Šta je novo?

Telekom Srbija VDSL (FAQ 1. post)

Čoveče nikakve nema veze dal ima iptv ili ne. Jasno je mnogo odrađeno što se tiče profila...
 
Da. Ranije smo mislili da je vezano za IPTV ili lose partice, medjutim, za IPTV je potvrdjeno da ne mora Interleaved, tako da i IPTV korisnici mogu na FAST. Cemu Interleaved... ne znam :)

Interleaved Data Path u zavisnosti od profila koji je podešen za ul/dl "produžava" liniju do korisnika i omogućava brzine koje nisu moguće sa Fast Data Path .

Deljenjem default MTU (maximum transfer unit) na "parčiće" na Interleaved se dobijaju bolje brzine ali je žrtva latencija, te ping u zavisnosti od profila na Interleaved "skoči" od 10 ~ 30ms jer se povećava transfer izmedju rutera i centrale.

Zbog poremećenih ludaka u Telekomu i posle preganjanja od 10 meseci prekinuo sam ugovor i odrekao se i fiksnog telefona, i IPTV i Interneta, jer su oni tvrdili da 4mbit internet i IPTV na mogu da rade Fast Data Path nego na Interleaved na liniji na kojoj je pre toga bio internet na Fast Data Path i 16mbit / 768kbit (zbog blizine centrale bio je moguć 23/3mbit ADSL).

Jedino rešenje kao i uvek za ludake je naći vezu (koju ja nisam imao) da objasni ludacima elementarne stvari.
 
Veza nije dovoljna ako nemaju nekoga da im pokaze kako da to izmene.

Ja sam sredinom januara trazio na svoje ime liniju kod komsije, gde znam da je bio net ranije (mislim.. ista zgrada i centrala, a plus je imao Net50, pa otkazao)... da ne duzim, sreca da mu nije neophodan net bio odmah. JOS UVEK nije zavrsen zahtev! :) Ceka se nesto u centrali tehnicki da se odradi.

Da nemaju parica ne mogu da verujem!
 
Poslednja izmena:
Da javim da je danas riknuo WiFi na HG630. Kod mene se sve raspada... Telekom ne želi da zameni modem, kažu da oni ne odgovaraju za kvalitet i jačinu WiFi signala.
Usput da pitam, jel mogu da raskinem ugovor sa njima, bez plaćanja penala, iako do isteka ugovora imam još 11 meseci.
Ako njih ne zanima rešavanje mog problema, mene još manje zanima plaćanje računa.
 
Uzmi od nekoga zte ruter ako ima, zakači i probaj. Automatski vuče parametre sa linije, tako da nije važno na koju brzinu je setovan. Meni je taj HG630 isto brljavio, ali su mi ga zamenili 2 dana nakon reklamacije. Isto je pucala veza itd. Kacio sam ovde i screenshot parametara. Dovoljno bi bilo 2-3 sata da se testira sa drugim ruterom i da se vidi da li ima grešaka itd.
 
@NecaBG Rado bih uzeo, ali drugari imaju ADSL modeme .
 
I mene poslednja dva dana zeza wifi na ZTe h168n. Resavam tako sto ga iskljucim iz struje na 10m i posle toga radi ok. Kroz kabal radi bez problema. #Markic, moj ti je savet da ih ne zoves do kraja nedelje. Onda '' sredi'' modem i prijavi da ne radi uopste. Morace da ti zamene. Ovo ti pisem iz licnog iskustva.
 
Da javim da je danas riknuo WiFi na HG630. Kod mene se sve raspada... Telekom ne želi da zameni modem, kažu da oni ne odgovaraju za kvalitet i jačinu WiFi signala.
Usput da pitam, jel mogu da raskinem ugovor sa njima, bez plaćanja penala, iako do isteka ugovora imam još 11 meseci.
Ako njih ne zanima rešavanje mog problema, mene još manje zanima plaćanje računa.
Došao mu zamrzivač glave. :D
Definitivno moraju da ti zamene ruter nema tu opravdanja...
 
Došao mu zamrzivač glave. :D
Definitivno moraju da ti zamene ruter nema tu opravdanja...

Samo su mi rekli: "Mi ne garantujemo za kvalitet signala, to zavisi od različitih faktora, debljine zidova, uređaja koji se nalaze pored modema..."
 
Jel su pouzadni modemi na VDSL ili da ostanem do kraja ugovora na ADSL?

Menjao bih ADSL ruter koji ok radi za VDSL iako mi je ugovor u toku.
 
Telekom Srbija VDSL

Čoveče nikakve nema veze dal ima iptv ili ne. Jasno je mnogo odrađeno što se tiče profila...
[emoji106]
Interleaved Data Path u zavisnosti od profila koji je podešen za ul/dl "produžava" liniju do korisnika i omogućava brzine koje nisu moguće sa Fast Data Path .

Deljenjem default MTU (maximum transfer unit) na "parčiće" na Interleaved se dobijaju bolje brzine ali je žrtva latencija, te ping u zavisnosti od profila na Interleaved "skoči" od 10 ~ 30ms jer se povećava transfer izmedju rutera i centrale.

