Šta je novo?

Telekom od 1. septembra NE DAJE user i pass (kako ih saznati)

I pošto se autorizacija vrši u čistom txt formatu, pa je potrebno da ruter nekim algoritmom dekriptuje user i pass kako bih i poslao na proveru.
Postoji li neka mogućnost da se to proksira preko drugog kompa pa da se na njemu pročita?
 
Sad nešto gledam modem i vidim da dole ima čak 3 barkoda.
Pretpostavljam da su koristili neki automatizovan proces i da user i pass nisu unosili ručno u bazu. Da li su možda barcode skenerom?
Hajde vi koji imate user/pass, pogledajte da li user i pass imaju bilo kakve veze sa barkodovima ili nekim delovima barkodova zalepljenim na modemu?
 
I ja sam razmisljao u tom pravcu, posto je user i pass "fabricki" ubacen trajno u ruter mozda ima neka veza izmedju tih bar kodova, serijskog broja rutera ili tako necega sa userom i pass om.

Gledanjem nisam nista zakljucio, ali teoretski mozda bi poredjenjem vise slucajeva mogao da se napravi algoritam koji na osnovu brojeva na nalepnici daje user i pass.
Ipak ne verujem da je realno :)
 
A da kontaktirate Huawei (ili kako se vec zovu), i pitate ih kako doci do usera i passworda svog modema? U fazonu kupili ste modem, a ne znate podatke?
 
Pa to teško da će da prođe. Ako uopšte odgovore rećiće da flešuje firmware i time će se verovatno pojaviti edit box-ovi za unos usera i passa, a za user i pass koji je upisan će te uputiti na provajdera.
 
E a koji će vam uopšte user & pass?

Jel vam nešto ne radi na njihovom modemu? Meni u ugovoru piše da je modem 'podešen', i da sa moje strane ne treba ništa podešavati.

Imam 1024 paket i sve radi super. Za icq treba samo promeniti port, i radi sve normalno - istina da su to mogli da napomenu ili da sami nameste u ruteru. Penal od 5000 din je ako raskidate pre isteka 12 meseci, posle možete da ga raskidate kolko volite za džabe, tako piše u ugovoru.

Dakle, šta se ložite? I što ne čitate ugovor pre potpisivanja?
 
Ne slaže mi se uz zavese ovaj ruter, pa zato hoću da koristim drugi.

A tebi bi bilo bolje da pročitaš topic od početka ako si već hteo par mudrih redova da napišeš.

Gde je neko napisao da nije pročitao ugovor?
 
Znači problem je jer ti hoćeš wireless?

Jer za sve ostalo ne znam koji će ti drugi ruter. p2p kao i sve ostalo meni radi full speed, ne znam šta bih tweakovao čak i da hoću. Anyway, meni u ugovoru i piše nema čačkanja po ruteru...

adslnoneqi3.png
 
"Molimo Vas" znači "Molimo Vas", ne znači "zabranjeno je".
 
Problem je što je težak bezobrazluk da ISP neće da ti kaže sopstveni user i pass. Kad svi drugi provajderi u zemlji mogu to da daju svojim korisnicima, a verovatno i ostali provajderi u svetu, što ovi iz Telekoma uvek moraju da su najpametniji i da izmišljaju toplu vodu!

A i to što piše u ugovoru je čitsta glupost! Kakva to podešavanja mogu da se izvrše pa da modem ne bude u stanju da se konektuje? Čak da neko izbrlja sve opcije pritisne reset i Havajac se vraća na Telekomova podešavanja.

Suština cele priče je da na njihovom sajtu eksplicitno kažu da se mogu koristiti drugi modemi/ruteri, a onda kad to pokušaš da uradiš, oni kažu da ne možeš, dakle lažu!

Nije ovde priča o tome da li je Havajac dobar ili ne, nego o tome da Telekom bez ikakvog posebnog razloga je8e svoje korisnike.
 
Znači problem je jer ti hoćeš wireless?

