorije zavere epskih razmera :d, ja da sam neki od glavnih u razvojnom timu CDR Projekt-a ja bi NAMERNO ostavio skrivena podešavanja za PC igrače sa kojima grafika bi mogla da se odšrafi da zahteva 2x Titan X SLI i najaci 6-core klokovan, pa nek pate/kukaju konzolaši i odreše kese i kupe PC i ako se toliko lože na kvazi-realnu detaljnu grafiku neka plate ili malo izađu napolje, niko im nije kriv nego sam M$ i Son¥ što samo komplikuju život developerima.

Po meni Valve Steam Machine je fenomenalan projekat, kojem samo treba dobar marketing i podrška razvojnih timova!
Istina je da su konzole po arhitekturi prilagođene igram tj. prikazu 3D grafike, ali isto tako su jako ograničene što se tiče resursa koje pružaju developerima a i sam API za razvoj se razlikuje od onog na PC (khm directx 12 spašava stvar), za sada sve je ovo trenutno kao kad izašao PS3 i xkutija360.

Po meni ukratko, PC gaming = ozbiljne i napredne igre, Konzole = casual igre, ćao.
 
Poslednja izmena:
Teorije zavere epskih razmera :d, ja da sam neki od glavnih u razvojnom timu CDR Projekt-a ja bi NAMERNO ostavio skrivena podešavanja za PC igrače sa kojima grafika bi mogla da se odšrafi da zahteva 2x Titan X SLI i najaci 6-core klokovan, pa nek pate/kukaju konzolaši i odreše kese i kupe PC i ako se toliko lože na kvazi-realnu detaljnu grafiku neka plate ili malo izađu napolje, niko im nije kriv nego sam M$ i Son¥ što samo komplikuju život developerima.

Pa prvi za tim ne bi patili "konzolaši", jer oni i ne prate PC scenu i igraju se na televizorima koji su udaljeni po nekoliko metara, već bi patili PC igrači. Samim tim, ne bi napakostili konzolašima, nego PC igračima. A MS i Sony nisu puškom terali CD Projekt Red da prave igru i za konzole. CDPR je sebi zakomplikovao život odlukom da svoje igre razvija i za konzole.


Po meni Valve Steam Machine je fenomenalan projekat, kojem samo treba dobar marketing i podrška razvojnih timova!
Istina je da su konzole po arhitekturi prilagođene igram tj. prikazu 3D grafike, ali isto tako su jako ograničene što se tiče resursa koje pružaju developerima a i sam API za razvoj se razlikuje od onog na PC (khm directx 12 spašava stvar), za sada sve je ovo trenutno kao kad izašao PS3 i xkutija360.

Jaoj, ako sada krenemo u raspravu oko paperware-a zvanog Steam Machine koji služi da se digne vrednost akcija Valve Incorporated, bivšeg Valve Software...:d
 
Pa prvi za tim ne bi patili "konzolaši", jer oni i ne prate PC scenu i igraju se na televizorima koji su udaljeni po nekoliko metara, već bi patili PC igrači. Samim tim, ne bi napakostili konzolašima, nego PC igračima. A MS i Sony nisu puškom terali CD Projekt Red da prave igru i za konzole. CDPR je sebi zakomplikovao život odlukom da svoje igre razvija i za konzole.




Jaoj, ako sada krenemo u raspravu oko paperware-a zvanog Steam Machine koji služi da se digne vrednost akcija Valve Incorporated, bivšeg Valve Software...:d

Ovako da kažem, nije mi jasno što se plašimo za grafiku kad igra je još napočetku bila objavljena kao PC eksluziva. To što su developeri odlučili da prave za aktuelne platforme je skroz zdrava odluka, samo su mi nerealne i nelogične priče da kao podplaćuju developere da namerno sakate igru za PC zbog konzolaša.

Nećemo da idemo u tom smeru oko Valve i njihovih fazona... priznajem da nisam dovoljno informisan :S: i više sam pristalica "Uradi sam svoj PC za gaming".
 
Vidim da se bilduju. Steam Machines kao konkurenti čitavom konzolnom tržištu sa jedne strane i alternativa Microsoftu kao Linux platforma sa druge strane, filmovi sa J.J. Abramsom, virtuelna realnost u (naravno) obliku u kom nikada neće biti podesna za masovno korišćenje...

Ne sporim ja to, njihovo je pravo, ali je više nego jasno da bi voleli da budu novi Microsoft/Sony/štagod i misle da bi bili bolji i lepši u tome od ostalih. Moguće. Samo, ne vidim zašto bih ih podržavao u takvim nastojanjima, posebno kad su naslonjena na paperware.
 