Zbog poremećenih ludaka u Telekomu i posle preganjanja od 10 meseci prekinuo sam ugovor i odrekao se i fiksnog telefona, i IPTV i Interneta, jer su oni tvrdili da 4mbit internet i IPTV na mogu da rade Fast Data Path nego na Interleaved na liniji na kojoj je pre toga bio internet na Fast Data Path i 16mbit / 768kbit (zbog blizine centrale bio je moguć 23/3mbit ADSL).

Jedino rešenje kao i uvek za ludake je naći vezu (koju ja nisam imao) da objasni ludacima elementarne stvari.

Jel jedini problem u pingu ?

Ne, nikada nisam koristio IPTV kod Telekoma.


Послато са MI MAX




Ok
 
Poslednja izmena:
Da - rezervni u kutiji Telekoma :D
 
[emoji106]

Jel jedini problem u pingu ?


Izračunaj sam. Ako je default MTU 1492byta za ADSL VDSL a telekom ti stavi da je Interleaved profil 256 (mogući 128 64 32 16 8 4 2) što znači da se 1492 deli na 256 paketa umesto da prolazi ceo paket te se može izračunati za koliko se smanjuje brzina (uz normalni overhead koji Telekom i potprovajderi prenose ionako na korisnika) te 10mbit nije ni sa Fast Pathom 10 nego 8.7-8.8 mbita...

potprovajderi su još gori kao recimo PoštaNET koja je u startu stavila svima MTU na 1400 (umesto 1492) da bi "izbegli problem" sa lošim paricama, te po defaultu fragmentuju sve pakete za gamere
 
Koliko je meni poznato, interleaving nema nikakve veze sa MTU i ne utiče na brzinu prenosa, već samo na kašnjenje pri prenosu. Kod interleavinga se vrši kombinacija podataka iz više paketa, pa je potrebno da u prijemnik stignu svi paketi iz bloka da bi mogli da se rekonstruišu svi paketi. Zbog toga se povećava kašnjenje, ali brzina prenosa ostaje ista, jer se ne povećava redundansa. Zbgo čega se ovo radi? Telekomunikacioni kanali su takvi da se greške dešavaju u grupama. Sa druge strane, kodovi za korekciju grešaka (Reed-Solomon, na primer), koji se koriste na nivou paketa, mogu da poprave određeni broj grešaka. Preko te granice su nemoćni. Zbog toga je korisno da je broj grešaka u paketu mali, pri čemu ne smeta da svaki paket ima taj mali broj grešaka. Postupak je sledeći: pomešamo podatke iz više paketa, napravimo nove pakete (isti broj paketa kao i na početku, samo sa različitim sadržajem), prenesemo ih tako, pa u prijemniku ponovo napravimo originalne pakete (pri čemu se pogrešni biti rasporede u različite pakete, a nisu svi u jednom), popravimo greške. Evo kako bi to bilo na primeru (mešamo 4 paketa):
Bez interlivinga:
Iz predajnika: aaaabbbbccccdddd
U prijemnik: aaaabbbbXXXXdddd
Sa X su označeni bitovi sa greškom.
Paket koji je prenosio cccc je uništen nepovratno.

Sa interlivingom:
Pre interlivinga u predajniku: aaaabbbbccccdddd
Posle interlivinga u predajniku: abcdabcdabcdabcd
Na ulazu prijemnika: abcdabcdXXXXabcd
Posle deinterlivinga: aaXabbXbccXcddXd
Svaki paket sadrži po jednu grešku, što može da se popravi.
 
To što si ti objasnio je za interleaved faktor 4 a sad napravi šemu za interleaved faktor 256 koji stavlja telekom na linije da bi ispunio svoj deo iz ugovora "brizina do ..." pa dodaj koliko tu ima overheada zbog povećanog broja paketa
 
Izračunaj sam. Ako je default MTU 1492byta za ADSL VDSL a telekom ti stavi da je Interleaved profil 256 (mogući 128 64 32 16 8 4 2) što znači da se 1492 deli na 256 paketa umesto da prolazi ceo paket te se može izračunati za koliko se smanjuje brzina (uz normalni overhead koji Telekom i potprovajderi prenose ionako na korisnika) te 10mbit nije ni sa Fast Pathom 10 nego 8.7-8.8 mbita...

potprovajderi su još gori kao recimo PoštaNET koja je u startu stavila svima MTU na 1400 (umesto 1492) da bi "izbegli problem" sa lošim paricama, te po defaultu fragmentuju sve pakete za gamere

Mnogo znate... respekt...

Ja imam do 50, ne merim tako često, ali kad izmerim bude i preko 50, a nije fast, ping je 11,15,18 max, meni nebitan, ne igram se.