Jer za sve ostalo ne znam koji će ti drugi ruter. p2p kao i sve ostalo meni radi full speed, ne znam šta bih tweakovao čak i da hoću. Anyway, meni u ugovoru i piše nema čačkanja po ruteru...

adslnoneqi3.png

Pazi, ako ti nemas potrebu za drugim ruterom ok, ali neki drugi mozda imaju i moze biti x razloga za to. Poenta je da je glupo zabraniti ljudima da koriste drugi ruter ako to zele.
Opet, ako pogledamo ovo sa strane Telekoma, mozda je razlog upravo ono o cemu je marko_n zakljucio na jednoj drugoj temi (koriscenje jednog naloga sa dve razlicite lokacije...mozda cak i istovremeno?). Na ovaj nacin bi za to morao da ruter uvek nosi sa sobom :d
Mada verujem da postoji i bolji nachin da se Telekom zastiti od toga, ako je to bio razlog sto su prestali da daju user i pass.

p.s. sumnjam da je razlog tome ponovna upotreba rutera vracenih od bivsih korisnika, jer oni sifru uvek mogu promeniti fleshovanjem, zar ne?
 
Opet, ako pogledamo ovo sa strane Telekoma, mozda je razlog upravo ono o cemu je marko_n zakljucio na jednoj drugoj temi (koriscenje jednog naloga sa dve razlicite lokacije...mozda cak i istovremeno?).
Da je to razlog, onda bi i drugi provajderi tako radili, ali to nije razlog 100% jer da jeste onda ne bi user i pass dali nikome, a oni ga ne daju samo korisnicima sa free setupom.
Daleko jednostavnije je da podese na serveru da sa jednim nalogom ne možeš da dobiješ dve IP adrese, pa to je čak i na dialup bilo podešeno tako kod većine provajdera, flat nije mogao da se koristi istovremeno sa dva tel. broja, dok je kod nekih drugih provajdera to moglo. Dakle stvar je samo u podešavanjima koja su sigurno daleko jednostavija nego flešovati sve modeme i skrivati user i pass od korisnika.
p.s. sumnjam da je razlog tome ponovna upotreba rutera vracenih od bivsih korisnika, jer oni sifru uvek mogu promeniti fleshovanjem, zar ne?
Mogu, ali ih verovatno mrzi da to rade. Flešovanje rutera je posao, pa još i bazu treba updateovati, mnogo posla za jednog Telekomovca...
Zašto onda daju user i pass korisnicima koji su platili setup i time praktično preneli opremu u svoje vlasništvo?
 
Mogu li koristiti sopstveni ADSL modem ili ruter?

Da, možete. U prilogu ugovora ste dobili korisničko ime i lozinku koja se koristi za autorizaciju.

Osnovni parametar koji još treba da znate da biste uspešno prošli autorizaciju je VPI/VCI = 8/35.

Telekom Srbija ne daje podršku za druge modeme izuzev za one koje dajemo našim korisnicima

Kakav kontradiktoran odgovor.
Moze, ali treca recenica govori suprotno; a za username i pass neka im je na cast.
 
Poslednja izmena:
Ali oni zezaju korisnike, ovde pise da daju username i pass, ali u poslednjoj recenici iskljucuju podrsku za druge modeme.

Drugo su parametri konekcije, user, pass, a drugo je podrška.
Pod podrškom se podrazumeva da ti objasne kako da podesiš neki drugi model rutera (a koji oni nemaju u svojoj ponudi), da dobiješ uputstvo, da ti čovek preko telefona tačno kaže gde koji parametar da upišeš itd.
I razumljivo je da ne mogu da pokriju sve moguće modele rutera, na kraju krajeva i ne treba mi njihova podrška.
 
Ako je mislio na tehnicku podrsku (podesavanje) onda je ok, njihova pomoc ti i ne treba.

Izgleda da si se gadno presao sto si menjao sezam. :wall:
 
Mogu, ali ih verovatno mrzi da to rade. Flešovanje rutera je posao, pa još i bazu treba updateovati, mnogo posla za jednog Telekomovca...
Zašto onda daju user i pass korisnicima koji su platili setup i time praktično preneli opremu u svoje vlasništvo?

