Ako mogu da zamolim za pomoc u razumevanju kakve su munje ovde u igri?
U malom mestu u Vojvodini je postojala fiksna linija, na "staroj centrali", koja je prebacena na "novu centralu" - dobijen je novi broj telefona, nakon sto smo uzeli BOX3 paket - fiksna internet i iptv.
Tada smo dobili i ruter Innbox v45 (HGW VDSL2 over POTS).
Konfiguracija je bila takva da kabl iz zida ulazi u ruter na koji je povezan telefon, koji drugacije nije radio.
Nakon sto je istekla ugovnorne obaveza ruter je ostao kod nas, kako bi telefon nastavio da funkcionise.
fast forward nekoliko godina
Nedavno (pre par dana) smo opet uzeli BOX3 - fiksni internet i msat tv.
Prilikom instalacije monter nije uspeo da namesti internet da radi.
Standardna konfiguracija gde kabl iz zida ulazi u spliter iz koga jedna zica ide za telefon a druga za novi ruter (ZTE ZXHN H168N) rezultuje telefonom koji ne radi i crvenom internet lampicom na novom ruteru.
Monteri su ostavili stvari povezane tako da kabl iz zida ide na stari ruter iz koga kabl ide na spliter koji se grana na telefon i novi ruter.
Na ovaj nacin telefon funkcionise, ali interneta naravno i dalje nema, pri cemu na novom ruteru lampice za dsl i internet ne svetle.
Njihov komentar je bio da ce prijaviti problem i da ce ljudi iz Telekoma to lako srediti, a da su oni navodno firma podizvodjac koja se bavi samo montazom.
Problem naravno nisu prijavili, interneta i dalje nema, a ugovorna obaveza je krenula da tece jer je sve prijavljeno kao uspesno odradjen posao sa njihove strane.
Problem smo mi prijavili, ali sada krece igra gluvih telefona i cekanja.
Prelistah malo temu, vidim da se diskutovalo o POTS i BBTF, pa da pitam da li ima nesto sto mogu da uradim bez asistencije Telekoma, ili da asistiram njima, ne bi li se problem brze resio?