Ne bih ulazio ovoliko daleko, meni je bitno kao nekom prosečnom korisniku da je konstantan net, kad mi treba, da je tu. Zaista ni jednom nije bilo prekida. :)
 
Poslednja izmena:
To što si ti objasnio je za interleaved faktor 4 a sad napravi šemu za interleaved faktor 256 koji stavlja telekom na linije da bi ispunio svoj deo iz ugovora "brizina do ..." pa dodaj koliko tu ima overheada zbog povećanog broja paketa
Nema dodatnog overheada. Broj paketa se ne povećava. Umesto 256 originalnih paketa šalje se novih 256, sa izmešanim podacima.
 
Juce sam potpisao ugovor za VDSL Net50, preuzeo opremu, povezao je i sve je ok, jedino sto mi je paket jos uvek kao na adsl-u 10/1. Pozvao sam call centar i receno mi je da moram da "sacekam 24 radna sata da bi koristio benefite brzog interneta".

Pitanje za sve, koliko ste nakon potpisivanja ugovora cekali na novi brzinu? :)
 
Meni su pustili, pa sam potpisao... :D
 
Dok se vratiš iz poslovnice kući, povežeš vDSL ruter, oni već setovali novu brzinu.
Naravno da nije ovako kod svakoga, a i ovo je slučaj kada je radni dan i radno vreme prve smene...
 
Evo još jedno iskustvo sa telekomom.
U stanu imam dve fiksne telefonske linije, i na jednoj od njih VDSL 20/2.
Bilo mi je potrebno da preselim VDSL sa jednog telefona na drugi. Pošto mi je pristup internetu od velikog značaja, išao sam pre toga u 3 poslovnice da se detaljno raspitam kako to ide i pored toga sam zvao korisničku službu.
Naime, pitao sam ih da li može da se izvrši seljenje bez prekida tj. da se isključi prva linija tek kada drugu budu uključivali, na šta su svi rekli da ne može, već da se prva mora isključiti odmah nakon podnošenja zahteva. Nakon detaljnijeg objašnjavanja situacije, svi su imali sličan odgovor: to nije problem, pošto je ista centrala, ista udaljenost, iste tehničke mogućnosti (tražio sam da testiraju obe linije kad sam uvodio VDSL), već imate svoj port, itd. Samo će vam zameniti broj na portu, ako predate zahtev prepodne, biće sigurno gotovo u toku dana. I poverovao sam ja njima...
Pripremio sam se prošli ponedeljak, oslobodio dan, otišao u poslovnicu na Terazijama kod žene sa crnom kosom i naočarima (jer su je ovde hvalili da zna posao) i odmah u 9h predao zahtev. Rekli su mi da kad dođem kući preselim odmah opremu na drugu liniju. Internet su na prvoj liniji isključili oko 10h, nakon čega sam očekivao da će odmah spojiti i drugu. Međutim, nisu...
Prošlo je već dve nedelje i ja još uvek nemam internet. Zovem ih svaki dan i odgovor je uvek isti: molimo vas da budete strpljivi. Kad mi prvi dan nije stigao, rekli su biće sutra sigurno. Kad drugi dan nije stigao, rekli su da je nekad potrebno i 2-3 dana, ali da će biti sigurno gotovo sutra. Posle su prestali sa obećanjima. Tu sam postao sumnjičav, da oni nisu dali moj port nekom drugom a mene stavili na čekanje. Međutim, oni me uveravaju da imam port i da je sve u redu tj. "skoro pa gotovo", samo se čeka da "zahtev prođe kroz sistem", te da "budem strpljiv". I tako dve nedelje.
Da li je ovo zavlačenje validan razlog da kontaktiram RATEL?
Što je najgore, meni je internet potreban zbog posla, te sam morao bukvalno da se preselim 35km kod mojih dok se ovo ne reši. Prvo sam odlazio i vraćao se jer sam mislio da će stići net, sad se ni ne nadam više dok mi ukućani ne jave da je stigao. A o gnevu ostalih ukućana kojima treba net za socijalne mreže i multimediju, pa samo uplaćuju dodatke na telefonima, da ne pričam.[emoji2]
 
Izgleda da centrale na Dorcolu imaju neki problem trenutno? Ja sam trazio novu liniju (na mestu gde je vec bio VDSL ranije, cak i veca brzina), provereno moguce, ali mesec i vise nisu resili zahtev. Sreca nije za mene, i nije hitno, ali ovo je haos. Ista centrala ranije (radio sam 3 zahteva na njoj do sada), jedino je seoba trajala 2-3 dana, novi zahtevi su extra brzo resavani.
Da nemaju modema, seobe bi barem radile brzo. Da nemaju portova, opet bi seobe radile. Nesto drugo zezaju.

Itekako mislim da je dobar razlog da se zove RATEL.

Ja im ne bi poverovao da moze isti dan, sem da sam ne radim ceo proces ;)
 
Pustili su mi Net50, na kablu je perfektno, a na WiFi brzina ne prelazi 18 mb/s. Proverio na Lt-u, tabletu i fonu, svuda dobijam iste rezultate.
 
Za pocetak promeni kanal i napisi koji je modem :)
 
Vrh Dno