Verovatno si u pravu, mada sumnjam da je broj vracenih rutera (tj. korisnika koji otkazuju uslugu) dovoljno veliki da bi imali previse posla zbog toga. Sa druge strane, sumnjam da su provalili da se moguce kaciti sa dve konekcije odjednom (sad kad malo razmislim...da li je moguce x konekcija odjednom? Zamisli 10 ljudi plati ne-flat pakete 2 mb/s, a koriste jedan flat iste brzine :d). Oni da su to provalili, skontali bi valjda da ti ograniche bilo kakvo povezivanje sa razlicitih lokacija (cak i da nije vise njih istovremeno). Cisto zbog toga da, na primer, ne bi kod kuce imao neki najjeftiniji ne-flat paket (samo zbog porta), a u nocnim satima koristio ultra brzi flat firme za koju radis (ili firme nekog tvog poznanika, or whatever). Nadam se da kapiras sta hocu da kazem...chudi me da sezam nije skapirao ovakve stvari, jer u neku ruku to im direktno nanosi stetu (prva steta je sto osoba koja to iskoristi ne placa paket koji bi placala da nema ove mogucnosti, a druga je vise indirektna - konekcija firme koja bi nocu (recimo) bila neaktivna, sada bi pravila veliki saobracaj i povecala opterecenje linka. Ok, oni to ne bi ni osetili da si samo ti ili ja u pitanju, ali zamisli da svi pocnemo to da iskoristavamo? Prso bi link totalno :d)
 
Kada tako podesim, meni se posle određenog perioda neaktivnosti prekida veza (svi programi izgube konekcije). A pošto volim povremeno nešto da odigram online, to ume da nervira ,). Nisam imao nešto vremena ustanovim šta je, tako da je za sada ovako sve povezano.
i meni se isto desava to pucanje veze. ako skapiras u cemu je fora, javi :)

edit:
ljudi, a sta se desava kada Havaji crknu? ako crknu pre isteka 1. godine koriscenja, pretpostavljam da telekom daje nove Havaje. ali sta ako crkne posle? sta rade ljudi bez usera i pass-a?
 
Poslednja izmena:
E a koji će vam uopšte user & pass?

Jel vam nešto ne radi na njihovom modemu? Meni u ugovoru piše da je modem 'podešen', i da sa moje strane ne treba ništa podešavati.

Imam 1024 paket i sve radi super. Za icq treba samo promeniti port, i radi sve normalno - istina da su to mogli da napomenu ili da sami nameste u ruteru. Penal od 5000 din je ako raskidate pre isteka 12 meseci, posle možete da ga raskidate kolko volite za džabe, tako piše u ugovoru.

Dakle, šta se ložite? I što ne čitate ugovor pre potpisivanja?
Sta se ti lozis? izmisljas toplu vodu?

Evo ti jedan primer. eMule, kada su portovi forwardovani, kada se konektujes na hub, tvoj klijent prijavljuje svoju ip kao 192.168.1.3 umesto recimo 77.34.543.456, koja ti je spoljna ip adresa. Znaci, ti ides sa 77.34... hub salje na prijavljenu adresu klijenta 192.168... local ip.
i sta se desava? Naravno da ne radi.
E vidis, da se ja ne bih cimao oko toga, a iskreno ni ne znam kako sem da u eMule upises adresu koju ce da prijavljuje, a to je nemoguce zbog rekonektovanja, ja lepo stavim modem u bridge, i napravim pppoe konekciju. Konektujem se, klijent prijavljuje 77.34... server salje na 77.34... i sve ok.

Tako da nemoj da filozofiras mnogo i da solis pamet ljudima po forumu.
 
Ej, ok, vidim ima vas koje je ovo pogodilo ... ali mislim da najveci broj korisnika baš briga za user & pass ... "obični" korisnici i sl. Očigledno su napravili ceo taj setup za 1 dinar u fazonu sipaš i ne misliš, znači za prosečnog korisnika ... dodje kući, uključi, koristi. Skroz ima smisla što se tiče support-a, jedna vrsta modema/rutera, piše da je sve namešteno i da ne dirate, i šta sad. Ono jeste modem stvarno gadan, ali to nije poenta.