Ama alo, kakav Steam, Microsoft, AMD, Rockstar, Ubishit....... Dosta!

Jos Filipenka slusate :lupko:

:)
 
Ja protiv Filipenka nemam nista. Nekad se ne slazem s njim, i to je to.

Dakle ovo je vise bila sala, i poruka da prestanete s tim.

Imate temu "Industrija igara" za ovakve rasprave, i uz malo vise respekta bi bilo pozeljno.
 
Poslednja izmena:
Ja protiv Filipenka nemam nista. Nekad se ne slazem s njim, i to je to.

Dakle ovo je vise bila sala, i poruka da prestanete s tim.

Imate temu "Industrija igara" za ovakve rasprave, i uz malo vise respekta bi bilo pozeljno.

Mogao si moj odgovor njemu mogao da prebacis u drugu temu a ne da ga brises, ovako izgleda bez veze s tvoje strane...


Jos kad bi IGN imao infrastrukturu za ove stvari...
Deluje dosta dobro, verovatno je na PC-iju igrano mada tu i tamo opet se vidi kako pojedini delovi "gore" a zalazak sunca (kad se to najvise i vidi) nije ljudski ni poceo.

Edit:

Ko nece da se smara sa IGN sajtom


 
Poslednja izmena:
Mogao si moj odgovor njemu mogao da prebacis u drugu temu a ne da ga brises, ovako izgleda bez veze s tvoje strane...



Jos kad bi IGN imao infrastrukturu za ove stvari...
Deluje dosta dobro, verovatno je na PC-iju igrano mada tu i tamo opet se vidi kako pojedini delovi "gore" a zalazak sunca (kad se to najvise i vidi) nije ljudski ni poceo.

Edit:

Ko nece da se smara sa IGN sajtom




Mogao je i Filipenko to napraviti, prebaciti sve vase off topic postove tamo gdje im je mjesto. To je i trebao uraditi, ako mene pitas.

A i ti bi mogao manje koristiti izraze kao sto su "glup" i sl.
 
Najjaca scena: mirno selo, djecica se igraju, ljudi vode normalan zivot a sto metara od njih letece cudoviste napalo karavan i pojelo konja. Opusteno skroz. :D

Ovakve stvari mi najvise smetaju kod igara koje se trude da budu sto uvjerljivije, logicne i realne.
 
Meni to sto si napisao zvuci ko da si reko "ona igrica Unreal glupava skroz, mnogo nerealna." :D

Salu na stranu i ima i nema osnova to sto kazes, jes da cudovista i realnost neidu u paketu, al ajd sad. Probam da se setim sta je najcrnje sto se desavalo u mom kraju dok sam bio iole mlad i predpostavljam da je to bombardovanje i setim se da nikad vise vremena nisam proveo na basket terenu nego tad tako da i scena iz W3 za mene ima prodju. Dokle god nisu u istom kadru klinci koji se igraju i cudoviste nemam frku. Covek se prilagodi i navikne na nove okolnosti, bilo lose ili dobre kad je to svakodnevica tako da ako vec gledas igru sa cudovistima za to je najmanji problem da nadjes izgovor. ;)
 
Poslednja izmena:
A kad bi napravili realnu mapu, verovatno bi jahao satima i satima između lokacija... misliš da se ne bi ljudi žalili na to.

Mapa mora da bude kondenzovana i da bude nafilovana sadržajem, što nikako ne može biti realno, ali je nužno u igrama iz praktičnih razloga.

Zamisli i da izbace fast travel, pa ko bi igrao takvu igru?

A i njih dvojica baš diskutuju o tome kako je čudno da vide jednog grifona tako blizu nekog sela.

Witcher je inače najbolji mogući primer gde su sva bića deo veoma uverljivog fantazijskog eko sistema, a ne kao u većini rpg-ova gde je sve živo šareno i natrpano i gde u jednom fajtu imaš ogromnog pauka, kostura sa sve glanc novim čizmama i zakrpom za jedno oko, nekog tamo zmaja i Krastija klovna... samo još gusari teletabisi fale i kornjače koje lete.

Kao što reče Subaru300hp, ja sam takođe bio veoma opušten tokom bombardovanja, narod igrao po silnim mostovima, deca se isto tako igraju u Africi dok Boko Haram, somalijski gusari i još gomila finih ekipica hara i kolje sve živo... tako da nije ovo nešto što može sad baš toliko da smeta. Ima i mnogo gorih primera od ovoga.
 
Nazad
Vrh Dno