Šta je novo?

Telekom ADSL losi parametri

findecko

Cenjen
Učlanjen(a)
16.12.2012
Poruke
216
Poena
169
Imam Box 4 paket kod Telekoma, brzina koja ide uz taj paket je 10 Mb/s. Maximalna brzina koju ja mogu da izvucem je od 6 do 6,5 Mb/s. U podesavanjima rutera sam video su parametri linije losi:
Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1017 (Kbps.) 10234 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 22.8 dB 8.5 dB
Attenuation 21.1 dB 38.7 dB

Sta mogu da uradim da poboljsam brzinu?
 
Da zamenis providera :)
 
Ako ti je ovo 38.7 dB downstream atenuacija ti si ili skoro 3km (2.8 kaže kalkulator) udaljen od centrale, ili si bliže ali ti je katastrofalna parica.
 
Da zamenis providera :)
Savet ti je ono... Da gori ne može da bude. U fazonu što kupujes krompir direktno od seljaka koji ga je posadio, okopavao, ubrao i sad ga prodaje tebi kao krajnjem kupcu umesto da odes u supermarket i kupis taj isti krompir po lošijim uslovima. Znaci ako je krompir loseg kvaliteta bice loseg kvaliteta i kod seljaka i u supermarketu jedino ako kupis kod seljaka mozda ce ti i dati po manjoj ceni i sl.

U prevodu: kupujes internet od telekoma koji je postavio te telefonske linije i koji je vlasnik centrale i to radi loše posto su loseg kvaliteta linije. Predjes kod drugog provajdera i dalje ce da radi loše pošto se koristi ista infrastruktura. Jedino ako si kod telekoma mozda ce pokušati i nešto da poprave a ako si kod drugog provajdera oni ce odgovornost prebacivati na telekom i obrnuto.
 
Можда није тако црно, знам да су код промене брзине бокса са 6 на 10 многима оставили да укупно буде 10 па ако неко користи и телевизију, онда падне. Ако за максималну брзину пише 10, вероватно је то у питању. Онда можда помогне и рекламација па повећају на онолико колико би дозволило и 10 и IPTV.
 
Udaljen sam malo manje od 2 km od centrale, izgleda da je problem do instalacija. Da li mogu da zamenim neke kablove i da se stanje malo popravi ili nikako ne mogu da uticem na signal i brzinu?
 
Probaj da isključiš fixni i da ne koristiš spliter, nego direkt kanl iz utičnice u zidu u ruter. Kad se konektuje pogledaj ponovo parametre rutera (pre svega atenuaciju i SNR margina), da li je išta bolje ili isto.
Tako testiraš spliter da nije on problem.
Toliko možeš sam za 5 min.
Posle toga najbolje da smaraš Telekom svaki dan da oni provere ostalo.
 
Probaj da isključiš fixni i da ne koristiš spliter, nego direkt kanl iz utičnice u zidu u ruter. Kad se konektuje pogledaj ponovo parametre rutera (pre svega atenuaciju i SNR margina), da li je išta bolje ili isto.
Tako testiraš spliter da nije on problem.
Toliko možeš sam za 5 min.
Posle toga najbolje da smaraš Telekom svaki dan da oni provere ostalo.

Uradio sam ovo sto si napisao , kad zakacim samo jedan racunar parametri koje dobijam su sledeci:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 12.8 dB 10.0 dB
Attenuation 17.0 dB 35.9 dB

Brzina interneta se povecala na 8.5 Mb/s

Dopuna:
Kad se zakaci jedan racunar + IPTV dobijam sledece parametre
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 12.8 dB 11.0 dB
Attenuation 16.9 dB 35.9 dB

Brzina interneta opet spada na 6.5 Mb/s

Koliko sam razumeo, ja bih trebao da imam 10 Mb/s ,cak i kad je IPTV ukljucen. Da li da ih zovem da dodju i provere?
 
Poslednja izmena:
Ako si udaljen 2 km od centrale ne očekuj previše.
Uostalom oni su se i u ugovoru ogradili, brzina je do 10 megabita, ne garantuje se u ugovoru ništa osim da moraš platiti mesečni račun.