A problemi 'ne radi mi eMule' .... to ti je do eMula sto je glup a ne do telekom linka ... zakupi statičku IP pa emjuliraj. Jel vam palo na pamet da Telekom zvanično NEĆE da vam daje te mogućnosti na dinamičkoj adresi, sa 1 din setupom, sa cenom gde je dupliran link za iste pare koliko je ranije koštalo ? Šta njih briga ... od tog 1. septembra su promenili pravila kako se njima svidja ...

Takodje ne vidim šta vas je sprečavalo da se lepo raspitate kad ste se prijavljivali za uslugu, ili da birate drugog provajdera. Mislim ako su vas tamo direktno lagali onda se žalite i tužite ih, ovako ko vam je kriv.
 
Našao sam da neki ruteri imaju problem sa UPnPom... Moguće je slanjem SOAP poruke dobiti username i šifru za konekciju od routera:

http://archive.cert.uni-stuttgart.de/bugtraq/2003/04/msg00064.html

Koga ne mrzi neka proba :)

--------------------------------------------------------------------------------

Gargoyle je napisao(la):
A problemi 'ne radi mi eMule' .... to ti je do eMula sto je glup a ne do telekom linka ... zakupi statičku IP pa emjuliraj. Jel vam palo na pamet da Telekom zvanično NEĆE da vam daje te mogućnosti na dinamičkoj adresi, sa 1 din setupom, sa cenom gde je dupliran link za iste pare koliko je ranije koštalo ? Šta njih briga ... od tog 1. septembra su promenili pravila kako se njima svidja ...

Gargoyle, NHF, ali omašio si poentu skroz. Prvo - eMule radi savršeno (da ne objašnjavam sada šta treba podešavati ima samo u ovom threadu bar dva posta koja objašnjavaju, a na forumu ih ima bar 50).

Jedina stvar koja je ovim onemogućena je korišćenje svog routera. Ako nekome treba bolji router, nije u mogućnosti da ga koristi.

Gargoyle je napisao(la):
Znači problem je jer ti hoćeš wireless?
Jer za sve ostalo ne znam koji će ti drugi ruter.

Nije samo wireless... Možda hoće i load balancing i traffic shapping? Pogledaj malo podešavanja jednog boljeg routera pa ćeš videti da nije to samo wireless. Pogrešno je pretpostaviti da ako tebi nešto ne treba - onda ne treba nikome.

A sve i da jeste samo WiFi, zašto bi morao da ima još jedan router, još jedan strujni adapter i još jedan kabl u sobi. Meni to recimo smeta i pravi mi bespotrebnu gužvu - pored svih kablova koje moram da imam, tu je još jedan router koji ništa ne radi i koji bi mogao da izbacim. (ja nemam ADSL router tako da moram da držim oba, ali da imam ADSL router to bi me opasno nerviralo - da nemam username i pass).
 
Jel vam palo na pamet da Telekom zvanično NEĆE da vam daje te mogućnosti na dinamičkoj adresi, sa 1 din setupom, sa cenom gde je dupliran link za iste pare koliko je ranije koštalo ?
Nije mi palo na pamet jer na njihovim zvanicnim stranicama pise drugacije. Tacnije cuo sam za to pre petnaest dana kad sam potpisao zahtev kod telekoma i do dan danasnjeg pokusavam da ustanovim sta je istina. Sad sam siguran i pitam vas da li ce samo potpisivanje zahteva biti dovoljno da na tel. racun pripoje penal od 5k+pdv ili mogu bez posledica da ih napushim kad me pozovu na potpisivanje ugovora/preuzimanje opreme. Jos uvek nisu odgovorili zbog postojanja fm uredjaja na liniji a to je i bio razlog da sa njima patrgam. Cist *****. Stavis im jaja u ruku i verujes na rec da nece uvrtati.
 
Username који сам ја добио има 16 карактера (изгледа некако овако: blAJviGAtelEkOMe) и нема никакве везе ни са једним од бар кодова са доње стране рутера. Kупио сам неки "ADSL јубиларни пакет" 24. септ. 2007. у просторијама у згради ТАНЈУГ-а.
Уосталом, ево број уговора (70670732) па их питајте како и зашто сам ја добио username i pass, а неко други није.
Нигде у уговору нисам наишао на објашњење ко је власник рутера. Ако је битно, захтев за АДСЛ сам поднео преко сајта, VI или VII месецa.
 
Sad sam siguran i pitam vas da li ce samo potpisivanje zahteva biti dovoljno da na tel. racun pripoje penal od 5k+pdv ili mogu bez posledica da ih napushim kad me pozovu na potpisivanje ugovora/preuzimanje opreme.

Možeš da ih odje8eš bez ikakvih posledica, dok ne potpišeš ugovor ne mogu da ti ih uvrću! :d
Kad ti stigne SMS da možeš da dođeš da potpišeš, imaš rok 5-7 dana i ako u tom roku ne potpišeš ugovor - nikom ništa.

Prilikom podnošenja zahteva su mi greškom stavili brzinu 512/64, a tražio sam 1024/128.
Pre sat vremena sam online na njihovom sajtu uneo broj telefona, šifru korisnika (sa računa za telefon) i evo za oko sat vremena su mi podigli brzinu na 1024/128. Torrent zakucan na 107kb/s, zaista jako dobro radi.
Moguća je besplatna promena brzine online jednom mesečno, a oni navodno obračunaju jednu brzinu do datuma promene, drugu brzinu od datuma promene, tako da je to eto jedna pozitivna stvar koju nemaju drugi provajderi.
Generalno sam Telekomom za sada zadovoljan što se same konekcije tiče, ali ovo za user/pass me i dalje boli. :S:

@zeleni_zub
Ma ne trudi se više da objašnjavaš Gargoylu u čemu je suština. Skoro sam siguran da on vrlo dobro kapira u čemu je problem, nego se namerno pravi Toša. :D
 
Molim vas da mi objasnite to sa user/pass jer apsolutno mi nista nije jasno. Nisam ADSL korisnik pa mozda zato ali me ipak zanima jer cu u perspektivi mozda morati da predjem sa kabla na ADSL, verovatno. O cemu se tu radi? Kakav user/pass? Sta fali tom modemu, zasto bi neko zeleo da ga menja?
 
evo npr hoces da uzmes router koji radi loadbalans za razliku od tog telekomovog i odes kupis modem usr(lan port) i kupis mikrotik routeri. E sad da bi se konektovao na internet trebaju ti podaci o pppoe konekciji. e ako to nemas onda mozes da se slikas :D a svakako ih nemas niti ces ih dobiti.
 
Ako imaš jedan desktop komp koji ćeš povezati na Telekomov modem preko ethernet ili usb porta i nemaš velike zahteve što se mogućnosti rutera tiče, koristiš net kao jedan prosečan korisnik, onda mu ništa ne fali i ne moraš da ga menjaš.
Ako ne spadaš u gore navedene i poželiš da koristiš neki malo bolji uređaj, onda to nećeš moći jer nemaš user/pass koje je potrebno ubaciti u konfiguraciju rutera kako bi on uspostavio konekciju.

Ne znam da li je neko probao više od dva računara u switch, pa u Havajca, da li to radi kako treba?
 
Probao sam, 4 racunara i jos dva uredjaja koji preko LAN-a izlaze na net (satelitski risiveri) i evo vec mesecima radi zacudjujuce dobro, iako sam ocekivao da ce biti haos i da ce me zvati svakih par dana :)
 
evo npr. ja, nadam se da cu uskoro biti korisnik ADSL-a, uz kompove, imam i laptop, koga bih povezao bezicno...najbolja varijanta je ADSL wireless ruter...
alternativa, ubacujem wireless karticu u jedan komp, koji mora biti ukljucen kad laptop hoce na net, nikako mi se ne svidja...
skoro sam se bio odlucio za Telekom, ali sada...
 
Nazad
Vrh Dno