Bio bih ja zadovoljan i sa ovih 8,5 Mb/s , samo da ta brzina bude ista ,cak i kad radi IPTV. :)
 
Da ne otvaram novu temu, da li neko moze da mi kaze sta znaci ovo?

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
FEC Error 13111 133
CRC Error 134 20
HEC Error 4454 551
 
Poslednja izmena:
Različiti tipovi grešaka, ako ih je već toliko za kraće vreme od uspostave konekcije to takođe ide u smeru zaključka da ti je dosta loša parica.
Tebi je verovatno port konfigurisan na 10 Mbps da se sinhronizacuje, ako si Box uzeo u doba kad je bilo "do 6" pa posle nisu promenili ništa.
Zovi Telekom smaraj traži da lepo konfigurišu port na više od 10 Mbps, ako ne može da izgura tako traži zamenu parice u centrali, ili bar prvo da ispitaju spojeve i sl.

Ali realno na toj udaljenosti sa nekom prosečnom paricom u Srbiji ne možeš očekivati preko 13 Mbps, a to naravno dele IPTV i net.
 
Različiti tipovi grešaka, ako ih je već toliko za kraće vreme od uspostave konekcije to takođe ide u smeru zaključka da ti je dosta loša parica.
Tebi je verovatno port konfigurisan na 10 Mbps da se sinhronizacuje, ako si Box uzeo u doba kad je bilo "do 6" pa posle nisu promenili ništa.
Zovi Telekom smaraj traži da lepo konfigurišu port na više od 10 Mbps, ako ne može da izgura tako traži zamenu parice u centrali, ili bar prvo da ispitaju spojeve i sl.

Ali realno na toj udaljenosti sa nekom prosečnom paricom u Srbiji ne možeš očekivati preko 13 Mbps, a to naravno dele IPTV i net.

Nista drugo mi ne preostaje nego da zovem, pa cu da vidim sta da radim. Hvala na odgovoru. :)
 
Evo i meni prs`o ADSL skroz :mad:
Jutros nije uopste bilo veze, pa je dosla na kratko i opet je prekinuta i to sve dok se nisam zalio Telekomu. Vidim ubrzo proradio internet, kad ono brzina 4/0.5 :mad:
Pa jbt. da li su oni normalni? Ajd kapiram da mi je udaljenost oko 2km, ali kako je sve sljakalo kako treba protekle dve godine sa 8/1 brzinom i sad odjednom smanjise skroz? Znaci pre 2g kad je potpisan ugovor za 10/1, morali su da smanje na 8/1 nakon 2 meseca zbog parice valjda. Evo sad nakon nepunih 7 dana od potpisicanja novog ugovora, novi problemi i brzina na nivou paketa iz 2010.
Da li zna neko da li moze da se raskine ugovor bez penala, tj. da li ima neki probni period 8-15 dana od datuma potpisivanja (u ugovoru nisam pronasao nesto korisno) ili cu morati da se ganjam sa njima za neku drugu paricu ukoliko je do nje problem?

Evo kao je to izgledalo

attachment.php

I sada kako je
 

Prilozi

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    156.5 KB · Pregleda: 98
Poslednja izmena:
Meni je trenutno 0.17 dwn i 0.53up.

Ugovor mogu da raskinem kad hocu ali moram prvo da proverim za opticku vidljivost da bih preso na wifi.

Da li neko zna moze li da se zamrzne ugovor kod lelekoma na neko vreme dok ne srede mrezu ako je ikada srede?Znaju gde je problem ali nece magarci da poprave, boli ih cose. Prica se da ce da priblize dslam na nekih 800m od mene ali opet to nece lepo raditi ako ne rese ovaj kvar na liniji.
 
Juce su zvali iz podrske, ja nisam bio kuci pa se javila sestra, navodno su namestili ali mi je sada brzina ne prelazi 5.15 Mb/s download, 0.75 Mb/s upload.

Parametri su skoro isti:

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 12.0 dB 13.0 dB
Attenuation 17.5 dB 36.4 dB

Da li mogu da im se obratim na mail ili negde drugde?
 
Čitam temu, da li ste uopšte probali bez spliter-a? Upravo sam primetio da mi je veza duplo bolja bez spilter-a (duplo brža teorijska brzina i dostiže pun kapacitet veze, uz obavezno isključen fiksni), moraću da se pozabavim time u sledećim danima.
 
Prebacio sam adsl mod na t1.413 i to je podiglo margine.Sada je 14/8 pre nikada nije bila za up vise od 6.

Problem kod mene je na mrezi. Neki podzemni kabl je ostecen, poceo sam da gubim signal i za fiksni.
 
Čitam temu, da li ste uopšte probali bez spliter-a? Upravo sam primetio da mi je veza duplo bolja bez spilter-a (duplo brža teorijska brzina i dostiže pun kapacitet veze, uz obavezno isključen fiksni), moraću da se pozabavim time u sledećim danima.

Probao, gotovo da nema razlike. Ne znam da li postoji sansa da mi zamene telefonsku paricu, moze biti da je do toga.
 
Kakav je ovo signal na oko 1300m od centrale (Stara Pazova). Dakle, signal je mislim krs. Net i IPTV se prekidaju non stop. Svaki dan po nekoliko puta. Brzina oko 8mbit otprilike, a ping je ok kad radi net, kad zeza ima gomila timeoutova. Ovi iz Telekoma nece da reaguju uopste. Kao instalacije u kuci, a kakve instalacije doveden digitalni podzemni prikljucak, a unutra novi kablovi i uticnice. Ne moze da bude lose sve i da oce. Ja cenim da je ili do njihove parice ili je neki kurslus kod njih ali ih zabole ocigledno.

signal.jpg
 
Da napisem novosti, dobio sam odgovor od jednog njihovog tehnicara da kod mene brzina ne moze biti veca od 5 Mb/s , koliko vidim smanjili su mi na tu brzinu i od tad se nije povecavalo.
Nije mi bas jasno zbog cega, kad se desavalo da brzina ide i do 7 Mb/s.
Skoro sam obnovio ugovor sa njima, da li neko moze da me posavetuje da li da pokusam da raskinem ugovor ili postoji neko drugo resenje?
 
Pa ako imas neku drugu opciju koja nije vezana za tu budjavu telekom mrezu predji bez razmisljanja.

Losa parica, verovatno ima puno gresaka pa nece biti problem da raskines ugovor.
 
Kakav je ovo signal na oko 1300m od centrale (Stara Pazova). Dakle, signal je mislim krs. Net i IPTV se prekidaju non stop. Svaki dan po nekoliko puta. Brzina oko 8mbit otprilike, a ping je ok kad radi net, kad zeza ima gomila timeoutova. Ovi iz Telekoma nece da reaguju uopste. Kao instalacije u kuci, a kakve instalacije doveden digitalni podzemni prikljucak, a unutra novi kablovi i uticnice. Ne moze da bude lose sve i da oce. Ja cenim da je ili do njihove parice ili je neki kurslus kod njih ali ih zabole ocigledno.

Pogledajte prilog 184793
Pazi za 1300 metara od centrale ti Downstream line attenuation od 6.5 uopste nije los,bolje pogledaj da ti stvarno neki kontakt ili sitnica u kuci ne pravi probleme.Modem ti bar ne belezi ni jednu CRC ili FEC gresku.
 
Poslednja izmena:
Како може на 1300м да буде 6,5? Да ипак није закачено на неки истурени степен?
 

Prilozi

  • 6.5.jpg
    6.5.jpg
    39.8 KB · Pregleda: 96
Ima li neko raspoložen da pročita moje parametre, jer sam naumio da uzmem super box ali mi ne daju jer sam 450m od centrale. Čisto me interesuje da znam da osim daljine nemam neki drugi problem zbog kojeg ne mogu da imam super box.
 

Prilozi

  • Screenshot_2015-11-29-11-54-20.png
    Screenshot_2015-11-29-11-54-20.png
    199.5 KB · Pregleda: 94
Pozdrav svima, da ne otvaram novu temu, samo cu se nadovezati na ovu.

Naime, udaljen sam 1,5 km od centrale i da li je istina da ne mogu vise da izvucem od ovih parametara koji se nalaze na slici. Trenutno imam Box3 paket (ADSL 10/1) i ujedno da li su mi parametri ok ili nisu.

Hvala unapred

telekom.png
 
Nazad
Vrh Dno